تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

غذاهای خوشمزه کوبایی کدامند؟

کوبا سرزمین رنگارنگی است که مسافران تور خارجی را مدهوش دیدنی‌های شهرهای جذاب خود همچون «هاوانا»، «سانتاکلارا»، «سیفگوئس» و... می‌کند. در کنار شهرها و دیدنی‌های خاص این کشور، غذاهای کوبایی نیز از جمله جاذبه‌هایی هستند که راحت نباید از کنارشان گذر کرد. شکم گردی در کوبا به افرادی که به کسب تجربه‌های غذایی جدید علاقه‌مند هستند بسیار توصیه می‌شود. در ادامه با غذاهای خوشمزه کوبایی آشنا می‌شوید که باید طعم و مزه آن‌ها را در هنگام تور کوبا حتماً بچشید.

تور کوبا

در تور کوبا چی بخوریم؟

کشف طعم‌ها و مزه‌های جدید زمانی که با تور کوبا به این کشور سفر می‌کنید یکی از لذت‌های خاص این سفر است. غذاهای کوبایی غذاهای خاصی هستند که تأثیرات بسیاری را از غذاهای اسپانیایی، آفریقایی و منطقه کارائیب گرفته‌اند. اگر سفر با تور خارجی کوبا را در پیش دارید آشنایی با غذاهای خوشمزه کوبایی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود را از دست ندهید.

غذاهای کوبایی آیینه‌ای از تاریخ، طبیعت و جغرافیای کوبا هستند

ساندویچ‌های کوبایی مدیانوچه‌ Medianoche

این غذا در زبان اسپانیایی معنای «نیمه شب» می‌دهد و دلیل نام‌گذاریش این است که این ساندویچ را در هنگام شام و شب سرو می‌کنند. «مدیانوچه» ترکیبی از گوشت گاو یا خوک تازه، ژامبون گوشت، پنیر سوئیسی اعلا و ترشیجات کوبایی است. این ترکیب در نان ساندویچ قرار داده می‌شود و در برخی از دستورها تخم‌مرغ نیز به آن اضافه می‌گردد. مدیانوچه طعم بی‌نظیری دارد که باید حتماً در تور کوبا مزه آن را بچشید.

ساندویچ در کوبا غذایی متداول و دوست‌داشتنی است

رُپا ویجا‌ Ropa Vieja

این غذای معروف در دوران حضور استعمارگران اسپانیایی خود را از جزایر قناری به کوبا رساند. «رُپا ویجا» انواع مختلفی دارد که هر کدام با مواد غذایی متنوعی تهیه می‌شوند. اصلی‌ترین این نوع غذا با استفاده از گوشت گاو تازه، زیتون، فلفل‌دلمه‌ای و انواع ادویه و چاشنی پخته می‌شود. این غذا را با برنج می‌خورند و به همین دلیل می‌تواند انتخابی مناسب برای مسافر ایرانی تور کوبا باشد.

رپا ویجا غذایی است که از دوره استعمار در کوبا باقی مانده است

موجو‌Mojo

«موجو» شباهت بسیاری به کباب‌های خودمان دارد و به همین دلیل یکی از غذاهایی است که مسافران تور کوبا می‌توانند از آن بسیار لذت ببرند. برای تهیه این غذا راسته گوساله را در مواد خاصی می‌خوابانند و سپس آن را در فر پخته و کبابی می‌کنند. این غذا طعم بی‌نظیری دارد و حتماً در تور خارجی کوبا باید به سراغش بروید.

الوته‌Elote

«الوته» در زبان کوبایی به «ذرت دسته‌ای» گفته می‌شود که در یک سیخ چوبی قرار گرفته است. این بلال کبابی با بلال‌هایی که ما در ذهن داریم اندکی متفاوت است. برای پخت الوته ابتدا بلال را سرخ می‌کنند و سپس آن را در لایه‌ای از پنیر «کوجیتا» می‌غلتاند. پس از آن بر روی پنیر فلفل چیلی می‌پاشند و کمی هم آبلیموی تازه روی آن می‌چکانند. تجربه چشیدن طعم الوته را در هنگام سفر با تور خارجی کوبا نباید به هیچ عنوان از دست بدهید.

الوته بلال کبابی خاص و متفاوت در کوباست

پلنتیاس‌Plantains

«پلنتیاس» همان موز سرخ شده است که طعم جدید و جذابی برای کشف کردن دارد. برای تهیه موز سرخ شده باید از موز سبز استفاده کرد که حاوی نشاسته بیشتر و قند کمتری است. برای پختن پلنتیاس در ابتدا موز را در روغن سرخ می‌کنند تا قهوه‌ای، چسبناک و شیرین شود. پس از آن این دسر خوشمزه آماده خوردن است. چشیدن طعم این موز سرخ شده در تور خارجی کوبا نباید فراموش شود.

خوراک لوبیای سیاه

یکی از غذاهای بسیار معروف که کوبا با آن شناخته می‌شود خوراک لوبیای سیاه است. در واقع پخت این غذا به زمانی باز می‌گردد که غذای اصلی مردم کوبا لوبیای سیاه بود. این غذا یک غذای سنتی محسوب می‌شود و چشیدن طعم آن مسافران تور خارجی را به زمان‌های دور کوبا می‌برد.

خوراک لوبیای سیاه از غذاهای سنتی در کوباست

واکا فریتا‌Vaca Frita

«واکا فریتا» در لغت به معنی «گاو سرخ شده» است. برای درست کردن این خوشمزه ورقه‌های دراز و باریک استیک را در سرکه قرمز، سیر، گشنیز، جعفری، دارچین پونه کوهی می‌خوابانند و سپس آن را تا حدی می‌پزند که نرم شود. به دلیل اینکه ماده اصلی واکا فریتا گوشت است می‌تواند برای مسافران ایرانی تور کوبا طعم دلپذیری داشته باشد.

دسر فلن‌Flan

اگر به دنبال چشیدن طعم یک دسر معروف کوبایی هستید باید حتماً به سراغ دسر «فلن» در تور کوبا بروید. فلن یکی از سنتی‌ترین دسرهای کوبایی محسوب می‌شود که ظاهر بسیار هیجان‌انگیزی دارد. این دسر با ظاهر نرم و شکری بسیار شبیه ژله‌های کاراملی است. برای تهیه فلن از تخم‌مرغ، شیر و کارامل استفاده می‌شود و در کنار آن قهوه یا چای سرو می‌گردد. این دسر علاوه بر کوبا در کشورهای دیگر نیز پخته می‌شود و محبوب است.

پیکادیلو‌Picadillo

یکی دیگر از غذاهای بسیار معروف کوبایی که باید هنگام سفر خود با تور کوبا حتماً آن را امتحان کنید «پیکادیلو» است. این غذا یک خورش محسوب می‌شود که طعم شیرین و جذابی دارد. برای تهیه پیکادیلو از گوشت چرخ‌کرده، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، کمی شراب و چاشنی‌های محلی استفاده می‌کنند. برای افزودن طعم شیرین به این غذا کشمش و برای شور کردنش زیتون به آن اضافه می‌شود. این غذا می‌تواند همراه با برنج یا تورتیلا و تاکو سرو شود.

کشمش و زیتون در غذای پیکادیلو کوبا آن‌را جذاب‌تر کرده است

توستونز‌Tostones

این غذا در کوبا و بسیاری کشورهای دیگر درست می‌شود و محبوب است. «توستونز» در واقع همان موز سرخ شده است با این تفاوت که بسیار نازک و به شکل چیپس خرد و پخته می‌شود. به طور معمول این ورقه‌های پر نشاسته در یک سس کوبایی خاص که از روغن، سیر، پیاز، آب، سبزی‌ها و مرکبات تشکیل شده، سرو می‌شود.

آرروز کون پولو‌Arroz con Pollo

این غذا ترکیبی از برنج، مرغ، سس گوجه‌فرنگی و سوفریتو (یک چاشنی سنتی کوبایی متشکل از سیر، پیاز و فلفل‌دلمه‌ای) است و پایه بسیاری از برجسته‌ترین غذاهای این کشور محسوب می‌شود. ریشه دستور این غذا به قرن هشتم و زمان اشغال اسپانیا توسط «مورها» باز می‌گردد. پس از آن اسپانیایی‌ها این غذا را به آمریکای لاتین و کوبا آوردند. این غذا در کوبا و در گردهمایی‌های خانوادگی و به خصوص تولدها پخته می‌شود. چشیدن آن را در تور خارجی کوبا نباید از دست بدهید.

پلو مرغ یک غذای خوشمزه از دوره استعمار در کوباست

فریکا د پولو‌ Fricase de Pollo

یکی از غذاهای مورد علاقه مردم کوبا «فریکا دپولو» یا نوعی خورشت مرغ است. برای پخت این غذا برش‌های گوشت بدون پوست و سیب‌زمینی را در سس گوجه‌فرنگی ترکیب می‌کنند و برای طعم بیشتر آب‌پرتقال ترش و سیر را به آن اضافه می‌کنند. این غذا در واقع یک غذای فرانسوی بوده که توسط پناهندگان فرانسوی در دهه ۱۸۰۰ به هائیتی وارد شد و پس از آن راه به کوبا یافت.

قهوه کوبایی

بدون چشیدن طعم قهوه کوبایی سفر با تور کوبا پایان نمی‌پذیرد. یکی از معروف‌ترین انواع قهوه کوبایی که نام مستعار Café Cubano دارد نوعی اسپرسو شیرین شده است. برای تهیه آن مردم محلی شکر قهوه‌ای طبیعی را با چند قطره اسپرسوی دم‌کرده، به‌شدت مخلوط می‌کنند تا یک کف خامه‌ای ایجاد می‌شود. سپس آن را بر روی باقیمانده اسپرسو می‌ریزند و میل می‌کنند.

چشیدن طعم جذاب قهوه در کوبا از بهترین تجربیات است

سخن آخر

آشنایی با غذای هر منطقه و کشوری بخشی از آشنایی با فرهنگ هر منطقه‌ای به شمار می‌رود. برای کامل کردن هر سفری، چشیدن طعم و مزه غذای آن کشور و منطقه توصیه می‌شود. چشیدن طعم این غذاها خاطره‌هایی خوش‌طعم و رنگارنگ را در ذهن نقش می‌کنند و لحظات آن سفر را برای همیشه به یاد می‌سپارند. سفر به کوبا سفر به دنیای جذاب و رنگارنگی است که با چشیدن طعم غذاهایش کامل می‌شود. طعم غذاهای خوش طعم و عطر کوبا باید در طول سفر با تور خارجی کوبا چشیده شود تا سفر به این کشور، مملو از تجربه‌های همه‌جانبه باشد.
اگر علاقه‌مند به شرکت در تور خارجی کوبا و چشیدن طعم غذاهای بی‌نظیر آن هستید مشاوران آژانس گردشگری دالاهو می‌توانند به سؤالات شما در مورد تور کوبا پاسخ دهند.



1396/07/02 | کد مطلب: 3825
برچسب‌ها: شکم‌گردی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.