تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم ترکیه کدامند؟

ترکیه کشور جشن‌های شاد و رویدادهای دیدنی است. در شهرهای مختلف این کشور می‌توانید فستیوال‌هایی تماشایی ببینید. دوست دارید در جشنی پر از گل‌های لاله شرکت کنید یا موسیقی پرهیجان بشنوید؟ در ترکیه می‌توانید در جشن‌های خوشمزه شرکت کنید و از دیدن رقص باله به هیجان بیایید. پس زمان فستیوال مورد علاقه‌تان را پیدا کنید تا سفرتان به یادماندنی‌تر شود.

رویدادهای پرطرفدار

فستیوال گل لاله استانبول (آوریل/ فروردین و اردیبهشت)

فصل گیلاس (ژوئن/ خرداد و تیر)

کوه‌نوردی (جولای/ تیر و مرداد)

فستیوال‌های موسیقی (جولای/ تیر و مرداد)

فستیوال‌های فرهنگی (آگوست/ مرداد و شهریور)

آوریل (فروردین و اردیبهشت)

فصل بهار، مخصوصا در ماه‌های آوریل و می، شلوغ‌ترین فصل سال در استانبول است. این زمان در سایر مناطق خلوت‌تر است. بهار فصل خوبی برای آفتاب گرفتن در بخش‌های شمال ترکیه نیست، اما می‌توانید از هوای خنک و ملایم مناطق جنوب غربی لذت ببرید.

  • فستیوال گل لاله استانبول (آوریل/ فروردین و اردیبهشت)
    در این فستیوال، پارک‌ها و باغ‌های استانبول پر از جلوه گل‌های لاله است. این گل‌ها در اصل گل‌های ترکیه هستند که در زمان عثمانی‌ها به هلند صادر شدند. معمولا در این فستیوال لاله‌های چندرنگ پرورش داده می‌شوند. ترک‌ها این گل‌ها را «چشم شیطان» می‌نامند. گل‌های لاله استانبول اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل شکوفه می‌زنند.

در فستیوال گل لاله استانبول، پارک‌ها و باغ‌های استانبول پر از جلوه گل‌های لاله است.

ژوئن (خرداد و تیر)

فصل تابستان زمان نسبتا شلوغ در استانبول و فصل بسیار شلوغ در سایر مناطق ترکیه است. این فصل تا آخر آگوست ادامه دارد. در این فصل انتظار هوای گرم، قیمت‌های ثابت هتل‌ها و شلوغی مناطق دیدنی را داشته باشید. یادتان باشد صبح زود، دیروقت و وقت ناهار به این مناطق نروید.

  • فصل گیلاس (ژوئن/ خرداد و تیر)
    ژوئن بهترین ماه برای چشیدن طعم گیلاس در ترکیه است. در این ماه هر چقدر که بخواهید می‌توانید گیلاس بخورید. گره‌سون گیلاس‌های ترکیه را به همه دنیا شناساند. طعم بی‌نظیر این گیلاس‌ها در فستیوال گیلاس در میانه ماه ژوئن در کنار دریای مرمره جشن گرفته می‌شود.

 طعم بی‌نظیر گیلاس‌ها در فستیوال گیلاس در میانه ماه ژوئن در کنار دریای مرمره جشن گرفته می‌شود.

جولای (تیر و مرداد)

در ماه‌های جولای و آگوست مناطق گردشگری اصلی در ناحیه مدیترانه و اژه به نهایت خوشی و لذت می‌رسد. این ماه‌ها اوج هوای گرم هستند. آسمان آبی ترکیه و ترک‌های مهمان‌نواز سفر در این فصل را به یادماندنی می‌کنند.

  • کوه‌نوردی (جولای/ تیر و مرداد)
    در ماه جولای و آگوست، برف قله‌های کاچکار در شمال شرق جلگه آناتولی آب می‌شود. در این ماه فرصت کوه‌نوردی چندروزه در بلندترین قله ترکیه، یعنی آرارات، و قله بلند یایلالار فراهم است.
  • فستیوال‌های موسیقی (جولای/ تیر و مرداد)
    تعداد فستیوال‌های موسیقی پر شور و هیجان تابستانی در ترکیه زیاد است: فستیوال‌های مشهور استانبول، ازمیر و بورسا. این شهرها میزبان رویدادهای موسیقی مختلفی شامل فستیوال‌های موسیقی پاپ، راک، جَز و فستیوال رقص هستند. مناطقی مانند آلاچاتی و جزیره بودروم هم جزو مناطق تابستانی اجرای موسیقی از ژوئن تا آگوست هستند.

ماه جولای و آگوست بهترین فرصت برای کوهنوردی در ترکیه است.

تعداد فستیوال‌های موسیقی پر شور و هیجان تابستانی در ترکیه زیاد است

 

آگوست (مرداد و شهریور)

در ماه آگوست، حتی در شب هم هوا گرم و شرجی است. کرم ضدآفتاب و اسپری پشه خوردگی به همراه داشته باشید. صبح زود و موقع غروب بهترین زمان پیاده‌روی و تفریح در این ماه است.

  • فستیوال‌های فرهنگی (آگوست/ مرداد و شهریور)
    فستیوال اپرا و باله اسپندوس (Aspendos) در این آمفی تئاتر بی‌نظیر رومی ‌برگزار می‌شود. این آمفی تئاتر نزدیک آنتالیاست و زمان فستیوال آن ماه‌های ژوئن یا آگوست تا سپتامبر است. قلعه قرن پانزدهمی سنت پتر در بودروم هم با آن حال و هوای پر شورش در این ماه‌ها میزبان فستیوال بین‌المللی باله بودروم است.  

 فستیوال‌های اپرا و باله اسپندوس به یادماندنی است.

برگرفته از lonely planet



1397/09/11 | کد مطلب: 4306
سپیده اقتداری

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


ترجمه: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.