تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر

31 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 45 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 3 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای داخلی

پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر کجاست؟

پارک ملی بوجاق و امیر کلایه (تالاب نیلوفر) زیست‌گاه‌ پرندگان دلربایی هستند و آن‌ها را به سایت‌های پرنده‌نگری ایران تبدیل کرده است. برای رسیدن به آن‌ها باید راهی استان گیلان شویم. برای این سفر می‌توانید ابتدا در سی و شش کیلومتری شمال شرق لاهیجان راهی روستای امیرکلایه شوید تا تالاب نیلوفر را بیابید. در ادامه مسیرتان را به سمت بوجاق ادامه دهید. پارک ملی بوجاق از جنوب به بخش‌های بندر کیاشهر و زیباکنار، از غرب به رودخانه اوشمک، از شرق به ایستگاه رادیویی امیرکیاسر و از شمال به دریای خزر در منطقه کیاشهر می‌رسد.

تماشای فلامینگوهای مهاجر در پارک ملی بوجاق تجربه بی‌تکراری خواهد بود.

چرا پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر خاص است؟

پرنده‌نگری یکی از شاخه‌های مهیج طبیعت‌گردی است. در ایران زیست‌گاه‌های مختلفی وجود دارد که هر ساله میزبان کوچ پرندگان زیبایی از سراسر دنیاست. تالاب بوجاق و تالاب امیر کلایه (تالاب نیلوفر) دو مکان ایده‌آل برای تماشای این پرندگان دلربا هستند. بوجاق به عنوان تنها پارک ملی خشکی – دریایی فهرست ملی به ثبت رسیده است و به دلیل همین اکوسیستم پرندگان گوناگونی طرفدار آن هستند.

تجربه تماشای پرندگان مهاجر.

در پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر چه می‌بینیم؟

تالاب امیرکلایه

آب این تالاب شیرین است و در فاصله یک کیلومتری دریا قرار دارد. در این تالاب، گیاهان خاص و زیبایی مثل پسته دریایی و نیلوفر آبی سفید می‌روید. زیبایی نیلوفرهای روی آب باعث شده که این تالاب به نام تالاب نیلوفر نیز شهرت یابد. این تالاب زیبا مکان زندگی موجودات آبزی، کنار آبزی و پرندگان بومی و مهاجر بسیاری است. کافیست فقط یکبار با قایق از میان نیلوفرهای روی آب عبور کنید و به تماشای پرندگان بنشینید تا به معنای واقعی کلمه افسون این تالاب شوید.

قایق سواری در تالاب نیلوفر تجربه به یادماندنی خواهد بود.

پارک ملی بوجاق

تماشای پرندگان مهاجری که از هزاران کیلومتر دورتر آمده‌اند تجربه بی‌تکراری است. پرندگانی که هر کدام با رنگ پرهای منحصر به فرد و چشم‌های دلربای‌شان از بالای سرتان عبور می‌کنند یا در گوشه‌ای مخفی شده و تماشای‌تان می‌کنند. از میان تالاب، پلی چوبی‌ می‌گذرد که به پل چوبی کیاشهر شهرت دارد. این پل، که از میان نیزار‌ها عبور می‌کند، در واقع پارک ملی بوجاق را به دریا می‌رساند. قایق‌سواری در میان این نیزارها نیز یکی دیگر از جاذبه‌های پارک ملی بوجاق است.

تماشای پرنده‌ها ااز درون قایق‌های روی آب.

عبور از پل چوبی کیاشهر و تماشای پرنده‌ها.

 

کی به پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر برویم؟

فصل پاییز و زمستان فصل کوچ پرندگان مهاجر به این دو زیستگاه است. اگر فقط برای تماشای پرندگان مهاجر می‌خواهید به این مناطق سفر کنید از نیمه پاییز تا نیمه زمستان فصل مناسبی است. در فصل بهار و تابستان نیز می‌توانید از سرسبزی منطقه و تماشای موجودات بومی تالاب‌ها لذت ببرید.

در سفر به پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر چه چیزهایی با خودمان ببریم؟

نخستین چیزی که لازم است حواس‎‌تان به آن باشد رنگ لباس‌های‌تان است. برای آنکه شانس بیشتری برای تماشای پرنده‌های تالاب داشته باشید لازم است لباس‌هایی به رنگ طبیعت بپوشید و از پوشیدن رنگ‌های تند اجتناب کنید. لباس‌هایی به رنگ سبز، خاکی، کرم و خاکستری بهترین گزینه‌ها هستند. کفشی راحت و مناسب پیاده‌روی به پا کنید. از آن‌جایی که ممکن است کفش‌ یا لباس‌تان گِلی شود همراه داشتن کفش و لباس اضافه پیشنهاد می‌شود. می‌توانید یک دفترچه یادداشت و مداد همراه خود داشته باشید تا نام پرنده‎هایی را که دیدید یادداشت کنید. بعدها با مرور آن حس خوبی پیدا خواهید کرد. اگر بتوانید یک دوربین دو چشمی یا دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید تجربه پرنده‌نگری‌تان فوق‌العاده خواهد شد. یادمان باشد که این پرندگان مهاجر میهمان ما هستند. رسم مهمان‌نوازی را به خوبی به جا بیاوریم. رعایت سکوت و نریختن زباله و غذا یکی از اصول اولیه این میزبانی است.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1399/11/13 10:29
سلام ،زیادی اب تالاب امیرکلایه بیشتر در پاییز وزمستان کشاورزان روستای دهبنه را ازار میدهد.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/11/13 10:43
دوست عزیز
سلام

با تشکر از پیام شما

ابراهیم
1397/11/18 20:46
تالاب امیرکلایه حدودادرشرق شهرستان لاهیجان استان گیلان که متصل به روستاهای حسنبکنده جیرباغ وامیرابادوسحرخیزودهبنه وحسنعلیده بالا وپائین وبخشی ازناصرکیاده بخش رودبنه هست
پاسخ دهید...

در حال حاضر تور پارک ملی بوجاق و تالاب نیلوفر نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر