تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

سفری 7 ساله به تبت در ۱۳۹ دقیقه!

اگر از شیفتگان کوه و کوهنوردی باشید، قطعا فتح قله هیمالیا یک رویای شیرین برایتان محسوب می‌شود! اما به نظرتان این ارزش پرداخت چه بهایی را دارد؟ 7 سال در تبت روایتی است از یک جوان مغرور اتریشی که رویای فتح هیمالیا او را به گونه‌ای از خود بی‌خود کرده است که به ازای پرداخت هر بهایی راهی تبت می‌شود. او در نهایت سردی و غرور برای ارضا حس جاه‌طلبی خود همسر باردارش را رها می‌کند و با یک گروه کوهنوردی برای فتح قله هیمالیا همراه می‌شود. در این میان جنگ جهانی آغاز می‌شود و هند که جزو مستعمرات انگلیس است از سیاستهای این کشور تبعیت می‌کند؛ بنابراین هاینریش (Heinrich Harrer) و دیگر دوستان کوهنوردش بعنوان اسیر جنگی در قرارگاهی در کشور هندوستان زندانی می‌شوند و ماجراهایی رخ می‌دهد که روایت داستان این فیلم می‌شود.

  7 سال در تبت به کارگردانی ژان- ژاک آنو  (Jean-Jacques Annaud) محصول سال 1997 آمریکا است و در آن ستارگانی چون بردپیت(Brad Pitt)، دیوید تیولیس (David Thewlis)، ماکو ایواماتسو(Mako Iwamatsu) و جان ویلیامز درخشیده‌اند. این فیلم بر اساس داستان واقعی کتابی با همین نام به نویسندگی هاینریش هارر(Heinrich Harrer)، کوهنورد اتریشی است. او  تجربیات خود از تبت را بین سال‌های ۱۹۴۴ و ۱۹۵۱ در این کتاب نوشته است.

در این فیلم ما با دو شخصت متفاوت از هینریش‌ هارر با بازی بردپیت روبرو هستیم؛ یکی جوانی سرد و مغرور که همسر خود را رها کرده است و در نیمه‌ دیگر فیلم شخصیتی گرمی و کودکانه را از او کشف می‌کنیم. این فیلم سرشار است از صحنه‌هایی جذاب و مهیج از تبت و ماجراهای مرموزی که در آن رخ می‌دهد وتماشای آن لحظاتی دلنشین در میان روزمرگی‌های‌مان رقم خواهد زد.



1396/09/20 | کد مطلب: 3979
برچسب‌ها: سینما سفر
پرستو صاحبی

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.