تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

7 مسیر گردشگری در ویتنام

ویتنام سرزمین جاذبه‌های چشمگیر است. این کشور در قسمت‌های مختلف خود جاذبه‌هایی دارد که افراد بسیاری را هر ساله به سمت این کشور در جنوب شرق آسیا می‌کشاند. کوه‌های جنگلی و تراس‌های سرسبز برنج بخش شمالی، مناطق حاصلخیز و دره‌های زیبای ارتفاعات مرکزی و سواحل زیبای جنوب این کشور از جمله جاذبه‌های چشمگیر ویتنام هستند. بسیاری از افراد که با تور ویتنام دالاهو به این سرزمین زیبا سفر می‌کنند به سراغ مسیرهای گردشگری در ویتنام می‌روند. مسیرهایی که هر کدام، از میان طبیعت بی‌نظیر و یا دیدنی‌های این کشور می‌گذرند. ویتنام کشوری است که برای سفرهای جاده‌ای مقصدی عالی به شمار می‌رود. اگر شما نیز قصد دارید در تور ویتنام ۱۴۰۲ به گشت‌وگذار در مسیرهای گردشگری ویتنام بپردازیم با مقاله امروز همراه باشید.

تور ویتنام

بهترین مسیرهای گردشگری ویتنام

اگر به سفرهای جاده‌ای علاقه دارید تور ویتنام و گردش در مسیرهای گردشگری آن می‌تواند تجربه بی‌نظیری برای شما رقم بزند. شما در این کشور می‌توانید بین پایتخت‌های شمالی و جنوبی ویتنام از طریق مسیرهای جاده‌ای سفر کنید. مشاهده مناظر و زندگی و فرهنگ مردم ویتنام در حین این ماجراجویی امکان‌پذیر است. مسافران این جاده‌ها می‌توانند در مسیرهای گردشگری خود و در حین سفرهای جاده‌ای، از وسیله‌های چهارچرخ و یا دوچرخ همچون موتورسیکلت‌ها استفاده کنند. شاید جالب باشد که بدانید ۶۱ میلیون موتورسیکلت در جاده‌های ویتنام وجود دارند که می‌توانند شما را در این سفر مارپیچ از شمال تا جنوب ویتنام همراهی کنند. اگر هنوز از خود می‌پرسید که آیا ویتنام را برای سفر می‌پسندم؟ این مطلب را از دست ندهید.

حلقه Ha Giang ویتنام

بهترین سفر جاده‌ای برای شنا در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دریا و و عبور از میان کوهستان
این حلقه که حدود ۳۵۰ کیلومتر طول دارد از مسیرهای گردشگری معروف در ویتنام است. شما در طول مسیر خود می‌توانید قله‌های سر به فلک کشیده و دره‌های بسیار زیبای شمالی‌ترین استان ویتنام را ببینید. توقف‌های فراوان و کوچک در کنار آبشارها، خوردن میان‌وعده‌های کنار جاده و عکس‌برداری از مزارع برنج از جمله جاذبه‌های عبور از این حلقه هستند. همچنین شما می‌توانید به ماجراجویی در شهر Ha Giang بپردازید. شهری که دروازه‌ای به سرزمینی بسیار زیبا و عجیب با قله‌های مخروطی شکل و جنگلی است. این شهر تصویری همانند یک نقاشی بسیار زیبا از طبیعت به‌یادماندنی خود در ذهن شما ایجاد می‌کند. سفر در این مسیر ویتنام شبیه گذری است در افسانه‌های ویتنام که شما را بیشتر با این کشور آشنا خواهد کرد.

در این مسیر حداقل 10 قومیت ویتنام را خواهید دید


Ha Giang در فرهنگ ویتنام به معنی «آب و کوه» است و به شما نشان می‌دهد که در حین عبور از حلقه با چه چیزهایی روبرو می‌شوید. در بخش‌هایی از مسیر، جویبارها و آبشارهایی را خواهید دید و با حداقل ۱۰ اقلیت قومی در طول مسیر آشنا می‌شوید. همچنین فرصت زیادی دارید تا فعالیت‌هایی نظیر قایق‌سواری در رودخانه و پیاده‌روی را تجربه کنید.

Cao Bang به Ban Gioc ویتنام

بهترین سفر جاده‌ای برای دیدن تراس‌های برنج و آبشارهای زیبا
این مسیر حدود ۸۰ کیلومتر درازا دارد. در این مسیر که از «کائوبنگ» آغاز می‌شود و به «آبشار بان گیوک» می‌رسد شما می‌توانید از بکرترین مناطق چوپانی ویتنام شمالی دیدن کنید. در طول مسیر شما زمین‌های کشاورزی، دهکده‌های سرسبز و دریاچه‌هایی با آب‌های بسیار تمیز و شفاف را خواهید دید. همچنین تماشای مزارع پلکانی شاید تجربه ای تکرار نشدنی برای شما باشد.

دیدن آبشارهایی به طول 30 متر را در ویتنام از دست ندهید


برای این که بتوانید طبیعت بکرتری را در طول این مسیر مشاهده کنید می‌توانید به دیدن غار بسیار بزرگ Nguom Ngao بروید. این غار چندین کیلومتر در زیر زمین امتداد دارد و بسیار زیباست. همچنین تماشای آبشارهای Ban Gioc که از رودخانه Quay Son تغذیه می‌شوند می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید برای مشاهده بهتر آبشارها که بیش از ۳۰ متر طول دارند از قایق‌سواری با قایق‌های بامبو در این منطقه استفاده کنید.

Dalat به Nha Trang ویتنام

بهترین سفر جاده‌ای برای بازدید از ایستگاه تپه استعماری فرانسوی
این مسیر حدود ۱۳۴ کیلومتر است و از نواحی خنک ارتفاعات اطراف دالات آغاز می‌شود و تا سواحل آفتابی Nha Trang ادامه می‌یابد. این سفر جاده‌ای کوتاه و ساده است و در طول آن شما می‌توانید مناظر بسیار متفاوت و حتی آب‌وهوای متغیر را تجربه کنید. بهتر است سفر خود را زود آغاز کنید تا بتوانید تپه‌های زیبا و مناظر ساحلی انتهای مسیر را، به بهترین شکل تماشا کنید.

آب و هوای عالی ویتنام را در سواحل آفتابی nha trang تجربه کنید


سفرتان را می‌توانید از تپه‌های اطراف دالات آغاز کنید. منطقه‌ای که به‌عنوان یک ایستگاه برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای «سایگون» برای استعمارگران فرانسوی ساخته شده بوده است. در این منطقه عطر درختان کاج در فضا پراکنده است و در مزارع آن توت‌فرنگی، قهوه و گل، به‌جای برنج کاشته می‌شوند. در امتداد مسیر همان‌طور که از کوه‌ها پایین می‌آیید رطوبت هوا را می‌توانید حس کنید. در نهایت نیز شما می‌توانید در کنار آب‌های فیروزه‌ای ساحل Nha Trang سفر خود را به انتها برسانید.

گذرگاه‌های وان Hai Van Pass ویتنام

بهترین سفر جاده‌ای برای دیدن مناظر چشمگیر و پیچ‌هایی به شکل U
پیش از اینکه تونل‌های «وان» در سال ۲۰۰۵ کامل شوند این مسیر کمتر موردتوجه و استفاده گردشگران بود. پیچ‌های این منطقه (به دلیل شباهت آنها به U، hairpin به معنی گیره مو نامیده می‌شوند) و همچنین گوشه‌های کور گذرگاه‌های وان، باعث می‌شد مسافران سفرهای اتوبوسی را کمتر در این ناحیه ترجیح دهند. اکنون با وجود تونل، ترافیک در این ناحیه کمتر است و حتی رانندگان تازه‌کار نیز می‌توانند سفری به‌یادماندنی در این منطقه داشته باشند.

جاده‌های ویتنام برای سفرهای ماشینی عالی و دلچسب هستند


گذرگاه وان در زبان ویتنامی به «ابرهای اقیانوس» نیز ترجمه می‌شود. این گذرگاه از یک سمت با کوه‌های پوشیده از جنگل و از طرف دیگر با صخره‌هایی که به سمت دریای شرقی راه دارند هم مرز است. این زیبایی خیره‌کننده باعث شده تا این منطقه یکی از بهترین مکان‌ها برای عکس‌های اینستاگرامی باشد.
در طول مسیر می‌توانید در میانه راه توقف کنید و قهوه سردی به سبک ویتنامی بخورید. همچنین می‌توانید دروازه‌های وان متعلق به دوران هند و چین و بقایای به‌جامانده از استحکامات فرانسوی را ببینید. مشاهده شهر امپراتوری سابق Hue در انتهای این مسیر نیز امکان‌پذیر است تا کاخ‌ها و مقبره‌ها را از نزدیک مشاهده کنید.

مسیر شهر هوشی مین ویتنام به مای تو (Ho Chi Minh City to My Tho)

بهترین سفر جاده‌ای به زیپ در امتداد دلتای سرسبز و زیبای مکونگ
این جاده بسیار زیبا حدود ۷۰ کیلومتر طول دارد و پوشیده از ورقه‌های نازک برنج می‌باشد. جذابیت این جاده و مسحورکننده بودن آن ممکن است پس از طی چندین کیلومتر برای برخی از افراد کمی یکنواخت شود. بااین‌وجود زمانی که شما از شهر Ho Chi Minh که پر از شلوغی و دود است خارج می‌شوید و به این منطقه می‌رسید، تجربه متفاوتی را از سر می‌گذرانید. در این منطقه نخل‌های باشکوه، درختچه‌های سرسبز موز و آبراهه‌های درخشان را در میان شالیزارهای برنج می‌توانید ببینید.

در ویتنام می‌توانید بزرگترین بازار شناور دلتا را ببینید


در این میان می‌توانید از مسیرهای کوتاه کنار رودخانه و مسیرهای فرعی راه خود را ادامه دهید تا به خیابان‌های شلوغ HCMC برسید. در این منطقه زندگی با سرعت متفاوت‌تری جریان دارد.
زمانی که در انتهای مسیر به شهر My Tho می‌رسید تجربه‌های فرهنگی بیشتری را می‌توانید از نزدیک مشاهده کنید. این شهر به دلیل سوپ نودل، گوشت خوک و میگویش شهرت دارد. همچنین شما می‌توانید مزارع گل را در Sa Dec مشاهده کنید و با یک رانندگی کوتاه به سمت غرب و Can Tho بزرگ‌ترین بازار شناور دلتا برسید که در جنوب غربی قرار گرفته است.

جزیره پسر کان ویتنام (Con Son Island)

بهترین سفر جاده‌ای برای سواحل جزیره متروک
جزایر «کون دائو» (Con Dao) سال‌ها است که از سرزمین اصلی جدا شده‌اند؛ اما یکی از شگفتی‌های طبیعی ویتنام هستند. «کان سون» بزرگ‌ترین و تنها جزیره مسکونی این مجموعه است و تنها یک جاده اصلی دارد که در امتداد آن قرار گرفته است. پیشنهاد می‌شود که از این جاده با موتورسیکلت عبور کنید تا شکوه مناطق زیبای روستایی را بهتر ببینید و از طرفی بتوانید به‌راحتی به ساحل متروک و زیبای انتهای آن برسید.

جزایر متروک ویتنام دیدنی و اسرارآمیز هستند


Dam Trau می‌تواند نقطه شروع شما باشد. در این منطقه یک ساحل طولانی قرار دارد که پر از کلبه‌هایی است که غذاهای دریایی را سرو می‌کنند. تماشای تپه‌های جنگلی، یک زندان مربوط به دوران استعمار فرانسه و سواحل بسیار باشکوهی که هنگام جزر ظاهر می‌شوند از دیدنی‌های این منطقه است. در نهایت شما به سد بِن خواهید رسید؛ منطقه‌ای که کشتی‌ها در حال عبور و مرور از آن هستند. زمانی که به این منطقه می‌روید حتماً لباس شنا با خود به همراه داشته باشید.

بزرگراه هوشی مین ویتنام (Ho Chi Minh Highway)

بهترین سفر جاده‌ای برای تجربه‌های ناب و جالب در ویتنام
این مسیر ۱۸۸۰ کیلومتر است. چندین مسیر مختلف در بین دو شهر بزرگ ویتنام قرار دارند. شما با توجه به اینکه سواحل، کوه‌ها یا بزرگراه‌های صاف را دوست دارید می‌توانید از میان این مسیرها یکی را انتخاب کنید. برای اینکه مناظر عالی را ببینید پیشنهاد می‌شود که به بزرگراه «هوشی مین» بروید. بخشی از این بزرگراه درگذشته برای انتقال سربازان و تدارکات در طول جنگ ویتنام استفاده می‌شده است و شاید دیدن آن برای بسیاری قابل‌توجه باشد.

در مسیرهای گردشگری ویتنام می‌توانید نشانه‌هایی از جنگ کهن آن‌را پیدا کنید


پس از خروج از شهر شلوغ هوشی مین، جاده را در امتداد رشته‌کوه «تروونگ سون» دنبال کنید. در این میان از کنار دهکده‌هایی که گویی در خواب فرورفته‌اند، عبور می‌کنید و می‌توانید عطر مزارع قهوه را به مشام بکشید. زمانی که به سمت ویتنام مرکزی می‌رسید این فلات جای خود را به کوه‌های جنگلی می‌دهد که یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های این سفر جاده‌ای هستند.

تور ویتنام با دالاهو

کشور ویتنام با اینکه بر روی نقشه جغرافیا کوچک به نظر می‌رسد؛ اما دیدنی‌های آن به حدی زیاد هستند که شاید شما نیاز به چند هفته اقامت در این کشور داشته باشید. این کشور با طبیعت مسحورکننده و فرهنگ و تمدن اصیلش هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را با خود همراه می‌کند. بخشی از جاذبه‌های کشور ویتنام مسیرهای گردشگری آن هستند که با هفت مسیر گردشگری در ویتنام در مقاله امروز آشنا شدید.

تور ویتنام دالاهو با بهترین قیمت به زودی برگزار خواهد شد

اگر قصد دارید که در تور ویتنام ۱۴۰۲ بخشی از این مسیرهای گردشگری را مشاهده کنید و یا در فستیوال‌های ویتنام شرکت کنید، تور ویتنام دالاهو می‌تواند با ارائه یک تور گردشگری کامل، سفری جذاب و دیدنی را برای شما ترتیب دهد.



1402/04/16 | کد مطلب: 4862
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.