تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

5 جاذبه پاریس که می‌توان آنها را رایگان دید!

34 رای   شما هم امتیاز بدهید!

پاریس یک از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شهرهای اروپا می‌باشد که به ‌ویژه در فصل تابستان، بازدیدکنندگانی را از سرتاسر جهان جذب می‌کند. این شهر به عنوان شهر عشق، بهشت ادبی، مرکز مُد  همراه با مناظر متنوع و جذاب شناخته می‌شود. پاریس با وجود اینکه یکی از گران‌ترین شهرها در جهان می‌باشد، جاذبه‌های نفس‌گیری دارد که شما می‌توانید آن‌ها را به‌ صورت رایگان دیده و این موضوع به شما اجازه ‌دهد تا پولتان را برای کارها و چیزهای مهم‌تری ذخیره نمائید. جاذبه‌های رایگان زیر از جمله‌ی این موارد هستند.

تماشای برج ایفل از  Champ de Mars(یک فضای سبز عمومی بزرگ در پاریس)

اگر دوست دارید که در طول روز برج ایفل را تماشا کنید، پس احتمالاً دوست خواهید داشت که در شب، یعنی زمانیکه تمام برج روشن و چراغانی است نیز از آن بازدید نمائید. این برج با ارتفاع 324 متر، معروف‌ترین جاذبه‌ی فرانسه می‌باشد. برای رسیدن به بالای برج در طول روز، باید بلیط تهیه نمایید. اما می‌توانید از نمای بالایی برج، از Champ de Mars به صورت رایگان، دیدن کنید. این پارک یک مکان عمومی می‌باشد که بین برج ایفل و École Militaire واقع شده است.  

بنابراین برنامه‌ریزی کنید تا همچنانکه منتظر به نمایش درآمدن روشنایی شگفت انگیز برج هستید از بهترین نوشیدنی‌ها، خوراکی‌ها، پتو، دوربین و البته قرار ملاقات خود در این فضای سبز لذت ببرید. برج تا ساعت 1 نیمه شب، در هر ساعت به مدت 5 دقیقه می‌درخشد و این شما را هیجان‌زده خواهد کرد. در طول تابستان، این نمایش تا 2 نیمه شب، طول می‌کشد.

www.dalahoo.com

تماشای فیلم‌ها در سینمای روباز (سینما در فضای باز)

اگر عاشق تماشای فیلم در محیط باز هستید، به راحتی قادر هستید تا این کار را به صورت رایگان در پاریس انجام دهید. بیشتر عصرهای تابستان خود را با رفتن به سینمای روباز در Parc de la Villette، که در ناحیه 19 واقع شده است، بگذرانید. این برنامه هر ساله از ماه جولای تا آگوست اجرا می‌شود و به طور معمول یک تم خاص را دنبال می‌کند.

به عنوان مثال، موضوع امسال Tous en scène به معنای «همه بروی صحنه» می‌باشد. The Killing، Be Kind Rewind، Where the Wild Things Are among others برخی از فیلم‌هایی هستند که انتظار می‌رود نمایش داده شوند. این برنامه‌های جذاب شما را در طول شب و یا عصر، سرگرم خواهد نمود. شما در حالیکه برروی چمن نشسته‌اید از تماشای فیلم مورد علاقه‌تان لذت می‌برید. همینطور می‌توانید با پرداخت 7 یورو از یک صندلی راحتی نیز استفاده نمائید.

www.dalahoo.com

گردش در کلیسای جامع نوتردام

اینجا یکی از زیباترین و مشهورترین سینماهای جهان می‌باشد. ساختن این بنا از سال 1163 شروع شده و در اوایل قرن 14 یعنی در حدود 100 سال بعد، کامل شده است. این کلیسا با پنجره‌های شیشه‌‌ای رنگ‌آمیزی شده‌ی زیبایش و دروازه‌های حکاکی شده‌اش، یک نمونه‌ی واقعی از معماری گوتیک می‎‌باشد که تماشای آن مطمئناً برای شما جالب خواهد بود. حتماً از داخل آن که پر از مجسمه‌های گوناگون می‌باشد، دیدن نمائید. اگر شما قدرت و انگیزه‌اش را دارید، با بالا رفتن از برج (422 پله‌)، یک منظره و چشم‌انداز دیدنی و جذاب از پاریس، ناقوس Bourdon bell و chimeras  حکاکی‌شده را خواهید دید.

علاوه بر مطرح شدن این مکان به عنوان جاذبه‌ی گردشگری، از آن برای خدمات، مجالس ترحیم، کنسرت‌ها و نمایش‌ها نیز استفاده می‌شود. بنابراین اگر شما یک کاتولیک هستید، رفتن به آنجا را برای تغذیه‌ی معنوی و روحانی خود در نظر بگیرید. نه تنها داخل این کلیسای جامع، بلکه ظاهر آن نیز ارزش دیدن و بررسی را دارد. در اطراف آن تندیس‌هایی انسانی وجود دارد که همیشه توجه جمعیت عظیمی را به خود جلب می‌کنند. 

بازدید از موزه‌های معروف به صورت رایگان

مادامیکه در پاریس هستید، می‌توانید از برنامه‌ی رایگان یک‌شنبه‌های اول شهر نیز استفاده کنید. در هر ماه در یک‌شنبه‌ی اول، شما این امکان را خواهید داشت که از مشهورترین بناهای تاریخی و کلاسیک شهر، بدون هیچ هزینه‌ای، بازدید کنید. Musée d’Orsay لوور و همچنین Pompidou Centre، برخی از جاذبه‌های اصلی می‌باشند که شما باید بازدید از آن‌ها را در برنامه‌تان قرار دهید.

به عنوان مثال در موزه‌ی لوور، شما مجموعه‌های هنری قابل‌ توجهی از بهترین هنرمندان جهان را می‌بینید، مانند نقاشی باشکوه مونالیزا از لئوناردو داوینچی. اگر رفتن به Musée d’Orsay را انتخاب می‌کنید، خودتان را میان کارهای هنری جذاب و زیبا توسط هنرمندانی همچون Claude Oscar Monet خواهید یافت. اما در Pompidou Centre بیشتر انتظار دیدن مجموعه‌های عالی از هنر اروپایی مدرن و معاصر را داشته باشید.

www.dalahoo.com

راه رفتن در Jardin du Luxembourg

بعد از گذراندن کل روز برای گردش در پاریس، می‌توانید به صورت رایگان در پارک Jardin du Luxembourg استراحت کنید. این پارک در ششم arrondissement واقع شده است. این باغ با چشم‌انداز زیبا، چشمه‌ها، بناهای تاریخی و مجسمه‌های زیادی از جمله مجسمۀ آزادی Frédéric Bartholdi، شما را سرگرم خواهد نمود. این پارک برای لذت بردن از یک پیک‌نیک، خواندن کتاب، یا حتی برای تمدد اعصاب مناسب می‌باشد، مطمئناً شما از محیط مهیج اطراف شگفت‌زده می‌شوید.

منبع:tourism-review

برای سفر به پاریس، می‌توانید در تور اروپا با دالاهو همسفر شوید.

 

تورهای اروپا



1393/06/11 | کد مطلب: 1960
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.