تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

پاکستان

1 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

تور پاکستان را می‌پسندم؟

تور پاکستان شبیه سفر به سیاره‌ای تازه کشف‌شده است. جایی که نمی‌دانی چه مردمی دارد؟ فرهنگ‌های‌شان چیست؟ ادویه‌ی مورد علاقه‌شان چه مزه‌ای می‌دهد و پشت اخبار رسانه‌ها، چه طبیعت و آثار باستانی عجیبی را پنهان کرده‌اند. پاکستان، ورای همه این قصه‌ها، از قدیمی‌ترین تمدن‌ها در قاره آسیاست. جایی که مردم برای بیش از 5هزارسال در آن زندگی کرده‌اند و روزگاری داریوش بزرگ هخامنشی، برای یافتن معادن طلای افسانه‌ای، به‌آن قدم گذاشته است. اگر روحیه‌ای ماجراجو دارید، دل‌تان می‌خواهد مقاصد جدید را ببینید و روبروی طبیعت و آثار باستانی شگفت‌انگیز میخکوب شوید، تور خارجی پاکستان برای شماست.

پاکستان کجاست؟

پاکستان را با نام «جمهوری اسلامی پاکستان» نیز می‌شناسند. این کشور در جنوب آسیا قرار گرفته و همسایگانش ایران، افغانستان، هندوستان و چین هستند. پایتخت پاکستان شهر «اسلام‌آباد» و بزرگ‌ترین شهر آن «کراچی» است. دین رسمی مردم پاکستان  اسلام است و مردم آن به زبان رسمی «اردو» و انگلیسی صحبت می‌کنند. واحد پول پاکستان «روپیه» است و در بهار 1402، 1 روپیه پاکستان برابر است با 0.004 دلار آمریکا است.

 

مسیر تور پاکستان چگونه است؟

از ایران به پاکستان پرواز مستقیم انجام می‌شود. این پرواز چیزی در حدود 3 ساعت و عمدتا به‌مقصد کراچی است. علاوه بر تهران، از شیراز، مشهد و اصفهان نیز، پرواز برای پاکستان تعبیه شده است. قیمت بلیط پاکستان باتوجه به نوع پرواز، فرودگاه مبدا و تقاضای مسافران ممکن است تغییراتی داشته باشد.

سفر پرماجرای ما به پاکستان از لاهور شروع می‌شود. یک شهر عجیب و پر قصه که بی‌شک دیدنش خاطره‌ای متفاوت را در ذهن‌تان باقی می‌گذارد. بعد به‌سوی گیلگیت در شمال پاکستان می‌رویم. سپس خونجراب که در مرز پاکستان با چین است را خواهیم دید.اسلام‌آباد، هونزا، گولمیت و اسکاردو نیز در برنامه سفرمان به پاکستان است و در آنها نیز مقاصدی خاص، انتظارمان را می‌کشند.

نقشه تور پاکستان

 

تور پاکستان ویزا می‌خواهد

برای سفر به تور خارجی پاکستان باید ویزا بگیرید. برای دریافت این ویزا مسافران تور خارجی نیازی به حضور در سفارت ندارند و می‌توانند با تحویل مدارک مورد نیاز، ویزای پاکستان را توسط آژانس گردشگری دالاهو دریافت کنند پس از آن ویزای توریستی پاکستان صادر می‌شود. این ویزا به شکل الکترونیک است و به‌طور معمول ۳۰ روز اعتبار دارد.

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

جاذبه‌های تور پاکستان چیست؟

پاکستان یک مکان عجیب و جذاب با دیدنی‌های متنوع است. در تور پاکستان بازدید از دریاچه Sheosar را داریم. بعد به گشت شهری اسلام‌آباد و بازدید از بازار محلی خواهیم رفت. در سفرمان بازدید از معادن نمک Khewra و دومین معدن نمک بزرگ جهان را از دست نخواهیم داد. بازدید از دره‌ی زیبای Bashoo، ییلاق سرسبز Qaqlasht meadows در دره چیترال نیز در این تور گنجانده شده است. در این سفر به شهر لاهور، که زادگاه اقبال لاهوری، قلب پاکستان و خواهرخوانده شهرهای بسیاری ازجمله استانبول، بخارا، سمرقند، شیکاگو و اصفهان است، می‌رسیم. بازدید از قلعه‌های تاریخی Baltit و Altit، گشت‌زنی و خرید در خیابان‌های قدیمی و سنگ‌فرش‌شده بازار کریم‌آباد، منظره شگفت‌انگیز Eagle's Nest، بازدید از طبیعت  Hunza، ایستادن در کنار دریاچه عطاآباد، چشم دوختن به از کوهای مخروطی زیبای Passu Cones و تجربه گذر از پل‌معلق حسینی که یکی از ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیاست را خواهیم داشت. ما در این تور علاوه بر مقاصد ذکر شده، به جاهایی خواهیم رفت که با یک بار سفر، پاکستان به‌زیبایی در ذهن‌تان نقش ببندد.

جشن‌ها و فستیوال های پاکستان

در پاکستان جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود که بسیاری از آنها به دین مردم که اسلام است، باز می‌گردند.
جدای از اعیاد مذهبی همچون عید فطر، جشنواره‌های غذا و خوراکی نیز در پاکستان رونق دارد.
جشن «روز فرهنگ سند»، از جشنواره‌های فرهنگی این کشور است که برای برجسته کردن فرهنگ غنی چندصدساله ایالت «سند» برگزار می‌شود. در این جشنواره مردم لباس‌های سنتی، کلاه مخصوص سندی و شال‌های سنتی آجرک را به تن می‌کنند و خوانندگان معروف سندی آهنگ‌های محلی را می‌خوانند تا پیام صلح و عشق را به افراد بدهند.

 

شکم‌گردی در پاکستان

تور پاکستان از لحاظ چشیدن طعم غذاهای جدید نیز یک تور پر از عطر و مزه استو می‌تواند تجربه‌های خوش‌طعمی را برای مسافران تور خارجی بسازد. طرف‌داران غذاهای حاوی گوشت در پاکستان طعم «سیخ کباب» و «بریانی» را باید بچشند. اگر مسافران می‌خواهند مرغ را با طعم جدید مزه کنند باید به سراغ غذای «چیکن تیکه» بروند. «چنا چات» (Channa Chaat) نام غذای دیگری است که از نخود تهیه می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. اگر اهل خوراکی‌های خاص و خوشمزه هستید، باید به سراغ «حلوا پوری» بروید.یک نان پف‌دار که با حلوایی خورده می‌شود.

 

نکات مهمی که پیش از سفر با تور پاکستان باید بدانید

برای سفر به پاکستان، انتخاب تور پاکستان با دالاهو امن‌ترین راه است.
مانند بسیاری از مقاصد توریستی، بهتر است شب‌ها، تنهایی و در مکان‌های خلوت، به پیاده‌روی نروید.
اگر مسافران نیاز به کمکی دارند باید حتماً از افراد آگاه و مطمئن کمک بگیرند.
از جمله سوغات پاکستان می‌توان به شال‌های پاکستانی زنانه، سفال‌های پاکستانی، سوزن‌دوزی و زیورآلات خاص این کشور اشاره کرد که می‌توان برای عزیزان به یادگاری آورد.

برای تور پاکستان چقدر پول ببریم؟

در تور پاکستان برای خوردن یک وعده غذا در یک رستوران نه‌چندان گران باید ۱ تا ۵ دلار بپردازید. هزینه یک فنجان قهوه یا کاپوچینو چیزی در حدود ۲ دلار و یک بطری آب 1.5 لیتری، حدود نیم دلار است. برای خرید بلیط یک‌طرفه وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی باید مبلغی در حدود 0.18 دلار را در نظر گرفت و ورود به تاکسی چیزی در حدود یک دلار است که پس از هر یک کیلومتر نیم دلار به آن اضافه می‌شود. هزینه سیم‌کارت ماهانه با امکان تماس و ۱۰ گیگابایت به‌علاوه داده، حدود ۵ دلار است.




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

در حال حاضر تور پاکستان نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر