تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آنچه باید در سفر 6 روزه سیشل بدانیم!

سیشل جزیره رویایی؛ یکی از کارهایی که خیلی لذت‌بخش است و تجربه‌های جدید را به همراه دارد سفر کردن است. لذتی که در سفر وجود دارد در هیچ‌کاری نیست. به قول معروف بسیار سفر باید کرد تا پخته شود خامی.

خیلی از مسافرت‌ها هستند که بعدها با یادآوری‌شان لبخند روی لب‌مان می‌آید و چه بسا شاید دوست داشته باشیم دوباره به همان‌جا سفر کنیم. بعضی از سفرها هم  هستند که با و جود اینکه دیگر تکرار نمی‌شوند اما هیچ رقمِ از ذهن مسافرانش پاک نمی‌شود. مثلا سفری که برای درخواست ازدواج است و یا ماه‌عسل.

یکی از کشورهایی که برای بسیاری از مسافرانش خاطره‌ساز شده ‌سیشل است کشوری که عاشقان زیادی را به خود دیده‌است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که عاشق سفرهای رمانتیک و پر هیجان هستید سیشل بهترین گزینه برای عاشقان است.

سیشل (Seychelles) مجمع‌الجزایری است که در اقیانوس هند و قاره‌‌ی آفریقا واقع شده‌است، که از شمال به جزیره ماداگاسکار نزدیک است و یکی از کم جمعیت‌ترین کشورهای آفریقایی محسوب می‌شود. پایتخت سیشل ویکتوریاست که مقصد بسیاری از گردشگران است.

حالا که با سیشل آشنا شدید کمربند پروازتان را ببندید و به مقصد فکر کنید که چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا سفرتان خاطره‌انگیز شود.

 

تورهای خارجی

 روز اول: پرواز به سیشل

روز دوم: هم فال است، هم تماشا

روز سوم: حسابی خوش بگذرانید

روز چهارم: تفریحات آبی را همچنان ادامه دهید

روزپنجم: تفریحات ادامه دارد

روز ششم: همسفران عزیز پروازتان به زمین نشست

 

 

روز اول: پرواز به سیشل

به‌سوی فرودگاه امام خمینی حرکت می‌کنیم و تهران را برای سفری شش‌روزه به مقصد سیشل ترک می‌کنیم. بعد از رسیدن به این جزیره رویایی به هتل خواهیم رفت. پس از استراحت می‌توانید گشتی در این جزیره بزنید اما خودتان را خسته نکنید چون فردا برنامه‌های هیجان‌انگیزی منتظر شماست.

 

 

 

روز دوم: هم فال است، هم تماشا

امروز روز دیدن سرزمین رویاهاست. پایتخت سیشل ویکتوریاست که به افتخار تاج‌گذاری ملکه بریتانیا به این اسم نام‌گذاری شد.

اولین جایی که به تماشای آن خواهیم رفت باغ گیاه‌شناسی است. این باغ 15 هکتاری پر از گونه‌های مختلف است که انواع درختان،گیاهان بومی و باغ ارکیده را شامل می‌شود. از تماشای لاک‌پشت‌های عظیم الجثه غافل نشوید. ترس را کنار بگذارید و دوربین‌تان را آماده کنید و عکس یادگاری بگیرید. لذت دیدن این باغ را به هیچ عنوان از دست  ندهید. این باغ هرساله میزبان گردشگران بسیاری است.

 

 برای دیدن باغ گیاه‌شناسی پلک روی هم نگذارید.

برای دیدن باغ گیاه‌شناسی پلک روی هم نگذارید.

 

هر کشوری تاریخی دارد پس چه بهتر که با تاریخش هم آشنا شویم بعد از تماشای باغ به موزه تاریخ می‌رویم. این موزه کوچک است اما ارزش دیدن دارد در این موزه شما می‌توانید درباره حیات‌وحش این جزیره اطلاعاتی به دست آورید.

پیش به‌سوی میدان آزادی، در اطراف شهر ساختمان‌های شیشه‌ای زیبایی خواهید دید و درست در وسط این ساختمان‌های به یادگار مانده از دوران استعمار، از میدان آزادی سیشل دیدن کنید.برج ساعت هم حرفی برای گفتن دارد. این برج یکی از مکان‌های شناخته شده‌‌ای است که گردشگران زیادی را به این مکان می‌کشاند. هرچند در اطرافش ساختمان‌های متعدد با معماری مدرن وجود دارد اما این ساعت بافت قدیمی‌اش را حفظ کرده. برج ساعت تقلیدی از برج‌های لندن است. فرماندار سیشل "سِر ارنست بکهام"، که در بازدید از لندن از این بنا خوشش آمده بود، در سال 1903 دستور ساخت مشابه آن را در سیشل به احترام ملکه ویکتوریا داد.

 

 زمان را در برج ساعت سیشل ببینید.

زمان را در برج ساعت سیشل ببینید.

در اطراف میدان و برج ساعت ساعت، کلیسای سنت پائول نیز وجود دارد که مقصد بعدی ما همین‌جاست. داستان ساخت این کلیسا به زمان‌های دور باز می‌گردد. در سال 1826 گردباد شدیدی سیشل را دربر گرفت و باعث شد اولین کلیسای این منطقه از بین برود، بنابراین کلیسای سنت پائول درست همین‌جا به یاد اولین کلیسا ساخته شد.

وقت خرید است پس عاشقان خرید بشتابند.  بهترین جایی که شما می‌توانید میوه و سبزیجات تازه در سفر را  تهیه کنید بازار سِر سلوین کلارک مارک  (Sir Selwyn Clarke Market)  است. همچنین اگر به خرید صنایع دستی علاقه‌مندید می‌توانید مروارید و مجسمه‌هایی که به شکل کشتی هستند را با خود سوغات بیاورید.     

 

 عاشقان خرید بشتابند.

عاشقان خرید بشتابند.

گشت زدن در ویکتوریا آن‌قدر لذت بخش است که مطمئنا دوست ندارید حتی کوچکترین فرصتی را از دست دهید.

 

 

 

روز سوم: حسابی خوش بگذرانید

امروز وقت‌تان آزاد است پس حسابی خوش بگذرانید. پیشنهاد می‌کنیم به پارک ملی مورن (Morne) بروید. سرسبزی بیش از اندازه این پارک شما را به وجد می‌آورد که پیاده‌روی کنید. اگر از مسیر غربی عبور کنید به‌سوی یکی دیگر از جاذبه‌های سیشل کشیده می‌شوید به بندرLaunay  می‌رسید. بندری که مناظر فوق‌العاده‌ای دارد و شما هرگز در خواب هم فکرش را نمی‌کردید که با چنین مناظری روبه‌رو شوید. خلاصه اگر دنبال آرامش هستید و می‌خواهید چندروزی در بی‌خبری سیرکنید و آرامش داشتن برای‌تان در اولویت است این بندر بهترین است. ورزش‌های دریایی را امتحان کنید، اگر غواصی و قایقرانی تجربه اولتان است قطعا بهترین خاطره‌تان خواهدشد.

 

تا می‌توانید از سکوت لذت ببرید.

 

بعد از اینکه حسابی آب‌تنی کردید کنار ساحل بنشیند و غروب خورشید را ببینید مطمئنا یکی از رویاهایتان به حقیقت می‌پیوندد.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سیشل که نباید فراموشش کنید روستای بای لازار (Baie Lazare) است.  قرن 18 میلادی بای لازار به نام یک کاوشگر فرانسوی به نام لازار پیکالت نام‌گذاری شد. در این روستا کلیسای خواهید دید که نمای بسیار چشم‌گیری دارد و همین امر باعث شده که بسیاری از مسافران را به اینجا بکشاند. در کنار زیبایی این روستا  ریزورت‌هایی  لوکسی هم وجود دارند که توجه گردشگران را به خود جذب می‌کند. 

 

 

 

روز چهارم: تفریحات آبی را همچنان ادامه دهید

یکی از جاهایی که نباید از دست بدهید ساحل آنسِ (Anse) است این ساحل شنی برای تفریحات هیجان‌انگیزی مثل موج سواری مناسب است. اما چون جریان آب بسیار قوی است و صخره‌ای در آن وجود ندارد تا جریان آب را کاهش دهد، شنا کردن در این آب پیشنهاد نمی‌شود. حتما این سوال برای‌تان پیش می‌آید که اگر نمی‌شود شنا کرد پس چرا به این ساحل برویم؟ به گفته بسیاری، این ساحل برای آفتاب گرفتن بسیار مناسب است. اگر از این خصوصیت هم بگذریم در اطراف ساحل نخل‌های زیبایی وجود دارد که می‌توانید عکس یادگاری بگیرید. اگر خوش‌شانس باشید لانه‌های لاک‌پشت‌های این ساحل را پیدا خواهید کرد؛ چی بهتر از این‎که عکس‌های خاطره‌انگیزتان در سفر به سیشل کامل شود. این همه زیبایی در جزیره سیشل وجود دارد و نمی‌توان از آن غافل شد.

 

این ساحل برای آفتاب گرفتن ناسب است

این ساحل برای آفتاب گرفتن مناسب است.

 

مکان بعدی که پیشنهاد می‌کنیم حتما به آنجا هم سری بزنید جزیره Silhouette است که جنگل Mont Dauban را قلب خود جای داده. هیچ فکرش را نمی‌کردید که روزی برسد و شما سومین جزیره گرانیتی را ببینید. این پارک محل زندگی گونه‌های مختلف پرنده، لاک‌پشت و سوسمار است. از سواحل زیبای این جزیره غافل نشوید و برای تفریحات آبی مثل غواصی خودتان را آماده کنید.

 

 جزیره گرانتیتی پیش رویتان است.

جزیره گرانتیتی پیش رویتان است.

 

هرچه‌قدر از جاذبه‌های سیشل و جزایر اطرافش بگوییم باز هم کم گفتیم اما جای دیگری که به شما پیشنهاد می‌کنیم بروید پارک ملی آنِ (Ste Anne) است که با وجود 6 جزیره در اطرافش به یکی از بهترین دیدنی‌ها برای مسافرانش درآمده است. این پارک آنقدر تنوعش زیاد است که شما را انگشت به دهان می‌گذارد که امروز در این پارک چه تفریحی انجام دهید. از غواصی بگیرید تا قایق سواری بین صخره‌های مرجانی.

 

 

روزپنجم: تفریحات ادامه دارد

اگر در روزهای قبل جایی بوده که ندیدید، یا از انجام دوباره آن لذت خواهید برد مثل غواصی، امروز روز شماست تا در آخرین روزتان در سفر به سیشل آن‌ها را امتحان کنید. شاید حالا حالا دیگر فرصت داشتن یک خاطره‌ی خوب و یا تجربه‌ی خوب را نداشته باشید.

 

روز ششم: همسفران عزیز پروازتان به زمین نشست

مطمئنا زمانی که سوار هواپیما شده‌اید خنده از لبان‌تان محو نمی‌شود آنقدر در این سفر تجربه‌های جدیدی به‌دست آورده‌اید که می‌توانید برای دیگر دوستان‌‌تان این سفر را تعریف کنید و چه بسا که مسافران بعدی سیشل آنها باشند.

 

 

لطفا توجه کنید که این یک برنامه عمومی برای تور سیشل است و احتمال دارد برنامه‌های آن با تور انتخابی شما متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات دقیق سفر خود بخش برنامه‌ی سفر همان تور را مطالعه کنید.

اطلاعات بیشتر درباره تور 6 روزه سیشل را در اینجا بخوانید.



1396/04/17 | کد مطلب: 3778
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
گلنوش بهزادنیا
کارشناس روزنامه‌نگاری و کارشناس ارشد علوم ارتباطات؛ علاقمند به کتاب،‌ سفر، طبیعت و فیلم.

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.