تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

تهران گردی

36 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 612 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 34 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای داخلی

درباره شهر تهران و قدمت تاریخی تهران 

تهران این روزها مقصد گردشگری مناسبی برای مرور و تماشای بافت قدیمی و معماری معاصر ایران است. شاید نام شهر تهران با سلسله قاجار گره خورده باشد و اکثر تهرانی‌ها برای پایتخت شدن شهرشان و شکل گرفتن آن خود را مدیون آقامحمدخان خان قاجار بدانند اما حقیقت این است که تا قبل از پیدا شدن چند تکه سفال از حفاری‌های بازار صندوق‌سازان و خیابان مولوی همه گمان می‌کردند تهران قدمتی 300، 400 ساله دارد. اما این سفال‌ها و پیدا شدن یک جسد 7000 ساله همه چیز را دگرگون کرد. با وجود این اکتشافات، هنوز درباره تاریخچه و قدمت شهر تهران یقین وجود ندارد.

تهران در زمان شاه طهماسب صفوی صاحب 4 دروازه و 114 برج شد.

پیش از قاجار، شاه طهماسب برای شکل‌گیری تهران و تبدیل شدنش به شهر زحمات زیادی کشید. تهران در زمان شاه طهماسب صفوی صاحب 4 دروازه و 114 برج شد. مواد لازم برای ساخت دروازه‌ها از محلی تامین شد که بعدها به چاله میدان یا چاله حصار شهرت پیدا کرد. در زمان صفویان شهر تهران کم‌کم رونق گرفت و پس از آن شهر تهران در دوران افشاریان میزبان پسر نادرشاه، رضا قلی میرزا بود. نادر، پسرش را حاکم شهر تهران کرده بود. 

حدود شهر تهران با برج و بارویی که به فرمان شاه طهماسب اول به دور شهر تهران کشیده شد تقریبا ۶ هزار قدم بود که امروزه از جنوب تا محدوده خیابان مولوی فعلی، از شرق تا ری فعلی، از غرب تا خیابان وحدت اسلامی (شاهپور) و از سمت شمال تا خیابان امیرکبیر و خیابان سپه یا خیابان امام خمینی فعلی است. 

در نوشته‌های یکی از معروف‌ترین امپراتورهای بیزانس،

بافت قدیمی تهران به سه بخش "بازار"، "ارگ" و "بافت تاریخی عودلاجان" تقسیم می‌شود و در نوشته‌های یکی از معروف‌ترین امپراتورهای بیزانس، "تئودوسیوس" شهر تهران امروزی، یکی از توابع ری بوده. وقتی آقا محمدخان قاجار قدرت را بدست می‌گیرد و سلسله قاجاریه بر ایران مسلط می‌شود، شهر تهران به اوج خود می‌رسد؛ تهران پایتخت قاجار. اکثر بناهای قدیمی تهران بخصوص جاذبه‌های گردشگری منطقه 12 تهران، یادگار دوران قاجارند. 

جاذبه های گردشگری شهر تهران کدامند؟

جاذبه‌های گردشگری شهر تهران از جنوب تا شمال تهران از بازار تهران تا بازار تجریش خودنمایی می‌کند. بخش مهمی از آثار تاریخی شهر تهران در منطقه 12 شهر تهران است. جاذبه‌های گردشگری تهران در منطقه 12 در 6 محله معروف و قدیمی این شهر به نام های سنگلج، عودلاجان، بازار، چاله میدان، ارگ و دروازه دولت قرار دارند. در ادامه فهرستی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران را مرور خواهیم کرد. دیدنی‌های تهران که باید دید:

در حال حاضر خیابان لاله زار از شمال به خیابان انقلاب و از جنوب به خیابان سپه می‌رسد.

خیابان لاله زار تهران، جاذبه گردشگری شهر تهران:

ده‌ها سال پیش و بخصوص در دوران پهلوی وقتی می‌خواستند در تهران تفریح کنند و به یکی از شیک‌ترن و مدرن‌ترین خیابان‌های آن زمانِ تهران سر بزنند، انتخاب اول و آخرشان خیابان لاله‌زار تهران بود. در حال حاضر خیابان لاله زار از شمال به خیابان انقلاب و از جنوب به خیابان سپه می‌رسد. مرکز تئاتر، سینما، مغازه‌های شیک و رستوران‌های آن دوران خیابان لاله‌زار بود. این خیابان در اوایل دوران پهلوی نماد عصری نو و تجدد بود. از میدان توپخانه تا خیابان جمهوری (قسمت جنوبی لاله زار)، خیابان لاله‌زار اصلی و قدیمی است و از حدفاصل خیابان انقلاب و خیابان جمهوری، خیابان لاله زار نو است که بعدها ساخته شد. اما خیابان لاله‌زار را چه کسی ساخت؟ خیابان لاله‌زار حاصل سفر ناصرالدین شاه قاجار به فرانسه بود. شاه قاجار پس از دیدن خیابان شانزلیزه تصمیم می‌گیرد چنین خیابانی در تهران ساخته شود و خیابان لاله‌زار به دستور ناصرالدین شاه در میان باغ لاله‌زار شکل گرفت.

خیابان لاله‌زار به دستور ناصرالدین شاه در میان باغ لاله‌زار شکل گرفت.

زمانی در خیابان لاله زار 15 سینما و تعدادی سالن تئاتر و چندین تماشاخانه فعالیت داشتند ولی حالا از شکوه لاله‌زار در آن دوران فقط 10 سینما متروکه و بدون استفاده در این خیابان مانده. خیابان لاله زار اولین خیابانی بود که نام اصناف ساکن در خود را نگرفت، (امیریه، احتشامیه، فرمانیه) و به دلیل وجود گل‌های زیاد در مرکز آن، لاله زار نام گرفت.

اولین پاساژ به سبک اروپایی نیز در خیابان  لاله‌زار تاسیس شد که نامش پیرایش بود. بسیاری از رجال دوران قاجار همگی در لاله‌زار خانه داشتند و این خیابان مرکز تهران به شما می‌آمد. از جمله این افراد مظفر فیروز نوه فرمانفرما بود که بعد از تحصیل در فرنگ و بازگشت به ایران، یک پاساژ به سبک اروپایی در این خیابان دایر کرد.

سینما و تئاترهای معروف خیابان لاله‌زار کدامند؟

  • از سینماهای معروف لاله‌زار می‌توان به سینما رکس اشاره کرد که در سال 1324 با فیلم «جایی تو را خواهم یافت» تاسیس شد. امروز هم می‌تواید این سینما را در خیابان لاله‌زار ببینید اما از آنجایی که در سال 1372 تعطیل شده امروز فقط بنایی متروکه از آن باقی مانده. 
  • تئاترنصر یکی دیگر از بناهای تارخی به جا مانده از دوران قاجار در خیابان لاله‌زار است. شهرداری تهران چند سال پیش مجموعه تئاتر نصر را مرمت کرد و امروز در لیست آثار ملی قرار دارد. 

تئاترنصر یکی دیگر از بناهای تارخی به جا مانده از دوران قاجار در خیابان لاله‌زار است.

ساختمان‌ها و بناهای دیدنی خیابان لاله‌زاز کدامند؟

  • از دیگر دیدنی‌های خیابان لاله‌زار، خانه اتحادیه تهران است. این خانه در ابتدا متعلق به امین‌السلطان صدراعظم ناصرالدین شاه و دو پادشاه دیگر قاجاری یعنی مظفرالدین شاه و محمدعلی شاه بود. پس از کشته شدن امین‌السلطان، حاج رحیم اتحادیه این خانه را خریداری کرد و امروز به نام او این خانه را می‌شناسیم. این خانه لوکیشن یک سریال پرطرفدار در پیش از انقلاب ایران نیز بوده. سریال دایی جان ناپلئون در خانه اتحادیه فیلمبرداری شده است. متاسفانه با وجود اینکه در سال 1384 این خانه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید اما با حکم عجیب دیوان عدالت اداری چند سالی بعد از این فهرست خارج شد و در معرض تخریب قرار گرفت. سال 1394 سازمان زیباسازی شهر تهران اقدام به خرید این خانه کرد و هم اکنون یکی از دارایی‌های این سازمان است. 

خانه اتحادیه در ابتدا بریا امین‌السلطان، صدراعظم قاجاری بود اما بعد از کشته شدنش حاج رحیم اتحادیه خانه را خریداری کرد.

  • مسجد امین الدوله یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری منطقه 12 تهران است. این مسجد به کوچکترین مسجد تهران شهرت دارد و در محله دروازه شمیران است. احداث این مسجد با تصمیم امین‌الدوله آغاز شد اما با همت و پیگیر‌های شازده خانمی قاجاری به نام اشرف‌الملوک فخرالدوله (همسرامین الدوله) به پایان رسید. او از مارکوف، یکی از معماران برجسته آن زمان، درخواست می‌کند تا ساخت مسجد امین‌الدوله را به پایان برساند. یکی دیگر از آثار شناخته شده مارکوف در تهران، بنای مدرسه البرز است. یکی از ویژگی‌های ظاهری این مسجد نیم هشتی برآمده‌‍ای در ورودی این مسجد است که چهار نیم ستون یا مناره کوچک اطراف آن قرار گرفته. 

مسجد امین‌الدوله، کوچکترین مسجد تهران است که به نام فخرالدوله هم شهرت دارد.

  • گراند هتل در خیابان لاله زار جنوبی و به همت یک مهاجر قفقازی ساخته شد. گراند هتل اولین هتل مدرن تهران است که سبک و سیاق پذیرایی در آن اروپایی بود. اکنون این هتل تنها یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود و متاسفانه در حال ویرانی است. آجرکاری‌های ظریف هتل یکسر زیر سیمان رفته و بالکن‌هایش از لوازم برق ساختمان انباشته شده‌است. فروشندگان میان کف و سقف بلند اتاق‌ها، تاق زده و مغازه را دوبلکس کرده‌اند.

راند هتل اولین هتل مدرن تهران است که سبک و سیاق پذیرایی در آن اروپایی بود.

میدان توپخانه تهران و تاریخچه آن: 

می‌گویند در گذشته میدان توپخانه محل محافظت از ارگ سلطنتی بوده و در آن باروت هم نگهداری می‌شد. در زمان امیرکبیر تصمیم به گسترش تهران می‌گیرند و به همین دلیل تعدادی حجره می‌سازند و توپ و گلوله‌های زیادی را به این منطقه منتقل می‌کنند. همین موضوع علت اصلی نامگذاری این میدان به نام "توپخانه" می‌شود. کمی پایین‌تر از میدان توپخانه، جایی برای نگهداری اسلحه و مهمات درست کردند که به آن «قورخانه» می‌گفتند؛ قورخانه مکانی برای مستقرشدن نیروهای نظامی و توپ‌ریزی بود که ساخت آن، از آغاز صدارت امیرکبیر در سال ۱۲۲۵ آغاز و به مرور تکمیل شد. یادگار اصلی آن زمان که هنوز هم باقیست، حوض وسط میدان است. در زمان پهلوی نام توپخانه به "سپه" تغییر داده شد و بعد از انقلاب نام این خیابان "امام خمینی" شد. بناهای تاریخی بسیاری اطراف این میدان بود که متاسفانه در طی سال‌ها از بین رفت مانند ساختمان بلدیه یا ساختمان بسیار زیبایی که برای مخابرات ساخته شده بود. در حال حاضر ساختمان بانک تجارت یکی از ساختمان‌های اصیل میدان توپخانه است که بدست مارکوف روسی با سبک معماری خاص خودش حدود سال 1300 ساخته شده. قدیم‌تر بانک شاهی در این ساختمان مستقر بود. براساس اطلاعات منتشرشده در کتاب «طهران قدیم» نوشتهٔ جعفر شهری، میدان «توپخانه» در دورهٔ پهلوی با تأسیس لشگر اول در باغ شاه، ‌میدان‌ «سپه» نامیده شد. توپخانه در ابتدا میدانی با ساختمان‌هایی دو طبقه در شمال و جنوب بود که توپچی‌ها و زنبورک‌چی‌ها (توپ‌هایی سنگری که با دو چرخ کوچک به اندازهٔ چرخ سه‌چرخهٔ کودکان‌، تا ۲۰۰ تا ۳۰۰ قدم را نشانه می‌گرفتند، ‌ البته اصابت کردن گلوله‌های آن به هدف کمتر دیده شده بود) در آن منزل داشتند.

میدان توپخانه و ساختمان تاریخی بانک تجارت پس از مرمت و بازسازی دیده می‌شود.

بازار تهران، جاذبه گردشگری شهر تهران:

بازار تهران بازاری تاریخی است که قدمت آن به دوره صفویه برمی‌گردد. شاه طهماسب بنای ساخت این بازار را گذاشت و ناصرالدین‌شاه سر در و فضای آن را تا حدودی بازسازی کرد. این چنینی بود که بازار تهران رفته رفته به قطب اقتصادی ایران بدل شد.

امروزه با وجود نوسازی برخی مغازه‌ها و مدرن شدنشان هنوز حال و هوای بازارهای قدیمی و پر تردد را می‌توانید در بازار تهران ببینید. نزدیک روزهای تعطیل و هجوم جمعیت برای خرید و مغازه‌داراهایی که با صدای بلند از هر گوشه‌ای تبلیغ کالای خود را می‌کنند؛ تقریبا هرچه که فکرش را بکنید در این  بازار پیدا خواهید کرد. بازارهای اصلی این بازار بزرگ عبارتند از بازار عباس‌آباد، بازار زرگرا، بازار امیر، بازار کفاش‌ها، بازار زید، بازار نجارها، بازار بین‌الحرمین، بازار مسجد جامع و غیره. اگر بعد از گردش و خرید احساس گرسنگی کردید اصلا نگران نباشید چون کبابی‌های بسیار خوبی در بازار هست که حتما باید امتحان‌شان کنید مثلا رستوران مسلم. رستوران مسلم روزانه به حدود هزار نفر سرویس می‌دهد و کمتر کسی را می‌توان دید که به بازار برود و سری به مسلم نزده باشد. ساعت کار همگی آنها به جز روزهای جمعه از 6:30 صبح تا 6 عصر است. 

سبزه میدان

سبزه میدان از میدان‌های قدیمی تهران است. از آنجایی که بازار تهران در مجاورت این میدان قرار گرفته، سبزه میدان رفته رفته تبدیل به یکی از شلوغ‌ترین میادین تهران شد. می‌گویند در گذشته از این میدان برای کاشت سبزی مردم استفاده می‌شده به همین دلیل به آن سبزه میدان می‌گفتند. بهترین راه دسترسی به سبزه میدان استفاده از مترو تهران است. شما می‌توانید در ایستگاه 15 خرداد از مترو پیاده شوید. 

 

تیمچه حاجب‌الدوله تهران

اطراف سبزه میدان بازارچه معروفی با معماری جذاب قرار دارد به نام تیمچه حاجب‌الدوله. حاج علی خان حاجب الدوله این تیمچه را ساخت. در واقع تیمچه به معنى کاروانسراى کوچک بوده است. در دوره‌هاى معاصر به‌ کاروانسراها یا سراهاى کوچک و سرپوشیده گفته مى‌شود. فضاى تیمچه‌ها نسبت به کاروانسراها از لحاظ اقتصادى گرانتر بوده و براى عرضه اجناس ارزان قیمت استفاده نمى‌شده است. در دالان ورودی تیمچه حاجب‌الدوله سقف زیبایی قرار دارد که شاید کمتر به چشم بیاید. اکثر مغازه‌ها در این تیمچه ظروف و محصولات دکوری می‌فروشند. در طبقه دوم مغازه‌های تیمچه نیز شیشه رنگی‌های زیبایی به صورت منظم و هماهنگ نصب شده است.سعی کنید در ساعات اولیه روز برای بازدید به بازار بروید تا بتوانید پیش از شلوغ شدن بازار، لذت بیشتری از تماشای فضا ببرید. 

 

 

 


سوالات متداول "تهران گردی"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1403/04/29 11:23
سپاسگزارم از مطالب مفیدی که در مورد تهران گذاشتید.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/04/30 13:44
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کردین و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/04/21 20:43
عالی بود ولی   موزه‌ها وکارهای اشاره نشد      ممنون
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/04/26 15:59
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطبلعات درباره موزه های تهران و کار آنها می توانید لینک زیر را ببینید.
https://dalahoo.com/news.cfm?id=4700
لینک بالا را کپی کرده و در قسمت آدرس‌بار مرورگر خود وارد کنید.

با تشکر از پیام شما

marinagolzari2409@gmail.com
1402/04/03 16:01
تهران گردی را خیلی دوست دارم بخصوص ایران قدیم و کاخها را
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/04/11 09:28
دوست عزیز
سلام

ممنون که مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

nahidhmoghaddam1@gmail.com
1400/07/14 23:14
گشت های محله های تهران قدیم علاقمندان زیادی دارد از جمله من، امیدوارم خبر خوش را دریافت کنیم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/07/17 15:54
دوست عزیز
سلام

به زودی تورهای تهران گردی مجددا بارگذاری خواهند شد. لطفا وبسایت ما را ببینید.

با تشکر از پیام شما

در حال حاضر تور تهران گردی نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر