تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ترابزون

24 رای شما هم امتیاز بدهید!

آیا سفر با تور ترابزون را می‌پسندم؟

اینکه افراد سفر با تور ترابزون را دوست داشته باشند به توقعات آنها از سفر باز می‌گردد. ترابزون یک شهر کوچک است و در مقایسه با شهرهایی مانند استانبول یا آنتالیا مسافران کمتری دارد. بیشتر افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند به دنبال کشف دیدنی‌های جدید هستند. برای افراد عاشق طبیعت تور ترابزون یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرکردن به شمار می‌رود. اگر اهل معماری و هنر هستید باز هم این شهر با قلعه معروف و صومعه حیرت‌انگیز خود می‌تواند برای شما بسیار جذاب و دیدنی باشد. در ترابزون مراکز خریدی نیز وجود دارند که مسافران تور ترابزون می‌توانند به خریدکردن در آنها بپردازند. موارد گفته شده شاید در حد و اندازه شهرهای بزرگ ترکیه نباشند؛ اما می‌توانند مسافران تور ترابزون را از سفر خود راضی نگه دارند.

ترابزون کجاست؟

ترابزون یکی از استان‌های ترکیه به شمار می‌رود که در شمال شرقی این کشور و در حاشیه دریای سیاه قرار گرفته است. این استان شامل چند شهر و روستای کوچک است که همگی در حاشیه رشته‌کوه «پونتیک» قرار دارند. در بیشتر موارد وقتی از ترابزون صحبت می‌شود در واقع منظور مرکز استان ترابزون است که همین نام را دارد. این شهر ساحلی در مسیر تاریخی جاده ابریشم قرار دارد و در طی قرن‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است. به این شهر، «شهر سلاطین» نیز می‌گویند؛ زیرا زادگاه «سلیمان یکم»، پادشاه معروف عثمانی است. ترابزون بزرگ‌ترین تولیدکننده فندق در ترکیه به شمار می‌رود و هر ساله هزاران تن از فندق آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
«هر آنچه باید در مورد سفر به ترابزون بدانید» به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری را در مورد این شهر و استان به دست آورید.

چگونه با تور ترابزون می‌توان به این شهر رسید؟

راه‌های مختلفی برای سفر با تور ترابزون وجود دارد. برای سفر می‌توان از مسیر زمینی یا هوایی استفاده کرد. در شهرهای تهران و تبریز اتوبوس‌هایی به مقصد ترابزون وجود دارد و مسافران تور ترابزون را به این منطقه می‌رسانند. سفر هوایی با تور ترابزون نیز ممکن است که با یک توقف در میانه راه انجام می‌شود. به طور معمول مسافران تور ترابزون یک توقف در فرودگاه استانبول خواهند داشت و پس از آن به ترابزون می‌رسند.

آیا تور ترابزون نیاز به ویزا دارد؟

مسافران تور ترابزون برای سفر به این شهر نیاز به ویزا نخواهند داشت. همچون باقی شهرهای ترکیه مسافران می‌توانند تنها با پاسپورت خود به این تور خارجی بروند.

 

بهترین زمان برای سفر با تور ترابزون کی است؟

به مسافران تور ترابزون پیشنهاد می‌شود که برای تجربه آب‌وهوای آفتابی و دیدن چهره سرسبز ترابزون در فصل بهار یا تابستان به این شهر سفر کنند. تابستان فصل محبوب طبیعت‌گردها و افرادی است که می‌خواهند به کمپینگ یا کوه‌نوردی بپردازند. باید دانست که در این بازه زمانی ترابزون کمی شلوغ است و به همین دلیل بسیاری از افراد، ماه‌های دیگر را برای سفر انتخاب می‌کنند. در پاییز هوای ترابزون ابری و بارانی است و در زمستان هوای سرد و برفی ترابزون را می‌توان تجربه کرد.

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

جاذبه‌های تور ترابزون چیست؟

در تور ترابزون شما می‌توانید به دیدن جاذبه‌های این شهر و استان بروید. از جمله جاذبه‌های معروفه تور ترابزون «قلعه ترابزون» است که دیوارهایی به قدمت روم باستان دارد. بسیاری از مردم محلی و توریست‌ها این قلعه را به اسم «دیوارهای ترابزون» نیز می‌شناسند. «صومعه سوملا» از عجیب‌ترین صومعه‌های جهان نیز در ترابزون قرار دارد که در ارتفاع ۱۳۵۰ متری از سطح دریا ساخته شده است. اگر به دیدن بناهای اسرارآمیز تاریخی علاقه دارید حتماً در تور ترابزون به آن سر بزنید. می‌توانید پیش از رفتن به این مکان، مقاله «صومعه سوملا کجاست؟» را مطالعه کنید. این صومعه در روستای «ماچکا»؛ یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های ترابزون قرار دارد که طبیعت وحشی آن بسیار معروف است. در این شهر می‌توان جنگل‌های کاج، دشت گل‌های وحشی و کوه‌های مخملی را در کنار هم دید. در نهایت اگر می‌خواهید سوئیس را در ترکیه ببینید به «اوزون گل» که زیباترین روستای ترابزون است حتماً سر بزنید و در آرامش آن غرق شوید.

فستیوال‌ها و جشن‌های تور ترابزون

ترابزون نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه هر ساله میزبان فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی است. در ماه می «جشنواره بین‌المللی دریای سیاه» در این منطقه برگزار می‌شود. این جشنواره یک رویداد تئاتری است و علاقه‌مندان به هنر تئاتر می‌توانند در آن شرکت کنند. در ماه جولای نیز (حدود تیرماه) جشنواره سه روزه «کادیرگا» بر فراز تپه‌های بالای کوه در شهر «تونیا» برگزار می‌گردد. این جشنواره یکی از جشنواره‌های برتر ترکیه است و ریشه‌های باستانی دارد.

 

شکم گردی و غذاهای تور ترابزون چگونه است؟

برای افراد شکم گرد نیز تور ترابزون یکی از بهترین تورها محسوب می‌شود. غذاهای محلی ترابزون از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه هستند. «مهلامه» یکی از این خوشمزه‌هاست که از پنیر آب شده ترابزون، آرد ذرت و کره درست می‌شود و آن را به‌عنوان صبحانه میل می‌کنند. «آکچابات پاتی» (Akçaabat Patty) از دیگر خوشمزه‌های ترابزون است که شبیه کوفته است و بیشتر به عنوان شام خورده می‌شود. به دلیل مجاورت با دریای سیاه ماهی‌های ترابزون را نباید فراموش کرد و به سراغ ماهی «آنچوی» یا «هامسی» حتماً باید رفت.

 

نکات مهم تور ترابزون

- اتوبوس‌های شهری از محبوب‌ترین وسیله‌هایی هستند که می‌توانید در حین سفر خود از آنها استفاده کنید. شهر ترابزون دارای سیستم مترو یا تراموا نیست.
- ترابزون شهر امنی محسوب می‌شود و به نسبت برخی شهرهای ترکیه، امنیت بالاتری دارد.
- اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این شهر قرار دارند و شما می‌توانید به‌راحتی سیم‌کارت موردنظر خود را تهیه کنید.
- از جمله سوغاتی‌هایی که می‌توانید برای عزیزان‌تان در سفر با تور ترابزون خریداری کنید قهوه، صنایع‌دستی مسی، صنایع چرمی و انواع شیرینی‌های محلی هستند.

هزینه‌های جانبی هنگام سفر با تور ترابزون

در ترابزون برای خوردن یک وعده غذای معمولی باید چیزی در حدود ۱ تا ۷ دلار بپردازید. اگر می‌خواهید یک فنجان کاپوچینو میل کنید حدود ۳ دلار و برای خرید آب حدود 0.16 دلار باید هزینه کنید. جهت خرید بلیت یک‌طرفه حمل‌ونقل عمومی حدود نیم دلار باید پرداخت. افرادی که می‌خواهند طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به‌علاوه داده را تهیه کنند باید چیزی در حدود ۷ دلار در نظر بگیرند.
نکات مهم که باید پیش از سفر با تور ترابزون بدانید






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

در حال حاضر تور ترابزون نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر