تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

تونس

36 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور تونس را برای سفر می‌پسندم؟

چرا تونس رو برای سفر انتخاب کنیم؟ تونس به دلیل طبیعت شگفت‌انگیز، غذاهای با طعم عالی، خط ساحلی به طول 1100 کیلومتر با صدها جای دیدنی، معماری زیبا و تاریخ شگفت‌انگیزش مشهور است. این کشور قابلیت جذب هزاران گردشگر از سراسر جهان را دارد. بنابراین، حتماً آن را به لیست مقصدهایی که باید سفر کنید اضافه کنید.
ویرانه‌های رومی در تونس به خوبی حفظ شده‌اند. برای اینکه در ویرانه‌‌ها قدم بزنید و مکان‌های باستانی کارتاژ را ببنید، تونس از بهترین‌هاست. از ویرانه‌های اصلی روم؛ داگا، موستیس، اوچی مایوس و تیبار، بولا رژیا، همام ملگ، هایدرا، ال جم و... هستند. ال جم یکی از باستانی‌ترین و در عین حال حفظ شده‌ترین خرابه‌های رومی در جهان است. این ساختمان همچنین به عنوان یکی از بزرگترین آمفی‌تئاترهای جهان شهرت دارد.

بیش از 700 آثار تاریخی در شهر مدینه تونس قرار دارد که خانه‌های اعیانی دارلاسرم و دارحسین، پادگان نظامی العطارین و مساجد زیتون و کصباح از جمله آنها هستند. اگر می‌خواهید تجربه بی نظیر کمپ در بزرگترین صحرا و چند روز زندگی در چادرهای افراد بومی، قدم زدن در شن‌های طلایی با پای برهنه و تجربه شتر‌سواری را داشته باشید در تونس زیبا به‌دست آورید.

در کنار این‌ها دیدن سواحل زیبایMonastir و hamamet با شن‌های طلایی رنگ، آب شفاف فیروزه‌ای  و ساحل sidi Bou Said با ساختمان‌هایی که به رنگ آبی و سفید رنگ شده است را نباید از دست بدهید. این منظره بی‌نظیر است. اگر هم اهل طبیعت‌گردی هستید، 17 پارک ملی در این کشور وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و دیدنی‌های خود را دارند.

تونس کجاست؟

تور تونس یکی از سفرهای خاصی است که هر فرد ممکن است در زندگی خود شانس تجربه آن را پیدا کند. تونس خوش آب و هواترین کشور شمال آفریقاست. این کشور به دلیل وجود دریای مدیترانه و کوه‌های شمال آب و هوای معتدلی دارد. تونس در تابستان مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند. واحد پول این کشور دینار تونس است. مردم تونس اغلب به زبان عربی صحبت می‌کنند و زبان رسمی‌شان است اما عربی آنها گویش ویژه‌ای دارد. در تونس زبان فرانسوی هم کاربرد دارد. بالای 60 درصد مردم این کشور می‌توانند به زبان فرانسوی صحبت کنند
تونس کشور نسبتا کوچکی است. الجزایر از غرب با آن همسایه است و لیبی در جنوب شرقی قرار دارد. در شرق، خط ساحلی دریای مدیترانه به طول 1100 کیلومتر قرار گرفته است. بیشتر مردم بومی آن به عربی با لهجه تونسی صحبت می‌کنند. در سال‌های 1881 تا 1956 و بعد از استقلال، زبان فرانسه نیز مورد استفاده قرار گرفت. 99 درصد مردم تونس مسلمان و سنی مذهب از شاخه مالکی می‌باشند. تونسی‌ها علی‌رغم تاثیر از غرب، هنوز یک هویت اسلامی قوی دارند. فوتبال و دو‌میدانی جزء ورزش‌های پرطرفدار در تونس محسوب می‌شود. 

 

پرواز به تونس

در حال حاضر هواپیمایی لوفت هانزا، هواپیمایی قطر ایرویز، هواپیمایی امارات و هواپیمایی ترکیش در مسیر تهران تونس مشغول فعالیت هستند

ویزای تونس

اعتبار ویزای تونس سه ماه است و شما می‌توانید در این مدت 1 ماه در تونس اقامت کنید. لازم به توضیح است که ویزای این کشور از نوع «یک‌بار ورود» است. با یاد داشته باشید در حال حاضر حدود 45 تا 60 روز برای گرفتن ویزای تونس زمان نیاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ویزا، صفحه ویزای تونس را در سایت دالاهو مطالعه بفرمایید.

 

فصل مناسب تور تونس

بهترین فصل برای تور تونس بستگی به این دارد که شما چه آب و هوایی را می‌پسندید. کشور تونس در منطقه معتدل گرم در عرض‌های جغرافیایی 30 درجه تا 37 درجه شمالی قرار گرفته است. در شمال آن، آب و هوا مدیترانه‌ای است. در زمستان، آب و هوای معتدل و بارانی و در تابستان نیز آب و هوای گرم و خشک دارد. بهار و اوایل تابستان، بهترین زمان برای سفر به تونس است. این ماه‌ها بیشترین محبوبیت را در بین گردشگران دارد. ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر برای کشف صحرا بسیار ایده آل هستند، زیرا هوا دیگر خیلی گرم نیست. بهترین زمان برای گشت و گذار و سفر در سراسر این کشور، فوریه تا آوریل و سپتامبر تا اکتبر است که هوا معتدل بوده و زیاد بارانی نیست. بهترین زمان سفر به این کشور برای سالمندان ماه‌های بهار و ماه‌های پاییز  (اکتبر و نوامبر) است. این ماه‌ها نور خورشید گرما و داغی کمتری دارد.

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
  • 10 خرداد 1403
    • 8 روزه
    • از 44,000,000 تومان + 950 دلار
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 1 تیر 1403
    • 8 روزه
    • از 45,900,000 تومان + 950 دلار
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 2 شهریور 1403
    • 8 روزه
    • از 44,000,000 تومان + 950 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 9 شهریور 1403
    • 8 روزه
    • از 44,000,000 تومان + 950 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 23 شهریور 1403
    • 8 روزه
    • از 44,000,000 تومان + 950 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های تونس

از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی تونس می‌توان به مسجد الزیتون، که قدمت آن به قرن هشتم میلادی برمی‌گردد و مسجد بزرگ عقبه‌بن‌نافع،کمی قدیمی‌تر در قیروان، و بقایای شهر باستانی کارتاژ اشاره کرد. موزه کارتاژ، آثار باستانی متعددی از دوران باستان و قرون وسطی دارد.
ماتمتا شهر کوچکی است که مردم بومی بربر زبان در خانه‌های زیرزمینی برای فرار از گرما و آفتاب سوزان زندگی می‌کنند.
در بین جاذبه‌های توریستی کشور تونس می‌توان، پایتخت ثبت جهانی آن، محله مسلمانان و یهودیان جربا و استراحتگاه‌های ساحلی بیرون از موناستیر را نام برد.

فستیوال و جشن‌های مهم تونس

اگر دوست دارید از زندگی معمولی روزانه فرار کنید، بدون شک روزهای با ارزشی در زمان برگزاری فستیوال‌های تونس خواهید داشت. جشنواره بین‌المللی کارتاژ در آمفی تئاتر 7500 نفری روم باستان برگزار می‌شود. این جشنواره از اواسط جولای شروع و تا اوت ادامه دارد. جشنواره واحه‌های کوه در تامرزا؛ بزرگترین واحه کوهستانی تونس، برای اولین بار میزبان این جشنواره به منظور بزرگداشت صدمین سالگرد یکی از مشهورترین شاعران تونس، ابوالکاسم چبی بود. بازدیدکنندگان می‌توانند غذاهای محلی را امتحان کنند و صنایع دستی محلی را خریداری کنند. این جشنواره همچنین دارای دو نمایش انیمیشن، یک نمایش هنری محلی، نمایش فیلم، مسابقه اسب دوانی و شعرخوانی است. دسامبر هر سال نیز قدیمی‌ترین و معروف‌ترین جشنواره بین المللی صحرا، برگزار می‌شود. این جشنواره در اصل جشنواره شتر نامگذاری شده و برای اولین بار در سال 1910 برگزار گردید. محبوب‌ترین ایونت، مسابقه شعر است که توسط عبدالاتیف بلگاسم، شاعر مشهور تونس حمایت می‌شود.

 

شکم‌گردی و غذای تونس

وعده‌های غذایی زمان مهمی برای جمع شدن خانواده‌ است. در تونس، کوسکوس و ماکارونی بر پایه بلغور، تقریبا جزء اصلی هر وعده غذایی است که معمولاً با یک خورش سرو می‌شود. دیگر مواد اولیه بومی گوشت بره، فلفل، پیاز، نخود و روغن زیتون هستند. انواع مختلفی از غذاهای دریایی را می‌توان در نزدیکی ساحل یافت. غذاهای تونس مملو از ادویه‌های تند است و هریسا، سس قرمز آتشین، با بیشتر غذاها سرو می‌شود.

 

قبل از انتخاب تور تونس این نکات را بدانید

بازار تونس یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید صنایع دستی محلی است. بشقاب‌های سرامیکی با دست ساخته و تزیین شده و با استفاده از رنگ‌های غنی و نقوش سنتی ارائه می‌شوند. اگرچه رنگ لباس برای عزاداری در بیشتر کشورهای مسلمان مشکی است، اما در این کشور، رنگ قرمز نماد عزاداری تلقی می‌شود. بازدید از تونس در ماه رمضان یک تجربه به یاد ماندنی خواهد بود. تونسی‌ها می گویند که در این ماه، غذاهای این کشور طعم بی‌نظیری دارد و این فرصتی فوق‌العاده برای کشف فرهنگ تونس است. اما در ماه رمضان برخی از کافه و رستوران‌ها قبل از افطار تعطیل هستند. در تونس برای پوشیدن هر نوع لباسی آزاد هستید اما در مناطق روستایی و بومی سعی کنید برخی موارد را رعایت کنید.

هزینه‌های سفر به تونس

تونس یکی از کشورهای ارزان برای سفر به شمار می‌رود. خرید سوغاتی، رفتن به رستوران، کافه و همچنین بازدیدهای مختلف برای شما هزینه بالایی نخواهند داشت. اما این نکته را باید توجه کرد که نسبت ارزش ریال به دینار تونس به ارزش ریال به دلار بستگی دارد. با افزایش قیمت دلار در ایران ممکن است هزینه‌های سفر برای شما بالاتر برود. به‌صورت تقریبی، با هزار دلار می‌توانید سفر یک هفته‌ای لوکس در تونس داشته باشید. گرچه ۷۰۰ دلار هم سفری راحت برای شما رقم خواهد زد.

کاتالوگ تور تونس

کاتالوگ تور تونس

  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
محسن پهلوان
1401/07/21 19:16
تونس و لبنان عالی ترین کشورهای عربی تاریخی در دسترسند با توجه به قطعی اینستاگرام اینجا اطلاع رسانی میکنید؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/07/23 08:55
دوست عزیز
سلام

در صفحه تورهای خارجی می‌توانید فهرست کامل تورهای ما را ببینید. هم اکنون تور تونس برای اواخر آبان ماه اجرا می شود.
https://dalahoo.com/tourlist.cfm?type=1

با تشکر از پیام شما

عبدالله سعداله زاده
1400/12/13 22:25
توره تونس یا ویتنام خبر رسانی کنید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/01/06 11:45
دوست عزیز
سلام

اطلاعات کامل تورهای ما در سایت بارگذاری شدن. تور تونس برای نوروز 1401 اجرا شد. تاریخ های اجرای بعدی تور تونس از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

با تشکر از پیام شما