تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ژاپن

13 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا ژاپن را برای سفر می‌پسندم؟

تور ژاپن برای هر گردشگری، جاذبه‌ای خاص دارد. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، می‌توانید در بهار و تابستان برای صعود به کوه فوجی اقدام کنید. در پارک‌های ژاپنی قدم بزنید و از هوای لطیف این کشور لذت ببرید.
دل‌تان شاخت فرهنگ‌های نو را می‌خواهد؟ بی‌شک ژاپن از بهترین انتخاب‌هاست. کشوری که تاریخ و آداب‌و‌رسوم خاص خودش را دارد و شبیه هیچ جای دیگری نیست.
تور ژاپن هیچ محدودیتی برای خانواده‌هایی که می‌خواهند با فرزندشان سفر کنند، ندارد. چرا که در این کشور می‌توانید تم‌پارک‌ها، دیزنی‌لند و شهربازی‌های مهیجی را پیدا کنید که کودکان حسابی از آن لذت ببرند.

ژاپن کجاست؟

روزگاری ژاپن انزوا را برگزید و تلاش کرد برای بیش از دو قرن ارتباطش با جهان محدود شود. اما موقعیت آن، برا کشتی‌های تجاری جذاب بود و همین موضوع باعث شد، ژاپن به‌عنوان کشوری مهم در مناسبات جهانی مطرح شود. پس از جنگ جهانی، ژاپن ازنو خودش را ساخت و با تلاش بسیار، تبدیل به کشوری مثال‌زدنی شد. حالا ژاپن کشور مدرنیته و سنت، آفتاب تابان، با قطارهای پرسرعت و ربات‌ها، کشور فناوری و نوآوری. تجربه‌های هیجان انگیز از تماشای مسابقات سومو یا کشف فرهنگ‌های عجیب است. ژاپنی‌ها به خاطر ادب، دوستانه بودن و نحوه خوش‌آمدگویی غیرمعمول، شهرت جهانی دارند. این کشور برای مد و فرهنگ خرید منحصر به فرد خود، شناخته شده است. از مد خیابانی شیک و رنگارنگ هاراجوکو گرفته تا برندهای گران‌قیمت گینزا، ژاپن واقعا برای هر سلیقه‌ای چیزی دارد.
توکیو، پایتخت، مرکز مدرنیته و پیشرفت فناوری است. از سوی دیگر؛ کیوتو پایتخت سابق، شهری از معابد و زیارتگاه‌هایی است که هر کدام داستانی دارند. ژاپن دارای برخی از زیباترین مناظر جهان است که در هر فصلی می‌توانند، جلوه‌ای نو از این کشور را برای‌تان به نمایش بگذارند.

 

پرواز به ژاپن

در حال حاضر از تهران به توکیو پرواز مستقیم وجود ندارد و مسیر به‌صورت دو یا سه پروازی طی می‌شود. معمولا مسافران ژاپن از تهران به دبی، استانبول یا دوحه می‌روند و بعد از آنجا راهی ژاپن می‌شود. در این مسیر خطوط پروازی گوناگون از جمله قطرایرویز، ترکیش، امارت، ایرلاین‌های چین و ایرلاین‌های ژاپنی فعالیت می‌کنند. اگر از تهران تا توکیو پرواز مستقیم ایجاد شود، حدود 11 ساعت پرواز در انتظارتان است. اما از آنجا که پرواز مستقیم نیست، این زمان تا دو برابر می‌تواند بالا برود.

ویزای ژاپن

ویزای توریستی برای کسانی است که با هدف گردشگری وارد کشور ژاپن می‌شوند. بنابراین این نوع ویزا به مسافر اجازه‌ی کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزا را نمی‌دهد. اصل گذرنامه با شش ماه اعتبار، تکمیل فرم درخواست ویزا، دو قطعه عکس ارائه برنامه سفر، گواهی فعالیت در ایران (به زبان انگلیسی)، گردش سه ماهه آخر حساب به زبان انگلیسی، معرفی‌نامه، ترجمه شناسنامه (با مهر دادگستری)، کپی ویزاهای قبلی این کشور، پرداخت هزینه ویزای ژاپن که معادل 65 دلار می‌باشد، از جمله مدارکی است که برای ویزای ژاپن به آن نیاز دارید. برای اطلاعات بیشتر مطلب ویزای ژاپن را در وب‌سایت دالاهو بخوانید.

بهترین فصل سفر به ژاپن

انتخاب بهترین فصل برای سفر به ژاپن کاملا به شما بستگی دارد. اگر بخواهید شکوفه‌های گیلاس را ببینید باید در اواسط اسفند و نهایت تا اواخر فروردین خودتان را به ژاپن برسانید. اگرچه شکوفه‌های گیلاس واقعا زیبا هستند اما شلوغی جاذبه‌ها و گرانی خدمات در انتظارتان است. تابستان ژاپن در برخی از شهرها عالی و در بعضی قسمت‌ها، به سبب گرمی هوا، سخت خواهد بود. در تابستان می‌توانید میوه‌های خوشمزه دسرها و بستنی‌های عالی را امتحان کنید. پاییز اما از بهترین فصل‌ها برای دیدن ژاپن است. در این فصل هوا معتدل، جاذبه‌ها خلوت‌تر و طبیعت با لباسی رنگارنگ، در اوج زیبایی است. جشنواره‌های پاییزی ژاپن نیز دیدنی و جذاب هستند. زمستان در ژاپن معمولا سرد و پربارش است. اما آذین‌بندی خیابان‌ها به‌خصوص در ماه ژانویه، دوست‌داشتنی خواهد بود. زمستان می‌توانید به چشمه‌های آب‌گرم نیز بروید و هتل‌ها را با قیمت کمتری رزرو کنید.

تجربه همسفران
شما می‌توانید 69 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 5 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
  • 19 تیر 1403
    • 12 روزه
    • 67,000,000 تومان + 3,200 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 7 مرداد 1403
    • 12 روزه
    • 67,000,000 تومان + 3,200 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 16 مرداد 1403
    • 12 روزه
    • 67,000,000 تومان + 3,200 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های گردشگری ژاپن

در ژاپن بیش از 80 هزار معبد و زیارتگاه در اندازه‌های مختلف وجود دارد که قدمت برخی از آنها به بیش از هزار سال می‌رسد!.معبد توسوگو، معبد کیومیزو در شهر کیوتو و معبد تودای جی در نارا، زیارتگاه‌های ایناری در ژاپن یکی از معروف‌ترین زیارتگاه‌های شینتو برای مردم ژاپن است. یکی از مهم ترین زیارتگاه‌ها، فوشیمی ایناری در کیوتو است که به ایناری، خدای برنج شینتو اختصاص دارد. این معبد به خاطر هزاران دروازه سرخ رنگ شهرت دارد. باغ‌های ژاپنی، جزیره‌ها و پاساژهای ژاپن نیز واقعا دیدنی هستند. اگر به تکنولوژی علاقه دارید و می‌خواهید از جدیدترین رویدادهای روز باخبر شوید، باز هم ژاپن، همان مقصدی است که نباید از آن بگذرید.

جشن‌ها و فستیوال‌های تور ژاپن

ژاپن یک تقویم غنی از جشنواره‌ را طول سال دارد. این جشنواره‌ها انتخاب بسیار خوبی برای تجربه فرهنگ و سنت‌های ژاپنی هستند. جشن‌های سنتی ادای احترام به رویدادهای تاریخی، افسانه‌ای و یا خدایان مختلف متصل به معابد و تاریخ ژاپن هستند. بسیاری از جشنواره‌های ژاپنی شامل موکب‌ها با شناورهای عظیم، رژه‌های رنگارنگ و نمایش‌ آتش‌بازی‌های تماشایی‌اند. هنگامی که فصل شکوفه‌های گیلاس در آوریل به اوج می‌رسد، مردم محلی و بازدیدکنندگان به پارک‌ها و باغ‌های ژاپنی می‌روند تا در هانامی (پیک نیک در زیر درختان گیلاس) شرکت کنند. از دیگر جشنواره‌های معروف در تور ژاپن، فستیوال برف ساپورو در هوکایدو است. جایی برای دیدن مجموعه‌ای از مجسمه‌های‌یخی باورنکردنی که بر اساس فرهنگ ژاپنی ساخته شده‌اند. جشنواره‌های پاییزی ژاپن نیز بسیار جذاب و پرشکوه هستند و با رویدادها، خوراکی‌ها و اتفاق‌های جالبی همراه می‌شوند.

 

شکم‌گردی و غذاهای تور ژاپن

غذا بخشی جدایی ناپذیر از هر فرهنگ محلی است و هیچ سفری به توکیو بدون چشیدن غذاهای اصیل ژاپنی، کامل نمی‌شود. غذاهای ژاپنی در سرتاسر جهان به دلیل طعم‌ها و ارائه منحصربه‌فرد خود شهرت دارند. از سوشی و ساشیمی گرفته تا رامن، تمپورا، سوکیاکی، اودون و سوبا که نوعی نودل است را باید امتحان کنید. اوکونومیاکی Okonomiyaki یک پنکیک که بیشتر با گوشت خوک، میگو یا کلم است و روی آن سس مایونز، سس و جلبک دریایی خشک می‌ریزند نیز می‌توانید چیزهای زیادی درباره طعم‌های ژاپنی به شما بیاموزد. شیرینی‌های ژاپنی از جمله موچی و موز توکیو نیز شهرت جهانی دارند. در ژاپن باید حتما آنها را بچشید و از ظرافت و طعم آنها لذت ببرید. غذاهای خیابانی ژاپن، باکیفیت و خوشمزه هستند. در تور ژاپن حتما آن‌ها را نیز امتحان کنید.

 

قبل از سفر به ژاپن بدانید

ژاپن به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شناخته می شود و یکی از پایین‌ترین نرخ‌های جرم و جنایت در جهان را دارد. با این وجود، مانند هر مقصد خارجی دیگر، در مکان‌های شلوغ مراقب کیف و اشیای قیمتی خود باشید.
معابد بودایی و زیارتگاه‌های شینتو dress code ندارند اما با لباس خیلی کوتاه و باز نمی‌توانید وارد شوید. گاهی اوقات در رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های سطح بالا، مواردی مانند لباس بدون آستین و یا صندل برای آقایان مجاز نیست. به هنگام نهار و نشستن در کنار میزهای کوتاه با دامن کوتاه مشکل است و ممکن راحت نباشید. پس به این مورد هم توجه کنید. ازآنجایی که در خیلی از معابد و رستوران‌ها باید کفش خود را دربیاورید، یک جفت کفش راحت باخود همراه داشته باشید. اگر در فصل تابستان به ژاپن سفر می‌کنید، همراه خود بطری آب و چتر نیز داشته باشید. در تور ژاپن معمولا، غذا خوردن به هنگام راه رفتن خیلی پسندیده نیست مگر در جشنواره‌ها یا مکان‌هایی که در خیابان غذا سرو می‌کنند.

هزینه‌های سفر به ژاپن

به جز هزینه‌های تور ژاپن، در سفر به این کشور ممکن است خریدهای دیگری نیز داشته باشید. واحد پول ژاپن ین است. هر ین به 100 سن (SEN) تقسیم می‌شود و یک ین ژاپن معادل 0.093 دلار آمریکا است.
قیمت بلیت یک‌طرفه وسایل حمل‌ونقل محلی حدود ۲۱۰ ین است. تاکسی‌ها هم در ژاپن برای یک کیلومتر حدود ۴۰۵ ین دریافت می‎‌کنند. اگر دوست دارید جدیدترین فیلم‌های اکران شده را در سینماهای ژاپن ببنید، باید بدانید که قیمت بلیت سینما مابین 1000 تا ۲۰۰۰ ین است.
اهل نوشیدن قهوه هستید؟ برای هر بار باید حدود 300 ین کنار بگذارید. آب و نوشابه نیز حدود 110 تا 115 ین، قیمت دارند.

کاتالوگ تور ژاپن

کاتالوگ تور ژاپن ۱۴۰۲

سوالات متداول "ژاپن"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
حامد
1403/01/03 15:08
هزینه ویزای سفارت ژاپن فقط ۶۰۰ هزار تومان هستش.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/01/08 11:20
دوست عزیز
سلام

ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

سهیل
1402/05/12 20:12
عالی بود مرسی
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/05/14 10:48
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

آرمین
1402/05/10 00:21
تو قسمت توضیحات بنویسید ارائه ضمانت بازگشت از سفر به مبلغ حداقل ........ تومان برای هر نفر به صورت ضمانتنامه بانکی ضروری است .!چرا ننوشتید وقتی ضمانتنامه میگیرید....؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/05/17 09:26
دوست عزیز
سلام

این مطلب در مورد ویزای ژاپن یا نحوه اجرای تورهای مسافرتی نیست. در این مطلب سعی شده شما با دیدنی‌های ژاپن آشنا شیود و در نهایت تصمیم بگیرید که آیا سفر به این کشور را دوست دارید تجربه کنید یا خیر. موارد بعدی در صفحه اطلاعات مربوطه ذکر شده اند.

با تشکر از پیام شما

شکرانی
1402/03/16 14:34
سلامحدود۲سال در ژاپن بودممردم فهیم صلح جو و بسیار مبادی اداباز دروغگو متنفرن_محیط زندگی تمیزی دارن اگر دیدید۲نفر از هم عکاسی میکنند لطفا از میانشان رد نشید_تجربه بسیار خوبیهمن در۵مسابقه دوچرخه سواری شرکت کردم با پیراهن پرچم وطنم.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/03/20 14:45
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کردین و تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

صبا
1402/01/24 08:36
تور بسیار بسیار خوبیه، تور ژاپن رو به همه توصیه می کنم.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/01/31 09:58
دوست عزیز
سلام

ممنون که تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/03/06 22:55
بله بسیار خوبه منم اگر مثل شما شصت میلیون داشتم حتما میرفتم