تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

چند روش ساده برای تجربه یک سفر ارزان

هزینه سفر یکی از مسائلی است که می‌تواند تبدیل به یک دغدغه پیش از سفر شما شود. برای اینکه بتوانید هزینه‌های خود را در حین تور خارجی و یا سفرهای شخصی مدیریت کنید آشنایی با روش‌های ساده برای تجربه یک سفر ارزان، بسیار اهمیت دارد. این روش‌ها کمک می‌کنند تا شما یک سفر شخصی یا یک تور خارجی ارزان را تجربه کنید. در ادامه این چند روش ساده را شرح خواهیم داد تا هزینه‌های شما در طول سفر بهتر مدیریت شوند.

تور خارجی

چگونه ارزان سفر کنیم؟

سفر دنیای جدیدی را به روی انسان‌ها باز می‌کند و به همین دلیل فراهم کردن امکانات سفر بسیار اهمیت دارد. بسیاری از افراد به دلیل هزینه‌های سفر دست به این تجربه نمی‌زنند درصورتی‌که با برخی روش‌ها امکان یک سفر کم‌هزینه وجود دارد. از جمله راه‌هایی که می‌توانند به داشتن یک سفر شخصی یا تور خارجی ارزان به شما کمک کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خارج از فصل‌های شلوغ سفر کنید

برخی مقاصد تور خارجی در برخی فصول سال شلوغ‌تر هستند. این مسئله باعث می شود قیمت پرواز، اقامتگاه و سایر موارد در این مقاصد بالاتر رود؛ بنابراین زمانی را برای سفر انتخاب کنید که در پیک سفر به آن منطقه قرار ندارد. در این مواقع قیمت بلیط هواپیما و اقامتگاه‌ها بسیار پایین‌تر است و می‌توانید در هزینه‌های خود بسیار صرفه‌جویی کنید.

در فصل خلوت سفر کنید تا هزینه کمتر بپردازید

از خطوط هوایی ارزان قیمت استفاده کنید

برخی از شرکت‌های هواپیمایی کرایه بسیار کمتری را نسبت به دیگر خطوط هوایی برای مسافران در نظر می‌گیرند. باید توجه داشت این ارزان بودن ناشی از کیفیت پایین این خطوط هواپیمایی نیست و شما لازم نیست نگران امنیت خود باشید.
همچنین بهتر است بدانید قیمت بلیط‌های هواپیما مدام در حال تغییر هستند. به همین دلیل برای داشتن یک تور خارجی ارزان یا یک سفر شخصی بهتر است سایت شرکت‌های هواپیمایی را بررسی کنید و در نهایت با یافتن یک بلیط خوش‌قیمت آن را خریداری نمایید.

چمدان بزرگ با خودتان حمل نکنید

برخی از خطوط هوایی این امکان را ایجاد کرده‌اند تا مسافر در صورت نداشتن چمدان بزرگ بتواند هزینه کمتری را پرداخت کند. در واقع در این حالت مسافر می‌تواند تنها یک چمدان دستی کوچک به داخل هواپیما ببرد. این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود مسافران هزینه کمتری را پرداخت کنند از ایستادن در صف دریافت چمدان مسافر را بی‌نیاز می‌کند. اگر وسیله‌های شما کم و محدود است می‌توانید از این گزینه نیز استفاده کنید.

وسایل زیادی نبرید تا اضافه‌بار نخورید و چرخ دستی هم نخواهید

از فرودگاه با وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی به مقصد بروید

بسیار از مسافران ترجیح می‌دهند با آرامش خاطر و با استفاده از تاکسی خود را از فرودگاه به مقصد برسانند. برای کسانی که می‌خواهند یک تور خارجی ارزان را تجربه کنند توصیه می‌شود تا با استفاده از وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی همچون قطار، اتوبوس یا مترو از فرودگاه به محل موردنظر بروند. برای اینکه به مشکلی بر نخورید بهتر است قبل از سفر راه‌های رسیدن از فرودگاه به شهر را جستجو کنید تا بتوانید به‌سادگی خود را به اقامتگاه برسانید.

سفر به‌عنوان یک داوطلب را تجربه کنید

از دیگر راه‌هایی که می‌تواند امکان یک سفر خارجی ارزان را فراهم کند سفر به‌عنوان داوطلب در بسیاری از کارها است. در ازای داوطلب شدن برای انجام بسیاری کارها در سراسر جهان، شما می‌توانید اقامت رایگان دریافت کنید. در طی این سفرها امکان آشنایی با افراد جدید و مهارت‌های جدید را به دست می‌آورید و هم‌زمان از مقصد موردنظر خود دیدن می‌کنید. به طور مثال اگر به حیوانات و پروژه‌های زیست‌محیطی علاقه‌مندید، می‌توانید کار در مزرعه یا دهکده‌های محیط زیستی را انتخاب کنید.

برای سفرهای بین‌شهری برنامه‌ریزی کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای تجربه تور خارجی ارزان توجه به سفرهای بین‌شهری است. بسیار مهم است که برای مدیریت هزینه‌ها، پیش از سفر در مورد قطارها و اتوبوس‌های بین‌شهری تحقیق کنید و سعی کنید بلیط‌های آنها را آنلاین از قبل تهیه نمایید.

برای سفر بین شهری از اتوبوس استفاده کنید

از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما امکان تجربه یک تور خارجی ارزان را بدهد استفاده از حمل‌ونقل عمومی در طول سفر است. به‌عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشید که بلیط‌های یکبار مصرف هزینه بیشتری دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید چند روز در یک شهر رفت‌وآمد کنید از بلیط‌های چند بار مصرف استفاده نمایید. جدای از وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی، کرایه کردن دوچرخه و یا پیاده‌روی برای رسیدن به مقصد نیز می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود.

از وسایل حمل و نقل عمومی و ارزان استفاده کنید

بلیط‌های مکان‌های گردشگری را از قبل خریداری کنید

در طی تور خارجی می‌توانید از موزه‌ها، پارک‌ها و جاذبه‌های بسیار دیگری دیدن کنید. بسیاری از این مکان‌ها نیاز به تهیه بلیط برای ورود دارند. یک راه مهم که به کاهش هزینه‌های سفر کمک می‌کند این است که بلیط خود را برای ورود به این مکان‌ها از قبل تهیه کنید. این کار کمک می‌کند شما مطمئن شوید که چه برنامه‌ای پیشرو دارید و بتوانید با ارزان‌ترین راه ممکن خود را به آنجا برسانید. در صورت عدم تهیه بلیط از قبل، شما مجبور می‌شوید در صف‌های طول و دراز برای تهیه بلیط صبر کنید و حتی ممکن است زمان خود را برای بازدید از دست بدهید. تصورش نیز می‌تواند سخت باشد که هزینه بسیاری را برای رسیدن به آن مکان کرده باشید اما نتوانید در نهایت آنجا را ببینید.

در جستجوی تخفیف‌های دانشجویی و سایر مزایا باشید

بسیاری از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی دیگر به دانش‌آموزان یا یک گروه سنی خاص برای خرید بلیط تخفیف می‌دهند. با داشتن یک مدرک یا پاسپورت که نشان‌دهنده وضعیت شما باشد می‌توانید از این امکان استفاده کنید. همچنین بازدید از برخی موزه‌ها در بعضی روزها رایگان است. می‌توانید در مورد این امکان اطلاعات لازم را کسب کنید و در چنین روزهایی به دیدن موزه‌ها بروید. این کار به داشتن تجربه یک تور خارجی ارزان کمک می‌کند.

از غذاهای محلی استفاده کنید

یکی دیگر از نکات بسیار مهم که به سفر شما نیز رنگ و بوی خاص می‌دهد امتحان کردن خوراکی‌های محلی هر منطقه است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در رستوران‌ها غذای کشور مقصد را تجربه کنند. این کار اگرچه راه مناسبی است؛ اما بسیار پرهزینه نیز به شمار می‌رود. برای داشتن تجربه یک تور خارجی ارزان پیشنهاد ما این است که از خوراکی‌ها و غذاهای محلی و خیابانی در طول سفر استفاده کنید. غذا در این مکان‌ها علاوه بر کیفیت بالا، هزینه پایین‌تری دارد و به صرفه‌جویی در پول بسیار کمک می‌کند.

غذای محلی و خیابانی معمولا ارزان‌تر از رستوران است

اقامتگاه کم‌هزینه رزرو کنید

امروزه در کشورهای مختلف اقامتگاه‌ها به شکل‌های متفاوتی همچون هتل، هتل‌آپارتمان، سوئیت، هاستل و... وجود دارند. برای داشتن یک اقامت ارزان باید قیمت موارد نام‌برده را با یکدیگر مقایسه کنید. به طور معمول هاستل‌ها قیمت پایین‌تری نسبت به سایر اقامتگاه‌ها دارند و به‌این‌ترتیب شما می‌توانید یک سفر ارزان را تجربه نمایید.

استفاده از هاستل یک راه خوب برای کاهش هزینه سفر است

سخن آخر

مدیریت هزینه‌ها در طول سفر به‌خصوص در طی یک سفر شخصی یا شرکت در یک تور خارجی بسیار اهمیت دارد. این هزینه‌ها که شامل هزینه اقامتگاه، حمل‌ونقل، غذا و... است می‌تواند با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد کاهش یابد. به این ترتیب است که شما می‌توانید یک سفر شخصی یا تور خارجی ارزان‌قیمت داشته باشید و نهایت استفاده را از آن ببرید. کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند تا امکان بیشتری برای سفر و تجربه‌های جدیدتر به دست آورید و سفر خود را به دلیل هزینه‌ها به تعویق نیندازید.



1392/06/09 | کد مطلب: 1191
برچسب‌ها: نکات سفر
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.