تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ازبکستان

37 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور ازبکستان را برای سفر می‌پسندم؟

برای افرادی که علاقه‌مند به فرهنگ شرقی و دیدن معماری‌های ویژه این منطقه و آداب‌ورسوم قدیمی آن هستند دیدن ازبکستان می‌تواند بهترین انتخاب باشد. ازبکستان از شهرهای تاریخی و باستانی تاشکند، سمرقند، بخارا و خوارزم تشکیل شده است. هر کدام از این شهرها داستان‌ها و افسانه‌های خاص خود را دارند و راوی قصه‌های بسیار جذاب و شنیدنی از این ناحیه هستند. فرهنگ مردم ازبکستان که شامل هنرهایی همچون رقص، موسیقی، نقاشی است و همچنین خوراکی‌ها و فرهنگ لباسی این مردم، از دیگر جاذبه‌های تور ازبکستان‌اند و می‌توانند موردپسند بسیاری از افراد باشند. مقاله «از دره فرغانه تا گورستان کشتی‌ها در ازبکستان» شاید بتواند دید وسیع‌تری از سفر به این کشور به شما ارائه دهد.

ازبکستان کجاست؟

ازبکستان یکی از مقاصد گردشگری نزدیک کشورمان است و همین مسئله می‌تواند برای بسیاری از افراد نکته‌ای مثبت باشد. ازبکستان پرجمعیت‌ترین کشور منطقه آسیای میانه است که در سال ۱۹۹۱ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی استقلال خود را به دست آورد. بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور مسلمان‌اند و زبان رسمی آنها ازبکی می‌باشد. ازبکستان کشوری است که موسیقی، رقص، و خوراکی‌های لذیذ آن می‌تواند برای هر مسافری خاطراتی خوش رقم بزنند. فرهنگ شرقی این کشور برای مسافران کشور ما قابل‌لمس است و مشاهده شهرهای باستانی سمرقند، خوارزم، بخارا و تاشکند می‌تواند روایت تازه‌ای از این کشور در ذهن مسافران ترسیم کند. برای آشنایی بیشتر با این کشور خواندن مقاله «ازبکستان را بیشتر بشناسیم» خالی‌ازلطف نمی‌باشد.

 

پرواز به تور ازبکستان چگونه انجام می‌شود؟

خوشبختانه از کشور ما به سمت تاشکند پرواز مستقیم وجود دارد و مسافران این کشور می‌توانند در یک پرواز حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به تاشکند برسند. پس از آن نیز برای رفتن به شهرهای دیگر از پرواز داخلی یا وسیله‌های نقلیه دیگر استفاده می‌شود.

ویزای ازبکستان چگونه است؟

مسافران برای ورود به کشور ازبکستان نیاز به ویزا خواهند داشت. ازبکستان دارای انواع ویزاهای ۳۰ روزه یک‌بار ورود، دو بار ورود یا چند بار ورود و... است. از سال ۱۳۹۷ این امکان فراهم شده تا شهروندان ایرانی که برای گردشگری به این کشور سفر می‌کنند بتوانند ویزای الکترونیکی ازبکستان را دریافت نمایند. اگر با تور سفر می‌کنید به طور معمول آژانس موردنظر خدمات مربوط به ویزا را در مورد تور ازبکستان انجام می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر مطلب مربوط به ویزای ازبکستان را ببینید.

 

بهترین زمان سفر به ازبکستان چه زمانی است؟

کشور ازبکستان تابستان‌هایی گرم و طولانی و زمستان‌هایی سرد و ملایم دارد؛ بنابراین بهترین زمان سفر به ازبکستان فصل‌های بهار و پاییز هستند که آب‌وهوا در آنجا معتدل است؛ بنابراین اگر قصد سفر به تور ازبکستان را دارید برای این فصول برنامه‌ریزی کنید.

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
  • 13 خرداد 1403
    • 8 روزه
    • از 23,000,000 تومان + 1,150 دلار
    • محدود
    جزئیات سفر
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های تور ازبکستان چیست؟

مهم‌ترین جاذبه گردشگری در تور ازبکستان دیدن آثار تاریخی این کشور است که از آن جمله می‌توان کاخ شاهزاده رومانف، موزه امیر تیمور، میدان بنیاد کار و بازار چهارسو را نام ببرد. از دیگر آثار تاریخی ازبکستان می‌توان به آرامگاه اسماعیل سامانی، ارگ بخارا، مدرسه دیوان‌بیگی و... اشاره کرد که در بخارای شریف قابل‌مشاهده هستند. در سمرقند نیز شما می‌توانید از رصدخانه الغ بیگ، مسجد بی‌بی خانم، مجموعه بی‌نظیر ریگستان و... دیدن کنید. اطلاعات بیشتر در مورد نقاط دیدنی تور ازبکستان را می‌توانید از مقاله «ازبکستان، سرزمین مادری باستان» به دست آورید.

فستیوال‌ها و جشن‌های مهم در ازبکستان

موسیقی و رقص نقش مهمی در فرهنگ مردم ازبکستان دارند و به همین دلیل ازبکستان در طول سال جشن و فستیوال‌های مختلفی را برگزار می‌کند. یکی از جشن‌های بسیار مهم جشن نوروز در ازبکستان است که با آداب‌ورسوم خاصی در این کشور برگزار می‌شود. از دیگر فستیوال‌ها و جشن‌های مهم این کشور می‌توان به «ترانه‌های شرقی ازبکستان» اشاره کرد که جشنواره دوسالانه است و در سمرقند برگزار می‌شود. در این جشنواره موسیقی سنتی ازبکستان و دیگر کشورها به تبادل تجربیات موسیقی خود می‌پردازند. فستیوال بین‌المللی «فرهنگ ابریشم و ادویه‌جات» نیز از دیگر فستیوال‌های مهم این کشور است. در این فستیوال پارچه‌های ابریشم و ادویه‌جات مختلف به نمایش گذاشته می‌شوند و برنامه‌های متنوعی در طی این فستیوال جریان دارند.

 

شکم‌گردی و غذای ازبکستان چگونه است؟

اگر به دنبال طعم جدید غذاها و ترکیبات متفاوتی از غذا و ادویه‌های متنوع هستید غذاهای تور ازبکستان انتخاب مناسبی برای شما هستند. مردم ازبکستان بیشتر از غذاهای آبکی و پلوهایی که با گوشت گوسفند و هویج طبخ می‌شوند استفاده می‌کنند و سالاد با سبزی‌های تازه و مختلف نقش مهمی در تغذیه آنها دارد. این مردم به طور معمول کمتر با غذاهایی که با مرغ و ماهی تهیه می‌شوند میانه دارند و بهتر است زیاد به دنبال این غذاها در ازبکستان نباشید. «نارین» از جمله غذاهای بسیار معروف و خوش‌طعم ازبکستان است که با پلو، رشته و گوشت اسب تهیه می‌شود و تنها می‌توان در کشور ازبکستان طعم آن را تجربه کرد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد غذاها و رستوران‌های معروف ازبکستان خواندن مقاله «بهترین رستوران‌های سمرقند» می‌تواند برای شما جذاب باشد.

 

نکات مهم که پیش از تور ازبکستان باید بدانید

دانستن برخی از نکته‌ها پیش از سفر، به شما کمک می‌کند که سفر دلپذیرتری را تجربه کنید. در هنگام سفر به ازبکستان دانستن نکات زیر می‌تواند دید بهتری به شما در مورد این کشور بدهد و از طرفی شما را در طول سفر دچار چالش نکند:
- ازبکستان کشوری است که قیمت همه چیز در آن بسیار مناسب و عادلانه است. بنابراین زمانی که می‌خواهید چیزی بخرید حتی بدون چانه زدن می‌تواند خیالتان راحت باشد که چیزی را گران تهیه نکرده‌اید.
- در بیشتر مواقع معاملات با ارز محلی انجام می‌شود؛ هرچند در معاملات بزرگ از ارز دلار نیز استفاده می‌کنند.
- در ازبکستان راهنمایان محلی جوان که به زبان انگلیسی و فرانسه تسلط دارند در بسیاری مواقع می‌توانند در سفرهای خارج از تور کمک شما باشند و می‌توانید به آنها اعتماد کنید.
- ازبکستان سوغاتی‌های مختلفی دارد و می‌توانید انواع لباس‌های محلی، ظروف سرامیکی، پارچه و فرش و... را از این منطقه به یادگار بیاورید. برای آگاهی بیشتر از سوغاتی‌های ازبکستان می‌توانید مقاله‌ای به همین نام را در وبلاگ دالاهو مطالعه نمایید.

هزینه‌های جانبی در هنگام سفر به تور ازبکستان

در هنگام سفر شما در بسیاری مواقع نیاز خواهید داشت تا مواردی همچون هزینه‌های رستوران و یا خرید آب و دیگر مواد غذایی را خودتان تقبل کنید. هزینه یک وعده‌غذا در رستوران‌های نه‌چندان گران در حدود ۵ دلار است و برای یک بطری آب کوچک چیزی در حدود 0.34 دلار باید بپردازید. اگر با وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی بخواهید جابه‌جا شوید هزینه برای بلیت یک‌طرفه چیزی در حدود 0.13 دلار است. قیمت تاکسی‌ها از 0.48 دلار آغاز می‌شود و می‌تواند با توجه به مسیر و زمان سپری شده افزایش یابد.

کاتالوگ تور ازبکستان

کاتالوگ تور ازبکستان





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
بابک علیزاده
1403/02/21 03:57
با سلام. آیا امکانش هست که ما فقط بلیط هواپیما را بخریم؟
پاسخ دهید...
رجب
1403/01/07 02:02
اصلا نمیشه مسافرت کرد با این وضع اقتصادی،،مملکت و پول ملی رو به گند کشیدند،،
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/01/08 18:14
دوست عزیز
سلام

امیدواریم شرایط به شکلی فراهم شود تا امکان سفر برای همه کسانی که علاقه‌مند هستند ایجاد شود.

با تشکر از پیام شما

فرزاد
1402/11/05 16:55
مطمعن هستید ۲۸ میلیون به اضافه ۱۱۰۰ دلار ۸ روزه به عبارتی ۸ روز ۱۰۰ میلیون عمرا کسی ... باشه حتی با این گرانی و بی ارزشی پول ...به عبارتی ۳ برابر تور تایلند
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/11/10 09:24
دوست عزیز
سلام

1100 دلار برای یک سفر خارجی بدون در نظر گرفتن ارزش پول ایران مبلغ زیادی محسوب نمی شود. این مبلغ به ازای خدماتی ارائه می شود تقریبا روزی حدود 130 دلار است که برای اقامت هتل، تورلیدر فارسی زبان، اجرای گشت ها و پرداخت ورودیه ها، جا به جایی بین شهرها، ترنسفر و... هست.

با تشکر از پیام شما

علی قاضی زاده
1398/09/24 23:21
سلام حتما در جریان هستید روزهای یکشنبه پروازهای زاگرس تهران- تاشکند برقرار شده، پیشنهاد می کنم برای کاهش هزینه های مسافر و سهولت سفر تاریخ عوض کنید
پاسخ دهید...
هما سرخوش
1398/09/23 12:05
چرا جاهای دیدنی ازبکستان رو معرفی نکردید؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/09/24 09:44
دوست عزیز
سلام

در مطلب ازبکستان، سرزمین مادری باستان، به صورت مفصل جاذبه‌های دیدنی ازبکستان معرفی شده: https://dalahoo.com/news.cfm?id=2608

با تشکر از پیام شما

پرهام پیران
1398/09/16 09:58
پایتخت ازبکستان کجاست؟ مگه سمرقند نیست؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/09/19 09:36
دوست عزیز
سلام

خیر. پایتخت ازبکستان، شهر تاشکند (Tashkent) است. سمرقند و بخارا، از شهرهای توریستی ازبکستان هستند.

با تشکر از پیام شما

m.khanalizadeh@yahoo.com
1399/02/26 10:33
پایتختش تاشکندِسمرقند یکی از شهرهاشِ
ناشناس
1401/06/06 23:07
تاشکند پایتخت .سمرقند و بخارا شهر های تاجیک وفارس زبان
بنیامین پ
1398/09/12 09:40
قیمت تور ازبکستان چقدره؟ چرا این مطلب‌تون قیمت نداره.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/09/14 09:19
دوست عزیز
سلام

تور ازبکستان در زمان‌های خاصی از سال برگزار می شه. در حال حاضر، قیمت تورازبکستان نوروز، ۱۰۶۰ دلاره.

با تشکر از پیام شما

باران بختیاری
1398/09/09 12:16
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را؛ به خال هندویش بخشم تمام روح و اجزا راهر آنکس چیز می‌بخشد بسان مرد می‌بخشد؛ نه چون صائب که می‌بخشد سر و دست و تن و پا راسر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند؛ نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دلها را (شهریار)
پاسخ دهید...
آتنا آشتیانی
1398/09/04 16:35
تحصیل در ازبکستان چطوریه؟ دانشگاه‌هاش خوبند؟ مدرکش رو ایران قبول داره؟
پاسخ دهید...
اشکان اشراقی
1398/09/02 09:04
کسی اطلاعاتی از مهاجرت و کار در ازبکستان داره؟
پاسخ دهید...
اشکان اشراقی
1398/08/27 17:14
دوست دارم سمرقند و بخارا رو ببینم که حافظ به خال یار می‌بخشید... اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را، به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1398/08/27 17:25
برای سفر به ازبکستان و بازدید از سمرقند و بخارا، می‌توانید در تور ازبکستان با دالاهو همسفر شوید.

سفرهای ازبکستان رو دیدی؟

1

ازبکستان

13 خرداد 1403
مشاهده سفر