تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم کوبا کدامند؟

یکی از کشورهای خاص در آمریکای جنوبی کشور کوباست که سفر به آن مانند سفر در زمان است. کوبا با نمادهایی همچون خودروهای کلاسیک رنگارنگ، سیگار برگ بزرگ و رقص و موسیقی همیشه در ذهن مسافران نقش می‌بندد. در کنار جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کوبا، فستیوال‌ها و رویدادهای این کشور نیز برای مسافران تور کوبا می‌تواند بسیار دیدنی باشد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید آشنایی با این فستیوال‌ها و زمان برگزاری‌شان به شما کمک می‌کند تا از فرهنگ و مردم کوبا بیشتر بدانید؛ پس با ادامه مقاله همراه باشید.

تور کوبا

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم کوبا کدام‌اند؟

اگر می‌خواهید مسافر تور خارجی کوبا شوید شاید بهتر باشد که بدانید در طول سال چه جشنواره‌هایی در کوبا برگزار می‌شود. تعدادی از مهم‌ترین این رویدادها به شرح زیر هستند:

جشنواره د لا تروا لونگینا (Festival de la Trova Longina)

نام این جشنواره موسیقی برگرفته از یک آهنگ معروف «تروا» است که در سال 1918 توسط نوازنده محبوب کوبایی «مانوئل کورونا» ساخته شد. یکی از رویدادهای این جشنواره، پیاده‌روی از «سانتا کلار» ا به شهر «کایبارین» برای گرامیداشت زادگاه این آهنگ‌ساز است. این فرد با وجود داشتن یک زندگی حرفه‌ای موفق، زندگی سختی داشت و به دلیل آسیب‌دیدگی دستش در یک درگیری عاشقانه نتوانست تا سال‌های آخر عمرش به‌خوبی گیتار بزند و در فقر زندگی کرد. این جشنواره به شکلی گرامیداشت این فرد است و برای افراد اهل موسیقی تور کوبا می‌تواند بسیار دیدنی باشد.
- زمان برگزاری: January 8 to 12
- محل برگزاری: سانتا کلارا

جشنواره جاز هاوانا

این فستیوال موسیقی یک رویداد بین‌المللی شناخته شده است که هر ساله نوازندگان جاز محلی و بین‌المللی را به سمت خود جذب می‌کند. جشنواره جاز هاوانا برای افراد اهل موسیقی در تور کوبا می‌تواند بسیار پرشور و خاطره‌انگیز باشد.
- زمان برگزاری: January 21 to 28
- مکان: تالارهای معروف هاوانا
نمایشگاه بین‌المللی کتاب هاوانا
این رویداد محبوب، افراد بسیاری را از داخل کوبا و سایر کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای اسپانیایی‌زبان به سمت خود جذب می‌کند. اگرچه نام این جشنواره هاواناست اما در شهرهای مختلف در اطراف کوبا برگزار می‌شود. نمایشگاه کتاب هاوانا یکی از بهترین موقعیت‌ها برای افراد کتاب‌دوست در تور خارجی محسوب می‌شود تا بتوانند با دوستداران کتاب، ناشران، نویسندگان و افراد مشهور در این جشنواره ملاقات داشته باشند.
- زمان برگزاری: February 9 to 16
- محل برگزاری: شهرهای مختلف

جشنواره جاز هاوانا از رویدادهای جذاب در کوباست

جشنواره دل هابانو (Festival del Habano)

«دل هابانو» مهم‌ترین جشنواره در کوبا با محوریت سیگار برگ است که علاقه‌مندان به سیگار برگ را از سرتاسر جهان به این جشنواره می‌کشاند. برندهای سیگار برگ معروف کوبا در این جشنواره حاضر هستند و مسافران تور خارجی می‌توانند از کارخانه‌های سیگار برگ و مزارع تنباکو دیدن کنند. در کنار این بخش‌ها مسافران تور کوبا می‌توانند در مسابقات، مراسم شام، کلاس آموزشی و تست سیگار نیز شرکت داشته باشند.
- زمان برگزاری: February 26 to March 1
- محل برگزاری: هاوانا

سیگار برگ در کوبا آنقدر معروف است که یک جشنواره هم برای خودش دارد

یادبود جشنواره گیلرمو بارتو (Memorial Guillermo Barreto Festival)

این جشنواره برای مسافران تور کوبا که اهل موسیقی و به‌خصوص سازهای کوبه‌ای هستند یک گردهمایی جذاب است. سازهای کوبه‌ای در کوبا بسیار قابل‌احترام هستند و محبوبیت دارند. این سازها در بسیاری از مراسم مذهبی آفریقای - کوبایی که در آن افراد با استفاده از کوبیدن طبل با خدایان ارتباط برقرار می‌کنند، استفاده می‌شوند. در این جشنواره، مسابقه، کنسرت و سخنرانی نیز برگزار می‌شود و لحظات خاصی را برای مسافران تور خارجی می‌سازند.
- تاریخ برگزاری: February 26 to March 1
- محل برگزاری: هاوانا

هاوانای قدیمی: شهر در حرکت

این جشنواره یک فستیوال رقص است که در میان رقصندگان به‌عنوان "El Callejero" شناخته می‌شود. در طی این جشنواره رقصندگان ملی و بین‌المللی به اجرا می‌پردازند و در میادین، پارک‌ها و موزه‌های هاوانای قدیمی جشنواره در تکاپو است. کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها نیز در کنار اجرای رقص برگزار می‌شوند و به غنای این جشنواره می‌افزایند.
- تاریخ برگزاری: ماه آپریل
- محل برگزاری: هاوانا

جشنواره بین‌المللی رقص کوبا (International Cuban Dance Festival)

جشنواره رقص دیگری که می‌تواند برای مسافران تور خارجی کوبا جذاب باشد جشنواره بین‌المللی رقص کوبا است. در این جشنواره رقصندگان، طراحان رقص، معلمان و دانش‌آموزان از کارائیب و سایر نقاط جهان‌گرد می‌آیند تا به ترویج رقص در این منطقه کمک کنند. این رویداد هر ساله در هاوانا برگزار می‌شود و فرصتی عالی برای لذت بردن از اجراهای تک‌نوازان و سایر رویدادهای جانبی این جشنواره برای مسافران تور خارجی است.
- تاریخ برگزاری: April 20 to 26
- محل برگزاری: هاوانا

جشن‌های اول ماه مه

اول ماه مه یک روز خاص در کوبا است. در این روز در کوبا به بزرگداشت کارگران می‌پردازند و سوسیالیسم و غرور ملی را جشن می‌گیرند. رژه از طلوع خورشید شروع می‌شود و در هر شهر در میدان انقلاب به اوج خود می‌رسد. اجراهای فرهنگی و موسیقایی و سخنرانی رهبر کوبا از بخش‌های مهم این جشنواره هستند. در این فستیوال مردم در گروه‌های کاری یا گروه‌های مطالعاتی گرد هم می‌آیند و با حمل بنرها و نمادهای حمایت از انقلاب به سمت میدان راهپیمایی می‌کنند.
- زمان برگزاری: اول ماه مه
- مکان برگزاری: کوبا

روز اول می روز ملی کوبا با مراسم خاص بسیار است

مسابقات بین‌المللی ماهی سوزنی ارنست همینگوی

این مسابقات ماهیگیری در سواحل هاوانا برای گونه‌های سوزنی ماهی بزرگ مانند «واهو»، «مارلین» و «ماهی‌تن» برگزار می‌شود. صید این ماهی‌ها یکی از پرشورترین تفریحات ارنست همینگوی بوده و به همین دلیل این مسابقات را به نام او نام‌گذاری کردند. گفته می‌شود که او به همان اندازه که عاشق نوشیدن بود عاشق ماهیگیری نیز بود و این رویداد را در سال 1950 تأسیس کرد تا اینکه پس از یک دهه از کوبا به شکل ناخوشایندی خارج شد. دفتر مرکزی این جشنواره در «مارینا همینگوی» است و انبوهی از ماهیگیران از کشورهای مختلف را به خود جذب می‌کند.این رویداد برای افراد اهل ماهیگیری و ادبیات در تور کوبا بسیار جالب خواهد بود.
- زمان برگزاری: 7 تا 13 ژوئن
- محل برگزاری: سواحل هاوانا

در کوبا جشنواره بین المللی برای ماهیگیری نیز انجام می‌شود

جشنواره فیلم کم بودجه گیبارا (Gibara Low Budget Film Festival)

شهر ساحلی کوچک، بادخیز و معمولاً آرام «گیبارا» در شرق کوبا میزبان این جشنواره فیلم است که برخی از بهترین فیلم‌های کم‌هزینه و مستقل جهان را به نمایش می‌گذارد. در این جشنواره انواع کنسرت‌ها، تئاتر و همچنین نمایش‌های مد و نمایشگاه‌های هنری دیگر مانند عکاسی، نقاشی و مجسمه‌سازی نیز برگزار می‌شود و برای مسافران هنرمند تور کوبا بسیار جذاب خواهد بود.
- زمان برگزاری: ماه جولای
- محل برگزاری: گیبارا

جشنواره دل کاریبه (جشنواره آتش) (Festival del Caribe)

این جشنواره به مدت یک هفته در «سانتیاگو دوکوبا» برگزار می‌شود و موسیقی و رقص را جشن می‌گیرد. هدف این جشنواره که توسط برخی جشنواره «دل کاریب» و برخی دیگر جشنواره «دل فوئگو» نامیده می‌شود، این است که انجمنی برای تبادلات جلوه‌های فرهنگی متنوع منطقه باشد. کنسرت‌های رایگان در فضای باز، نمایش‌های داخلی، دسته‌های وسایل نقلیه تزیین‌شده، رژه رقصندگان با لباس‌های دیدنی، غرفه‌های غذا، غرفه‌های آبجو و... از فعالیت‌های جانبی این جشنواره هستند.
- زمان برگزاری: ماه جولای
- محل برگزاری: سانتیاگو دوکوبا

جشنواره دل کاریبه یا آتش از رویدادهای زیبا در کوباست

کارناوال سانتیاگو د کوبا (Santiago de Cuba Carnival)

کارناوال «سانتیاگو د کوبا» به عنوان بهترین، بزرگ‌ترین و سنتی‌ترین کارناوال کوبا در نظر گرفته می‌شود. جدای از وسعت و مقیاس جشن‌های آن در سراسر شهر، رژه اصلی از نظر جلوه رنگ و شادی بسیار چشمگیر است و رقصندگان و نوازندگان سطح بالایی از توانایی خود را به نمایش می‌گذارند. این جشنواره در گرم‌ترین زمان سال در گرم‌ترین شهر کوبا اتفاق می‌افتد و ترکیبی از گرما و شوروشوق را به مسافران تور خارجی کوبا می‌دهد.
- زمان برگزاری: اواخر ماه جولای
- محل برگزاری: چند شهر مختلف
کارناوال هاوانا
تجربه این کارناوال نیز به مسافران تور کوبا پیشنهاد می‌شود. کارناوال هاوانا نسخه سنتی‌تر سانتیاگو دو کوبا است؛ اما همچنان نمایشی تماشایی از موسیقی، رقص، لباس‌های رنگارنگ، آتش‌بازی، آبجو، و رام را ارائه می‌دهد. شور و هیجان این کارناوال می‌تواند لحظات خوشی را برای مسافران تور خارجی کوبا رقم بزند.
- زمان برگزاری: اواخر مرداد
- محل برگزاری: هاوانا

ماراتن مارابانا (Marabana Marathon)

این ماراتن در ماه نوامبر هر سال برگزار می‌شود و هزاران دونده از جمله ورزشکاران محلی و بین‌المللی را از 30 کشور مختلف به خود جلب می‌کند. مسیر ماراتن از میان مناطق دیدنی‌تر هاوانای قدیمی، هاوانای مرکزی و «ودادو» می‌گذرد. یک روز قبل از ماراتن، برنامه دویدن بین المللی «ماراکوبا» برگزار می‌شود. در این برنامه بیش از یک میلیون شرکت کننده گرد هم می‌آیند و بزرگ‌ترین رویداد دویدن به شمار می‌رود. به طور همزمان، شرکت کنندگان در تمام سنین، از مناطق دور افتاده و مناطق کوهستانی برای مسیرهای 3000 و 4000 متری حرکت می‌کنند و بخشی از یک تجربه دویدن به یاد ماندنی می‌شوند. اگر اهل دویدن و پیاده روی هستید این برنامه را نباید در تور کوبا از دست بدهید.

در ماراتن کوبا ورزشکاران از بیش از 30 کشور شرکت می‌کنند

سخن آخر

آشنایی با فستیوال‌ها و رویدادهای مهم کوبا به مسافران تور خارجی کمک می‌کند تا در هنگام سفر به این کشور امکان شرکت در این فستیوال‌ها را داشته باشند. تجربه این رویدادها درک عمیق‌تری را از فرهنگ و سنن مردم این کشور به مسافران تور خارجی کوبا می‌بخشد. این فستیوال‌ها سرشار از شور و هیجان هستند و لذت دو چندانی از سفر را به مسافران تور کوبا هدیه می‌کنند.
در صورت داشتن هرگونه سؤالی در مورد تور کوبا مشاوران آژانس گردشگری دالاهو می‌توانند جوابگوی سؤالات شما باشند.

برای شرکت در تور کوبا با دالاهو تماس بگیرید



1396/07/19 | کد مطلب: 3843
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.