تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

گران‌ترین تورهای پرواز با بالون در دنیا

یکی از بهترین تجربه‌هایی که می‌توان در تور خارجی داشت بالون‌سواری است. امکان بالون‌سواری در همه جای دنیا وجود ندارد و تنها در برخی کشورها و شهرهای خاص است که افراد می‌توانند این تجربه خاص را داشته باشند. یکی از نزدیک‌ترین مکان‌هایی که مسافران تور خارجی می‌توانند تجربه بالون‌سواری را داشته باشند «کاپادوکیا» در ترکیه است. در ادامه به بالون‌سواری در تور کاپادوکیا و بسیاری کشورهای دیگر بیشتر خواهیم پرداخت.

تورکاپادوکیا

کجا بالن‌سواری کنیم؟

در سفر با تور خارجی چه بخواهید طلوع خورشید را از ارتفاعات کاپادوکیه ترکیه ببینید و چه بخواهید بیننده مهاجرت گورخرها و حیوانات وحشی در دشت‌های سرنگتی باشید با بالون‌سواری می‌توانید این تجربه‌ها را به سطح جدیدی برسانید. بالون‌سواری در چنین مکان‌هایی لذت دیدن این زیبایی‌ها را چند برابر می‌کند و به همین دلیل در تور کاپادوکیا و بسیاری تورهای خارجی دیگر توصیه می‌شود. در ادامه با معروف‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید بالون‌سواری را تجربه کنید آشنا می‌شوید:

کاپادوکیا، ترکیه‌ Cappadocia, Turkey

یکی از بهترین تجربه‌های بالون‌سواری می‌تواند در تور کاپادوکیا اتفاق بیفتد. کاپادوکیا شهر عجیبی است که در کشور ترکیه قرار دارد و منظره‌های غیرزمینی و طرح عجیب سنگ‌ها و صخره‌های غیرعادی‌اش باعث شده بالون‌سواری در آن یکی از معروف‌ترین تجربه‌های بالون‌سواری جهان باشد. به طور معمول بالون‌سواری در تور کاپادوکیا چیزی در حدود ۴۵ دقیقه تا دو ساعت به طول می‌انجامد و چند گزینه پروازی مختلف وجود دارد که مسافران تور خارجی می‌توانند بر اساس بودجه خود آنها را انتخاب کنند.
بالون‌سواری در تور کاپادوکیا قیمت مناسب‌تری نسبت به بالون‌سواری در سایر کشورهای جهان دارد و اگر به شکل گروهی انجام شود هزینه آن بسیار کاهش می‌یابد. قیمت بالون‌سواری در تور کاپادوکیا به شرایط مختلفی همچون فصل، زمان روز و تعداد مسافران باز می‌گردد. به طور معمول در بین ماه‌های می تا اکتبر قیمت بالون‌ها بسیار بیشتر از سایر مواقع سال است و به مبلغی در حدود ۲۸۰ یورو نیز می‌رسد.

سرنگتی، تانزانیا‌ Serengeti, Tanzania

اگر تیتراژ آغازین فیلم شیرشاه را دیده‌اید در واقع شاهد منظره کارتونی سرنگتی در مقابل چشمان خود بوده‌اید. سرنگتی یکی از پارک‌های ملی تور تانزانیا به شمار می‌رود که بالون‌سواری بر فراز آن از بی‌نظیرترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در یک تور خارجی داشته باشید. سوار بر بالون می‌توانید منظره‌ای بدون مانع از شیرها، فیل‌ها، اسب‌های آبی و زرافه‌ها را ببینید و تمام شکوه آفریقا و حیات‌وحش آن را از زاویه دیگر تماشا کنید.

آلبوکرکی، نیومکزیکو‌Albuquerque, New Mexico

به مدت نه روز در ماه اکتبر، «آلبوکرکی» به مرکز دنیای بالون‌سواری تبدیل می‌شود. در این ۹ روز جشنواره بین‌المللی بالون آلبوکرکی برگزار می‌شود و فرصتی مناسب به مسافران تور خارجی می‌دهد تا بالون‌سواری بر فراز چشم‌انداز کوهستانی - بیابانی این منطقه را از بالا تماشا کنند. این رویداد سالانه بزرگ‌ترین مسابقه و جشنواره بالون‌های هوای گرم در جهان است و تجربه آن می‌تواند در این بخش از کره زمین بی‌نظیر باشد.

باگان، میانمار‌Bagan, Myanmar

یکی دیگر از بهترین مکان‌های بالون‌سواری در جهان، منطقه «باگان» در «میانمار» است. در این منطقه هزاران معبد، صومعه و بتکده‌های باستانی که بین قرن یازدهم تا سیزدهم ساخته شده‌اند در سراسر دشت‌ها پراکنده‌اند. مسافران تور خارجی می‌توانند از بالای یک بالون در این منطقه شکوه تمدن این منطقه را درک کنند و زیبایی باقی‌مانده‌های تاریخی را از زاویه دیگری ببینند.

توسکانی، ایتالیا‌ Tuscany, Italy

یکی از مناظر حیرت‌انگیز اروپا را می‌توانید هنگام بالون‌سواری بر فراز توسکانی ببینید. از میان ابرها دیدن تپه‌های طلایی و سبز توسکانی در میان دهکده‌ها و قلعه‌های قرون‌وسطایی یکی از رمانتیک‌ترین صحنه‌هایی است که می‌توانید در حین تور ایتالیا مشاهده کنید. یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید تجربه بالون‌سواری در توسکانی را داشته باشید هنگام طلوع آفتاب است که زیباترین منظره‌ها جلوی چشمانتان رقم می‌خورد.

دره لوآر، فرانسه‌ Loire Valley, France

اگر می‌خواهید بر فراز قصرها و دهکده‌های قرون‌وسطایی در دره فوق‌العاده زیبای «لوآر» یک تجربه بی‌نظیر داشته باشید حتماً بالون‌سواری را در این منطقه در برنامه خود بگنجانید. دره لوآر یکی از میراث جهانی یونسکو است که رودخانه‌ای پرپیچ‌وخم و حومه‌های سرسبز را نیز در خود جای‌داده است. این دره دو ساعت از پاریس فاصله دارد؛ اما انگار در دنیای دیگری به سر می‌برد. در تور فرانسه می‌توانید این تجربه جذاب را داشته باشید.

انگکور وات، کامبوج‌ Angkor Wat, Cambodia

یکی از بهترین مکان‌هایی که مسافران تور خارجی در شرق آسیا می‌توانند تجربه بالون‌سواری را داشته باشند «انگکور وات» در «تور کامبوج» است. این منطقه که جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود بزرگ‌ترین بنای مذهبی جهان و یکی از برترین جاذبه‌های آسیای جنوب شرقی را در خود جای داده است. دیدن انگکور وات از بالا، چه در طلوع و چه در غروب خورشید، یک تجربه شگفت‌انگیز است که مطمئناً نفس مسافران تور خارجی را بند می‌آورد.

وادی رام، اردن‌ Wadi Rum, Jordan

اگر با تور خارجی به سمت «اردن» روانه شده‌اید حتماً بالون‌سواری بر فراز منظره بیابانی «وادی رام» را تجربه کنید. مردم بادیه‌نشین «زالابیا» هزاران سال است که این منطقه را خانه می‌نامند و زندگی عشایری خود را در دل این مکان ادامه می‌دهند. این منطقه چشم‌اندازی بسیار شبیه به صخره‌های دودکشی کاپادوکیه دارد. اگر می‌خواهید زیباترین لحظه‌های بالون‌سواری را تجربه کنید طلوع آفتاب را بر فراز وادی رام از دست ندهید.

ماسای مارا، کنیا‌Masai Mara, Kenya

یکی دیگر از تجربه‌های بالون‌سواری در تور خارجی می‌تواند در هنگام رفتن به «پارک ملی ماسای مارا» رقم بخورد. در این پارک ملی مسافران تور کنیا می‌توانند یک بالون‌سواری بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه را تجربه کنند و منظره‌های متفاوتی را از حیوانات و پرندگان مختلف در زیر پای خود ببینند.

دبی، امارات متحده عربی‌ Dubai, United Arab Emirates

در دبی، کشور نزدیک به ایران نیز تجربه بالون‌سواری بر فراز کوه‌های «هاجر» امکان‌پذیر است. این ماجراجویی به طور معمول قبل از سحر آغاز می‌شود و مسافران تور خارجی می‌توانند شاهد عبور غزال‌ها و شترها بر روی تپه‌های زیرین خود باشند. ازآنجایی‌که صحرا در تابستان به شدت گرم می‌شود، بالون‌سواری فقط بین سپتامبر و مه امکان‌پذیر است.

برنیز اوبرلند، سوئیس‌ Bernese Oberland, Switzerland

تصور بالون‌سواری بر فراز تپه‌های پوشیده از برف می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. در بالون‌سواری «برنیز اوبرلند» مسافران تور خارجی سفر خود را از شهر پیست اسکی «گستاد» آغاز خواهند کرد و تا ارتفاع ۱۰ هزار فوتی بالا خواهند رفت. این سفر پر ماجرا پیش از طلوع خورشید آغاز می‌شود و تصاویری خیره‌کننده در مقابل چشمان مسافران خلق می‌کند.

سخن آخر

یکی از تجربه‌های هیجان‌انگیزی که می‌تواند هر سفری را خاص‌تر کند و باعث شود مسافران بتوانند زیبایی‌های هر مکانی را از زاویه‌ای دیگر ببینند بالون‌سواری است. بالون‌سواری در جاهای مختلفی از دنیا امکان‌پذیر است که یکی از آنها هنگامی است که مسافران در تور کاپادوکیا شرکت می‌کنند. بالون‌سواری در تور کاپادوکیا به نسبت دیگر نقاط جهان قیمت مناسب‌تری دارد و در دسترس تر است. اگر می‌خواهید تجربه بالون‌سواری را در یکی از زیباترین مکان‌های ترکیه تجربه کنید بالون‌سواری در کاپادوکیا را نباید از یاد ببرید.
برای کسب اطلاعات لازم در مورد تور کاپادوکیا و سایر تورهای خارجی می‌توانید با مشاوران آژانس گردشگری دالاهو مشورت کنید.



1392/11/12 | کد مطلب: 1553
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.