تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

مالزی

24 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور مالزی را برای سفر می‌پسندم؟

اگر به فرهنگ آسیایی، طبیعت بسیار زیبا، سواحل رؤیایی و بناهای تاریخی خاص آسیایی علاقه‌مند هستید، حتماً تور مالزی را می‌پسندید. در مالزی ترکیبی از سنت و مدرنیته در کنار طبیعت بسیار زیبا که شامل کوهستان‌های جنگلی، دشت‌های مرتفع ساحلی، و سواحل بسیار زیبا هستند به گردشگران عرضه می‌شود. شما در تور مالزی می‌توانید در شهرهای مدرنی همچون کوالالامپور در زیر بلندای آسمان‌خراش‌ها قدم بزنید و از طرف دیگر در جزایر مالزی به سراغ آفتاب‌گرفتن و تفریحات ساحلی بسیار خاص بروید. تنوع جاذبه‌های گردشگری مالزی آن‌قدر زیاد است که از انتخاب تور مالزی پشیمان نمی‌شوید. مالزی، بهشت آسیا نامیده می‌شود و سفر به آن نمی‌تواند برای شما جذاب نباشد.

مالزی کجاست؟

مالزی یکی از کشورهای بسیار پر گردشگر جنوب شرق آسیا است. این کشور از دو منطقه مجزا تشکیل شده که توسط دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده‌اند. شبه‌جزیره مالزی یا مالزی غربی از شمال با تایلند و از جنوب با سنگاپور مرز مشترک دارد. مالزی شرقی که بورنئوی مالزی نیز نامیده می‌شود، هم مرز اندونزی است. مالزی کشوری چندفرهنگی و چندزبانی محسوب می‌شود؛ زیرا چینی‌ها، هندی‌ها، مالایایی‌ها و اقوام بومی بخش بزرگی از مردم این کشور را تشکیل می‌دهند. زبان رسمی مردم مالزی «مالایی» است و دین بیشتر مردم این کشور اسلام است.

 

پرواز با تور مالزی چگونه انجام می‌شود؟

برای سفر با تور مالزی خطوط هوایی متعددی پرواز به این کشور را ارائه می‌دهند که از آن جمله می‌توان به قطر ایرویز، مالزیا ایرلاینز، ترکیش، امارات و... اشاره کرد. بیشتر این پروازها در فرودگاه کوالالامپور به زمین می‌نشینند و با توجه به اینکه این پروازها غیرمستقیم هستند و یک توقف در مسیر خواهند داشت، زمان پرواز آنها متفاوت خواهد بود. از ایران به مالزی پرواز مستقیم هم وجود دارد. این پرواز تقریبا 7 ساعت طول می‌کشد و مقصد شما فرودگاه کوالالامپور خواهد بود.

آیا برای تور مالزی ویزا می‌خواهد؟

افرادی که با تور مالزی قصد سفر تفریحی حداکثر تا دو هفته دارند، نیازی به ویزا نخواهند داشت. مسافران فقط با ارائه پاسپورت در فرودگاه کوالالامپور می‌توانند ویزای توریستی خود را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران آژانس دالاهو در مورد ویزای مالزی مشورت نمایید و در این تور خارجی جذاب ثبت‌نام کنید.

 

بهترین زمان سفر با تور مالزی کی است؟

مالزی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته و آب‌وهوای استوایی دارد. می‌توان گفت که در طول سال آب‌وهوای این کشور همواره گرم و مرطوب است. بهترین زمانی که می‌توان برای تور مالزی در نظر گرفت بین ماه مارس و اوایل اکتبر است که میزان بارندگی بسیار کمتر می‌باشد. ماه ژانویه و فوریه هم با وجود بارندگی برای سفر مناسب هستند؛ زیرا بسیاری از فستیوال‌های مالزی در این دوره برگزار می‌شوند.

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
  • 22 شهریور 1403
    • 9 روزه
    • از 53,000,000 تومان + 1,200 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های تور مالزی چیست؟

در ابتدای ورود به مالزی به کوالالامپور نبض تپنده این کشور وارد می‌شوید و می‌توانید از برج‌های دوقلوی «پتروناس» که از بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا هستند دیدن کنید و همچنین به دیدن محله چینی‌ها بروید. اگر به دنبال جاذبه‌های خاص در تور مالزی هستید «غار آهکی باتو» که محل عبادت هندوهاست می‌تواند برای شما بسیار دیدنی باشد. «لنکاوی» یکی دیگر از مناطق بسیار معروف مالزی است که برای طبیعت دوستان مقصدی فراموش‌نشدنی محسوب می‌شود. شما می‌توانید در سواحل نقره‌فام، تپه‌های پوشیده از جنگل و کوه‌های سنگلاخی قدم بزنید و یا از ورزش‌های آبی بی‌نظیر این منطقه لذت ببرید. «کمرون هایلند» که بر روی ارتفاعات مالزی قرار گرفته و منطقه‌ای سرسبز و خنک است، نباید در تور مالزی فراموش شود. این منطقه شما را به دیدن مزارع سرسبز چای و توت‌فرنگی و تماشای باغ‌های پروانه و زنبورعسل دعوت می‌کند که از دیدنش پشیمان نمی‌شوید. «جورج تاون» نیز که جزو میراث جهانی یونسکو در سال ۲۰۰۸ شناخته شده شهری پرهیاهوست که دیدن معماری زیبا و قدیمی آن را نباید از دست دهید.

جشن‌ها و فستیوال‌های تور مالزی

در مالزی جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌شود که حضور در آنها می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. یکی از اصلی‌ترین جشن‌های مالزی، جشن سال نو میلادی و سال نو چینی است که در ماه‌های دسامبر و ژانویه برگزار می‌شود. «جشنواره فانوس» در ۲۵ مرداد یکی از جشن‌های معروف دیگر است که با موسیقی و آتش‌بازی همراه است. «جشنواره گاوای دایاک» جشنواره‌ دیگری است که مردم محلی «سارا واک» با پوشیدن لباس محلی و رقص و آواز آن را جشن می‌گیرند و در خردادماه برگزار می‌شود. اگر تور مالزی شما با این جشن‌ها هم‌زمان باشد تجربه‌ای بی‌نظیر از بودن در میان اهالی مالزی به دست خواهید آورد.

 

شکم گردی و غذاهای معروف تور مالزی چیست؟

مالزی به غذاهای خاص و خوشمزه خود معروف است و می‌تواند مقصد جذابی برای افراد شکم گرد باشد. یکی از غذاهای معروف این کشور «ناسی داگانگ» است که از برنج بخارپز در شیر نارگیل، جو سرخ شده، زردچوبه و تخم‌مرغ آب پز تهیه می‌شود. غذای معروف دیگر «ساتای» نام دارد که ترکیبی از گوشت کبابی همراه با سس مخصوص زغال پز است. «نودل سرخ شده» غذای خوشمزه و معروف دیگری است که با تکه‌های گوشت و موسیر یا پیاز طبخ می‌شود و طعم بسیار تند آن می‌تواند هوش از سرتان بپراند. به‌صورت کلی در غذاهای مالزی شما می‌توانید ترکیبی از فرآورده‌های برنج و غذاهای دریایی را مشاهده کنید.

 

نکاتی که باید پیش از سفر با تور مالزی از آنها اطلاع داشته باشید

- مالزی دارای آب‌وهوای استوایی و گرم است. سعی کنید هر زمانی از سال که به آن سفر می‌کنید لباس‌های خنک و راحت همچون لباس‌های نخی به همراه داشته باشید.
- مالزی کشور مدرنی محسوب می‌شود؛ اما در بسیاری مناطق بر روی پوشش حساس هستند؛ به همین دلیل بهتر است در حین تور مالزی لباس پوشیده همراه خود داشته باشید و در اماکن مذهبی لباس رسمی بپوشید و روسری به سر کنید. ضمنا ورود با لباس کوتاه به معابد ممنوع است.
- برخی داروها در مالزی ممنوع هستند و به همین دلیل پیش از سفر با تور مالزی حتماً مطمئن شوید که داروی شما در لیست داروهای مجاز مالزی قرار داشته باشد. حمل برخی از داروها و مواد مخدر در مالزی نه‌تنها جرم است؛ بلکه حکم آن می‌تواند اعدام باشد.
- حیوانات در سطح شهرهای مالزی حامل ویروس هاری هستند و از قوانین مالزی این است که به آنها به‌هیچ‌عنوان دست نزنید. در تور مالزی و به‌خصوص در سفر به جزیره‌های پینانگ و لنکاوی، موجودات آبزی چون عروس دریایی، توتیا و مار آبی هم وجود دارند. به‌همین دلیل نمی‌توانید در آب‌های آزاد شنا کنید.
- در هنگام سفر با تور مالزی به‌هیچ‌عنوان از آب شهری ننوشید و یا غذاهای خام و نپخته این کشور را مصرف نکنید.

هزینه‌های جانبی در هنگام سفر به مالزی

یک بطری آب یک و نیم لیتری در مالزی، چیزی در حدود نیم دلار است. برای صرف غذا در یک رستوران معمولی تقریباً باید ۳ تا ۴ دلار هزینه کنید و اگر هوس قهوه‌ای مانند کاپوچینو داشتید حدود ۳ دلار باید بپردازید. بلیت وسایل حمل‌ونقل عمومی محلی اگر یک‌طرفه باشد چیزی در حدود نیم دلار است.






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل