تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

اردبیل

42 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 781 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 90 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

تور اردبیل سفر به کجاست؟

تور اردبیل سفر به شهری با قدمت 1500 سال است که بسیاری از مورخان تأسیس آن را به «فیروز» پادشاه ساسانی نسبت می‌دهند و آن را «باذان پیروز» نامیده‌اند. نام این شهر واژه‌ای اوستایی بوده است که از دو کلمه «ارتا» (مقدس) و «ویل» (شهر) تشکیل شده که در کنار هم معنی «شهر مقدس» را می‌دهند. آن‌طور که «اوستا» روایت می‌کند «زردشت» پیامبر ایرانی در کنار رود «دائی یتا» یا «ارس» امروزی متولد شد، در کوه سبلان کتاب خود را نوشت و به شهر «باذان پیروز» رفت تا دین خود را ترویج کند.
از روایات گذشته تا امروز اردبیل وقایع تاریخی بسیاری را تجربه کرده و مرکز حکومت و قیام‌های مختلفی بوده است. در هنگام حکومت «بنی‌امیه» اردبیل مرکز حکومت آذربایجان شناخته می‌شد و در زمان «بنی‌عباس» مرکز قیام «بابک خرم‌دین» علیه خلافت عباسی بود.
با ظهور «شیخ صفی‌الدین» و «خاندان صفوی» بود که این شهر اهمیت ویژه‌ای یافت. «شاه اسماعیل» از اردبیل قیام کرد و یک حکومت واحد ایرانی را تشکیل داد و حکومت ملوک‌الطوایفی را در ایران از بین برد. در این دوران بود که اردبیل از لحاظ سیاسی و اقتصادی سرآمد شهرهای ایران شد.
در ادامه تاریخ، این شهر در دوران جنگ ایران و روسیه تا زمان تنظیم «عهدنامه ترکمنچای» در اشغال روس‌ها بود و به این ترتیب بسیاری از آثار تاریخی آن غارت گشت.
اردبیل را به نام‌های «دارالارشاد»، «دارالملک»، «دارالعرفان» و «دارالامان» نیز می‌شناسند. مردم اردبیل آذربایجانی هستند و زبان آنها نیز ترکی آذربایجانی است. فرهنگ این مردم از دیگر جاذبه‌های این استان است و از جمله رسوم محلی آنها می‌توان به رسم زیبای «پارچه‌کَسدی» اشاره کرد. این مراسم یا جشن زنانه قبل از مراسم عروسی برگزار می‌شود که در آن زنان فامیل برای عروس لباس می‌دوزند.
این شهر در گذشته در حاشیه جاده ابریشم قرار داشته و با کاروان‌سراهای بسیار خود پذیرای تجار و مسافرین بوده و امروزه نیز پذیرای بسیاری از مسافران تور داخلی است تا گوشه‌ای از تاریخ، طبیعت و عظمت خود در دوران‌ مختلف را به مسافران هدیه دهد.

مسیر تور اردبیل

مسافران تور داخلی اردبیل با اتوبوس روانه آذربایجان شرقی و شهر اردبیل خواهند شد. افرادی که می‌خواهند از هواپیما یا قطار برای سفر خود استفاده کنند می‌توانند به شکل شخصی با این وسیله‌ها به شهر اردبیل سفر کنند و از آنجا همراه دیگر مسافران تور داخلی اردبیل آژانس دالاهو شوند.
بهترین فصل سفر به اردبیل کی است؟
شهر اردبیل با سرمای خود شناخته می‌شود؛ زیرا آب‌وهوای آن از ارتفاعات کوهستان‌های سبلان، تالش و «بزغوش» تأثیر می‌گیرد. از آنجایی که اردبیل از مناطق سردسیر ایران به شمار می‌رود تور اردبیل در فصل تابستان برگزار می‌شود تا افراد در آب‌وهوای معتدل به دیدن جاذبه‌های این منطقه بروند.

جاهای دیدنی اردبیل کجاست؟

نام اردبیل که به میان می‌آید بسیاری از افراد به یاد «گردنه حیران» و توصیفی که از زیبایی‌هایش شنیده‌اند، می‌افتند. این گردنه پرپیچ به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای طبیعی ایران شناخته می‌شود. گردنه حیران از یک طرف به جنگل و از طرف دیگر به دره‌ای نسبتاً عمیق می‌رسد و زیبایی آن به حدی است که شما را حیرت‌زده می‌کند.
جنگل «فندقلو» از دیگر جاذبه‌های دیدنی این مسیر است که زیبایی بهشتی دارد و با درختان انبوه و گل‌های بابونه در فصل بهار مسافران را به رؤیایی تکرارنشدنی دعوت می‌کند. «پل معلق شیشه‌ای هیر» از دیگر جاذبه‌های است که افراد اهل هیجان حتماً از دیدن آن سر ذوق می‌آیند. این پل بر روی رودخانه پرآب «هیرچایی» ساخته شده و ۲۰۰ متر طول دارد و اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل ایران و جهان به شمار می‌رود. «مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی» از جاهای تاریخی اردبیل است که باید به دیدنش رفت. این مجموعه از شاهکارهای معماری ایران به شمار می‌رود که حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد و در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. دریاچه «شورابیل» در حاشیه اردبیل و شهر «سرعین» با چشمه‌های آب گرم از دیگر جاهای دیدنی اردبیل هستند که نباید در این تور داخلی از دستشان داد.

غذاهای محلی تور اردبیل چیست؟

به بخش جذاب غذا می‌رسیم که بدون آن نمی‌توانید سفر با تور اردبیل را تمام شده بدانید. غذاهای اردبیلی نیز از جاذبه‌های این سفر هستند. یکی از این غذاها «باسترما پلو» است که شکلی شبیه ته‌چین دارد و از ترکیب برنج، گوشت مرغ، آلو خورشتی، گردو و... تهیه می‌شود. اردبیل با «آش دوغ» خود نیز شناخته می‌شود که برای خوردن طعم اصیل آن بهتر است به شهر سرعین بروید. «پیچاق قیمه» از دیگر خوشمزه‌های این منطقه است که به آن «خورشت بادام» نیز می‌گویند و بدون چشیدن طعم آن نباید از اردبیل بازگردید. «ساج کباب» با گوشت گوسفندی یکی از لذیذترین کباب‌های ترکی است که در بین عشایر این منطقه بسیار شهرت دارد و نباید چشیدن طعم آن را از دست بدهید.

چه وسایلی برای تور اردبیل برداریم؟

برای سفر با تور داخلی اردبیل حتماً یک کفش پیاده‌روی مناسب به پا داشته باشید تا بتوانید در برنامه‌های بازدید به راحتی شرکت کنید. یک کیف یا کوله پشتی کوچک که بتوانید دارو، لوازم شخصی، مدارک شناسایی، یک قمقمه و کمی خوراکی را در آن بگذارید، فراموشتان نشود. کرم ضدآفتاب، عینک‌آفتابی و کلاه نقاب گیر نیز توصیه می‌شود به همراه داشته باشید. اگر می‌خواهید تنی به آب چشمه‌های آب گرم سرعین بزنید حتماً مایو و حوله به همراه ببرید.
توصیه می‌کنیم برای آشنای بیشتر با استان اردبیل کتاب الکترونیکی «فرهنگ جغرافیایی استان اردبیل» را در طول سفر تورق کنید. این کتاب اطلاعات ارزشمندی را در مورد طبیعت بکر، آب‌های درمانی این منطقه و جاهای دیدنی این استان به شما خواهد داد.

سفر با تور اردبیل برای چه کسانی مناسب است؟

در تور اردبیل تمام افراد بالای 7 سال می‌توانند شرکت داشته باشند. در روز اول این سفر حدود 2 ساعت پیاده‌روی در فضای شهری و در روز دوم حدود یک ساعت پیاده‌روی در مسیر بدون شیب در انتظار مسافران است. مسافران تور داخلی اردبیل باید این میزان فعالیت را برای این تور در نظر بگیرند. این تور برای آنهایی که عاشق طبیعت، آرامش و لذت بردن از چشمه‌های آبگرم هستند، عالی خواهد بود.

اردبیل را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور اردبیل آژانس گردشگری دالاهو یک تور سه و نیم‌روزه است و در این مدت مسافران تور داخلی امکان این را خواهند داشت تا از تمام مناطق دیدنی اردبیل دیدن کنند.

در سفر به اردبیل کجا بمانیم؟

مسافرانی که با تور اردبیل آژانس گردشگری دالاهو به این شهر سفر می‌کنند در یک هتل ۴ ستاره اقامت خواهند داشت. این هتل با در نظر گرفتن استانداردهای آژانس گردشگری دالاهو انتخاب شده و اقامت راحت و مطلوبی را در اختیار مسافران تور داخلی قرار می‌دهد. مسافرانی که به شکل شخصی به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر بمانند.

قبل از تور اردبیل بدانید

بهتر است مسافران تور داخلی اردبیل نکات زیر را هنگام سفر به این منطقه در نظر داشته باشند:
• سفر به اردبیل هم مناسب کسانی است که مشتاق دیدن زیبایی‌های طبیعت هستند و هم می‌خواهند از جاذبه‌های تاریخی یک منطقه دیدن کنند.
• برنامه‌های اعلام شده در تور داخلی اردبیل ممکن است با توجه به شرایط آب‌وهوایی و یا سایر عوامل محیطی یا فنی دچار جابه‌جایی شوند که باید این نکته را در نظر داشت.
• در این تور داخلی هزینه آبگرم‌های سرعین و گشت اختیاری «آلوارس» به عهده مسافران است.

سوغات و صنایع‌دستی اردبیل

یکی از بخش‌های جذاب سفر به استان اردبیل خرید سوغات و صنایع‌دستی از این دیار است. مهم‌ترین سوغاتی‌های این منطقه خوراکی‌های آن هستند که طرف‌داران بسیاری دارند. عسل، سرشیر و کره محلی از مهم‌ترین سوغاتی هستند که می‌توانید از اردبیل به خانه خود بیاورید. حلوای سیاه نیز از خوشمزه‌های دیگری است که با استفاده از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی تهیه می‌شود و یک سوغاتی منحصربه‌فرد از این منطقه است. اگر به دنبال صنایع‌دستی خاصی هستید جاجیم و گلیم اردبیل را می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم که یادگاری همیشگی برای عزیزان‌تان می‌توانند باشند.

 

نسخه انگلیسی تور اردبیل: Ardabil and Sara’eyn Tour


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
علی
1398/10/30 20:07
اردبیل یکی از زیباترین استان‌های ایران است اما در گردشگری مغفول مانده به نظرم.
پاسخ دهید...

در حال حاضر تور اردبیل نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر