تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
سفر به لوکیشن‌های سریال شوگان

همسفر شوگان در ژاپن

سریال شوگان یک قصه پرکشش است که شما را به شهرها، کاخ‌ها، چشمه‌های آب‌گرم و معابد ژاپن می‌برد. بعد برای‌تان درباره رسوم، باورها و روحی قدرتمند درمیان زنان و مردان ژاپنی می‌گوید که هنوز هم بخشی از آن زنده است. سریال شوگان با ظرافت نشان می‌دهد که مردمی قوی، در دل طبیعتی سخت، ژاپن را ساختند و در برابر بی‌عدالتی‌ها چگونه با جان خود مبارزه کردند. این سریال آنقدر عمیق است که بسیاری از طرفداران آن دوست دارند بدانند آن شهرها و کاخ‌های سریال حالا کجاست و آیا می‌توان به آنها سفر کرد؟ اینجا برای‌تان از لوکیشن‌های سریال شوگان گفته‌ایم که در تور ژاپن می‌توانید تعدادی از آنها را ببینید.

تور ژاپن

داستان سریال شوگان

شوگان یا شوگون در زبان ژاپنی به‌معنای فرمانده بزرگ است. داستان سریال شوگان به بخشی مشخص از تاریخ واقعی ژاپن اشاره دارد. شوگان‌ها قبل از سامورایی‌ها این‌عنوان را از امپراتور گرفته و آن‌را نسل‌به‌نسل منتقل می‌کردند. پس از آن کم‌کم قدرت شوگان‌ها کم شد. تاجایی که حافظه تاریخی نیز آن‌را به‌فراموشی سپرد. اما در برهه‌ای از تاریخ لازم شد که شوگان مجدد زنده شود و این سریال دقیقا به‌همین زمان اشاره دارد. جالب است بدانید شوگان‌ها برای بیش از 250 سال بر ژاپن حکم راندند و بالاخره در سال 1867، قدرت دوباره به امپراتور رسید.

دوران شوگان مقطعی مهم در تاریخ ژاپن است.

 

لوکیشن‌های سریال شوگان

شوگان از دل یک کشور عجیب و اسرارآمیز بیرون آمده است. جایی که جغرافیای ویژه‌اش آن‌را به گوشه‌ای برد و کمک کرد فرهنگ، زبان و رسوم خود را حفظ کند. درنتیجه ژاپن کشوری شد که مانندش را در هیچ‌ جای دیگری پیدا نخواهید کرد. سرزمینی که هنوز هم پر از رازهای جذاب است و با کمک سریال شوگان می‌توان تنها به تکه‌هایی از این پازل شگفت‌انگیز، دیدگاهی پیدا کرد.

حالا جالب است بدانید فیلم‌برداری سریال شوگان تمامش در ژاپن انجام نشده و بخش‌هایی از این سریال را در بریتیش کلمبیا و انگلیس نیز فیلم‌برداری کرده‌اند. اما ما اینجا برای‌تان از لوکیشن‌های واقعی داخل سریال گفته‌‌ایم که قصه شوگان در آنها رقم خورده است.

 

شهر ادو، توکیوی امروزی

در سریال شوگان بارها نام شهر ادو را می‌شنوید. ادو جایی است که قهرمان داستان به آن توجه بسیاری دارد و قبل از حمله بزرگ در آن مستقر است. در سریال می‌بینیم که ادو ابتدا یک دهکده ماهیگیری است. بعد تبدیل به یک منطقه استراتژیک شده و لشکر مهمی از ژاپن در آن جمع می‌شوند. بعدها و طبق اسناد تاریخی، ادو مرکز سیاسی شوگان می‌شود و درآن تصمیم‌های سیاسی مهم و رویدادهای جالب توجهی اتفاق می‌افتد. مثلا در سریال می‌بینیم که مسیحیان می‌خواهند در ادو کلیسایی مهم داشته باشند و قهرمان داستان در نزدیکی این شهر متوجه خیانت برادرش می‌شود. حالا جالب است بدانید که ادو نام قدیم توکیو است. شهری که حالا پایتخت ژاپن است و در تور ژاپن به دیدارش خواهیم رفت. در سریال شوگان می‌توانید خانه‌های قدیمی توکیو را ببینید، بدانید که مردمش چگونه باورهایی داشتند و محله‌های گوناگون آن چگونه شکل گرفته است.

نام قدیم توکیو ادو است و در سریال شوگان به آن بارها اشاره می‌شود.

 

چشمه‌های آبگرم ژاپن

در سریال شوگان می‌بینید که چشمه‌های آب‌گرم در حوالی ادو وجود دارد. این چشمه‌ها برای شوگان‌ها مهم است و درآنها حمام می‌کنند. ضمنا این چشمه‌ها برای پذیرایی از مهمانان ویژه نیز درنظر گرفته می‌شوند تا بتوانند رنج سفر یا جنگ را از تن به‌در کنند. حالا دوست دارید بدانید این چشمه‌ها کجا هستند؟ هنوز هم هفت حمام آب‌گرم طبیعی در نزدیکی توکیو و در جزیرهٔ هاچیجوجیما وجود دارد. علاوه بر این در تور دالاهو ما به دامنه‌های کوه گوگردی هاکونه خواهیم رفت. جایی که می‌توانید با چرایی وجود این چشمه‌های آب‌گرم و فرهنگ استفاده از آنها در بین مردم ژاپن بیشتر آشنا شوید.

چشمه‌های آبگرم ژاپن از دوران قدیم تا امروز پرطرفدارند.

 

شهر اوساکا

یکی از مهم‌ترین شهرها در سریال شوگان، اوساکا است. مقری که دشمن شوگان در آن سکنی گزیده و با هیئتی تلاش می‌کند نگذارد شوگان به‌قدرت برسد. علاوه بر این سریال نشان می‌دهد که از ولیعهد نیز در اوساکا نگهداری می‌شود. اوساکا هنوز هم از شهرهای مهم ژاپن است که در تور ژاپن دالاهو برای بازدید آن خواهیم رفت. این شهر دقیقا از زمان شوگان سالاری به اوج رسید و در آن بناها، کاخ‌ها و خانه‌هایی ساخته شد. در اوساکا می‌خواهیم قلعه اوساکا و آکورایوم کایوکان را ببینیم. ضمن اینکه اوسکا به‌خاطر داشتن غذاها، دسر و شیرینی‌های خوشمزه ژاپنی نیز پرطرفدار است. اوساکا باغ‌های گیلاس فراوان هم دارد که در بهار به اوج زیبایی خود می‌رسند.

شهر اوساکا در ژاپن از قدیم تا الان مقصدی مهم و پر از اتفاق‌های سیاسی بوده است.

 

دریانوردی در ژاپن

در سریال شوگان قسمتی از داستان در بنادر و درباره کشتی‌ها و ملوان‌هاست. ژاپن بیش از 6800 جزیره دارد و ارتباط دریایی برای آن حیاتی است. نیروی دریایی ژاپن، هنوز هم نهادی قدرتمند است و عبور از آب‌های اطراف این کشور، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. در تور ژاپن دالاهو ما به کشتی سواری در طول دریاچه آشی خواهیم رفت. این دریاچه بیش از 3 هزار سال قدمت دارد و با دورنمای کوه فوجی پراز شکوه و ابهت شده است. اگر دوست دارید مثل خاندان‌های شجاع و معروف ژاپن در آب‌ها سفر کنید، دریاچه آشی و کشی‌سواری آن برای‌تان جذاب خواهد بود.

دریانوردی در ژاپن از دوران کهن رواج داشته است.

 

خانه‌های ژاپنی

سریال شوگان به فرهنگ و رسوم ژاپن کاملا وفادار است. درنتیجه ما خانه‌های ژاپنی، مراسم چای، اتاق‌ها، جای خواب، آشپزخانه و بخش‌های دیگر خانه‌ها را می‌بینیم که شیوه زندگی ژاپنی‌ها را نشان می‌دهد. در تور ژاپن دالاهو نیز فرصت داریم تا با این فرهنگ از نزدیک آشنا شویم. بدانیم که سادگی در زندگی و پیچیدگی در رسومات، چگونه ژاپنی‌ها را در طول قرن‌ها باشکوه نگه داشته است. آرامش، سکوت و نگاهی عمیق به درون روح انسان در خانه‌های ژاپنی دیده می‌شود.

 

قلعه نیجو، کیوتو

اگر دوست دارید با ساختار ذهنی شوگان‌های واقعی و خارج از سریال هم آشنا شوید، خوب است بدانید در تور ژاپن دالاهو ما به شهر کیوتو و قلعه نیجو هم خواهیم رفت. اینجا قلعه‌ای است که اولین شوگان که در فیلم نامش توراناگا و در تاریخ توکوگاوا ایه یاسو نامیده شده است، در آن ساکن شده است. پس از نزدیک به سه قرن و در پایان دوران شوگان این قلعه به امپراتوری ژاپن می‌رسد. اکنون این قلعه از مهم‌ترین بناهای ژاپن است و یونسکو هم آن‌را به ثبت جهانی رسانده.

 

سفر به کشور افسانه‌ای ژاپن

در سریال شوگان ما با زنی متفاوت به‌نام ماریکو آشنا می‌شویم. ماریکو به‌ما نشان می‌دهد که روح ژاپنی‌ها تا چه اندازه مقید به باورهای آنهاست. ماریکو در جایی به 7 لایه‌ی درونی اشاره می‌کند. دیوارهایی گرداگرد روح انسان که او را از رنج‌های متداول جدا نگه می‌دارد.

سریال شوگان دیدی کلی از آموزه‌های ژاپنی به ما یاد می‌دهد.

 

این اندیشه هنوز هم در ژاپن وجود دارد و شاید همین باور است که توانسته در پس زلزله‌های مهیب، جنگ‌های عظیم و رنج‌های بزرگ باز هم ژاپن را سربلند کند. برای کشف این لایه‌ها و شناخت ژاپن، دالاهو با تور ژاپن کنار شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در تور منتظرتان هستیم.



1403/01/29 | کد مطلب: 4987
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
نیوشا امینیان


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.