تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

شهرستانک

38 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 1,668 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 66 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

تور شهرستانک سفر به کجاست؟

تور شهرستانک مسافران را درست به دل روستایی می‌رساند که آرامش را به زندگی شلوغ روزمره افراد باز می‌گرداند. این تور داخلی سفر به روستایی را ممکن می‌کند که در حدود ۴۰۰۰ سال پیش انسان‌ها را به دلیل وجود منبع آب و یک چشمه پر آب به سوی خود جذب کرد.
شهرستانک که در نزدیکی تهران قرار دارد از جمله جاهای دیدنی کرج به شمار می‌رود و مقصدی مناسب برای تور یک روزه است. این روستا را در گذشته به نام «شارسونک» نیز می‌شناختند و تخمین‌ها حاکی از این هستند که پیشینه آن به قرن ششم هجری قمری باز می‌گردد. جالب است بدانید قبرهایی که سال‌ها پیش به دلیل ساخت‌وساز در این منطقه کشف شده‌اند به دوران زرتشتیان باستان متعلق بودند و همین مسئله قدمت بیشتر این روستا را نشان می‌دهد.
روستای شهرستانک به پوشش گیاهی خود که شامل گیاهان دارویی و سبزیجاتی همچون الک شورک، قارچ کوهی، پونه و ریواس است شناخته می‌شود. از گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان به حیواناتی نظیر شغال، آهو، روباه، گرگ، بز، خرگوش و قوچ اشاره کرد.
شهرستانک همچنان بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده و امروزه به دلیل نداشتن جمعیت فعال کمی بافت آن متروک شده است. یک آتش‌سوزی گسترده در سال ۱۳۷۲ در این منطقه باعث این مسئله شده زیرا بر اثر آن بیشتر خانه‌های روستا سوختند. پس از این آتش‌سوزی فقط ساکنان دائمی روستا به نوسازی خانه‌ها پرداختند و همچنان بسیاری از خانه‌ها مخروبه باقی مانده‌اند.
طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته این روستا حدود ۱۳۰۷ نفر جمعیت دارد؛ هرچند این جمعیت در فصول مختلف سال متغیر است. مردم شهرستانک باغداری را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده‌اند و در کنار آن عده‌ای به دامداری، تولید محصولات لبنی، کشت غلات و پرورش زنبورعسل می‌پردازند. مردم شهرستانک به زبان فارسی و مازنی سخن می‌گویند.
دیدن روستای شهرستانک در قالب تور یک روزه امکانی است تا افراد بتوانند از این زیبایی قرار گرفته در نزدیکی تهران در فرصتی کوتاه دیدن کنند.

مسیر تور شهرستانک

مسافران تور داخلی شهرستانک برای رسیدن به این روستای زیبا با اتوبوس راهی جاده چالوس و از آنجا راهی این روستا خواهند شد. مسیرهای دسترسی به این روستا متعدد هستند و از جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال می‌توان به این روستا رسید.

بهترین فصل سفر با تور شهرستانک کی است؟

شهرستانک از جمله جاهایی است که در هر فصلی از سال زیبایی خاصی دارد. اگر به دیدن شکوفه‌های بهاری و برگ‌های سبز رنگ و آب‌وهوای بسیار خوش علاقه‌مندید حتماً در بهار با تور داخلی شهرستانک همراه شوید. فصل تابستان آب‌وهوای این منطقه معتدل است و می‌توانید از نسیم خنک این روستا و شب‌های تابستانی سرد لذت ببرید. اگر می‌خواهید فضای جادویی و افسانه‌ای پاییز را در میان برگ‌های زرد و نارنجی درختان تجربه کنید فصل پاییز این روستا نیز جادویی است. فصل زمستان و چشم‌انداز درختان سفیدپوش این منطقه مناسب افرادی است که از سرمای زمستان فراری نیستند.

جاهای دیدنی تور شهرستانک

جاهای دیدنی در روستای شهرستانک کم نیست. رودخانه این روستا از جمله جاهای دیدنی است که بسیاری از مسافران تور یک روزه شهرستانک به سراغ آن می‌روند. این رودخانه درست از وسط روستا عبور می‌کند و طبیعت زیبایی در اطراف خود ساخته است. «قلعه دزبند» از دیگر دیدنی‌های این منطقه برای مسافران تور داخلی است که آن را به «قلعه دختر» نیز می‌شناسند. اگرچه در حال حاضر خرابه‌هایی از این قلعه باقی مانده؛ اما همچنان برای مسافران تور داخلی شهرستانک دیدنی است. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه کاخ ناصری است که در سال ۱۲۵۷ و در دوره حکومت ناصرالدین‌شاه آن را ساختند. در این کاخ جشن‌های باشکوهی مانند «جشن آشپزان» برگزار می‌شد و ناصرالدین‌شاه برای رفتن به این کاخ با بیش از ۱۵۰۰ خدمه سفر می‌کرد. کتیبه شهرستانک از دیگر دیدنی‌های روستای شهرستانک است که در کنار کاخ ناصری قرار دارد و بر روی آن نوشته‌های ناخوانا از دوران ناصرالدین‌شاه حکاکی شده است.
دیدن درخت سرو «اورس» را نباید مسافران تور داخلی شهرستانک از دست بدهند. این درخت با ارتفاع ۱۷ و پهنای ۱۴ متر و عمری بیش از ۱۰۰ سال یکی از خاص‌ترین دیدنی‌های است که در این تور یک روزه می‌توان به تماشایش نشست.

غذاهای محلی تور شهرستانک چیست؟

مسافران در تور یک روزه شهرستانک و زمانی که از جاده چالوس به سمت این روستا می‌روند می‌توانند در رستوران‌ها غذاهای محلی شمال و یا کباب‌های مختلفی را مزه کنند. ماهی و میرزاقاسمی از جمله غذاهایی هستند که می‌توان طعم آنها را در این رستوران‌ها چشید. «کئی پلو» یا «کدو پلو» از دیگر غذاهای دیگر خوشمزه چالوس است که شاید بتوان در این رستوران‌ها طعم آن را چشید. «بیج بیج» غذای خوشمزه دیگری در منطقه چالوس است که از ترکیب گوشت چرخ‌کرده، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و... پخته می‌شود و با برنج کته می‌توان آن را خورد.

چه وسایلی برای تور شهرستانک برداریم؟

برای شرکت در این تور داخلی بهتر است مسافران یک کفش راحتی به پا داشته باشد تا بتوانند به راحتی به گوشه‌وکنار این روستا سر بزنند. یک کوله‌پشتی نیز لازم است تا بتوانید در آن لوازم شخصی، داروها و کمی خوراکی قرار دهید. برای محافظت در برابر آفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه و عینک‌آفتابی را فراموش نکنید. برای ثبت عکس‌های زیبا در طبیعت بی‌نظیر این منطقه حتماً یک لباس رنگارنگ زیبا با توجه به فصل بپوشید تا یادگاری‌های قشنگ‌تری از این سفر به خانه ببرید.

سفر با تور شهرستانک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فرصت زیادی برای سفر ندارید و می‌خواهید جایی زیبا و خوش‌آب‌وهوا را ببینید، شهرستانک یک انتخاب عالی است. مقصدی نزدیک تهران، با باغ‌های خرم، رودی پرآب و منظره‌ای از یک کاخ کهن که می‌توانید وارد آن شوید و بقایای آن‌را ببینید.

شهرستانک را حداقل در چند روز بگردیم؟

روستای شهرستانک روستای کوچکی است و به همین دلیل تور داخلی شهرستانک توسط آژانس گردشگری دالاهو در یک روز برگزار می‌شود. در این یک روز مسافران تور داخلی فرصت این را خواهد داشت تا از تمام جاذبه‌های این روستا به خوبی دیدن کنند.

در سفر با تور شهرستانک کجا بمانیم؟

از آنجایی که سفر به این روستا در قالب یک تور یک روزه است مسافران آژانس دالاهو نیازی به اقامت در این روستا نخواهند داشت. در روستای شهرستانک هیچ هتل یا اقامتگاهی وجود ندارد و افراد باید در شهرهای نزدیک مانند کرج یا مرزن‌آباد اقامت کنند. همچنین می‌توان در آلاچیق‌های داخل روستا یا اطراف کاخ ناصری کمپ کرد.

قبل از تور شهرستانک بدانید

بسیار مهم مسافران تور داخلی شهرستانک موارد زیر را حتماً در نظر داشته باشند:
• در داخل روستای شهرستانک تنها چند مغازه خواروبارفروشی کوچک وجود دارد؛ پس لوازم مورد نیاز خود را حتماً به همراه ببرید.
• اگر می‌خواهید در این منطقه کمپ بزنید مطمئن شوید که وارد زمین افراد روستایی نشده‌اید.
• بدون اجازه مردم روستا به هیچ عنوان از باغ آنها میوه نچینید یا حتماً محصولات آنها را خریداری کنید؛ زیرا عدم این کار می‌تواند باعث ایجاد درگیری با افراد محلی شود.
• تابلوهای راهنمای زیادی در شهرستانک وجود ندارد و بهتر است پیش از سفر خود حتماً نقشه این روستا را در گوشی خود دانلود کرده و داشته باشید.
• حتماً کیسه‌زباله به همراه داشته باشید و از ریختن هرگونه زباله در این منطقه خودداری کنید.

سوغات و صنایع‌دستی شهرستانک

مسافران تور یک روزه شهرستانک می‌توانند در هنگام سفر به این روستا از خوردنی‌های بسیار خوشمزه آن خریداری کنند. از جمله این خوراکی‌های خوشمزه می‌توان به انواع میوه، عسل، برگه زردآلو، گردو و گیاهان دارویی همچون پونه و قارچ کوهی اشاره کرد. اگر به دنبال صنایع‌دستی هستید می‌توانید به سراغ جاجیم و شال که در این روستا بافته می‌شوند بروید و یک یادگاری همیشگی از این روستا را همراه خود کنید.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "شهرستانک"
هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

ساعت بازگشت به تهران در تورهای یک روزه، چه زمانی‌ست؟

معمولا بین ساعت 9 تا 11شب میباشد، البته ساعت برگشت به ترافیک جاده نیز بستگی دارد.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
فرشته
1393/08/05 20:30
سلام،به دوستاني كه پاييز رو دوست دارن ، اين تور را توصيه ميكنم،منكه خيلي لذت بردم همونطور كه دالاهو گفته جعبه مداد رنگيه،نميدوني كجارو نگاه كني ، خيلي خوش گذشت
پاسخ دهید...
ناشناس
1392/08/18 08:53
من با دالاهو از شهرستانک بازدید کردم و عالی بود.
پاسخ دهید...

در حال حاضر تور شهرستانک نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر