اسکارف ‌| اسکارف چیست + فیلم روش‌های استفاده از دستمال سر
تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

اسکارف چیست + فیلم روش‌های استفاده از دستمال سر

اسکارف یا دستمال سر یکی از پوشاک متداولی که در میان کوهنوردان، طبیعت‌گردها و ورزشکاران کاربرد بسیاری دارد و در تور طبیعت‌گردی از آن بسیار استفاده می‌شود. این پوشاک هرچند نقش زینتی دارد؛ اما بسیار کاربردی است و به همین دلیل بسیاری از افراد ورزشکار از آن استفاده می‌کنند. برای خرید این محصول باید به نکات مختلفی توجه شود تا یک دستمال سر مناسب و کاربردی را افراد خریداری کنند. در مطلب امروز به اینکه اسکارف چیست و چه کاربردهایی دارد بیشتر خواهیم پرداخت تا افراد بتوانند با دید بازتری دست به خرید این محصول بزنند.

تورهای ترکینگ

اسکارف چیست؟

در جواب این سؤال که اسکارف چیست باید گفت اسکارف یا دستمال سر، نوعی پوشاک مخصوص است که افراد ورزشکار، کوهنورد، طبیعت‌گرد و... از آن بسیار استفاده می‌کنند. این پوشاک کاربردهای بسیار متعددی دارد و از آن به‌عنوان ماسک، کلاه، دستمال‌گردن و... استفاده می‌شود تا فرد در برابر شرایط آب‌وهوایی ایمن باشد.

انواع اسکارف

حال که دانستید اسکارف چیست، بهتر است با انواع اسکارف یا دستمال سر آشنا شوید. دستمال سر به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:
اسکارف زمستانی
این دستمال سر معمولاً جنس ضخیمی دارد و برای فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مناسب است. بهتر است اسکارفی برای تور طبیعت‌گردی زمستان خریداری شود که داخل آن از پوشش گرمی به نام پلار تهیه شده است. پلار کمک می‌کند تا فرد به‌خوبی از سرما و باد محافظت شود.

اسکارف مناسب فصول گرم

برای شرکت در تور طبیعت‌گردی ماه‌های معتدل‌تر سال باید دستمال سری خریداری شود که نیمه پلار است. در این فصل‌ها به طور معمول باد و بارانی وجود ندارد و یک دستمال سر نیمه پلار نیز جوابگو است.
اسکارف سه گوش زینتی
اسکارف سه‌گوش بیشتر نقش زینتی دارد؛ اما می‌تواند از ورود گردوغبار به داخل بینی پیشگیری کند. این اسکارف حتی مانع از ورود گاز گوگرد به بینی در صعود به قله‌هایی می‌شود که این گاز در اطرافشان وجود دارد.

کاربردهای اسکارف

در این بخش به کاربردهای مهم این پوشاک به‌ظاهر ساده می‌پردازیم. دستمال سر با اینکه به دلیل تنوع و زیبایی خود نقش پررنگ تزیینی دارد؛ اما کاربردهای آن بسیارند. از جمله کاربردهای اسکارف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
خنک کردن بدن کوهنورد در هوای گرم
یکی از مشکلات کوهنوردان و طبیعت‌گردان چالش آنها با هوای گرم است. برای رفع این مشکل افراد می‌توانند دستمال سر خود را کمی خیس کنند و آن را پشت گردن یا زیر کلاه آفتابی خود قرار دهند. رطوبت اسکارف باعث کاهش دمای بدن و خنک شدن فرد می‌شود.

بهبود دید

اسکارف به شکل‌های مختلفی می‌تواند باعث بهبود دید فرد در هنگام فعالیت‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی شود. افرادی که به این فعالیت‌ها می‌پردازند تعریق شدید بدن را تجربه کرده‌اند. بدون بستن دستمال سر دانه‌های عرق می‌توانند به‌راحتی وارد چشم‌ها شوند و با مسدود کردن دید در مواقع حساس حتی خطراتی را برای فرد به وجود آورند. بستن دستمال سر کمک می‌کند تا با جذب تعرق برای دید فرد مشکلی پیش نیاید.
اسکارف همچنین می‌تواند به‌خوبی موهای فرد را جمع کند و مانع از این شود که آنها در میدان دید قرار گیرند. با بستن اسکارف افراد با مشکلاتی نظیر افتادن موها بر روی صورت و مسدود شدن دید مواجه نخواهند شد.

بهتر دیده شدن افراد

اسکارف باعث می‌شود تا از شما در هنگام ورود به مناطقی مانند جنگل‌ها که افراد شکارچی در کمین حیوانات هستند، محافظت شود. با پوشیدن یک اسکارف با رنگ مناسب و متفاوت شما می‌توانید تضادی با محیط خود پیدا کنید و این مسئله باعث می‌شود که به‌جای یک حیوان شکار نشوید.

محافظت از فرد

اسکارف به روش‌های مختلفی که در ادامه می‌آیند می‌تواند از فرد به‌خوبی محافظت کند:

محافظت از سرما

همان‌طور که اشاره شد بسیاری از اسکارف‌ها برای فصول سرد سال تولید شده‌اند. اسکارف‌های زمستانی به دلیل جنس خود می‌توانند به‌خوبی از صورت، و سروگردن در برابر سرما محافظت کنند.

محافظت در برابر نور خورشید

در کوهستان‌ها و فضاهای باز پوست بیشتر در معرض نور مستقیم آفتاب است. اگر به هر دلیلی کلاه آفتابی کوهنوردی در دسترس شما نیست می‌توانید با استفاده از یک اسکارف محافظی بر روی صورت خود به وجود آورید.

جلوگیری از ورود گرد و غبار

از دیگر کاربردهای اسکارف می‌توان به نقش آن در جلوگیری از ورود گردوغبار به بینی یا دهان اشاره کرد. شما کافی است اسکارف را دور گردن خود ببندید و هر زمان که نیاز داشتید آن را مانند ماسک بر روی دهان و بینی خود قرار دهید.

روش‌های استفاده از دستمال سر

یک دستمال سر مناسب باید این قابلیت را داشته باشد تا شما بتوانید به شکل‌های متنوعی از آن استفاده کنید. اگر برایتان سؤال است که دستمال سر را چگونه باید استفاده کنیم؟ می‌توانید روش‌های استفاده از دستمال سر را در شکل زیر ببینید:

نکات مهم در هنگام خرید اسکارف

برای اینکه یک اسکارف یا دستمال سر مناسب را خریداری کنید به نکات زیر حتماً توجه داشته باشید:

ابعاد دستمال سر

بسیار مهم است اسکارفی را خریداری کنید که ابعاد مناسبی دارد. اگر این محصول را از یک برند استاندارد خریداری کنید به طور معمول این محصول ابعاد مناسبی دارد. اگر به سراغ برندهای نامعتبر بروید به‌احتمال بسیار زیاد با انواع تزیینی مواجه می‌شوید که از ابعاد مناسبی برخوردار نیستند و فقط نقش یک ماسک را ایفا می‌کنند.داشتن خاصیت کشسانی
بسیار مهم است که جنس دستمال سر حالت کشسانی داشته باشد. برای اینکه شما بتوانید از یک اسکارف در شکل‌های مختلفی که به آنها اشاره شد، استفاده کنید باید حتماً خاصیت کشسانی اسکارف را در نظر بگیرید.

سبک بودن اسکارف

از دیگر مواردی که باید حتماً به آن توجه کنید سبک بودن این محصول است. اسکارف نباید بیش از حد سنگین باشد تا استفاده از آن برای فرد اذیت‌کننده شود. باید این محصول از پارچه‌ای سبک و نرم تهیه شود تا به مو و پوست شما آسیب نرساند.

اگر اهل طبیعت‌گردی و کمپینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید:
وسایل موردنیاز کمپینگ یک شبه
مراقب‌های طبیعت‌گردی

روش‌های استفاده از دستمال سر

روش‌های استفاده از دستمال سر.

یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید انواع دستمال سر، buff است که در این ویدئو به آموزش انواع استفاده از دستمال سر می‌پردازد:

 

 



1398/01/29 | کد مطلب: 2680
برچسب‌ها: نکات سفر
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1399/09/04 22:30
من خریدم 35 تومن
پاسخ دهید...
مجید
1394/03/28 13:38
من که یه دونه خریدم ۸ تومن! همه این کارها رو هم میشه باهاش کرد!! آخه ۵۰ هزار تومن؟! مگه پول علف خرسه؟
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/03/30 11:38
با سلام
در متن ارسالی عرض شد که یک دستمال سر با «کیفیت مرغوب» حدود ۵۰ هزارتوان قیمت دارد. برای تعیین کیفیت، تنفسی بودن پارچه مورد استفاده، دوام پارچه و دوخت‌ها در مقابل پوسیدگی و... ملاک هستند.
ساسان
1394/12/09 00:51
دوست عزیز دستمالهای ارزون همون مرتبه اول استفاده وا میرن و کارایی شون رو از دست میدن
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.