تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ایران تصور شما را تغییر می‌دهد

خبرگزاری سی ان ان، در فهرستی که شامل شانزده کشور است از ایران به عنوان مقصد جذاب گردشگری نام برده است و سفر به آن را در سال ۲۰۱۶ پیشنهاد کرده است.

با به پایان رسیدن سال میلادی، بسیاری از سایت‌ها با دیدی کارشناسانه فهرستی از مناطق پیشنهادی برای سفر در سال ۲۰۱۶ فراهم کرده‌اند. نکته‌ی جالب نام ایران در بیشتر این فهرست‌هاست. نشریه‌هایی چون؛ نشنال جئوگرافیک، سفر و اوقات فراغت اقدام به رتبه‌بندی مناطق پیشنهادی برای سفر در سال جاری کردند. در فهرست مجله نشنال جئوگرافیک ایران گزینه‌ی اول و در فهرست نشریه سفر و اوقات فراغت کشورمان در رتبه پنجم قرار دارد.

قسمتی از گزارش و آخرین فهرست گردشگری سی ان ان را ببینیم.

بهترین داستان‌ها از جاده‌هایی شروع می‌شود که در آن سفرهای کمی شده است. با ایجاد شدن مسیرهای جدید، کشورهای در حال توسعه به استقبال گردشگران جدید خواهند رفت. پس چه مقاصدی برای سال ۲۰۱۶ جذاب هستند؟ این سوال را از کارشناسانی که در مورد مناطق مسافرتی تحقیق می‌کنند پرسیدیم و در نهایت به فهرستی از ۱۶ کشور رسیدیم:

مغولستان آسیا، پاپوآ گینه نو اقیانوسیه، قطب شمال، ماداگاسکار آفریقا، ایران آسیا، تایوان آفریقا، هند آسیا، اوگاندا آفریقا، گرجستان آسیا، ایالات متحده آمریکا آمریکا، پاتاگونیا آمریکا، پالائو اقیانوسیه، قطب جنوب، هندوراس آمریکا، گابون آفریقا، رومانی اروپا

گردشگران خارجی

اما در مورد ایران... هیچ جایی به اندازه ایران تصورات شما را تغییر نخواهد داد؛ به اسکی بروید یا به ساحل، مساجد زیبا را ببینید، به بازار بروید، شعرهای فارسی را بشنوید و چاشنی‌های موجود در غذاها را بچشید. شیراز و اصفهان شهرهایی که به خاطر داستان‌های عاشقانه‌شان معروف هستند، پوشیده از روستاها و زمین‌های نیمه عشایری هستند. مسافران که به ایران رفته‌اند نیز از مهمان‌نوازی مردم می‌گویند.

نوزده میراث ثبت جهانی یونسکو از جمله تخت جمشید و بیابان لوت که به تازگی به این فهرست اضافه شدند از جاذبه‌های دیگر این سرزمین باستانی هستند. تعداد توریست‌های ایران رو به افزایش است و مسئولان این کشور پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۲۵ تعداد توریست ها به ۲۰ میلیون نفر برسد. چه چیزی در رابطه با ایران جدید است؟!

بهتر شدن روابط دیپلماتیک نتایج مثبت مانند راحت‌تر سفر کردن به ایران را در پی دارند. از طرفی باز شدن سفارت انگلیس هم برای گردشگری مهم است. یکی از کارمندان یک مرکز گردشگری می‌گوید: با لغو شدن هشدار انگلیس برای سفر به ایران، این گنج بیشتر قابل دسترس خواهد بود. 

گزارشی در تناقض با سیاست رسمی آمریکا

این گزارش در حالی سفر به ایران را پیشنهاد کرده که با تصویب ««لایحه محدودیت مسافرتی به آمریکا» صنعت گردشگری ایران با مسائلی روبرو خواهد شد. بر اساس این لایحه شهروندان ایرانی، عراقی، سودانی و سوری که پاسپورت کشورهایی را دارند که بدون ویزا می توانند به آمریکا سفر کنند دیگر نمی توانند از این موضوع استفاده کنند و برای سفر به آمریکا نیاز به ویزا دارند.
اما خبرها حاکی از آن است که احتمال لغو این موضوع وجود دارد. باید صبر کنیم و ببینیم این داستان چگونه پیش می‌رود.



1394/10/02 | کد مطلب: 3270
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.