تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آبشار زمرد حویق

آبشار زمرد حویق از زیبایی‌های شهرستان تالش و استان گیلان است. این آبشار در نزدیکی شهر حویق، واقع در روستایی به همین نام است. ییلاقات خوش آب و هوای آین منطقه، گردشگران زیادی را به این سو می‌کشاند. 

در منطقه‌ی حویق با فاصله چند کیلومتری می‌توان از اراضی جنگلی به ارتفاعات پایکوهی رسید. ارتفاعاتی که به راحتی از آنجا دریای خزر را خواهید دید. در ارتفاعات پایه‌ی کوه، چشمه‌ها و آبشارهای بسیار دیدنی وجود دارد. وقتی از مسیر تماشایی آبشار زمرد عبور کردید، به پایین آن خواهید رسید و آبشاری را می‌بینید که میان طبیعتی سرسبز از ارتفاعات سرچشمه می‌گیرد. «زمرد» در واقع نام دو آبشار در کنار یکدیگر است. یکی از این آبشارها عریض و حالتی پله پله دارد و دیگری صاف به سمت پایین فرود می‌آید تا حوضچه‌ای را تشکیل دهد. اگر به تماشای این آبشار می‌روید، با آب بازی در این چشمه سرد، روح و جانتان را تازه کنید. چقدر نمای این آبشارها زیباست، نشستن به روی یکی از تخته سنگ‌های اینجا و شنیدن آوای آب و برگ برایتان دلچسب خواهد بود.

زمرد حویق یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگران در فصول بهار و تابستان است. برای رسیدن به آبشار، مسیرهای آسفالت شده، خاکی و کوهستانی در انتظار شماست که عبور از آنها برای تماشای چنین آبشاری می‌ارزد.

آبشار زمرد حویق
 



1394/05/10 | کد مطلب: 2895
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
مهناز قاضی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
نازنین
1394/05/11 15:20
مسیر پیاده روی آبشار حویق چند ساعته؟ آیا مسیر ياکوبه و بدون راهنما میشه رفت؟
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/05/24 16:21
با عرض سلام و درود
تا انتهای روستا را وانت‌ها میتوانند بروند، از آنجا نیم ساعت راه (در مسیر شیب‌دار) تا آبشار حویق در انتظار شماست. بدون راهنما هم می‌توان رفت اما توصیه دالاهو این است که برای بار اول، مسیر‌های جنگلی و کوهستانی را حتما با یک راهنما بروید.
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.