تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
کارشناس صنایع:

رابطه‌ی گردشگری با جنگ، تروریسم و بیمه

25 رای   شما هم امتیاز بدهید!

به گفته‌ی کارشناس صنایع «بیل مک‌گاورن»، بنیانگذار و رئیس هئیت مدیره McGovern Associates، ناسازگاری‌های جهانی، فعالیت‌های تروریستی و جنگ‌ها بطور چشمگیری صنعت گردشگری و سفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این حال به رشد بازار تخصصی بیمه کمک می‌نماید. با برگزاری تورها و خطوط دریایی تفریحی متعدد با برندهای گوناگون، فرصتی برای آژانس‌های مسافرتی بوجود آمده است تا درحالیکه بهترین خدمات را برای مشتریانشان فراهم می‌کنند، برنامه‌های کارپردازان را نیز با سود بالا ارائه دهند.

شرکت McGovern Associates، مشاور و متخصص بیمه‌های مسافرتی است که به برگزارکننده‌ی تورها، کشتی‌های مسافرتی، تفریحی و آژانس‌های مسافرتی آنلاین، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد. برطبق گفته‌ی مک‌گاورن، با توجه به اینکه تهدیدات امروزی فراتر از مواردی همچون بیماری در یک کشور خارجی، سرقت یا از دست دادن اموال شخصی و یا لغو پرواز است، بنابراین بیمه تخصصی برای مسافران به خصوص مثل دیپلمات‌ها و کارکنان شرکت در مناطق پرخطر، امری ضروری است.

مک‌گاورن اضافه می‌کند: برای مثال ترور، حتی می‌تواند امن‌ترین مکان‌ها مانند مراکز خرید، مراکز حمل و نقل عمومی، هتل‌ها را تبدیل به محیط‌های بالقوه‌ای کند که زندگی انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

اگر یکی از مشتری‌ها در محیط آزاردهنده‌ای قرار بگیرد، اکثر پوشش‌های بیمه‌ای نهایتاً کاری که انجام می‌دهند این است که یک بلیط یک طرفه به آن شخص بدهند که از آن کشور خارج شود. حال اگر جنگ داخلی رخ دهد و تمام مسیرها به فرودگاه مسدود باشد، تمام پروازهای هوایی لغو بشود و یا هیچ حمل و نقل جایگزینی وجود نداشته باشد، چگونه این افراد خود را به فرودگاه برسانند؟! اینجاست که بیمه خروج فرد، سرویس 24 ساعته‌ای را ارائه می‌دهد که تمام هماهنگی‌های شخص برای خروج از آن کشور را مهیا می‌کند.

مک‌گاورن همچنان می‌افزاید: کمک کردن به مسافران برای داشتن چنین سرویس‌هایی نه تنها با ارزش است بلکه باعث می‌شود تا مسئولیت قانونی آژانس‌ها را بسیار کاهش ‌دهد.

همچنین با افزایش ناآرامی‌های سیاسی در تمام دنیا، مک‌گاورن به محبوبیت سفرهای ماجراجویانه از جمله رفتینگ و کوه نوردی در مناطق دور افتاده اشاره می‌کند و می‌افزاید حتی اگر این فعالیت‌ها در نقاط امن و کنترل شده انجام شود، باز هم احتمال رخداد چنین حوادثی وجود دارد.

به این ترتیب بیمه‌هایی بوجود آمدند که شامل عملیات جست و جو و نجات هستند. چنانچه فردی مسیر خود را گم کند یا گزارش شود که آن فرد گم شده است، شرکت بیمه تمام هزینه‌ها برای یافتن آن فرد را که بدون بیمه قطعاً رقمی فضایی است، را تقبل می‌کند. این هزینه‌ها می‌تواند شامل سوخت، هزینه شخصی، اجاره وسایل نقلیه، هلی‌کوپتر، قایق، برف روب، اسب، سگ، ژنراتورها و باقی تجهیزاتی که برای پیدا کردن یک شخص نیاز است، باشد.

مک‌گاورن تجربه‌ی خودش را زمانیکه در نایروبی کنیا بود بخاطر می‌آورد. او می‌گوید: بطور ناگهانی کل کشور دست به اعتصاب زدند و ما در یک هتل که دور تا دور آن بوسیله‌ی پارکی احاطه شده بود و تظاهرکنندگان در آن تجمع کرده بودند، قرنطینه شدیم. آنها درختان را سوزاندند، مردم را کشتند و با پلیس درگیر شدند و هیچ راه فراری برای ما وجود نداشت. آنها توانستند در یک لحظه به محوطه‌ی هتل هجوم آورده و باعث شدند تا حادثه حدود 2 روز به طول بینجامید. متاسفانه آن مدت ناآرامترین ساعات زندگی‌ام بود. با اینکه ماجرا به خوبی به پایان رسید، اما هر لحظه می‌توانست به بالاترین حد از خشونت و درگیری منجر شود.

مک‌گاورن در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر مسافران هرگز در حین تعطیلات، خودشان را در موقعیت مرگ یا زندگی (مانند همین حادثه) نمی‌بینند، اما باید یادآور شد که جهان دیگر مکان امنی برای مسافرت بدون در نظر گرفتن خطرات جنگ، تروریسم و سایر ناآرامی‌های اجتماعی نیست. برای مسافرت حرفه‌ای در هر سطحی، انتخاب بیمه می‌تواند بسیار کارساز و حیاتی باشد.

منبع:http://www.travelpulse.com/

جمع آوری، ترجمه و ویرایش: تحریریه دالاهو نیوز 



1393/06/18 | کد مطلب: 1984
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
آزاده سروستانی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.