تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

گرجستان

27 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور گرجستان را برای سفر می‌پسندم؟

تور گرجستان می‌تواند برای افراد اهل طبیعت و اهل معماری تاریخی یک انتخاب مناسب باشد. در طول تور گرجستان زمانیکه به هر نقطه‌ای از این کشور سفر می‌کنید با جاذبه‌ای خاص و دیدنی روبرو می‌شوید. شهرهای دیدنی گرجستان همچون تفلیس، باتومی، مستیا از جمله شهرهای گرجستان هستند که هر کدام با جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر خود دید تازه‌ای دررابطه‌با این بخش از آسیا و اروپا به شما می‌دهند. چشمه‌های آب گرم تفلیس، سواحل باتومی و طبیعت زیبای مستیا برای طبیعت‌گردی و پیاده‌روی نیز می‌توانند حسابی شما را به وجد بیاورند. گرجستان، تنیده در تاریخ است و به‌طورقطع می‌تواند برای شما دوست‌داشتنی باشد.

کشور گرجستان کجاست؟

گرجستان در محل تلاقی اروپا و آسیا قرار گرفته و کشوری در اروپای شرقی محسوب می‌شود. کشور گرجستان از سمت شمال با روسیه، از جنوب با ارمنستان و ترکیه، از جنوب شرقی با آذربایجان و از غرب با دریای سیاه هم مرز است. این کشور در زمان باستان «ایبریا» نام داشته و شواهد نشان می‌دهند که نخستین انسان‌ها در این کشور نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش زندگی می‌کرده‌اند. گرجستان سال‌ها تحت حمایت روسیه بوده تا اینکه در سال ۱۹۹۱ توانسته مستقل شود. پایتخت این کشور «تفلیس» نام دارد که با معماری متنوع و بسیار زیبا و خیابان‌های سنگی قدیمی خود، بخشی از جذابیت‌های تور گرجستان محسوب می‌شود. گرجستان با اینکه کشوری نسبتاً کوچک است؛ اما با طبیعت متنوع و دیدنی‌های تاریخی خود یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می‌رود.

 

پرواز با تور گرجستان چگونه انجام می‌شود؟

برای سفر با تور گرجستان بهترین وسیله هواپیما است. خطوط هوایی مختلفی همچون ماهان، قشم ایر، ترکیش، امارات و... پرواز به گرجستان را ارائه می‌دهند. این پرواز به طور معمول به مقصد تفلیس انجام می‌شود و با پروازهای ایرانی چیزی در حدود ۲ ساعت زمان می‌برد و با خطوط هوایی دیگر همچون ترکیش چیزی نزدیک ۷ ساعت به طول می‌انجامد.

آیا تور گرجستان ویزا می‌خواهد؟

خوشبختانه برای سفر با تور گرجستان شما نیازی به ویزا نخواهید داشت و می‌توانید تنها با یک پاسپورت معتبر هر زمانی که بخواهید به این تور خارجی بروید و از آن لذت ببرید.

 

بهترین زمان تور گرجستان کی است؟

گرجستان در هر فصل خود جاذبه‌های خاصی دارد. بیشتر مسافران تور گرجستان، فصل بهار یعنی از ماه مارس تا می را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ زیرا در این محدوده، هوا نه گرم و نه سرد است. اگر بخواهید گرمای دلپذیرتری را تجربه کنید بین ماه‌های ژوئن تا آگوست نیز زمان مناسبی برای سفر است. باید در نظر داشت که پاییز گرجستان نیز بسیار زیباست و اگر به دنبال گرفتن عکس‌های زیبای پاییزی هستید باید این فصل را نیز در نظر داشته باشید.

تجربه همسفران
شما می‌توانید 183 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 9 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
  • 11 خرداد 1403
    • 8 روزه
    • از 17,500,000 تومان + 900 دلار
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 21 تیر 1403
    • 8 روزه
    • از 18,000,000 تومان + 900 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 21 تیر 1403
    • 8 روزه
    • از 18,000,000 تومان + 800 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 9 شهریور 1403
    • 8 روزه
    • از 18,000,000 تومان + 800 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 9 شهریور 1403
    • 8 روزه
    • از 18,000,000 تومان + 900 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های تور گرجستان چیست؟

در تور گرجستان برای هر سلیقه‌ای تفریحاتی خاص وجود دارد. در تور گرجستان دالاهو سفر با ورود به شهر تفلیس آغاز می‌گردد. رفتن به سمت «سیقناقی» و دیدن بافت قدیمی این روستا، «کلیسای بودبه» و «خانه انگور کاختی» در خارج از تفلیس در ادامه سفر تجربه می‌شوند. پس از آن مسافران رهسپار «متسختا» شده و بازدید از کلیسا و صومعه «جواری» و کلیسای متسختا و بافت قدیم شهر در برنامه خواهند بود. از دیگر برنامه‌های تور گرجستان مشاهده قلعه آنانوری، دره شیطان و غار زیبای پرومته است. برای افراد اهل طبیعت نیز رفتن به جنگل و «دره اکاتسه» و ترکینگ جذاب در دل طبیعت، در ادامه سفر برنامه‌ریزی شده است. قدم‌زدن در شهر ساحلی باتومی و انجام تفریحات آزاد نیز مناسب کسانی است که می‌خواهند این شهر بسیار زیبا را از نزدیک ببیند. گرجستان کشوری با جاذبه‌های بی‌نظیر است که در تور گرجستان دالاهو بیشتر آنها را تجربه می‌کنید.

فستیوال‌ها و جشن‌های تور گرجستان

در گرجستان هر ساله فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود. یکی از جشن‌های بسیار مهم گرجستان جشن سال نو میلادی است که از تاریخ ۲۴ آذر تا ۲۵ دی برگزار می‌شود و همزمان با آن جشنواره‌های دیگری با رقص و پایکوبی و پوشیدن لباس‌های محلی همراه هستند. «جشنواره بالن‌های آسمانی» از دیگر فستیوال‌های مهم است که 1 تا ۳ سپتامبر در باغ‌های Callaway کوه پاین (Pine) اجرا می‌گردد. در این جشن بالن‌های بسیار زیبا در هوا به پرواز در می‌آیند. جشنواره دیگر بسیار پرهیجان گرجستان «جشنواره جیپ فست» است که از ۳۱ آگوست تا ۳ سپتامبر برگزار می‌شود. در این جشنواره هزاران جیپ در جاسپر برای برگزاری این جشنواره جمع می‌شوند و به سواری و ماجراجویی می‌پردازند. می‌توانید پیش از سفر با تور گرجستان اطلاعات بیشتری را در مورد فستیوال‌های این کشور به دست آورید و سفر خود را با برگزاری آنها هماهنگ کنید.

 

شکم گردی و غذای تور گرجستان چگونه است؟

برای افراد اهل غذا و شکم گردی تور گرجستان می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. ازآنجایی‌که این کشور در مرز اروپا و آسیا واقع شده تأثیر آشپزی کشورهای اروپایی و خاورمیانه در آشپزی آنها دیده می‌شود. از جمله غذاهای بسیار معروف گرجستان کاچاپوری (Khachapuri) است که نوعی نان پر شده از تخم‌مرغ آب پز و پنیر است. خینکالی (Khinkali) غذای دیگری است که خمیری پر شده از مواد مختلف می‌باشد و معمولاً با گوشت و ادویه‌جات پر می‌شود. پادریجانی، خاچاپوری، گوساله و جوجه، کباب، اوستری و... از جمله غذاهای دیگر هستند که طعم و مزه آنها از یاد شما نخواهد رفت.

 

پیش از سفر با تور گرجستان بهتر است از نکات زیر مطلع باشید:

- واحد پول محلی گرجستان لاری است. پیشنهاد می‌شود که پول خود را به دلار به گرجستان ببرید و سپس در صرافی‌های آنجا بر اساس نیاز خود تبدیل به لاری تبدیل کنید.
- رانندگی در تفلیس کمی برای مسافران ممکن است عجیب باشد. بسیاری از خیابان‌ها و چهارراه‌ها در تفلیس چراغ‌راهنمایی ندارند و باید کمی در هنگام عبور و مرور احتیاط کنید.
- اگر در حین گشت‌وگذار در شهر، جذب زیبایی‌های یک خانه شدید در نظر داشته باشید آن خانه محل سکونت مردم محلی است و باید بازدید خود را بسیار بدون سروصدا و ایجاد مزاحمت انجام دهید.
- گرجستان لباس‌های محلی بسیار زیبا و دیدنی دارد. خواندن مقاله «همه چیز درباره لباس محلی گرجی‌ها» کمک می‌کند تا بیشتر در مورد این لباس‌ها بدانید و بتوانید آنها را خریداری کنید.
- اگر برایتان سؤال است که از گرجستان سوغاتی چی بیاریم؟ باید به شما بگویم که دست شما برای خرید سوغاتی بسیار باز است. سفره آبی گرجستانی، ادویه گرجستانی، جوراب خینکالی گرجستانی و... تنها تعدادی از صنایع‌دستی گرجستان هستند.

هزینه‌های جانبی در هنگام سفر به گرجستان

اگر قصد غذا خوردن در باتومی را دارید و می‌خواهید به یک رستوران ارزان‌قیمت بروید چیزی در حدود ۷ تا ۹ دلار باید هزینه کنید. برای خرید یک فنجان کاپوچینو و یک بطری آب‌معدنی باید به ترتیب حدود ۳ دلار و 0.7 دلار هزینه کنید. بلیت یک‌طرفه حمل‌ونقل محلی حدود 0.11 دلار است و طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به علاوه داده، حدود 10 دلار می‌شود.

کاتالوگ تور گرجستان

کاتالوگ تور گرجستان





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل