تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

بهشت گمشده

بهشت گمشده نام منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا در استان فارس است. کوچه باغ‌های اینجا با درختان انبوه، رودخانه‌های پر آب و طبیعتی دوست داشتنی بهشت را برای آدمی تداعی می‌کند.

بهشت گمشده منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و کامفیروز از استان فارس است. در گذشته نام اصلی این منطقه تنگ بستانک بوده که اکنون با نام بهشت گمشده معروف شده است. منطقه حفاظت‌شده بهشت گمشده قسمتی از حوزه زاگرس میانی است که در امتداد شرقی رشته کوه دنا قرار گرفته است. 

بهشت گمشده

برای رسیدن به بهشت گمشده بایستی از میان روستاهای بیضا، کامفیروز، مزارع و کوچه باغ‌ها عبور کنید. تا ورودی بهشت گمشده مناظری چون دریاچه سد درودزن، جنگل‌های انبوه بلوط، روستاهای بکر، مزارع وسیع و شالیزارهای سرسبز حسابی سرگم‌تان می‌کنند. با رسیدن به ابتدای بهشت گمشده٬ قدم به کوچه باغی نسبتاً وسیع و رویایی خواهید گذاشت. با ادامه دادن به راه‌تان انبوهی از جنگل چنار در تنگه‌ای نه چندان باریک به همراه پیچ و تاب رسوباتی از جنس آهک را می‌بینید که سوژه بسیار خوبی برای عکاسی است. به راستی که بهشت جایی در این طبیعت گمشده است. از ویژگی‌های بهشت گمشده بستر سنگی کف دره است که رویشگاه درختان چنار، گردو و گیاهان سایه‌پسند است. این درختان به علت کم‌نوری تنگ بستانک برای دسترسی به نور دارای قامتی بلند هستند. در مورد پوشش گیاهی بهشت گمشده باید بگوییم اینجا زیستگاه درختان بلوط و درختچه‌هایی از قبیل کیکم، زرشک، شیرخشت، بنه، چنار و گیاهان مرتعی از قبیل خارشتر، شیرین بیان، درمنه، گون و گرامینه است. پوشش جانوری این منطقه نیز شامل بز، خرس قهوه‌ای، سمور، گرگ، روباه، شغال، کفتار و خرگوش است و پرندگانی چون کبک، تیهو، کبوتر، فاخته، خروس کولی، دارکوب، عقاب و لاشخور را خواهید دید.

تنگ بستانک

در سفر به این منطقه با دالاهو به تماشای دیدنی‌هایی چون آبشار تنگ بستانک، روستای جیدرزار، روستای بهشت مکان، جنگل‌های بکر بلوط ایرانی، تنگ منحصر به فرد گمبیل و تنگ براق نیز خواهید رفت. بهار٬ فصل بسیار مناسبی برای تماشای این منطقه است.



1395/02/15 | کد مطلب: 3424
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.