تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

10 جاذبه شگفت‌انگیز در قرقیزستان

طبیعت چشم‌نواز، فرهنگ‌های پنهان در دل جاده ابریشم و یا شناخت تمدنی کهن! هر کدام از اینها را که بخواهید، قرقیزستان با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیرش برایتان آماده‌اش خواهد کرد. اینجا بیشتر درباره 10 دیدنی‌های قرقیزستان بخوانید.

تور قرقیزستان

 

چرا به قرقیزستان سفر کنیم؟

قرقیزستان، کشوری است که با یخچال‌های طبیعی، مراتع چشم نواز آلپ، بیابان‌های وسیع و کوه‌های بلند، مناظری نفس‌گیر را در برابر چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد. در کنار این‌ها، مردم قرقیزستان نیز به زیبایی کشورشان افزوده‌اند. آنها پایدار به سنت‌های گذشته زندگی می‌کنند، بسیار مهمان‌نوازند و سرزمین‌شان چون جواهری با ارزش، دوست دارند. به همین دلیل، تور قرقیزستان، فرصتی برای تماشای کشوری است که پر از دیدنی و رویدادهای جدید است. در این مقاله از 10 جاذبه شگفت انگیز قرقیزستان بیشتر بخوانید.

 

1- پارک ملی الا ارچا Ala-Archa

با یک ساعت رانندگی از جنوب بیشکک به این دره بی‌نظیر و زیبا می‌رسید. در اینجا مسیرهایی را می‌بینید که برای پیاده‌روی آماده شده‌اند و ضمنا جاده‌هایی را می‌بینید که کوهنوردان حرفه‌ای برای فتح قله‌ها پا در آن می‌گذارند. در زبان قرقیزی، Ala-Archa به معنای ارس درخشان است. گیاهی محلی که در دامنه کوه‌های این منطقه به وفور یافت می‌شود. رودخانه علامدین که در امتداد تنگه جاری است، زیبایی بیشتری در منطقه ایجاد می‌کنند. اگر به پارک ملی Ala-Archa بروید، مردم محلی بیشکک را می‌بینید. چرا که اینجا مکان مورد علاقه شهروندان بیشکک است که دوست دارند در تابستان در کنار آبشار استراحت کنند و از پیک نیک لذت ببرند. اگر اهل کوه هستید، می‌توانید برنامه‌های صعود به کوه‌ها و دره‌ها قرقیزستان را نیز در برنامه‌های خود جا دهید.

الا آرچا از زیباترین پارک‌های ملی قرقیزستان است

 

2- شهر بیشکک Bishkek

پایتخت قرقیزستان بیشکک است، یک شهر مدرن جذاب با خیابان‌های وسیع، که در پس زمینه کوه‌های پوشیده از برف با فضای سبز فراوان قرار دارد. در سال 1825 خان کوکند قلعه ای سفالی به نام پیشپک در اینجا ایجاد کرد. پس از انقلاب روسیه، این شهر به نام ژنرال بلشویک معروف که در اینجا متولد شد، به Frunze تغییر نام داد. در نهایت سال 1991 پس از استقلال قرقیزستان، نام این شهر نیز به نام اصلی یعنی بیشکک بازگشت. در تور قرقیزستان دالاهو که به زودی برگزار می‌شود به دیدن این شهر زیبا و متفاوت خواهیم رفت.

بیشکک با تاریخی شنیدنی، پایتخت قرقیزستان است

3- دره جتی اغوز Jety-Oguz

در بیست و پنج کیلومتری غرب کاراکول دره جتی اوغوز قرار دارد. در این دره صخره‌هایی از ماسه‌سنگ قرمز وجود دارد که شبیه گاو نر هستند. نام این دره نیز به همین سنگ‌ها مربوط است و به معنای «هفت گاو» می‌باشد. گفته می‌شود که این حیوانات با شکوه به دلیل وجود مراتع سرسبز در دره، رشد کرده‌اند و حسابی بزرگ شده‌اند. در حوالی این دره روستایی وجود دارد و می‌توان پیاده از این دره به آن سفر کرد. ضمنا در زیر صخره‌ها یکی از معدود اسپاهای ایسی کول باقی مانده است. این مجموعه آب گرم در سال 1932 ساخته شد و انواع استخرها و فضاهای آب درمانی نیز در آن وجود دارد.

در این دره 7 تخته سنگ به شکل گاوهای نر را خواهید دید

 

4- کاراکول Karakol

کاراکول مرکز اداری استان ایسی کول و در نزدیکی دریاچه معروف این منطقه است. این مجموعه در سال و1869 پس از اینکه فرمانده یک پادگان مجاور متوجه شد که با آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیزش برای سکونت مناسب است، تأسیس شد. امروزه این شهر به خاطر باغ‌های سیب اطرافش معروف است. ضمنا اگر اهل خرید باشید و بخواهید محصولات بومی را هم ببینید، کاراکول یکشنبه بازار بسیار خوبی هم دارد.
در کاراکول چند دیدنی دیگر هم وجود دارد. مثلا مسجد چینی، که به طور کامل بدون میخ و توسط صنعتگران چینی در سال 1920 ساخته شده است و یا مسیرهای پیاده‌روی در دره رود کاراکول که بسیار زیبا هستند.

در کاراکول دیدنی‌های فرهنگی و طبیعی زیبایی را خواهید دید

 

5- دریاچه ایسیک کول Lake Issyk Kul

دریاچه ایسیک کول به معنای «دریاچه گرم» دومین دریاچه بزرگ کوهستانی جهان است. این دریاچه با ابعاد 182 کیلومتر طول و 58 کیلومتر عرض، از پایین توسط فعالیت حرارتی گرم می‌شود و هرگز حتی در اعماق زمستان یخ نمی‌زند.
در تابستان دمای آب به 25-28 درجه سانتیگراد می‌رسد که گرمتر از هوای مجاور دریاچه است. در نتیجه می توانید در آبهای آبی شفافی که از هر طرف توسط قله‌های برفی کوه‌های تین‌شان محصور شده‌اند شنا کنید. در بخش‌های شمالی دریاچه استراحتگاه‌هایی هم وجود دارد و اگر اهل کوهنوردی باشید، مسیرهایی عالی برای دیدن ارتفاعات، پیدا خواهید کرد. در تور قرقیزستان دالاهو به دیدار این دریاچه اعجاب انگیز خواهیم رفت تا بیشتر با طبیعت و زیبایی‌های آن آشنا شویم.

ایسیک کول همواره آبگرم دارد و حتی در زمستان هم یخ نمی‌زند

 

6- کوه تیان شان Tian Shan

تین شیان یا تیان شان رشته کوهی گسترده است که بخشی از آن در قرقیزستان قرار دارد. معنای نام این کوه، کوه آسمان یا کوه بهشت است و از زیباترین کوه‌ها تلقی می‌شود. رنگ‌ها، اشکال و فرم‌های زمین شناسی در تیان شیان، بسیار چشم نوازند و به همین دلیل طرفداران این کوه، بسیارند.
علاوه بر مناظر، تیان شیان یک ویژگی منحصر به فرد دیگر هم دارد و آن حضور عشایر قرقیزستان است. آنها به دور از هرگونه تکنولوژی در میان این کوه زندگی و نیازهایشان را با مواهب طبیعی، برطرف می‌کنند. اگر دوست دارید تجربه‌ای متفاوت از زندگی عشایری آن هم در بخشی دیگر از کره زمین را داشته باشید، کوه تیان شیان در قرقیزستان شما را فرا می‌خواند.

تیان شین از زیباترین کوه‌های روی زمین است

 

7- شهر اوش Osh

اوش دومین شهر بزرگ قرقیزستان است. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که تاریخ تاسیس آن به قرن پنجم قبل از میلاد می‌رسد. مانند بسیاری از بناهای کهن، افسانه‌ها از تاسیس آن توسط نیروهای ماورایی تا حضرت سلیمان واسکندر مقدونی، خبر می‌دهند. جالب است بدانید اوش از مراکز مهم در مسیر جاده ابریشم بوده و حالا به خاطر حدود 40 درصد جمعیت ازبکی که دارد، بسیار شبیه به شهرهای ازبکستان است. اگر دوست دارید شهرهای بیشتری را در ازبکستان ببینید و این کشور را بهتر بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم در تور ازبکستان دالاهو شرکت کنید.

اوش از شهرهای ازبک نشین قرقیزستان است

 

8- دریاچه سونگ کول Son Kul Lake

یکی دیگر از دریاچه‌های زیبایی که در تور قرقیزستان دالاهو به دیدارش خواهیم رفت، دریاچه سونگ کول است. دریاچه سون کول دریاچه کوهستانی و دومین دریاچه بزرگ در قرقیزستان است. این جاذبه گردشگری قرقیزستان در استان شمالی و بر روی یک فلات کوهستانی مرتفع واقع شده است. چوپانان مناطق کوچکور، نارین و آت باشی اغلب از چمنزارهای کوهستانی سرسبز اطراف دریاچه برای مراتع تابستانی خود استفاده می کنند. طیف گسترده‌ای از گیاهان وعلف‌ها در منطقه اطراف دریاچه و همچنین 66 گونه از پرندگان آبزی، در حوالی این منطقه زندگی می‌کنند.

در اطراف دریاچه مراتع زیبای بسیاری وجود دارد

 

9- تاش رباط Tash Rabat

این رباط، یک کاروانسرای باستانی در جاده ابریشم است که در میان صخره‌ای سیاه گرانیتی، در جایی که یکی از زیباترین دره‌های کشور قرقیزستان است، ساخته شده. در معماری این بنا، از ورودی طاق‌دارعظیم، سقف گنبدی و برجک‌های گوشه‌ای استفاده شده است. در بخش شرقی نیز محوطه‌ای فراموش شده است که داستان‌ها و افسانه‌هایی مرموز را به دوش می‌کشد.

از معدود کاروانسراهای جاده ابریشم که در قرقیزستان می‌بینید تاش رباط است

 

10- روستای ارسلان باب Arslanbob Village

آخرین جاذبه دیدنی قرقیزستان که در این مطلب به سراغش رفته‌ایم، روستای ارسلان باب است. این روستا حدود 1600 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و علاوه بر مناظر کوهستانی زیبا، بهترین محصول گردو کشور قرقیزستان را هم تامین می‌کند. گفته می‌شود که اسکندر مقدونی مقادیر زیادی گردو و آجیل را از این منطقه برداشت کرده بود تا با خود به یونان ببرد. اما مجبور شد تمام آنها را به قایقرانانی که نیروهایش را جا به جا کرده بودند، بپردازد. بیشتر مردم این منطقه ازبک هستند و مسلمانی نیز در آن ساکن‌اند.

ارسلان باب به گردوهایش معروف است

 

تور قرقیزستان دالاهو

در این مقاله از 10 جاذبه دیدنی در قرقیزستان گفتیم. کشوری اعجاب انگیز که هنوز در بین گردشگران آنچنان شناخته شده نیست و دیدنی‌ها و جاذبه‌های بسیاری دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید و می‌خواهید اقلیم‌ها، فرهنگ‌ها و مناظر طبیعی کم‌نظیری را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم در تور قرقیزستان دالاهو که به زود برگزار می‌شود شرکت کنید.

 



1402/02/06 | کد مطلب: 4817
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
نیوشا امینیان


  • به اشتراک بگذارید:



تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.