تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

تنها سفر کردن با تورهای گروهی چطور است؟

تنها سفر کردن برای کسانی که تورهای گروهی را انتخاب می‌کنند ممکن است همراه با دغدغه‌های فراوانی باشد. بهتر است وقتی تنهایی قصد سفر کردن داریم و با گروه خانواده یا دوستان همسفر نیستیم شرایط اجرای تورهای گروهی را بدانیم. در این مطلب سعی می‌کنیم برخی نگرانی‌های مسافران را در سفرهای گروهی مرور کنیم. پیش از سفر کردن با تور به شکل گروهی، دانستن برخی نکات ضروری است. از شرایط اقامت در تورهای گروهی گرفته تا دغدغه هم اتاق شدن با دیگر مسافران گروه؛ زمان بندی بازدید از جاذبه‌ها در تورهای گروهی و خلاصه همراه شدن با گروه و هماهنگی با جمع همسفران.  

تنها سفر کردن برای کسانی که تورهای گروهی را انتخاب می‌کنند ممکن است همراه با دغدغه‌های فراوانی باشد.

شرایط تنها سفر کردن با تورهای گروهی

به عنوان یک مسافر وقتی تنهایی با تور گروهی سفر می‌کنید، ممکن است چه دغدغه‌هایی داشته باشید؟ قبل از سفر حتما به این موارد توجه کنید و سعی کنید خود را برای مواجهه با این موقعیت‌ها هماهنگ و سازگار کنید.مهمترین نکته در سفرهای گروهی وقتی تنهایی در تور شرکت می‌کنید، انعطاف‌پذیری و هماهنگی با گروه است. 

دغدغه‌های همسفر تنها در تور گروهی:

  • اقامت در اغلب تورهای طبیعتگردی، گروهی است و معمولا در اقامتگاه‌های بومگردی یا خانه‌های محلی است. در تورهای گروهی گروه خانم‌ها و آقایان جدا اقامت دارند؛ مثلا ممکن است آقایان در طبقه اول یک اقامتگاه و خانم‌ها در طبقه دیگری باشند. 
  • معمولا استفاده از سرویس بهداشتی و حمام وقتی اقامت در اقامتگاه بومگردی یا خانه محلی است به صورت مشترک است و برای حداقل 4، 5 نفر یک سرویس بهداشتی و حمام در نظر گرفته می‌شود. شرایط اقامت با هتل متفاوت است. 
  • ممکن است وقتی با یک یا دو نفر از همسفران‌تان هم اتاق می‌شوید دغدغه گرمایش و سرمایش اتاق را داشته باشید در حالی که هم اتاقی‌های شما نظر متفاوتی با شما داشته باشند. سعی کنید شرایط را مدیریت کنید. 
  • وقتی به عنوان همسفر تنها در تورهای گروهی عازم سفر هستید؛ باید خود را با شرایط تور هماهنگ کنید مثلا هنگام بازدید از جاذبه‌ها زمانبندی توسط لیدر تور اعلام می‌شود و همه باید تابع آن باشند. سعی کنید بعد از بازدید از محل طبق زمانبندی در محلی که لیدر از قبل با شما هماهنگ کرده حضور داشته باشید. 
  • در اتوبوس ممکن است برای استفاده از تهویه نظر متفاوتی با همسفری که کنار شما نشسته داشته باشید. سعی کنید حتی‌الامکان خود را با شرایط سازگار کنید، مثلا اگر امکان پوشیدن لباس گرم‌تر دارید یا می‌توانید لباس‌های خود را کمی کمتر کنید در مواقعی که هوا گرم است، حتما از خود انعطاف نشان دهید. 
  • یکی دیگر از دغدغه‌هایی که برای مسافران تنها در تورهای گروهی وجود دارد، در صورتی که اقامت در هتل باشد می‌توانید اتاق سینگل بگیرید اما در این صورت هزینه سفرتان افزایش خواهد داشت و ممکن است تا مرز منصرف شدن از سفر پیش بروید. اما در ادامه راه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا وقتی تنهایی سفر می‌کنید برای کاهش تنش با هم اتاقی خود استفاده کنید. در این صورت می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر از خدمات تور گروهی استفاده کنید و مبلغ صرفه‌جویی شده را برای تفریحات‌تان در سفر هزینه کنید:

    1. قبل از سفر هم اتاقی خود را به میل خود انتخاب کنید و یک جلسه حضوری داشته باشید تا هم دیگر را بهتر بشناسید. 
    2. اولین برخورد با هم اتاقی‌تان خیلی مهم است. با رویی گشاده و خندان از ایشان استقبال کنید و حتما نشان دهید که از دوستی با او احساس رضایت دارید. 
    3. هنگام ورود به اتاق هتل یا محل اقامت‌تان از عجله کردن برای انتخاب تخت مناسب یا جای بهتر خودداری کنید؛ اول به همسفرتان تعارف کنید. 
    4. در سفر وقتی با شخصی هم اتاق هستید از شلوغ کردن فضای اتاق جدا خودداری کنید. چمدان، کوله پشتی سفر و وسایل خود را در جای مناسب قرار دهید به شکلی که جلوی راه بقیه افراد در اتاق نباشد. مثلا در کمد قرار دهید یا آنها را زیر تخت‌تان بگذارید. 

در سفر وقتی با شخصی هم اتاق هستید از شلوغ کردن فضای اتاق جدا خودداری کنید.

  1. حفظ بهداشت عمومی اتاق بسیار مهم است. خوراکی و غذا را روی زمین نریزید و حتما باقیمانده غذا و مواد خوراکی خود را در سطل زباله بریزید. 
  2. همیشه وسایل خود را بعد از بیدار شدن یا برگشتن از گشت روزانه در تور، مرتب کنید. بی نظمی برای همسفرتان که حالا هم اتاقی‌تان هم هست بسیار آزار دهنده خواهد بود و در بسیاری مواقع اکثر تنش‌ها حین سفر برای رعایت نکردن اصول بهداشتی و نظم و انضباط در سفر است. 
  3. اگر هنوز همسفرتان را خوب نمیشناسید و با او صمیمی نشده‌اید، جدا از پرحرفی در اتاق بپرهیزید. اعتدال داشته باشید تا بتوانید رابطه خوبی با هم‌اتاقی‌تان  در سفر داشته باشید. 
  4. بردن غذا در سفر به داخل اتاق ممکن است باعث آزار هم اتاقی‌تان شود، حتما اگر قصد میل کردن غذای‌تان را در اتاق دارید با هم اتاقی‌تان این مورد را هماهنگ کنید.
  5. از کارهای هم اتاقی‌تان مدام عیب‌جویی نکنید.
  6. در امور شخصی و خصوصی همسفرتان کنجکاوی نکنید.
  7. در اتاق (مثل تمام فضاهای بسته) سیگار نکشید.
  8. صدای زنگ تلفن همراه‌تان کم کنید تا موجب آزار هم‌تاقی‌تان نشود. 
  9. صحبت با صدای بلند در اتاق بخصوص برای زمان طولانی بسیار آزاردهنده خواهد بود و موجب نارضایتی همسفرتان می‌شود. 
  10. تا حد امکان سعی کنید برای زمان گشت، زمان صرف غذا و استراحت هماهنگ باشید و همزمان این کارها را انجام دهید.
  11. در صورتی که برای مدت طولانی می‌خواهید از اتاق خارج شوید بهتر است همسفر و هم اتاقی‌تان این موضوع را بداند و قصد خود را به او بگویید. 
  12. شماره تلفن خود را رد و بدل کنید تا در صورت امکان بتوانید با همسفرتان در ارتباط باشید. 

 

تورهای داخلی



1401/08/05 | کد مطلب: 4775
برچسب‌ها: نکات سفر
هانیه کاظمی

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ممد
1403/01/17 04:24
من میخام برای اولین بار با تور و تنها برم شمال لوازم چی ببرم؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/01/18 11:06
دوست عزیز
سلام

مطلب زیر مربوط به وسایل مورد نیاز مسافرت هست؛ لینک زیر را در قسمت آدرس بار جستجوگر خود کپی کنید.
https://dalahoo.com/news.cfm?id=4706

باتشکر از پیام شما

رضا
1402/09/05 08:46
من همیشه تنهایی تور رفتم و هیچوقت مشکلی پیش نیومده خداروشکر
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/09/07 12:47
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/05/20 19:20
20 مرداد1402 در راه برگشت همدان تنهایی با تور رفتم از همه نظر عالی بود اما تنها بودن دردی داره که تو سفر بیشتر احساس میشه و ادم زجر میکشه
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/05/21 16:39
دوست عزیز
سلام

ممنون وقت گذاشتین؛ مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/05/05 13:24
بسیار عالی بود   کاربردی و مفید من بسیار تجربه چنین سفرهایی رو دارم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/05/14 10:13
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کردین و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

شکوه احمدی
1401/08/15 20:08
گذشت و‌ حس انسان دوستی و اخلاقیات لازمه سفر گروهیه در سفر اونقدر اتفاقات گوناگون میوفته که نمیشه طبقه بندی کرد از دالاهو بابت مدیریت خوبش در سفرها همینجا تشکر میکنم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/08/19 08:48
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

ثریا
1401/08/07 10:13
من تنهایی با دالاهو سفر رفتم. خیلی خوبه بخصوص برای خانم ها که می خوان تنها سفر برن کاملا امنیت داره و لیدرهای بسیار خوبی داره.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/08/07 10:42
دوست عزیز
سلام

خوشحالیم تجربه خوبی داشتین و تجربه خودتان را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.