تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر یکی از جاذبه‌های جالب و دیدنی اردبیل است. پلی که هنوز همتایی برای آن در ایران ساخته نشده است. طول این پل و ارتفاع بلند آن از کف دره، آن را به مکانی مهیج برای قدم زدن تبدیل کرده است.

پل معلق در مشگین شهر اردبیل، در منطقه خیاو تا گیردولی به روی رودخانه خیاوچای ساخته شده است. طول این پل 345 متر، عرض آن سه متر و ارتفاع از کف دره هشتاد متر است. منطقه گردشگری خیاو تا گیردولی شامل زمینی به مساحت حدودا ۱۳۰۰ هکتار است که بزرگترین پروژه گردشگری استان اردبیل به حساب می‌آید. این مجموعه شامل تالارهای پذیرایی، سوئیت‌های اقامتی، سایت بالن‌سواری و ورزش‌های هوایی، رستوران گردان، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی و خدماتی است. پل مرتفع و معلق مشگین شهر در اینجا، مخصوص عابرین پیاده است. عابرینی که حین عبور از این پل معلق در هوا از فراز طبیعت بکر و دره‌ای عمیق و سرسبز می‌گذرند. اینجا فرصتی است تا از ارتفاع ۸۰ متری نظاره‌گر زیبایی‌های دامنه‌های سبلان شوید. 

پل معلق مشگین شهر

پی نوشت: در مورد طول پل، رقم 365 متر نیز مطرح شده است. تیم محتوای دالاهو، برای اطلاع از صحت متراژ پل با شهرداری مشگین شهر تماس گرفتند. بنابراین با عدم دریافت پاسخ صحیح، نمی‌توانیم به قطعیت در مورد رقم مذکور صحبت کنیم.



1394/04/25 | کد مطلب: 2763
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
مهناز قاضی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.