فستیوال‌ها و رویدادهای مهم ویتنام کدامند؟
تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم ویتنام کدامند؟

در ویتنام آنقدر فستیوال و جشن برگزار می‌شود که تقریبا هر زمان به این کشور سفر کنید یک رویداد بزرگ برپاست! این فستیوال‌ها در سراسر ویتنام جشن گرفته می‌شوند اما وقت‌تان را صرف جستجوی اضافی نکنید. ما بهترین جشن‌ها و بهترین محل برگزاری هر جشن را به شما می‌گوییم. رویدادهای فرهنگی را ترجیح می‌دهید یا فستیوال‌های پرهیجان؟ دوست دارید در معبد جشن بگیرید یا در قلعه؟ شاید هم کمی چاشنی «روح‌های سرگردان» را در سفرتان ترجیح بدهید: پس مراقب باقی‌مانده غذای‌تان باشید زیرا...     

تور ویتنام

جشن‌های مهم در ویتنام

جشنواره‌ها و تعطیلات ویتنام تجربیات رنگارنگی هستند که اغلب میراث ملی، موسیقی، رقص و فعالیت‌های پرانرژی مانند مسابقات قایق اژدها و رژه خیابانی را به نمایش می‌گذارند. برخی از فستیوال‌ها و رویدادهای مهم ویتنام نسبت به برخی دیگر از شهرت بیشتری در میان مسافران تور ویتنام برخوردارند. در ادامه با این فستیوال‌ها و رویدادهای مهم که می‌توانید در تور خارجی ویتنام تجربه کنید، آشنا می‌شوید:

سال نو ویتنامی (تت) / Tet

اگر در اولین روز سال قمری همراه تور ویتنام باشید، می‌توانید سال نو میلادی که آن را به نام «تت» نیز می‌شناسند از نزدیک تجربه کنید. تت مخفف «تت نگوین دان» است که معنای «جشنی در اولین روز سال» را می‌دهد. پیش از شروع این روز مردم ویتنام به سر زدن به قبر اجداد خود، تزیین خانه‌ها با گل و پرچم، و تهیه غذای سنتی «بان تت» (Banh Tet) می‌پردازند. در شب سال نو مردم از بتکده‌ها دیدن می‌کنند تا برای شانس بیشتر و سلامتی دعا کنند و کودکان در اولین روز سال نو از والدین خود و سایر بزرگسالان پاکت‌های قرمز هدیه دریافت می‌کنند. در طول این جشن رژه‌های رقص شیرها در سراسر شهر برگزار می‌شود و از ترقه در خیابان‌ها برای ترساندن ارواح شیطانی استفاده می‌کنند. ترکیب همه این‌ها می‌تواند برای مسافران تور ویتنام بسیار دیدنی باشد.
• زمان برگزاری: در بین ماه ژانویه و فوریه، در اولین روز سال

روز روح سرگردان/ Wandering Souls Day

یکی از فستیوال‌های جالب برای مسافران تور خارجی روز «روح سرگردان» است. این جشنواره اغلب به عنوان دومین تعطیلات مهم در ویتنام در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا توسط همه ویتنامی‌هایی که به وجود خدا اعتقاد دارند برگزار می‌گردد. طبق افسانه‌ها، دروازه‌های جهنم در این روز حوالی غروب باز می‌شوند و به ارواح برهنه و گرسنه اجازه می‌دهند تا فرار کنند. به همین دلیل میزهای بزرگی که بر روی آنها از گوشت و میوه و غذاهای مختلف پر شده توسط خانواده‌ها فراهم می‌شود تا ارواحی که به خانه خانواده خود باز می‌گردند از این غذاها استفاده کنند.
• زمان برگزاری: هر سال در پانزدهمین روز از هفتمین ماه قمری

جشنواره نیمه پاییز یا جشنواره ماه کامل / Full Moon Festival

یکی دیگر از جشنواره‌های بسیار جذاب این کشور برای مسافران تور ویتنام جشنواره «ماه کامل» است که تحت‌تأثیر فرهنگ چینی برگزار می‌شود. در طی این جشنواره مردم ویتنام در روزی از سال که ماه در اوج است با فانوس‌هایی به اشکال و رنگ‌های مختلف برای راهپیمایی بیرون می‌روند. ریشه این جشواره در این باور است که تمدن کشاورزی پس از جشن نیمه پاییز برای اولین‌بار ظاهر شده است. در زمان‌های قدیم مردم برای داشتن یک محصول خوب از ماه کامل درخواست می‌کردند و برای داشتن هوای سردتر و برداشت محصول کشاورزی، در این زمان به برگزاری جشن‌هایی می‌پرداختند.
کودکان از ستاره‌های جشنواره نیمه پاییز هستند؛ زیرا انبوهی از اسباب‌بازی‌ها، فانوس‌های کاغذی و ماسک‌ها به عنوان اسباب‌بازی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. در طی این جشنواره بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌های خود با چای و شیرینی جمع می‌شوند تا ماه برداشت را تماشا کنند و از اجرای گروه‌های رقص در حال عبور لذت ببرند. جشنواره نیمه پاییز به خاطر رقص شیرها و راهپیمایی‌های فانوس شناخته می‌شود و می‌تواند برای مسافران تور ویتنام تجربه تکرارنشدنی بسازد.
• زمان برگزاری: پانزدهمین روز از هشتمین ماه قمری

جشنواره هیو/ Hue Festival

یکی از جشنواره‌های فرهنگی بسیار مهم و شاید مهم‌ترین آنها در ویتنام این جشنواره است که هر دو سال یک بار در شهر Hue برگزار می‌شود. در واقع این جشنواره در ابتدا برای بزرگداشت اهمیت فرهنگی و تاریخی پایتخت سابق ویتنام تأسیس شد. در طی جشنواره «هیو» رویدادهای مختلفی همچون سال نو سلطنتی، نمایش آداب‌ورسوم عامیانه مرتبط با جشنواره بهار، و فعالیت‌های سرگرم‌کننده در قلعه تاریخی برگزار می‌شوند. همچنین چندین اجراکننده لحظات تاریخی متعددی از سلسله «نگوین» را بازسازی می‌کنند و بینندگان را به شکل اجمالی با ویتنام فئودالی آشنا می‌سازند. مسافران تور ویتنام می‌توانند در حین تماشای شطرنج، قایقرانی و سایر رویدادهای ورزشی، از غذاهای سراسر ویتنام نیز امتحان کنند.
• زمان برگزاری: از اواخر آپریل تا اوایل ماه می به مدت بیش از یک هفته

تولد بودا

بودایی‌ها در ویتنام تولد، روشنگری و مرگ بودا را در روز «وساک» در آپریل یا می گرامی می‌دارند. این مراسم بزرگ‌ترین جشن در معابد بودایی است و در مکان‌هایی همچون «چوآ بای دین» (Chua Bai Dinh) نزدیک «نین بین» (Ninh Binh) و «پاگودای سلطنتی جَید» (Jade) در «هو شی مین» برگزار می‌گردد. در طی این جشنواره معابد با گل‌های نیلوفر آبی تزیین می‌شوند و راهبان به سخنرانی و دعا کردن می‌پردازند. سپس شمع‌ها روشن می‌شوند و بر روی فانوس‌هایی به شکل گل نیلوفر آنها را قرار می‌دهند. در نهایت این فانوس‌ها بر روی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها شناور می‌شوند زیرا مردم معتقدند این کار می‌تواند روح بودا را در همه جا جاری سازد.
• زمان برگزاری: روز وساک (Vesak Day) در ماه آپریل و می

جشنواره فانوس هوی آن/ Hoi An Lantern Festival

مسافران تور ویتنام اگر قصد رفتن به شهر «هوی آن» را دارند بهتر است به شکلی برنامه‌ریزی کنند که فستیوال فانوس این شهر را از نزدیک ببینند. این فستیوال اولین ماه کامل سال را جشن می‌گیرد که نزد مردم ویتنام از اهمیت خاصی برخوردار است. در طی این جشنواره برق تمامی مکان‌های باستانی قطع می‌شود و شهر به تصرف فانوس‌های رنگارنگ در می‌آید. تصویر قایق‌ها، شمع‌ها و فانوس‌هایی که بر روی آب حرکت می‌کنند از دیگر تصاویر زیبایی است که مسافران تور خارجی ویتنام می‌توانند غرق آن شوند.
• زمان برگزاری: در چهاردهمین روز از اولین ماه قمری

روز اتحاد دوباره/ Reunification Day

فروپاشی دولت «سایگون»، پایان جنگ ویتنام، و آزادسازی جنوب ویتنام، همه در 30 آپریل 1975رخ داد. از آن زمان، 30 آپریل به عنوان یک تعطیلات ملی در ویتنام، برای بزرگداشت این اتفاقات در نظر گرفته شده است. در این روز ساختمان‌های سراسر کشور پرچم ملی را به یاد کسانی که جان خود را در راه خدمت به ملت خود فدا کردند، به اهتزاز در می‌آورند. همچنین در روزهای قبل از جشنواره در «هانوی» و شهر «هوشی مین»، خیابان‌ها با بنرها، پرچم‌ها و چراغ‌های نئون تزیین می‌شود.
• زمان برگزاری: 30 آوریل

جشنواره معبد پادشاهان هونگ/ Hùng Kings Temple Festival

این فستیوال برای بزرگداشت پادشاه اول ویتنام برگزار می‌شود. برای شرکت در این جشنواره مسافران تور خارجی باید خود را به معبد «هونگ» در شهر «ویت تری» (Việt Trì City) برسانند. در این مکان مسافران تور خارجی می‌توانند در آستانه جشنواره شاهد صدها فانوس در آسمان باشند و در روز جشنواره موکب‌های زائران را تماشا کنند که از کوه بالا می‌روند.
• زمان برگزاری: از روز هشتم تا یازدهم سومین ماه قمری

سخن آخر

شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مهم ویتنام می‌تواند تور ویتنام را برای مسافران تور خارجی تبدیل به یک تجربه خاص کند. آشنایی با فرهنگ مردم این کشور در طی این جشنواره‌ها بسیار غنی‌تر از یک سفر ساده است و تور ویتنام رنگ و بویی دیگر می‌دهد. مسافران تور خارجی ویتنام بهتر است با بررسی این فستیوال‌ها آنچه را که مورد علاقه‌شان است، انتخاب کنند و در زمانی که آن فستیوال برگزار می‌شود در تور خارجی ویتنام شرکت نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر مشاوران آژانس گردشگری دالاهو می‌توانند راهنمایی‌های لازم را در مورد تور ویتنام ارائه دهند.



برای بازدید از این جاذبه، در

تور ویتنام

با دالاهو همسفر شوید.



1398/08/19 | کد مطلب: 3846
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.