تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

فیلم: هندوستان، سرزمین عجایب

25 رای   شما هم امتیاز بدهید!

هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد می رسد. هند سرزمین نژادها، زبان ها، آیین ها، و فرهنگ های فراوان و گوناگون می باشد. در هند صدها زبان و هزاران گویش و لهجه وجود دارد. علاوه بر دو زبان هندی و انگلیسی که در قانون اساسی این کشور زبان رسمی اعلام شده است. ۲۲ زبان دیگر در یک یا چند ایالت موقعیت زبان رسمی را دارند.

تور هند

 

جاذبه‌های تور هند

هندوستان را سرزمین عجایب نیز می‌دانند؛ زیرا این سرزمین پهناور و زیبا در هر گوشه‌گوشه خود جاذبه‌هایی شگفت‌انگیز از دوره‌های مختلف دارد. هندوستان سرزمین تاریخ و فرهنگ کهن و پرباری است که ترکیبی از زبان‌ها، آیین‌ها، نژادها و فرهنگ‌های مختلف را در دل جای‌داده است. این کشور با یک تمدن و تاریخی که به 3000 سال پیش از میلاد می‌رسد مکانی خاص برای دیدن عجیب‌ترین‌ها است که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.
شاید برای بسیاری از مسافران تور هند سؤال باشد که چرا هندوستان را سرزمین عجایب می‌نامند. این توصیف از این کشور چندان بی‌راه نیست و زمانی که مسافران تور خارجی پا به این سرزمین می‌گذارند پی به جواب آن می‌برند. در ادامه با برخی از شگفت‌انگیزترین و رازآلودترین اسرار هند آشنا می‌شوید تا در هنگام سفر با تور هند بتوانید از آنها دیدن کنید:

هند کشوری زیبا با عجایب بسیار است.

معبد بریهادیسوارا در تانجاور/ Brihadeeswarar Temple

یکی از عجایب هند برای مسافران تور خارجی معبد بزرگ «تانجاور» نام دارد که به دلیل معماری شگفت‌انگیزش یکی از مکان‌های باستانی شناخته شده در جهان نیز به شمار می‌رود. این معبد به دلیل داشتن یکی از بلندترین سازه‌های ورودی در هند به شهرت رسیده است. در نوک ورودی باشکوه این معبد گرانیتی یک برج ۸۱ تنی در ارتفاع ۶۶ متری قرار گرفته که نحوه ساخت آن در هزار سال پیش، همچنان برای متخصصان معماری سؤال است. اگر مسافر تور هند هستید حتماً به سراغ این معبد بروید و کمی به جواب این سؤال که چگونه این سنگ‌های غول‌پیکر به این معبد حمل شده‌اند، فکر کنید.

ستون آهنی دهلی/ Iron pillar of Delhi

یکی دیگر از عجایب هندوستان برای مسافران تور هند «ستون آهنی دهلی» است. این ستون شش تنی در اواخر قرن پنجم میلادی ساخته شده و تا امروز بدون زنگ زدن در انواع شرایط جوی مقاوم بوده است. ضدزنگ بودن این ستون آن هم درحالی‌که مفهوم آهن ضدزنگ در انقلاب صنعتی تمدن غربی مطرح شده باعث اعجاب‌آور بودن این ستون آهنی در دهلی شده است. مسافران تور خارجی برای دیدن این ستون باید به «مجموعه قطب» مراجعه کنند.

غارهای سون باندار/ Son Bhandar Caves

از دیگر عجایب هندوستان برای مسافران تور خارجی، «غارهای سون باندار» هستند که در میان ۷ مورد از عجیب‌ترین اسرار هند نام آنها مطرح می‌شود. نکته جالب در مورد این غارها که محل مدیتیشن راهبان هند و چین بوده، گنجینه مخفی در غار غربی این منطقه است. بسیاری اعتقاد دارند ثروت پادشاه امپراتوری «موریا» در قرن ۶ قبل از میلاد، بیش از ۲۰۰۰ سال است که در این بخش پنهان شده و در همان جا باقی مانده است. مسافران تور هند که به داستان گنج‌ها علاقه دارند دیدن این غار عجیب را نباید از دست بدهند.

کودینهی – روستای دوقلوها/ kodinhi

یکی از نکات شگفت‌آور هندوستان برای مسافران تور هند این روستا است که به شکل غیرعادی افراد دوقلو در آن متولد می‌شوند. این روستا جمعیتی کمتر از ۲۰۰۰ خانوار دارد؛ اما تعداد دوقلوهای آن به بیش از ۴۰۰ جفت می‌رسد. با وجود تحقیقات بسیار ژنتیک‌شناسان، همچنان کسی نتوانسته علت وجود چنین پدیده‌ای را در این روستا شرح دهد.

پراهلاد جانی/ Prahlad Jani

یکی شگفتی‌های هندوستان برای مسافران تور هند که بسیار متفاوت از موارد دیگر است یکی از راهبان این سرزمین به شمار می‌رود. این راهب «پراهلاد جانی» نام دارد که مدعی شده بدون خوردن غذا یا آب بیش از ۴۰ سال می‌شود که زنده مانده است. با وجودی که ادعای او با تردیدهای بسیاری مواجه شده اما در یک کار تحقیقی او توانسته بدون مصرف آب و غذا پس از ۱۰ روز در سلامت کامل باشد. با وجود این موارد همچنان شک و شبهات بسیاری در مورد ادعای او مطرح است. می‌توانید در تور خارجی هند به دیدن این راهب بروید و از نزدیک شرایط او را بررسی کنید.

روستای شانی شینگناپور/ Shani Shingnapur

زمانی که مسافران تور خارجی به دیدن این روستا می‌روند متوجه نامتعارف بودن این مکان می‌شوند. نکته‌ تعجب‌آور در مورد روستا این است که هیچ‌کدام از خانه‌های این روستا قفل یا در ندارند و مردم اموال باارزش خود را بدون وجود هیچ نگهبانی در معرض دید عموم قرار می‌دهند. از همه جالب‌تر این است که بیش از ۳۰۰ سال است که گزارش دزدی در این مکان ثبت نشده است. بسیاری از افراد معتقدند این روستا تحت حمایت الهه هندو «شانی» (نماینده سیاره زحل) قرار دارد و در صورتی که شخصی از اهالی روستا دزدی کند بینایی خود را از دست می‌دهد.

دریاچه اسکلت هند: روپکاند/ Roopkund

دریاچه اسکلت یکی دیگر از پدیده‌های اعجاب‌آور هند برای مسافران تور خارجی است. این دریاچه در مجاورت رشته‌کوه‌های هیمالیا قرار دارد و وجود اسکلت‌هایی در ته دریاچه باعث شده که پدیده‌ای عجیب نام بگیرد. در کف این دریاچه بقایای اسکلت‌هایی وجود دارد که منشأ آنها پس از تحقیقات بسیار مشخص شده است. در واقع این اسکلت‌ها متعلق به افرادی بودند که در طی قرن نهم در حال عبور از این منطقه بودند؛ اما دچار طوفان شدند و جان خود را از دست دادند. اگر در تور هند به دنبال هیجان بیشتری هستید به این منطقه سر بزنید؛ اما مراقب طوفان باشید.

دهکده لغزنده/ The Village That Slithers

با اینکه پرستش مار در هند یک عمل باستانی به شمار می‌رود که افراد بسیاری به آن مشغول‌اند اما دهکده‌ای که در «ماهاراشترا» قرار دارد به شکل جدی‌تری این رسم را دنبال می‌کند. در این دهکده رسم‌ورسوم جدی‌تری برای پرستش مارها وجود دارد به شکلی که باید هر خانواده در بخشی از سقف خانه، استراحتگاهی را برای مارها در نظر بگیرد. نکته جالب دیگر برای مسافران تور هند شاید این باشد که در این روستا تاکنون هیچ‌گونه مارگزیدگی گزارش نشده است.

ساحل دوماس در گجرات/ Dumas Beach in Gujarat

یکی دیگر از جاهای بسیار عجیب هند که رفتن به آن برای مسافران تور خارجی هند می‌تواند کمی ترسناک باشد این ساحل است که زمزمه‌های مردگان در آن شنیده می‌شود. این منطقه یکی از خالی از سکنه‌ترین مکان‌های «گجرات» به شمار می‌رود. افرادی که در ساحل آن قدم زده‌اند مدعی‌اند که زمزمه‌هایی را می‌شنوند؛ اما وقتی به دنبال منبع این زمزمه‌ها رفته‌اند هیچ‌کس را پیدا نکرده‌اند. شاید جالب باشد که بدانید حتی گزارش‌هایی در مورد ناپدید شدن افراد در این ساحل وجود دارد. این ساحل در سال‌های بسیار دور محل دفن هندوها بوده و بسیاری معتقدند این زمزمه‌ها صدای ارواح این مردگان هستند. مسافران تور هند که به داستان‌های ترسناک علاقه دارند، می‌توانند در طول سفر خود به این ساحل سر بزنند.

سخن آخر

هندوستان را کشور عجایب نیز می‌نامند و دلیل آن وجود پدیده‌ها، معماری و سنت‌های عجیب و شگفت‌انگیزی است که در این کشور وجود دارند. لیست موارد اعجاب‌آور هندوستان می‌تواند بسیار طولانی‌تر از مواردی باشد که در این مقاله به آنها اشاره شد. مسافران تور خارجی هند می‌توانند پیش از سفر خود لیست بلندبالایی از این شگفتی‌ها تهیه کنند و در طول سفر حتماً از آنها دیدن نمایند.
در صورت علاقه به شرکت در تور خارجی هند افراد می‌توانند با مشاوران آژانس گردشگری دالاهو مشورت کنند.



1394/05/21 | کد مطلب: 2946
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
حامد احمدی

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.