با وجود ضعف قانونی، گروه‌های ورودی موظف هستند راهنما داشته باشند
تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران:

با وجود ضعف قانونی، گروه‌های ورودی موظف هستند راهنما داشته باشند

هرچند الزام توراپراتورها برای همراه کردن راهنمای گردشگری با گروه به عنوان یک ماده قانون تعریف نشده‌است، اما دستورالعمل‌های اجرایی سازمان میراث و گردشگری، گروه‌های گردشگری ورودی را ملزم کرده تا با راهنما همراه باشند. 

با افزایش تعداد تورهای ورودی راهنمایان گردشگری از اشاعه حضور تورهای گردشگری بدون راهنما در شهرهای گردشگر پذیر خبر دادند که ناشی از نقص‌ قوانین است.
 
«ابراهیم پورفرج» رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به آنکه هیچ یک از آژانسدارانی که در حوزه تور ورودی فعال هستند تورهای خود را بدون راهنما نمی‌گذارند به CHN گفت: «امکان ندارد چنین اتفاقی رخ دهد. جامعه تورگردانان طبق بخش‌نامه و اطلاعیه‌ای که منتشر شده‌ است این موضوع را خیلی جدی پیگیری می‌کند.»
 
به گفته او، با توجه به آنکه توراپراتورهای خارجی باید از طریق یکی از توراپراتورهای ایران وارد شوند بنابراین موظف هستند راهنمای گردشگری داشته باشند.
 
رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر آنکه همه فعالان این صنف موظف هستند از راهنمایان گردشگری که دارای کارت راهنما هستند استفاده کنند گفت: «اگر از راهنمایانی استفاده شود که کارت نداشته باشند، اگر نیروی انتظامی متوجه این مورد شود می‌تواند گروه را متوقف کند.»
 
پورفرج تصریح کرد: «هرچند الزام توراپراتورها برای همراه کردن راهنمای گردشگری با گروه به عنوان یک ماده قانون تعریف نشده‌است که بتوان از آن به عنوان یک جرم یاد کرد اما طبق دستورالعمل‌های اجرایی سازمان میراث و گردشگری، گروه‌های گردشگری ورودی باید با راهنما همراه باشند. اگر این اتفاق نیافتد می‌توان طبق بخشنامه سازمان، تا متوقف کردن فعالیت تورگردان نیز پیش رفت.»
 
او خاطرنشان کرد: «جامعه تورگردانان نیز نقش ناظر را دارد و اگر با چنین موردی برخورد کنیم به کمیته بررسی معرفی خواهد شد تا درخصوص فعالیت آن صحبت شود. با وجود آنکه همراهی راهنما با گروه‌های ورودی یک بخشنامه است اما فعالان این حوزه این مهم را رعایت می‌‌کنند. البته ممکن است در مواردی از راهنمای محلی استفاده کنند که در این خصوص آزاد هستند.»
 
منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


1393/06/29 | کد مطلب: 2005
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
آزاده سروستانی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.