تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

عمان بزرگ‌ترین مقصد گردشگری خلیج‌فارس در سال 2014

26 رای   شما هم امتیاز بدهید!

عمان با جذب بیشترین تعداد گردشگر از منطقه خلیج‌فارس و روند رو به رشد آن در سال گذشته، بزرگ‌ترین مقصد گردشگری خلیج‌فارس شناخته شد.

طبق جدیدترین بررسی‌های انجام‌شده از سوی مرکز ملی آمار و اطلاعات بیش از 701.311 هزار گردشگر شهروند کشورهای خلیج‌فارس، فقط از ابتدای سال 2014 تا سپتامبر گذشته از کشور سلطان‌نشین عمان دیدار کردند.

طبق همین گزارش کشور عمان ازنظر جذب گردشگران خارجی از کشورهای منطقه خلیج‌فارس حدود 17 درصد رشد داشته است که در سه ماه نخست سال 2014 روند افزایشی آن ادامه داشته است.

"سالم عدی المعماری " مدیرکل دفتر ارتقای گردشگری عمان در بیان دلایل محبوبیت عمان برای گردشگران منطقه خلیج‌فارس گفت: عمان در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، طیف وسیع و متنوعی از جاذبه‌های گردشگری ارائه می‌کند که ویژگی‌های زمین‌شناختی آن به‌ویژه این کشور را در تمام مدت سال محبوب گردشگران می‌کند.

www.dalahoo.com

به گفته وی از قلعه‌های باستانی گرفته تا هتل‌های مدرن و سواحل و نواحی کوهستانی و همچنین برخورداری از امکانات چشمه‌های آب‌معدنی برای درمان و استراحت و گشت‌های دریایی، امکانات منحصربه‌فردی برای جذب گردشگران منطقه خلیج‌فارس دارد که شاید ازنظر هزینه نیز به‌صرفه‌تر است.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی



1393/10/29 | کد مطلب: 2337
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
حامد احمدی

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت



  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.