تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

باداب سورت

124 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 3,791 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 159 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای داخلی

 باداب  سورت تا دریاچه چورت کجاست؟

شهرستان ساری یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران است و در دل خود جاذبه‌های بی‌نظیری دارد. چشمه باداب سورت و دریاچه چورت از جمله این جاذبه‌هاست که  سفر به آن  را باید در برنامه خود قرار دهید. برای دیدن چشمه حیرت‌انگیز  باداب سورت، به سمت سمنان حرکت کنید و سپس راهی روستای اوروست  شوید. کیاسر را مقصد بعدی خود قرار دهید و از دریاچه‌های طبیعی و چشم‌نواز آن دیدن کنید.

چشمه باداب سورت یک پدیده زمین شناسی دیدنی است.

باداب سورت تا دریاچه چورت چرا خاص است؟

باداب سورت به عنوان دومین چشمه آب شور جهان، به ثبت جهانی رسیده است. بدون شک با دیدن این چشمه متحیرخواهید شد و مانند آن را فقط در ترکیه،  آمریکا، مکزیک و... می‌توانید ببینید. در نزدیکی این چشمه، دریاچه‌ای است که جز معدود دریاچه‌های طبیعی محسوب می شود و طبیعت آن بی‌نظیر است.

در اینجا چه می‌بینیم؟

چشمه باداب سورت:

اینجا، یکی از سحرانگیزترین چشمه‌های جهان است. مسیر پلکانی‌ای را تصور کنید که چشمه رنگی‌ای از دل آن می‌جوشد و یکی از بهترین طیف‌های رنگی را تشکیل می‌دهد. رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز. جالب است بدانید این چشمه مزه‌های متفاوتی دارد. مناظر اطراف را دره‌های سرسبزی تشکیل می‌دهد که به جادوی این منطقه می‌افزاید. به باداب سورت بروید تا شاهکار طبیعت را ببینید.

چشمه‌های آهکی باداب سورت متحیرتان خواهد کرد.

می‌توان ساعت‌ها کنار دریاچه چورت نشست و غرق لذت شد.

دریاچه الندان:

در نزدیکی چهاردانگه ساری، یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران قرار دارد که آب آن از ریش‌های جوی پر می‌شود. یکی از معدود دریاچه‌هایی که به صورت کاملا طبیعی به وجود آمده است.اینجا می‌توانید رقص پرندگان مهاجر بر فراز دریاچه را نظاره کنید و از عطر گل‌های بنفشه سرمست شوید.

دریاچه الندان یک دریاچه طبیعی زیباست.

دریاچه چورت:

دریاچه‌ای بیضی شکل در دره‌ای، میان انبوهی از درختان قرار گرفته و فضای مه‌آلود و آرامش آن، یادآور طبیعت اروپایی است و در کم‌تر جایی از ایران، مانند آن را می‌توان دید. این دریاچه در 80 کیلومتری باداب سورت واقع شده است. برای رسیدن به این دریاچه، باید در مسیر لذت‌بخشی در میان جنگل‌های کیاسر پیاده‌روی کنید.

دریاچه چورت پر از آرامش است.

کی به باداب سورت تا دریاچه چورت برویم؟

این‌جا آب و هوایی چهارفصل دارد یعنی هر زمان که به اینجا سفر کنید تجربه‌ای به یادماندنی خواهید داشت. اما بهترین فصل برای سفر به این منطقه، فصل بهار و اوایل پاییز است.

با خود چه ببریم؟

در سفر به باداب سورت و دریاچه چورت، وسایل زیادی لازم ندارید. کافیست کوله سبکی بپیچید و داخل آن را از یک دست لباس اضافه و وسایل شخصی پر کنید. کفش مخصوص پیاده روی را فراموش نکنید.

نکته آخر: 

متاسفانه به خاطر راه رفتن عده ای از مسافران بر لبه‌های چشمه باداب سورت و ریختن زباله، آسیب جبران‌ناپذیری به آن وارد شده است.  یادمان باشد محافظ این طبیعت بی‌نظیر باشیم.

 

نسخه انگلیسی تور باداب سورت و دریاچه چورت: Badab-e Surt


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "باداب سورت"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1402/02/01 00:07
سلام ایا چشمه باد اب سورت ایا خشک شده من میخام برم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/02/06 14:22
دوست عزیز
سلام

با توجه به اینکه این تور را در حال حاضر اجرا نمی کنیم، اطلاعاتی در خصوص شرایط منطقه نداریم.

با تشکر از پیام شما

ak.sadeghi9019@gmail.com
1403/02/23 10:58
سلام من تورش را ۲۱ اردیبهشت امسال اجرا کردم چشمه ها خشک نشده فقط حصارکشی شده که کسی داخلش نره چون پیاده روی روی حوضچه ها باعث تخریب این اثر طبیعی بینظیر در جهان میشه
khadijehrezaeian@gmail.com
1401/11/24 06:45
سلام ما چند سال پیش تو عید رفتیم با تراکاور ولی هوا ابری بود و رنگ چشمه ها مشخص نبود ولی دوستانی ک میرین عاجزانه تقاضا دارم داخل محوطه نرین و اشغال هم نریزین
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/11/24 13:39
دوست عزیز
سلام

ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

yahyaei.2222.@gmail.com
1399/06/30 02:45
سلام توی مهر ماه آیا میتونیم بریم باداب سورت و ودریاچه چورت ؟آیا باز هستن؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/06/30 08:55
دوست عزیز
سلام

با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های لازم در منطقه امکان برگزاری این تور را نداشته و به همین دلیل اطلاعات دقیقی از باز بودن منطقه را نیز نداریم.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/08/12 07:37
بله ما آبان ماه رفتیم و وقتی ازنزدیک پمپ بنزین جاده جدا میشود رفت وبرگشتمان دو ساعت طول میکشد
jafarian.fahime66@gmail.com
1399/03/03 09:48
سلام چشمه باداب سورت الان خشک شده؟ اخه من میخوام برم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/03/03 14:08
دوست عزیز
سلام

خیر هنوز خشک نشده اما آسیب دیده و امکان خشک شدنش در از ذهن نیست.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/08/12 07:40
سلام دوست عزیر ما آبان ۱۴۰۰ رفتیم یه کم کم آب شده ولی دورش زنجیر کشیدن که کسی داخلش نره وگرنه لبه هاش خراب میشه فقط میتونین از منظره استفاده کنین
ناشناس
1398/07/20 14:21
سلامببخشید دریاچه الندان خشک شده است یا نه؟
پاسخ دهید...
ناشناس
1398/07/20 20:03
با درود
دوست عزیز دریاچه الندان، فصلی هست و نمیشه دقیق گفت چه تاریخی خشک هست ولی بصورت عمومی معمولا از اواخر مهرماه تا اواخر ادریبهشت این دریاچه اب داره ولی فصل تابستان اکثریت اوقات خشک هست.
ناشناس
1401/07/04 09:21
سلام ما در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ دریاچه الندان بودیم خیلی عالی بود حتما برید
maryam.karimi.6989@gmail.com
1398/06/12 17:40
سلام.میخوام بدونم باداب سورت خشک شده؟یا آب داره.ممنون میشم جواب بدید.تشکر
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/06/14 12:04
دوست عزیز
سلام

خوشبختانه خشک نشده.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1398/04/25 08:51
سلام و درود در تیر ماه هوا در باداب سورت چطوره؟ خیلی گرمه؟
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/04/25 13:43
دوست عزیز، سلام
این منطقه در همه فصول جذابیت خودش را دارد اما بهترین زمان سفر به این منطقه بهار و پاییز است.
با تشکر از پیام شما
میترا صادقی
1397/09/06 12:58
بسیار زیباست امیدوارم بتونم برم
پاسخ دهید...
tayebiali895@gmail.com
1402/02/21 21:38
خوبه عالی بسیار زیبا
ستایش
1396/08/01 20:58
سلاممممممم عالییی بود ممنون از همتون. من تا الان نرفتم ولی با وجود این همه نوشته ها حس میکنن الان تو اون مکان قرار دارم...
پاسخ دهید...
ناشناس
1396/01/06 11:04
ba salam
man doctoraye zaminshensai mikhonam va mikhaham ye seri analysis roye cheshmehaye badab sort anjam bedam .
bsyar sepasgozar misham agar yek shakhsi ke etelaate monasebi raje be in mantghe dashte bashe be man moarefi konin. be vizhe inke man Europe dars mikhonam va yek tabligh gardesh gari monasebi ham baraye in mantaghe mishe .
ba sepas
mohammadi
پاسخ دهید...
ناشناس
1395/07/24 15:23
با سلام
من ديروز آنجا بودم
فوق العاده زيبا و عجيبه.شاهكار قدرت الهي است.يك نفر ليدر داشت كه توضيح ميداد و از هيچ جايي هم بابت اين كار حقوق نمي گرفت .كاملا در معرض تخريب بود و نياز مبرم به نگهداري داشت .مسير هم از دامغان بود .از حدود 6 كيلومتريش با نيسان با كرايه هر نفر 7000 تومن مي بردند .اگه اهل كمپينگ هستيد هم اطرافش مناسب بود .
پاسخ دهید...
Maryam_md73@yahoo.com
1397/10/23 23:38
سلام به نظرتون توي هواي باروني با نيسان رفتن خطرناك نيست؟؟؟
محمد پورقاسم
1395/05/02 12:17
سلام
آیا این تور در حال حاضر فعال است؟
ما حدود ۱۵ نفر هستیم و می خواهیم از این مکان بازدید کنیم.
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1395/05/02 20:26
با سلام
برای ثبت‌نام در این تور، با دالاهو تماس بگیرید: ۸۸۶۶۱۳۶۰
mojtaba
1395/03/16 15:12
سلام دوستان
خیلی خیلی زیبا بود. قدمت حدود 2000 سال داره و سالانه یک میلیمتر رشد ارتفاع داره البته اگر بزارن. اب چشمه ها خاصیت درمانی برای سینوزیت داره، غروبش واقعا عالیه،
برای اقامت هم اگر بدون تور میرید منزل خانم مهتاب یوسفی پیر زن دوست داشتنی و خیلی ساده برید، قیمتش بسیار کمه ، تمام فرش ها دست بافت و وسایل سنتی ، راحت و تمیز... .
پاسخ دهید...
محمود
1397/08/11 22:29
روز بخیر شماره تماس دارن ایشون
ناشناس
1400/02/11 09:22
شماره تماس خانم مهتاب یوسفی رو ذکر نکردید
مسعود
1395/02/17 19:51
گرچه هنوز به این مکان نرفتم ولی با خوندن نظرات دوستان فوق العاده ناراحت شدم و افسوس می خورم که چرا ایرانی ها اینقدر خودخواه و مغرورند. طرف به فرهنگ 2500 ساله اش می نازه اما هنوز نمی دونه که نباید چه کارهایی رو انجام بده ، چه کارهایی رو انجام نده . جای افسوس فراوان داره ...
پاسخ دهید...
سیدجواد
1395/01/03 12:47
ما با خانواده تابستان رفتییم خیلی زیبا بود اهالی محل خودشان وراننده های وانتها هم‌سعی می کردندومردم را راهنمایی کنند که آسیب نرسانندمردم بدلیل عدم اطلاع تاسرچشمه بدون ملاحظه بالگد کوب راه می رفتند ویک توریست خارجی آلمانی ازمحل پارک وانت کفشها را درآورد ومی‌گفت اثردرمانی داردواینهاآیات الهی هستند مانبایدذره ای تخریب کنیم
پاسخ دهید...
يلدا
1394/11/13 01:14
سلام
زمستون زمان مناسبي براي رفتن به اينجا هست؟
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/11/13 11:37
با سلام
اگر در فصل بهار و تابستان به باداب سورت بروید، لذت بیشتری خواهید برد.
فاطمه
1396/06/29 17:30
سلام ما اهل روستای ارست هستیم حرف همه دوستان درسته معمولا گردشگرای کمی پیدا میشن که به اثر زیبای الهی احترام بزارن من اخرین بار که اونجا بودم همسرم حتی اجازه نمیداد راه برم ...
ناشناس
1394/09/08 21:52
من قبل از اينكه از وجود اين چشمه ها خبر داشته باشم تابستان امسال به اتفاق خانواده به پاموكاله تركيه رفتم و مجذوب انجا شدم. انشاالله توفيق ديدار اين مكان برايم فراهم شود.
از نظر ثبت جهاني پاموكاله تركيه بزرگترين و چشمه هاي سورت دومين در دنيا ميباشد
پاسخ دهید...
جلال
1394/06/07 14:34
با سلام به همه دوست داران طبیعت من به همراه خانواده همیت چند روز پیش به باداب سورت یا سوت وائو رفتم متاسفانه هیچگونه حفاظتی از این نعمت ارزشمندخدادادی و طبیعی نمیشه حتی موقع ورود چند تا جوان بازدید کننده رو دیدم که روی پله های چشمه ها با کفش راه میرفتن که من معترض شدم از عکسهایی که از این چشمه دیده بودم و اخیرا دوباره دیدم متوجه تخریب بسیار زیاد اونها شدم خواهشم اینه که اگه به اونجا جهت بازدید مراجعه میکنید با دوستانتون میروند روی پله های چشمه ها نرفته و از بقیه هم بخواهید روی اونا نروند با این روندی که ما در پیش گرفتیم تا دو سه سال دیگه هیچ اثری ازشون نمیمونه اگه ما درحفظ اونجا کوشش نکنیم نابودیش حتمیه سازمان گردشگری که هیچ کاری نمی کنه پس خواهش میکنم بیایید خودمان از این گنجینه های سرزمبنمان حفاظت کنیم . متشکرم
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/06/08 10:11
با تشکر از توضیحات کامل شما
امیدوریم که همه گردشگران از میراث طبیعی و فرهنگی ما محافظت کنند
کیانا
1394/05/24 12:27
ما به این چشمه های زیبا رفتیم ولی متاسفانه چندتا از حوضچه ها کاملا تخریب شده بود
پاسخ دهید...
ناشناس
1394/05/24 16:10
با عرض سلام و درود
بله متاسفانه، حرف شما کاملا درسته. به علت سوء مدیریت و بی‌ملاحظگی بعضی از بازدید‌کنندگان، چشمه‌ها در حال تخریب هستند که امیدواریم مسئولین هرچه سریع‎تر از تخریب بیشتر آن جلوگیری کنند.
تحریریه دالاهو
1394/05/24 16:10
با عرض سلام و درود
بله متاسفانه، حرف شما کاملا درسته. به علت سوء مدیریت و بی‌ملاحظگی بعضی از بازدید‌کنندگان، چشمه‌ها در حال تخریب هستند که امیدواریم مسئولین هرچه سریع‎تر از تخریب بیشتر آن جلوگیری کنند.
هادی
1394/04/28 20:57
ما دیروز اونجا بودیم و خیلی هم لذت بردیم
چیزهایی که یه کم اذیت کننده بود مسیر تقریبا دو کیلومتری خاکی (البته ماشین رو) بود و اینکه متاسفانه بازدید کننده ها رعایت نمیکردن و روی حوضچه هایی که در حال تشکیل شدن بود پا میذاشتن
پاسخ دهید...
مهدی
1394/01/29 16:43
در مسیرتون میتونید از غار زیبا و کم نظیر دربند مهدیشهر هم بازدید کنید قندیلهاش بینظیره
پاسخ دهید...
بهار
1393/05/11 13:02
من 93/5/8 اونجا بودم. از سمت شهمیرزاد در استان سمنان رفتم. یک و نیم ساعت جاده آسفالت و یک ربع جاده خاکی. در محل هم وانت بود ده دقیقه ای می رسید به بالای کوه و نزدیک چشمه.
از آنچه می دیدم بسیار متاسف شدم. جمعیت بدون ملاحظه ریخته بودن توی این حوضچه ها و از خودشون عکس های فیس بوکی میگرفتن. اونقدر توی آبها راه می رفتن که آب حوضچه ها شفاف نبود. لبه های حوضچه ها راه می رفتن . کف پاهاشونو می سابیدن تا تمیز شه. برخورد مردم وحشتناک بود
اگه بشه حاضرم یکسری عکس هم ارسال کنم
با زوجی در خصوص برخوردشان با این اثر ، دوستانه صحبت کوتاهی کردم .طرف رفت و دوباره برگشت و قضیه رو شخصی کرد و به قیافه من ایراد گرفت که زشتی و مردم اومدن تفریح با دیدن قیافه تو همه حالشون بد می شه و ... و من فقط لبخند زدم ...کار دیگه ای ازم ساخته نبود
ای کاشک برای مردمی با این نگرش، دور تا دور فضا با حصارهایی مسدود بشه تا از حمله به اثر ممانعت به عمل آید. و آنچه ما می بینیم 5 سال بعد هم موجود باشه تا دیگران هم آنرا ببینند
پاسخ دهید...
دالاهو نیوز
1393/05/24 15:56
ممنون از توجه شما بهار عزیز،
در صورت تمایل تصاویر خود را به mosafer@dalahoo.com ایمیل نمایید.
vahid tayefeh
1393/03/03 15:55
faghat yaassoffffff
پاسخ دهید...
شهلا رستمی
1393/03/02 19:59
پاموکاله ترکیه را با اژانس دالاهو عید بود من رفتم فوق العاده بود هنوز مال خودمون را ندیدم اون موقع فهیمدم که ما هم همچین چیزی داریم همه چیز سفید بود اصلا باور کردنی نبود
پاسخ دهید...
علي
1392/12/26 09:31
من هم باداب‌سورت رو رفتم، هم پاموکاله.
زيبايي "باداب سورت" تحسين‌برانگيز بود! اما قبل از آنکه پاي توريست‌هاي مخرب به اونجا باز بشه.
در حال حاضر به سرعت داره تبديل به يک مخروبه ميشه.

اما در مورد پاموکاله، وسعت منطقه(برعکس آنچه نوشته‌ايد) از باداب‌سورت بيشتره و بسيار زيباست.

پاسخ دهید...
شادي مقدم
1392/12/18 18:23
اين همه در مورد اين مکان نوشته ايد ولي نگفتيد کجاست.؟؟؟؟؟ شايد به همين دليل است مکان هاي توريستي کشورهاي ديگر را بهتر ميشناسيم
پاسخ دهید...
سینا
1392/06/24 20:00
خواهشن میکنم آدرس این مکان رو برام بفرستین من میخام برای نمایشگاه ازش استفاده کنم آیا هنوز به این زیبایی ؟
پاسخ دهید...
الهام
1392/04/29 08:02
من مال ترکیه رو رفتم دیدم اسمش pamuk kale است خیلی بی نظیر بود شبیه اینجا بود ولی سفید با آبهای فیروزه ای و شما نمی دونید چه زیبا سازی هایی و چه امکاناتی اطرافش انجام دادن و چقدر توریست رو می تونن جذب کنند ولی ما قدر این زیبایی ها رو نمی دونیم
پاسخ دهید...
farzaneh
1392/04/27 23:26
چرا باداب سورت قدیمی به گودال زمان معروف است؟
پاسخ دهید...
تینا
1391/12/21 14:45
من چند وقت پیش به همراه یک گروه طبیعت گردی از این پدیده جالب ژئوتوریسمی بازدید کردم
تعداد زیادی از کسانی که همراه ما بودن استاد زمین شناسی بودن . تو دانشگاه تدریس می کردن
همه شون به اتفاق می گفتن این چشمه تو دنیا نظیر نداره و از نظر زمین شناسی یه پدیده منحصر به فرده
ولی جالبه که هیچ حفاظ و نگهبانی واسه اونجا نذاشته بودن هر کی اراده می کرد می تونست بره تو چشمه و یه پدیده زمین شناسی رو که در اثر چند میلیون سال رسوب گذاری تشکیل شده به راحتی تخریب کنه
لیدر برنامه می گفت حتی محلی های اونجا واسه تمیز کردن چرخ تراکتورشون با تراکتور میرن تو چشمه!!!!!
یک نفر از همراهان هم می گفت یه نمونه خیلی ایتدایی تر و ضعیف تر این پدیده تو ترکیه هست ولی واسه دیدنش باید میلیون ها تومن پول بدی تا حتی بتونی از کنارش رد شی
ولی اینجا چی حتی یه حفاظ دورچشمه نکشیدن

واقعا جای افسوس داره
به عنوان یه طبیعت گرد خیلی متاسف شدم

پاسخ دهید...
پریا
1397/05/10 18:41
دوست عزیز حفاظ کار درستی نیست چون پهنه در حال رشده باید فرهنگ سازی بشه که ماشالا نمیشه
تحریریه دالاهو
1397/05/27 17:04
دوست عزیز، سلامبا احترام به نظر همراهان شما که چشمه‌های باداب‌سورت را بی‌نظیر (شاید بهتر باشد بگوییم کم‌نظیر)، اما در خصوص نظری که در مورد مورد مشابه در ترکیه داشته‌اند، ذکر ۲ نکته ضروری به‌نظر می‌رسد:
۱- نمونه مورد نظر ایشان، چشمه‌های «پاموکاله» در جنوب غربی ترکیه است. این چشمه‌ها از نظر وسعت چندین برابر چشمه باداب‌سورت است.
۲- ورودیه دریافتی برای بازدید از این چشمه‌ها، ۳۵ لیر (حدود ۶۰ هزار تومان) است.
۳- این چشمه‌ها، از نظر رسوبات متفاوت با باداب‌سورت است به‌طوری‌که رنگ رسوبات این چشمه یک‌دست سفید است.
حالا
1391/09/09 14:31
اسم اصلی و چندین هزارساله ی این چشمه ها سورت وائو هست ازتون خواهش میکنم دیگه نگین بادآب سورت چون بادآب ترجمه ی فارسی وائو هست.ممنون.
پاسخ دهید...
احمد
1391/08/09 19:12
خواهش میکنم وقتی برای دیدن به اونجا رفتین ، زباله های تان را در آن محیط نریزین .
پاسخ دهید...
ناشناس
1391/07/18 07:48
sort
پاسخ دهید...
فرهاد
1397/09/25 22:45
من نوروز ۱۳۹۴ رفتم و اون موقع سه تا چشمه آب شور و ترش و شیرین در اونجا بود و لی نمی‌دونم الان چه وضعیتی داره اما اون زمان هم چشمه آب شیرین داشت خشک میشد

در حال حاضر تور باداب سورت نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر