تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ملاقات با گودزیلا

اگر متولد دهه شصت هستید، شاید یادتان باشد که سال‌ها پیش در تعطیلات نوروز حداقل یک‌بار فیلم گودزیلا را از تلویزیون تماشا می‌کردیم. یک هیولای عظیم، بزرگ‌تر از خانه‌ها، ماشین‌ها و برج‌ها که در عمق دریاهای ژاپن زندگی می‌کرد و ماجراهای عجیبی را رقم می‌زد. گودزیلا اما برای مردم ژاپن موجود دیگری است. هیولایی که ردپایش در بسیاری از مناطق این کشور دیده می‌شود و در تور ژاپن می‌توانید با آن ملاقاتی داشته باشید.

تور ژاپن

تور ژاپن و دیدن گودزیلا

ژاپن، سرزمین آفتاب تابان، نه‌تنها به خاطر فرهنگ غنی، سنت‌های دیرینه و زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیرش شناخته شده است؛ بلکه پناهگاه یکی از مشهورترین هیولاهای سینمایی جهان، گودزیلا نیز هست. این موجود افسانه‌ای که ریشه در اسطوره‌های ژاپنی دارد، در طول دهه‌ها تبدیل به نمادی از ترس بشر در برابر انرژی هسته‌ای و تهدیدهای زیست محیطی شده است. امروزه به‌خاطر علاقه زیاد مردم ژاپن، گودزیلا به نمادی از این کشور تبدیل شده است که حاصلش مجسمه‌ها،‌ فیلم‌ها و انیمه‌ها،‌ فستیوال‌ها و جشن‌های متعددی با موضوع این هیولای‌عظیم‌الجثه در سراسر ژاپن است. در این مقاله از دالاهو برای‌تان از گودزیلا گفته‌ایم. جاذبه‌ای دیدنی که حال‌و‌هوای سینما دارد و شما را به یاد فیلم‌های هالیوودی یا انیمه‌های ژاپنی می‌اندازد. در تور ژاپن حتما بازدید از این جاذبه عظیم‌الجثه را فراموش نکنید!

گودزیلا شخصیت سینمایی معروف ژاپن است که می‌توانید حضور آن‌را در این کشور ببینید.

فیلم گودزیلا از کجا آمد؟

گودزیلا برای نخستین بار در سال 1954 در فیلمی به همین نام ظاهر شد که کارگردانی آن را ایشیرو هندا برعهده داشت. این فیلم ترسناک که الهام گرفته از حوادث بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در جنگ جهانی دوم بود، داستان یک موجود غول پیکر دریایی را روایت می‌کرد که در اثر آزمایش‌های هسته‌ای در اقیانوس آرام زنده مانده و به توکیو حمله می‌کند.

اما این آخرین و اولین فیلم گودزیلا نبود. باورتان می‌شود تاکنون ۳۶ فیلم مختلف از گودزیلا ساخته شده است؟ گودزیلا در هرکدام از این فیلم‌ها یا بر علیه حیوانات عظیم‌الجثه خیالی دیگر می‌جنگد و داستان‌های پرهیجانی را رقم می‌زند.

فیلم گودزیلا 2024

آخرین فیلم گودزیلا هم به‌تازگی منتشر شد و دوست‌داران فیلم‌های ژاپنی و گودزیلایی آن‌را می‌توانند تماشا کنند. دراین فیلم ما شاهد تغییراتی در باورهایی هستیم که شاید تا پیش از این برای ژاپنی‌ها ارزش بود. اما در این فیلم جان انسان و حفاظت از خود نیز مهم می‌شود. مفهوم خانواده، مراقبت از دیگران و توجه به خواست و نیاز خود نیز در این فیلم پررنگ است. اگرچه گودزیلا 2024 از قبلی‌ها قوی‌تر و وحشتناک‌تر است اما علم و شجاعت برای ازبین بردن آن به میدان آمده‌اند. هرچند که آخر فیلم باز هم قرار است شگفت‌زده شوید و منتظر گودزیلاهای بعدی بمانید.

محل زندگی گودزیلا

خلیج توکیو مدت‌هاست که محل حضور گودزیلا، هیولای نابودی است. بنابراین جای تعجب نیست که مکان‌های بسیار خوبی برای عکس گرفتن با محوریت گودزیلا را دراینجا پیدا کنید. مثلا مجسمه‌ی بزرگ گودزیلا را می‌بینید که دقیقا شبیه نسخه سینمایی‌اش ساخته شده و شما را به‌یاد فیلم گودزیلا خواهد انداخت. برای پیدا کردن این مجسمه باید در توکیو به شینجیوکو بروید. بعد می‌توانید در گوگل‌مپ Godzilla Statue را سرچ کنید تا نقشه شما را مستقیم به گودزیلا برساند. اما این تنها گودزیلای ژاپن نیست و باز هم می‌توانید این هیولا را در تور ژاپن پیدا کنید. علاقه مردم ژاپن به گودزیلا آن‌چنان زیاد است که تاکنون در این کشور ۱۱ مجسمه گودزیلا و ۱ صخره به شکل این حیوان افسانه‌ای را ثبت کرده‌اند. در ادامه برای‌تان از جاهای دیگری که می‌توانید گودزیلا ببینید گفته‌ایم.

در تور ژاپن می‌توانید مجسمه‌ها و نشانه‌های گودزیلا را پیدا کنید.

شیرجه در دهان گودزیلا در پارک انیمه ژاپن

یکی از جدیدترین مکان‌های دیدنی دنیا، پارک انیمه ژاپن با موضوع گودزیلا است. این پارک، اولین پارک موضوعی گودزیلا در جهان نام دارد که در پارک تفریحی Nijigen no Mori واقع شده است. 
در تم پارک گودزیلا می‌توانید 120 متر بالاتر از بدن گودزیلا بروید و مسیر زیپ‌لاینی به طول 162 متر را مستقیماً از داخل دهان هیولایی با دندان‌های ترسناکش طی کنید. این پارک جاذبه‌های هیجان‌انگیز دیگری مانند تیراندازی، موزه هیولا،‌ رستوران و کافه هم دارد.
هزینه ورود به پارک انیمه گودزیلا آواجی برای بزرگسالان 3800 ین و برای کودکان پنج تا 11 سال 2200 ین است. برای کودکان زیر چهار سال رایگان خواهد بود. بازدیدکنندگان در تور خارجی توکیو می‌توانند همه طول روز در این محل حضور داشته باشند.

پارک انیمه گودزیلا یک محیط پر انرژی برای بازی با گودزیلاهاست.

سر هیولا در محله شینجوکو؛ مشهورترین گودزیلای تور توکیو

این گودزیلا بر فراز سینمای توهو در شینجوکو قرار دارد. این مجسمه فقط یک سر و پنجه است که می‌تواند حسابی غافل‌گیرتان کند. گودزیلای این قسمت گاهی غرش می‌کند؛ چشمانش می‌درخشد و دودی نئونی از دهانش بیرون می‌آید که نشان‌دهنده نفس اتمی آن است.

در تور ژاپن ممکن است هر لحظه با گودزیلا غافلگیر شوید. 

هتل گراسیا با اتاق‌های پر از هیولا در تور خارجی

هتل گراسیا (Graciahotel) که در نزدیکی ایستگاه قطار کاپادوکی واقع شده، اتاق‌هایی را با تزیینات و دکوراسیون گودزیلا در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. این هتل یکی از جذابیت‌های تور خارجی به مقصد ژاپن است و طرفداران فیلم‌های گودزیلا را به خود جذب می‌کند.

موزه سینمای توهو با گنجینه‌ای از عروسک‌های غول‌پیکر

موزه سینمای توهو (Toho Cinema Museum) که در منطقه نریما توکیو واقع شده، نمایشگاه‌ها و اشیای نفیس با موضوع فیلم‌های گودزیلا را به نمایش گذاشته است.

ردپای گودزیلا در جای جای ژاپن دیده خواهد شد.

مجسمه گودزیلا در کاوادوکی؛ سلفی با گودزیلا

اگر به منطقه کاوادوکی (Godzilla Statue in Kawadoki)، بروید می‌توانید مجسمه‌ای از گودزیلا را با ارتفاع ۸.۵ متری ببینید. این مجسمه که روی زمین نصب شده، یکی از نقاط محبوب عکاسی برای گردشگران خارجی در تور ژاپن است. این پسر خوشحال، بیرون ساختمان توهو استودیو در خیابان ستاگایا (Setagaya) نگهبانی می‌دهد و به شکل گودزیلای در فیلم کلاسیک آن ساخته شده است.

مجسمه کامل گودزیلا در کنار ایستگاه مترو توکیو

اگر به جنوب ایستگاه یوراکوچو (Yurakucho Station)، متصل به صندوق بلیت هیبیا (Hibiya) بروید با مجسمه کاملی از هیولا روبرو می‌شوید. این مجسمه به شکل هیولای آخرین فیلم‌نامه و استوری‌بورد فیلم ۱۹۵۴ ساخته شده است.

مجسمه‌های گودزیلا در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف را برای عکاسی و سلفی پیدا خواهید کرد.

لوکیشن‌های واقعی فیلم گودزیلا

اگر طرفدار این فیلم بوده‌اید و دوست دارید جاهایی که گودزیلا قدم گذاشته را از نزدیک ببینید، می‌توانید به پل یاتسویاما (Yatsuyama Bridge) بروید یا برج توکیو را هم ببینید.

دلایل علاقه مردم ژاپن به گودزیلا

مردم ژاپن علاقه عمیقی به گودزیلا دارند که ریشه در فرهنگ و تاریخ این کشور دارد. این موجود افسانه‌ای در طول دهه‌ها تبدیل به یک پدیده فرهنگی در ژاپن شده و طرفداران پرشوری در این کشور دارد. پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی، بسیاری از مردم دچار بیماری شدند. کودکان تازه متولد شده با نقص عضو یا بیماری‌های مادرزادی به دنیا می‌آمدند. به همین خاطر، فیلم گودزیلا نشانی از عظمت آن بحران و مشکلات آن بود.
گودزیلا که نفسی اتمی دارد شهر را با خاک یکسان می‌کند که نشان‌دهنده اتفاق هیروشیما است. همچنین بدن بزرگ، پر از زخم و ناقص‌الخلقه او، یادآور افراد زخم‌خورده در جنگ آن سال‌های ژاپن است.

گودزیلا نمادی برای گفتن از احساسات درونی مردم ژاپن است.

می‌گویند در سال‌هاب اول پخش گودزیلا مردم ژاپن با خشم و غم یادآوری رویدادهای گذشته از سینما خارج می‌شدند. در نسخه‌های آمریکایی پخش این فیلم، صحنه‌های بمباران اتمی شهر سانسور شد. در فیلم‌های هالیوودی بعدی، روایت‌ها تا حدی تغییر کرد و جنبه‌های دیگری به قصه اضافه شد.

حالا امکان بازدید از جاذبه‌های گودزیلا در موزه‌ها، مجسمه‌ها و حتی هتل‌ها را خواهید داشت. گاهی در  تور خارجی ژاپن برای توریست‌ها، تورهای گردشگری ویژه‌ای ترتیب داده می‌شود تا از مکان‌های فیلمبرداری فیلم‌های گودزیلا در توکیو بازدید کنند. این علاقه عمیق به گودزیلا، بخشی از فرهنگ و میراث سینمایی ژاپن است و فرصتی برای گردشگران فراهم می‌کند تا در تور  با این جنبه از فرهنگ کشور ژاپن نیز آشنا شوند.

گودزیلا بخشی از فرهنگ مردم ژاپن است و برهه‌ای از تاریخ معاصر آنها را روایت می‌کند.

سخن آخر

ملاقات با گودزیلا و فرو رفتن در دنیای این هیولای ژاپنی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین اتفاق‌های سفر به تور ژاپن باشد. این تجربه نه‌تنها برای طرفداران سینما و فیلم‌های ترسناک جذاب است، بلکه به گردشگران تور خارجی این فرصت را می‌دهد تا با بخشی از فرهنگ و میراث سینمایی ژاپن نیز آشنا شوند. در ژاپن می‌توانید آثار مرتبط با گودزیلا را به‌عنوان سوغات بخرید، غذاهایی با ردپای گودزیلا سفارش دهید و با این شخصیت سینمایی بیشتر ارتباط بگیرید. برای شرکت در این تور و دیدن جاذبه‌ها و نقاط خاص گردشگری ژاپن منتظرتان هستیم.



1403/01/30 | کد مطلب: 4991
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
مهلا نهاردانی
دانش‌آموخته رشته هنر و نویسنده‌ای مشتاق کسب آگاهی، از طریق مطالعه، تجربه فردی و مصاحبت با افراد مختلف
 
 
 


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.