تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

روستای جیدرزار

روستای جیدرزار در مجاورت بخش کامفیروز شهرستان مرودشت در استان فارس قرار دارد. این روستای بکر و قدیمی در محدوده کوهستانی استقرار یافته و دارای بافت مسکونی متمرکز و نیمه پلکانی است.

از آنجائیکه روستای جیدرزار در منطقه‌ای ییلاقی قرار دارد، آب و هوی آن معتدل و نسبتا خنک و پوشش گیاهی آن نسبتا انبوه است. بافت معماری این روستا هنوز اصیل است. خانه‌های روستا یک شکل در دامنه کوه به صورت پلکانی نامنظم و چسبیده به‌هم از مصالحی چون سنگ و گل ساخته شده‌اند. «جیدرزار» روستایی بکر دور از شهر، شلوغی و زندگی ماشینی است. جایی که هنوز همه چیز مثل قدیم باقی و دست نخورده مانده است. با سکوت و نسیم خنک توی کوچه‌های اینجا دلتان نمی‌خواهد به خانه برگردید. اطراف این روستا پر از باغ‌های گوجه سبز، گردو، سیب، زردآلو و... و جنگل بلوط است.

نکته جالب این روستا این است که از هیچ طرف جاده‌ای به آن ختم نمی‌شود و بایستی چیزی حدود دو ساعت از مسیر مهجن‌آباد و بهشت گمشده و یا ساران و بهشت مکان پیاده‌روی کنید تا به روستا برسید.

مردمان این روستا، مردمانی با پوشش لباس‌های عشایری‌اند که با زبان شیرین لری از گردشگران به خوبی مهمان‌نوازان می‌کنند. اگر مسافر این دیار بودید، طعم لذیذ غذاهای این روستا را از دست ندهید. نشستن بر سر سفره‌ی روستاییان ساده و بی‌آلایش و صرف غذاهای محلی آنها از تجربه‌های به یادماندنی زندگی‌تان خواهد بود.

روستای جیدرزار



1394/05/07 | کد مطلب: 2871
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
مهناز قاضی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.