تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

سفری به سرزمین اسب و دوتار با آت‌لان

24 رای   شما هم امتیاز بدهید!

ترکمن صحرا؛ منطقه‌ای که از آن به عنوان سرزمین اسب و دوتار یاد می‌شود. ترکمن صحرا جایی است که شما می‌توانید یکی از اصیل‌ترین و مشهورترین نژاد اسب در ایران را ملاقات کنید. باید به ترکمن صحرا سفر کرده باشید تا بتوانید ارتباط عجیب و عمیق یک ترکمن با اسبش را درک و مرز میان احساس و خشونت را در ارتباط‌ میان‌شان لمس کنید.  معین کریم الدینی، با ساخت مستند "آتلان" در 60 دقیقه ما را به درون زندگی یک مربی سوارکاری به نام علی و اسب ترکمنش به نام «ایلحان» می‌برد تا از نزدیک میان ارتباط احساسی آن دو و ماجراهایی که به طور واقعی اتفاق افتاده‌اند قرار بگیریم.

 ایلحان اسب این خانواده است و تاکنون مقام های زیادی را نصیب آن‌ها کرده است. فصلِ جدیدِ قهرمانی کورس است و علی تمام فکر و خیالش برنده شدن در این کورس است تا با پول جایزه، مراسم عروسی‌اش را برگزار کند. در این میان ایلحان با بی‌قراری‌ها و بدقلقی‌هایش مسیر ماجرا را به گونه‌ای دیگر پیش می‌برد. علی با اسبش زندگی می‌کند؛ گاه تنبیه‌اش می‌کند و شلاقش می‌زند، گاه با او به لجبازی می‌افتد و گاه سر در گوش ایلحان نجوا می‌کند. این فیلم مستند پر از سکانس‌های درام، مهیج و جذاب است که شما را تا پایان فیلم درگیر خود خواهد کرد. معنای "آت‌لان" یعنی "همیشه با اسب باش" و این اسم به زیبایی گویای روایت این مستند جذاب است.

فیلم مستند «آتلان» از موفق‌ترین آثار مستند سینمای ایران طی دو سال اخیر بوده و سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند جشنواره فجر را از آن خود کرده است و تاکنون موفق به کسب جوایز داخلی و خارجی زیادی از جشنواره‌های معتبرجهانی شده است. آتلان در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم «Idyllwild» امریکا، نامزد دریافت ۲ جایزه از این جشنواره شد. این فیلم چندی پیش نیز لوح تقدیر و نشان بلورین سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم‌های ورزشی «میلان» و جایزه بهترین فیلم مستند بلند چهارمین دوره جشنواره مستند Front Doc ایتالیا را به دست آورده بود.  فیلم آتلان نخستین بار در سال 1393 اکران شد و به گفته کریم الدینی، ساخت آن سه سال به طول انجامیده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که فیلم‌های مستند برای‌تان کسل‌آور است و از تماشای آن‌ها لذت نمی‌برید باید این مژده را بدهیم که آتلان از سینمای داستانگو پیروی می کند و سیر داستانی آن شما را با خود همراه خواهد کرد.

 



1396/11/29 | کد مطلب: 4063
برچسب‌ها: سینما سفر
پرستو صاحبی

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.