تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

روستای تاریخی میمند کرمان ثبت جهانی نشد

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: تبادل‌نظرها پیرامون پرونده روستای تاریخی میمند در نهایت به تأیید ارزش برجسته‌ جهانی آن و ابلاغ افزوده‌ شدن برخی اطلاعات تکمیلی طی دو ماه آینده انجامید و مقرر شد که پرونده در جریان اجلاس آتی یونسکو ثبت شود.

محمد شریف ملک زاده با اشاره به اینکه "منظر فرهنگی میمند" در نشست کامبوج، بررسی شد تصریح کرد: اعضای کمیته‌ میراث جهانی، متفق‌القول، این منظر را حاوی ارزش برجسته‌ جهانی معرفی کردند و عده‌ای در توصیف آن از صفت جواهری در عرصه‌ میراث جهانی و مقوله‌ای که مفهوم منظر فرهنگی را متحول می‌سازد، یاد کردند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: تبادل‌نظرهای طولانی پیرامون این پرونده در نهایت به تأیید ارزش برجسته‌ جهانی آن و ابلاغ افزوده‌شدن برخی اطلاعات تکمیلی طی دو ماه آینده انجامید و مقرر شد که پرونده در جریان اجلاس آتی ثبت شود بدون آن‌که مطرح‌شدن آن تأثیری بر سهمیه‌ ثبتی دیگر کشورمان برای سال 2014 داشته ‌باشد.

وی افزود: در همین ارتباط، ایکوموس، ارگان ارزیاب پرونده‌های ثبتی مرکز میراث جهانی، غنای شکلی و محتوایی پرونده‌های ایران را با تکیه بر پرونده‌ منظر فرهنگی میمند ستوده و توانایی آن را در گشودن چشم‌اندازی جدید در حوزه‌ی منظر فرهنگی، با معرفی منظر فرهنگی کویری متذکر شد.

به گفته معاون رییس جمهو؛ر اقدامات انجام‌شده در میدان امام اصفهان، پایگاه دیگر میراث جهانی کشورمان نیز مورد تقدیر شرکت‌کنندگان در این نشست قرار گرفتند.

ایران امسال دو پرونده کاخ گلستان و روستای میمند را در سی‌ وهفتمین اجلاس سالانه كمیته میراث جهانی یونسكو ارائه کرده بود که کاخ گلستان برای ثبت جهانی پذیرفته شد.

این اجلاس که به بررسی ثبت میراث جهانی در فهرست آثار بونسکو می پردازد، تا ششم تیر ماه در کامبوج ادامه دارد.

منبع:مهر



1392/04/04 | کد مطلب: 1025
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.