تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

فیلم: معرفی تور دور ترکیه

ترکیه کشوری توریستی‌ای است با جاذبه‌های بی‌اندازه، که هر چقدر هم وقت بگذارید و بگردید، باز هم جاهای هیجان‌انگیزی هست که از دستتان برود! دالاهو مانند سال‌های گذشته برای تعطیلات نوروزتان تور دور ترکیه را برنامه‌ریزی کرده است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از این سفر به روی  کلیک کنید.

تور ترکیه

جاذبه‌های تماشایی ترکیه

در این ویدئو به معرفی جاذبه‌های جذابی پرداخته‌ایم که در تور دور ترکیه دالاهو به دیدار آنها خواهیم رفت. تور ترکیه دالاهو یک تلفیق ایده‌آل از جاذبه‌های شناخته شده و کمتر شناخته شده‌ایست که می‌تواند اطلاعات سودمند و جالبی را درباره این کشور برایتان بازگو کند. آنچه که در این روایت اهمیت دارد، ایجاد فرصتی برای شناخت سرزمینی است که از جهت‌های گوناگون، با کشور ما قرابت و نزدیکی دارد. از تاریخ پرتلاطم تا پادشاهانی که حتی برای ساخت کاخ‌هایشان، به پادشاه کشور همسایه چشم دوخته بودند. همه راوی قصه‌هایی است که می‌توانند ترکیه را از جهات گوناگونی برای ما معرفی کنند. در ادامه بیشتر درباره هر جاذبه‌ای که در این فیلم خواهید دید برایتان گفته‌ایم.

 

در آنکارا چه می‌بینیم؟

 موزه تمدن آناتولی و قلعه آنکارا از جاذبه‌های مهمی است که در آنکارا به دیدن آنها خواهیم رفت. آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه است و در کنار این جاذبه‌هایی که می‌بینیم، خانه‌ها، خیابان‌ها، محله‌ها و قصه‌های بسیاری برای دیدن شنیدن دارد. موزه تمدن آناتولی آنکارا نیز وامدار همین سرزمین است. در این شهر از دیزباز بزرگانی زندگی کرده‌اند و به همین دلیل در محل یک بازار قدیمی که حدود 600 سال پیش فعال بوده، موزه تمدن آناتولی تاسیس شده است. دیدن این شهر یک فرصت عالی برایتان رقم خواهد زد و شما می‌توانید اشیایی را ببینید که بسیار جالب توجه هستند.

 

کاپادوکیا یا سرزمین بالن‌ها

 قلعه باستانی چاووشین، درۀ پیگون، شهر زیرزمینی درین قویی، قلعۀ اوچ حیصار، درۀ مانک (Pasabag)، کارگاه سفالگری آوانوس، موزۀ گورمه (Goreme)، درۀ گلها و دره قرمز، بالون سواری، موتور ATV ‌و... که می‌توانید تمام آنها را در تور کاپادوکیا نیز ببینید. کاپادوکیا روایت‌گر تاریخی منحصر به فرد و نگهدارنده جاذبه‌های طبیعی بی شماری است. در اینجا می‌توانید با آثاری از اولین پیروان دین حضرت مسیح، ملاقات کنید. در جاده‌های زیبا و خاص قدم بزنید و با کمک بالن‌ها، شهر صخره‌ای را بهتر و کامل‌تر ببینید. کاپادوکیا برای کسانی که عاشق طبیعت و فرهنگ هستند عالی است و می‌تواند خاطراتی به یاد ماندنی را برایتان بسازد.

 

قونیه و مزار مولانا

مگر می‌شود به ترکیه سفر کنید و سری به مزار مولانا نزنید؟ بی شک مولانا و جاذبه‌ای که دارد را نمی‌توان نادیده گرفت. در تور ترکیه دالاهو در این شهر توقف خواهیم داشت و قصه مولانا و شمس را در کوچه پس کوچه‌های قونیه جستجو خواهیم کرد. مزار مولانا با تمام سادگی‌اش، پر از شگفتی و قصه‌های کشف نشده است. در اینجا خوب است بدانید که در تور قونیه دالاهو ما فرصت بیشتری برای دیدار از خود قونیه نیز داریم. در این زمان به مراسم شب عروس می‌رویم. به تپه علاالدین سر می‌زنیم و باغ پروانه‌های گرمسیری را هم می‌بینیم. در نتیجه اگر دوست دارید قونیه را بیشتر و کامل‌تر ببینید در تور قونیه دالاهو می‌توانید همسفر ما باشید و این شهر شگفت انگیز را از جهتی دیگر نیز مشاهده کنید.

 

پاموکاله و جذابیت‌هایش

بازدید از پامکالا و هیراپولیس در برنامه سفر به پاموکاله است. حوضچه‌هایی اعجاب انگیز که درواقع جاذبه ژئوتوریستی یا زمین گردشگری هستند و با زیبایی خیره کننده‌اش هر ساله افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. شهر باستانی هیراپلیس که روزگاری محل گذر و زندگی رومی‌ها بوده است نیز در نوع خود دیدنی و به یاد ماندنی است. در این منطقه هتل‌ها و حوضچه‌های آب گرم بسیاری هم وجود دارد که گردشگران از آنها استفاده می‌کنند.

 

کوش‌آداسی

شهر باستانی افسوس، روستای زیبای شیرینجه و ازمیر از جمله مناطقی هستند که در این بخش از سفر به سراغ آنها خواهیم رفت. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است و مانند آتن، در حوضه دریای اژه قرار گرفته است. در این شهر سواحل و جاذبه‌هایی را خواهید دید که در بسیاری از موارد، باور کردنی نیستند. آب و هوای این بخش از سفرمان مدیترانه‌ای است و قطعا از سفر کردن در یک حال و هوای متفاوت و زیبا، لذت خواهید برد.

استانبول

بازار استانبول و بافت قدیم شهر، مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، توپکاپی، حمام‌های سنتی استانبول، گشت دریایی تنگه بسفر، آب‌انبار باسیلیکا، خرید از بازارهای استانبول، دولمای باغچه و... از جمله برنامه سفر ما در استانبول جادویی و زیباست. بی شک استانبول از اسرارآمیزترین شهرهای جهان است. پر از قصه و روایت که اگر اهل دیدن، شنیدن و جستجو کردن باشید، آنها را خواهید یافت. استانبول آنقدر زیباست که حتما در پایان سفر دل‌تان برایش تنگ خواهد شد و دوست دارید در آینده نزدیک باز هم سری به آن بزنید. مردم استانبول بسیار مهمان نواز هستند و برخی هم می‌توانند فارسی صحبت کنند. علاوه بر این حضور مهاجران ایرانی و افغانی در ترکیه، باعث می‌شود که در این شهر، ناگهان در یک هتل یا رستوران، بتوانید تمام امورات‌تان را به زبان فارسی انجام دهید.

در تور دور ترکیه دالاهو از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین‌ها برایتان خواهیم گفت. یک سفر زیبا و به یاد ماندنی برای کسانی که می‌خواهد پس از سفر، پر باشند از دیده‌ها و شنیده‌هایی که باید سال‌ها درباره آنها صحبت کرد.



1393/10/01 | کد مطلب: 2245
کریم شادفر

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
fatima
1398/07/14 11:38
دالاهو به چه معناست؟
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/07/16 16:33
دوست عزیز، سلام
دالاهو نام یکی از شهرهای تماشایی استان کرمانشاه است.
با تشکر از پیام شما.
ناهید صالحی
1393/11/28 15:40
سلام فیلمها باز نمیشه چرا لطفا راهنمایی کنید
پاسخ دهید...
ناشناس
1393/12/04 09:36
با سلام خدمت شما سرکار خانم صالحی
فیلم های آپلود شده بر روی سایت دالاهو چک شده هستند و تماما قابلیت اجرا شدن دارند. احتمالا نرم افزار های جانبی مانند فلش پلیر و دیگر نرم افزار های کاربردی اجرای فیلم های اینترنتی بر روی سیستم شما نصب نشده اند.
اما اگر با فیلم هاییی که در صفحه‌ی ما آپلود شده است با مشکل مواجه هستید،میتوانید تمام فیلم های بخش دالاهو نیوز را بر روی شبکه‌ی آپارات ما به نشانی http://www.aparat.com/dalahootravel مشاهده بفرمایید.
ناشناس
1393/10/21 00:59
عنوان فیلم معرفی تور دور ترکیه در قسمت اخبار دالاهو به اشتباه
فیلمی کوتاه برای معرفی جاذبه های تور تپه های مریخی تا تونل نمکی درج شده است
پاسخ دهید...
آمد
1393/10/05 23:29
عالی بود
پاسخ دهید...
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.