تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

قرقیزستان

25 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور قرقیزستان را برای سفر می‌پسندم؟

قرقیزستان کشوری است که می‌تواند به شما تجربه‌های خاص را هدیه دهد. این کشور بر اساس تاریخ گیاه‌شناسی محل اولیه تولد گل لاله بوده است و ترکیبی از طبیعت‌گردی و شهرگردی را در اختیار شما می‌گذارد. کوهنوردی، اسب‌سواری، تماشای شکار عقاب، و تجربه آفرود از جمله تفریحات طبیعت‌گردی آن هستند. گشت‌وگذار در بازارهای بیشکک، دیدن لباس‌های محلی، و چشیدن طعم غذاهای محلی از جمله تفریحات شهرگردی آن می‌باشند. برای افرادی که می‌خواهند طبیعت را در کنار جاذبه‌های دیگر این کشور مشاهده کنند تور قرقیزستان انتخاب مناسبی برای سفر است.
برای آشنایی بیشتر با این کشور تاریخی و زادگاه گل‌های لاله می‌توانید مقاله «داستان گل لاله، از قرقیزستان تا آسارا» را مطالعه کنید.

قرقیزستان کجاست؟

جمهوری قرقیزستان در شمال شرقی آسیای مرکزی قرار گرفته است. این کشور از سمت جنوب با تاجیکستان، از شمال با قزاقستان، از غرب با ازبکستان و از شرق و جنوب شرقی با چین مرز مشترک دارد. قرقیزستان مقصدی جذاب در آسیای میانه محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر مقصد گردشگری بسیاری از افراد شده است. این کشور درگذشته محل سکونت قوم سکایی از ایران باستان بوده و فرهنگ آن از اقوام ترک‌تبار، ایرانی، مغولی و روسی تأثیر گرفته است. پایتخت این کشور که بزرگ‌ترین شهر آن نیز محسوب می‌شود شهر «بیشکک» است که در دامنه کوه‌های «تیانشان» (Tian Shan) قرار دارد. زبان رسمی این کشور قرقیزی است و واحد پول آن «صوم» می‌باشد. دین رسمی ۸۰ درصد از مردم این کشور اسلام است.

 

پرواز تور قرقیزستان چگونه انجام می‌شود؟

برای رفتن به تور قرقیزستان شما می‌توانید از مسیرهای هوایی و زمینی استفاده کنید؛ هرچند بیشتر مسافران پرواز را برای صرفه‌جویی در زمان ترجیح می‌دهند. پرواز از کشور ایران به سمت بیشکک انجام می‌شود و حدود 2 ساعت و نیم زمان می‌برد. خطوط هوایی ترکیش، فلای دبی، امارات، قطر و پگاسوس از جمله خطوطی هستند که این پرواز را ارائه می‌دهند. همه این پروازها حداقل یک توقف در طول مسیر دارند و سپس به سمت پایتخت قرقیزستان روانه می‌شوند.

تور قرقیزستان ویزا می‌خواهد؟

برای افرادی که قصد گردشگری دارند، ویزای توریستی تور قرقیزستان باید صادر شود. ویزای توریستی به دو شکل یک بار ورود و دو بار ورود صادر می‌گردد و حداقل باید در ۱۰ روز کاری قبل از تاریخ سفر برای دریافت آن اقدام کرد. اگر قصد سفر با تور قرقیزستان دالاهو را دارید این آژانس برای دریافت ویزای شما اقدام خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای این کشور می‌توانید مطلب «ویزای قرقیزستان» را مطالعه کنید.

 

بهترین زمان سفر به قرقیزستان کی است؟

به‌صورت کلی می‌توان گفت قرقیزستان کشوری با آب‌وهوای قاره‌ای است و اختلاف دما در آن بسیار محسوس است. بیشتر افراد تابستان را بهترین زمان تور قرقیزستان می‌دانند که درجه هوا چیزی در حدود ۳۵ درجه سانتیگراد می‌باشد. این دما در محیط کوهستانی می‌تواند کاهش یابد و حتی به صفر درجه نیز برسد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از تفریحاتی همچون دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری و طبیعت‌گردی لذت ببرید در تابستان به قرقیزستان سفر کنید.

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
  • 7 تیر 1403
    • 9 روزه
    • از 38,000,000 تومان + 1,250 دلار
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 21 تیر 1403
    • 9 روزه
    • از 35,500,000 تومان + 1,250 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 11 مرداد 1403
    • 9 روزه
    • از 35,500,000 تومان + 1,250 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 8 شهریور 1403
    • 9 روزه
    • از 35,500,000 تومان + 1,250 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های تور قرقیزستان چیست؟

سفر ۹ روزه شما با بازدید از دیدنی‌های شهر بیشکک همچون میدان پوبدا، موزه هنرهای ملی، و بازار آغاز می‌شود. در ادامه دریاچه و «یورت‌های سونگ کول» فرصتی عالی برای بودن در طبیعت به شما خواهند داد و در کنار آن می‌توانید با رسم‌ورسوم عشایر این منطقه نیز آشنا شوید. اسب‌سواری در اطراف دریاچه و دیدن دریاچه بهشتی «ایسیک کول» و خانواده شکارچیان عقاب می‌توانند تجربه‌هایی ناب برای شما رقم بزنند. بازدید صخره‌های قرمزرنگ که «هفت گاو نر» نامیده می‌شوند در «تنگه جتی اوغوز» و شنا در چشمه‌های «دره آلتین آرشان» از دیگر جاذبه‌های تور قرقیزستان هستند. بازدید از «برج بورانا» یادگار جاده ابریشم و «موزه بالبان‌ها» یا جنگجویان سنگی در انتهای سفر، می‌تواند حسن ختامی مناسب برای تور قرقیزستان باشد.
برای آشنایی با جاذبه‌های قرقیزستان می‌توانید مقاله «۱۰ جاذبه شگفت انگیز در قرقیزستان» را مطالعه نمایید.

فستیوال‌ها و جشن‌های مهم در تور قرقیزستان

قرقیزستان هر ساله میزبان جشنواره‌های تفریحی و فرهنگی بسیاری است. «جشنواره ملی اسب» در ماه جولای نوعی مسابقه اسب‌سواری است که به شکل گروهی و انفرادی برگزار می‌گردد. «جشنواره کوچ» که در ماه اوت با رقص و آواز برگزار می‌گردد، از مهاجرت سالانه دامداران عشایری و گله‌های آنها از مراتع مرتفع به قشلاق‌ها خبر می‌دهد. شما می‌توانید پیش از سفر خود در مورد جشنواره‌های این کشور دیدنی تحقیق کنید و بهترین زمان را برای مسافرت با تور قرقیزستان انتخاب نمایید.

 

شکم‌گردی در تور قرقیزستان چگونه است؟

قرقیزستان برای دوست‌داران غذا نیز کشور جذابی است. گوشت گوسفند و لبنیات از جمله مواد غذایی بسیار مرسوم در میان مردم قرقیز هستند. یکی از غذاهای معروف قرقیزها که خوراک ملی آنها نامیده می‌شود «بیش برمک» یا نارین است که از گوشت و رشته پخته می‌شود و سسی مخصوص دارد. «سوسیس کازی» از جمله غذاهای معروف دیگر آنهاست که نوعی سوسیس تهیه شده از گوشت اسب یا گوشت‌های دیگر است که به شکل سنتی و دستی تهیه می‌شود. «پیلاو» غذای دیگری است که ترکیب پلو با گوشت بره می‌باشد و در تهیه آن از پیاز، هویج و گاهی برگه زردآلو نیز استفاده می‌کنند. چشیدن طعم غذاهای این کشور می‌تواند با توجه به مواد تشکیل‌دهنده آنها، برای مسافران تور قرقیزستان بسیار جذاب باشد.

 

نکات مهم که پیش از سفر قرقیزستان باید بدانید

- مردم و خصوصاً جوانان قرقیزستان با زبان انگلیسی آشنا هستند و شما می‌توانید به‌راحتی با آنها مکالمه کنید.
- برای رفتن به مناطق روستایی و دورافتاده حتماً پول نقد و خرد شده با خود همراه داشته باشید.
- برنامه سفر خود را انعطاف‌پذیر در نظر بگیرید تا بتوانید تمام زیبایی‌های در طول مسیر را در تور قرقیزستان تجربه کنید.
- ازآنجاکه آب‌وهوا در این کشور متغیر است بهتر است در هنگام رفتن به نقاط مرتفع به همراه خود لباس گرم و سرد داشته باشید.
- اینترنت رایگان در بیشتر مکان‌های عمومی قرقیزستان در دسترس است. همچنین شما می‌توانید از سیم‌کارت‌های موجود برای فروش استفاده نمایید.
- در هنگام رفتن به چادرهای عشایر قرقیزستان حتماً کفش‌های خود را قبل از ورود درآورید.
- نان در فرهنگ این مردم بسیار اهمیت دارد و نباید بر روی زمین گذاشته شود و یا دور ریخته شود.
- در کشور قرقیزستان غذا فقط باید با دست راست خورده شود.

هزینه‌های جانبی تور قرقیزستان

در قرقیزستان و پایتخت آن هر وعده غذا در یک رستوران معمولی حدود ۵ تا ۶ دلار است. برای یک فنجان کاپوچینو چیزی در حدود دو دلار و برای خرید یک بطری آب‌معدنی حدود نیم دلار باید در نظر بگیرید. هزینه بلیت یک‌طرفه وسیله‌های حمل‌ونقل محلی تقریباً 0.17 است و برای خرید طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به‌علاوه داده، حدود 10 دلار باید هزینه کنید.






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل