تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

با این اپلیکیشن ارزان‌تر سفر کنید

«این سفر خیلی بهم مزه داد. به جای اینکه به پول خودمون 35 هزار تومان هزینه‌ی تاکسی بدم، فقط 6 هزار تومان پرداخت کردم. باورتون می‌شه؟» این جملات را یکی از عاشقان سفر می‌گوید. او در سفرش به کشوری خارجی با استفاده از اپلیکیشن «اوبر» توانست هزینه‌ی حمل و نقلش را به کمتر از نصف برساند. خارق‌العاده نیست؟ مطلب ما را بخوانید تا این بار در سفرتان به کشوری خارجی از اوبر استفاده کنید.

 

 

اوبر؟

اوبر (UBER) اپلیکیشنی است که براساس نیاز مسافران و رانندگان طراحی شده. این اپلیکیشن براساس سیستم درخواستی افراد است، آن‌ها می‌توانند در هر جایی که هستند با استفاده از اوبر درخواست تاکسی و راننده‌ی شخصی داشته باشند. برایتان پیش آمده در سفر خارجی با راننده‌ی تاکسی سر و کله بزنید؟ یا او برای گرفتن پول بیشتر بی هدف شما را به همه جا ببرد؟ با اوبر دیگر چنین چیزی امکان ندارد. با خیال راحت می‌توانید در خیابان‌های شهر بچرخید و هزینه‌ای معادل یک سوم نرخ تاکسی‌های شهر را بپردازید. این برنامه نزدیک‌ترین ماشین را برای شما می‌فرستد. تا زمانی که در ماشین هستید خیالتان راحت است که شخص دیگری سوار نخواهد شد. جالب است که بدانید اسنپ و تپسی از این برنامه الگوبرداری کرده‌اند؛ نسخه‌ی وطنی اوبر

 

عضویت در اوبر

برای عضویت در برنامه شما باید اپلیکیشن آن را با توجه به سیستم عامل گوشی‌تان (اندروید یا iOS) دریافت کنید. البته از طریق سایت اوبر هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

بعد از نصب برنامه با سیم‌کارت محلی کشور خارجی عضو شوید (اکانت جدیدی بسازید).

 

ترفندی برای عضویت

در جریان عضو شدن ممکن است با یک مشکل روبرو شوید. اوبر از شما اطلاعات ویزا کارت یا مستر کارت را می‌خواهد. اما اگر نداشته باشید چکار می‌کنید؟ ما به شما ترفندی را می‌گوییم تا عضو شوید: از طریق حساب ایمیل یا جیمیل خودتان هم می‌توانید وارد برنامه شوید.

 

اوبر

کار کردن با اوبر خیلی راحت است.

 

تاریخچه‌ی اولیه

اوبر یک کمپانی چندملیتی است. این شرکت در سال 2009 میلادی در شهر سانفرانسیسکو تاسیس شد. سرویس اوبر در 66 کشور و 573 شهر (بیشتر شهرهای اروپا، آمریکای شمالی، آسیا، خاورمیانه، اروپا و آمریکای جنوبی) استفاده می‌شود. می‌توانید به سایت اوبر بروید و در لیست شهرها جستجو کنید. هرپند این شرکت مورد حملات شدید سازمان تاکسی‌رانی و دولت قرار گرفته اما همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. 

Uber لفظ عامیانه‌ای است از کلمه‌ی Super یعنی عالی. البته منشا آلمانی اوبر را هم در نظرتان داشته باشید: über

 

کافیست بگویید کجا می‌روید

سیستم نقشه‌خوانی اوبر با گوگل مپ هماهنگ است. بنابراین برای مکان‌یابی و انتخاب جایی که هستید مشکلی نخواهید داشت. فقط کافیست مقصدتان را انتخاب کنید، درخواست تاکسی کنید و منتظر بمانید.

 

نگران زبان نباشید

اگر تسلط کافی به زبان خارجی (انگلیسی، فرانسوی یا هر زبان دیگری) ندارید، نگران نباشید. در اوبر تنها چیزی که احتیاج دارید تعیین مبدا و مقصد است. لازم نیست مدام به راننده بگویید که کجا برود.

 

نحوه‌ی پرداخت در اوبر

پرداخت هزینه‌ی رفت و آمد در اوبر از دو گزینه‌ی پرداخت نقدی (Cash) و اینترنتی (Visa card،Master card) قابل دسترس است. برای دریافت ویزا کارت یا مستر کارت باید به شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی کارت‌های اعتباری بین‌المللی مراجعه کنید که در اکثر شهرهای ایران وجود دارند. البته به صورت اینترنتی هم قادر به سفارش ویزا کارت هستید.

اگر اولین بار از اوبر استفاده کنید، خدمات تخفیف شامل حال شما می‌شود و رایگان سفر می‌کنید. همچنین می‌توانید کد تخفیف حساب کاربری‌تان برای همسفرتان بفرستید تا او هم از خدمات تخفیف استفاده کند.

 

دوست دارید با چه ماشینی بروید

اوبر این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا ماشین را انتخاب کنید. انواع تاکسی‌های اوبر عبارتند از:

خودروهای سِدان مشکی رنگ: Black Car سرویس اصلی اوبر است. اگر این گزینه را انتخاب کنید یک ماشین Sedan آخرین مدل (ماشینی که شاسی بلند نیست) به سراغ شما می‌آید. ظرفیت سِدان 4 نفر است.

Taxi: تاکسی‌هایی که با اوبر قرارداد دارند جزو این دسته محسوب می‌شوند. پرداخت هزینه از طریق اپلیکیشن است.

UberX: ماشین معمولی با ظرفیت 4 نفر و گزینه‌ای مقرون به صرفه.

SUV: ماشین‌های شاسی بلند با ظرفیت 6 نفر. Suv از Black car گران‌تر است.

LUX: گران‌ترین سرویس اوبر با یک ماشین آخرین مدل لوکس. امکانات این خودرو شامل روکش‌های چرمی، مسیریاب ماهواره‌ای، تهویه مطبوع شخصی، بلوتوث، شارژر، نوشیدنی و شیشه‌های دودی است.

 

اوبر

بعد از اینکه درخواست ماشین را ثبت کردید منتظر بمانید. اطلاعات راننده و نوع مدل تاکسی نمایش داده می‌شود پس حتما قبل از سوار شدن اطلاعات را چک کنید.

 

نکته‌های مهم:

از گزینه‌ی share my ETA می‌توانید گزارش لحظه به لحظه‌ی حرکتتان را با آشنایان به اشتراک بگذارید.

هزینه‌ی لغو درخواست ماشین اگر بیشتر از 5 دقیقه باشد بین 5 تا 10 دلار است.

براساس زمان و طول سفر، هزینه‌ها متفاوت است. مثلا اگر سرعت ماشین از 18 کیلومتر بر ساعت کمتر باشد، هزینه‌ براساس مدت زمان محاسبه می‌شود. اگر بیشتر از این سرعت باشد براساس مسافت تخمین زده می‌شود.

در قسمتی از این برنامه گزینه‌ای به نام Tip وجود دارد که برای دادن پاداش به رانندگان است. فعال یا غیر فعال بودن آن را چک کنید.

در پایان سفر هم باید به راننده امتیاز دهید و نحوه‌ی رانندگی‌اش را با انتخاب گزینه‌های موجود در اپلیکیشن اعلام کنید. راننده‌های اوبر برایشان خیلی مهم است که امتیاز بالایی بگیرند چون امتیاز بالا مستقیم بر روی درآمدشان تاثیر دارد.

 

اوبر

در سایت اوبر می‌توانید داستان رانندگانی که با اوبر همکاری می‌کنند را بخوانید.

 



1399/06/29 | کد مطلب: 3689
برچسب‌ها: تکنولوژی سفر
شیما تیموری
یک باستان‌شناس با کلی علاقمندی؛ سفر، موسیقی، حیوانات، کتاب و...

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
Ngr
1401/08/12 14:13
سلام ایا دارا خسرو شاهی مالک اوبر هستند ؟ و اینکه به کسب و کار شخصی بوده و به شرکت تبدیل شده یا شراکتی بوده ؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/08/15 12:58
دوست عزیز
سلام

اطلاعی در این خصوص نداریم.

با تشکر از پیام شما

برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.