تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

گردشگران به مصر باز می‌گردند

گردشگران روس و انگلیسی با لغو ممنوعیت‌ها به مصر بازمی‌گردند.

دولت‌های روسیه و انگلیس با صدور بیانیه‌ی سفر گردشگران خود به مصر را بلامانع اعلام کردند.

به گزارش روزنامه الاهرام، در هفته‌های گذشته بیشتر گردشگران روس و انگلیسی با وجود هشدارهای مکرر دولت‌های کشورشان پس از وقوع ناآرامی‌های خونبار در مصر در جریان کودتای نظامی ارتش این کشور، حاضر به لغو سفر خود به مصر نشدند.

بیشتر این گردشگران در شهرهای گردشگری «شرم‌الشیخ» و «آسوان» و هتل‌های لوکس منطقه «دریای سرخ» حضور داشتند، اما اکنون با رفع محدودیت‌ها که از آن به عنوان اخطار قرمز یاد می‌شود، بار دیگر مصر شاهد حضور گردشگرانی از این دو کشور خواهد بود. دولت ژاپن نیز اعلام کرده که در روزهای آتی لغو ممنوعیت‌ها برای سفر به مصر برای گردشگرانش را در دستور کار قرار خواهد داد.

در حال حاضر ناآرامی‌های مرگ‌بار اخیر مصر که پس از عزل «محمد مرسی» از قدرت با کودتای نظامی روی داد، روزانه حدود 13 میلیون دلار به صنعت گردشگری این کشور زیان وارد می‌کند که پیش‌بینی می‌شود با رفع محدودیت‌ها مصر بار دیگر شاهد حضور گردشگران باشد.

در سال 2011 نیز به دلیل ناآرامی‌های مصر که به برکناری «حُسنی مبارک» انجامید، درآمدهای مصر از محل صنعت گردشگری با میزبانی از 10 میلیون گردشگر در مقایسه با سال پیش از آن 30 درصد کاهش یافت و تعداد گردشگران این کشور نیز در سال 2011 حدود پنج میلیون نفر نسبت به سال 2010 کاهش داشت.

مصر در سال 2010 با قرار گرفتن در میان 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود. صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر است و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط، به کار اشتغال دارند.

ایسنا



1392/06/23 | کد مطلب: 1223
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
آزاده سروستانی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.