تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

مالدیو، کشور هزار جزیره

اگر اهل ماجراجویی هستید و آب و دنیای زیر آب برایتان جذاب است و در عین حال دوست دارید یک سفر لوکس با امنیت کامل داشته باشید مالدیو همان مقصد رویایی خواهد بود.

 

درباره مالدیو

مالدیو، کشوری که 99% از مساحتش را آب تشکیل می‌دهد و تنها 1% آن خشکی‌ست! جالب است بدانید که بیش از هزار جزیره در مالدیو وجود دارد، جزایری که مساحت آن‌ها از 1 یا 2 کیلومتر مربع تجاوز نمی‌کند.

 

تور مالدیو

 نمایی از جزیره‌ای در مالدیو

 پرواز بر فراز مالدیو و تماشای جزیره‌های مرجانی از بالا یکی از فرصت‌های تفریحی در مالدیو است

 

کانال‌های ارتباطی در اندازه‌های مختلف بین این جزایر برای حرکت وجود دارد.

 

قایق سواری در بین جزایر مالدیو

با این قایق‌ها بین جزایر در مالدیو می‌توانید رفت و آمد داشته باشید و از تماشای مناظر و قایق سواری هم لذت ببرید.

 

جزایر احاطه شده با تالاب‌هایی که آب بسیار شفاف و تمیزی دارند بهترین مکان برای شنا، دایو و اسنورکلینگ هستند.

 

غواصی در آب‌های زلال اقیانوس هند، مالدیو

غواصی یکی از بهترین تفریحات در مالدیو است حتی اگر چیزی از آن نمی‌دانید شانس امتحان کردنش را در مالدیو دارید

 

 

شیرجه در آب‌های مالدیو

شیرجه بزنید به قلب آب‌های آبی مالدیو

 

محل اقامت

در مالدیو بیش از 1000 ریزورت وجود دارد که امکانات عالی را برای اقامت در اختیار شما می‌گذارند. هر جزیره چندین ریزورت دارد و هزینه اقامت در ارزانترین آن‌ها برای هر نفر بین 100 تا 150 دلار و در گرانترین ریزورت تا 300 دلار می‌رسد.

 

پذیرایی در رزورت‌های مالدیو

 نحوه ارائه خدمات در یکی از ریزورت‌های  لوکس مالدیو

 

فضای داخلی یکی از هتل‌ها در مالدیو

 در این رستوران‌ها می‌توانید در آرامش کامل غذای مورد علاقه‌تان را سفارش داده و از خوردن آن لذت ببرید

 

رزورت‌های مالدیو

 کلبه‌های مالدیو با سقف‌های شیب‌دار چوبی با کامل‌ترین امکانات رفاهی 

 

 

رزورت مالدیو

 مقصدی برای سفرهای دو نفره و عاشقانه‌تان که تاهمیشه در خاطرتان خواهد ماند

 

وسایل پیشنهادی برای سفرتان

توصیه می‌کنیم در این سفر این موارد را حتما همراه خود ببرید: لباس شنا، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، دمپایی مناسب برای قدم زدن در ساحل و دوربین عکاسی برای ثبت لحظات واقعا رویایی در مالدیو

 

عکس سلفی در زیر آب

 غواصی کنید و سلفی بگیرید!

 

وقت غذاست، چی بخوریم؟!

یکی از موضوعات مهمی که در هر سفری ذهن گردشگران را به خود مشغول می‌کند آگاهی از وضعیت غذا و خورد و خوراک در مقصد است، در مورد مالدیو غذا بسیار ارزان و با کیفیت است؛ شما می‌توانید در ریزورت‌های محل اقامت خود با مبلغی بین 5 تا 20 دلار بهترین غذا‌ها را سفارش دهید و یک شام دلچسب همراه با انواع نوشیدنی‌ها  در کنار ساحل نوش جان کنید.

 

آشپزخانه مالدیو

 آشپزخانه مالدیوی

 

غذا در مالدیو

یکی از غذاهای مالدیوی با طراحی متفادوت برای عرضه به مسافران 

 

 

غذا در مالدیو

سبزیجات تازه و خوشمزه یه ساندویچ مالدیوی

 

طعم غذا‌های مالدیو بیشتر شبیه به غذای هندی‌ها‌ست و از ادویه‌های تند در پخت آن‌ها استفاده می‌شود. ماهی جز غذا‌های اصلی آن‌ها‌ست بخصوص ماهی تن و نوع سنتی غذای مالدیوی شامل برنج، ماهی پاک کرده، چیلی، پیاز و لیمو ترش می‌شود.

 

ماهی غذای اصلی مالدیو

بفرمایید ماهی تازه، غذای سنتی مالدیو

 

ببخشید ساعت چنده؟

فرض کنید به مالدیو سفر کردید و در حال حاضر در کنار ساحل ماسه‌ای مشغول استراحت بر روی صندلی خود هستید، یک‌باره تصمیم می‌گیرید با دوستان یا اقوامتان در ایران تماس بگیرید. تو این شرایط مهم‌ترین مساله دانستن ساعت کشورتان است، تفاوت ساعت ایران و مالدیو یک و نیم ساعت است. مثلا اگر در مالدیو ساعت 12 ظهر باشد در ایران 13:30 است.

 

استراحت در رزورت‌های مالدیو

شاید بخواهید در حال تماشای همین صحنه آن را با دوستانتان تقسیم کنید.

 

دانستنی‌های ضروری در سفر به مالدیو

آیا قصد سفر به مالدیو را دارید؟ این را بدانید که سرزمینی پر از هیجان و شگفتی برای سفرتان انتخاب کرده‌اید. پیش از سفر به مالدیو بهتر است نکات زیر را بدانید.

  • اگر فرزند زیر سه سال دارید ما این سفر را به شما توصیه نمی‌کنیم، چون هم فرزندتان حوصله اش سر خواهد رفت و هم خودتان نمی‌توانید به‌ راحتی تفریح کنید.
  • برای تمام لحظات سفرتان از قبل برنامه ریزی کنید؛ فراموش نکنید! هیچ روزی را بدون انجام فعالیتی مفرح از دست ندهید. هر روز یک برنامه‌ی هیجان‌انگیز را در فعالیت‌های روزانه‌تان بگنجانید، مالدیو پر است از تفریحات متنوع و بدانید که بدون برنامه‌ریزی وقت کم می‌آورید.
  • حتما از یک تور لیدر مجرب استفاده کنید تا هم به برنامه‌ریزی‌هایتان کمک کند و هم در یافتن مراکز تفریحی در زمان‌تان صرفه‌جویی شود.
  • ماله (پایتخت مالدیو) پر جمعیت و شلوغ است؛ برای رفت و آمد می توانید از اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید. اتوبوس‌ها در ایستگاه های از پیش تعیین شده توقف خواهند داشت. اگر قصد دارید تا به یکی از جزایر ماله سفر کنید برای عبور و مرور از قایق موتوری تندرو و کشتی استفاده می‌شود.
  • شماره 119 رایگان و برای تماس با پلیس بین‌الملل است؛ در صورت بروز مشکل اورژانسی و نیاز به آمبولانس می‌توانید با شماره 102 تماس بگیرید. ضروری‌ست تا این شماره‌ها را بر روی سیم کارت خود ذخیره کنید.
  • واحد پول مالدیو "روفیا" است و یک روفیا شامل 100 لاری می‌شود؛ لاری مثل سنت آمریکاست. سکه‌ها شامل 1 RF و 2RF می‌شوند و اسکناس‌ها از 5، 10، 20،50، 100تا 500 است.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری‌ست.
  • نیازی به واکسن ندارید مگر بخواهید به جنگل‌های سریلانکا در نزدیکی مالدیو سفری داشته باشید.
  • استفاده از نوشیدنی‌های الکلی در مالدیو ممنوع است. نوع پوشش هم اسلامی‌ست البته گردشگران می‌توانند بدون داشتن حجاب اسلامی در شهر بگردند. تمام این موارد برای اقامت و تردد در داخل شهر‌های مالدیو است در حالی که در ریزورت‌ها خبری از این محدودیت‌ها نیست.

در نهایت برای این‌که سفر بسیار خوبی به مالدیو داشته باشید موارد فوق را به‌خاطر بسپارید.

 

دیدار از شهر ماله پایتخت مالدیو

زندگی در شهر ماله بسیار متفاوت از سبک زندگی در ریزورت‌های جزایر مالدیو است. صد درصد مردم مالدیو مسلمان هستند و قوانین اسلامی در شهر حکمفرما‌ست. در ماله می‌توانید مسجد و زیارتگاه‌ این شهر را نیز مشاهده کنید.

 

شهر ماله از بالا

شهر ماله شلوغ و پرجمعیت در کنار اقیانوس هند

 

هوکورو میسکی یا مسجد جمعه یکی از بناهای دیدنی شهر ماله است، معماری خاص به‌همراه گنبد طلایی رنگ، تک مناره زیبا و استفاده از ترکیب سنگ و چوب با رنگ سپید، به زیبایی این مسجد بسیار افزوده است.

 

مسجد هوکورو در مالدیو

مسجد سفید مرجانی را حتما ببینید

 

مدهو زیارایی آرامگاه ابو البرکت یوسف البربری، کسی که در سال 1153 قبل از میلاد به ظهور اسلام معتقد بود. یکی از بناهای یادبودی که توصیه می‌شود حتما ببینید. در گشت و گذارتان در ماله بد نیست که به موزه ملی این شهر هم سری بزنید.

 کی بریم مالدیو؟

معمولا مهمترین سوالی که در سفر به جزایر و مناطق تفریحی دنیا از خود می‌پرسیم این است که "کی بریم؟"

در این‌گونه سفرها اصطلاحی مانند Low Season  و High season وجود دارد که اولی مربوط به زمان‌های خلوت‌تر سال و دومی برای زمان‌های شلوغ‌تر است، برای مالدیو "های سیزن" از مهرماه تا فرودین ماه است؛ پاییز و زمستان فصل بسیار مناسبی است، گردشگران بسیاری در ماه نوامبر معادل آبان ماه به مالدیو سفر می کنند و از تفریحات بی‌نظیر این جزیره شگفت انگیز بهره می‌برند.

 باران‌های موسمی در مالدیو

زمان مناسب را برای سفر به مالدیو انتخاب کنید تا زیر باران نمانید

 

اکثر گردشگران از اروپا هم به‌خاطر تعطیلات سال نو در زمستان سفر می‌کنند در عین حال آب و هوای مالدیو در این ماه‌ها مناسب‌تر است. در دیگر ماه‌های سال باران‌های موسمی موجب گل آلود و کدر شدن آب‌های اقیانوس هند در اطراف جزایر مالدیو می‌شوند. این را بدانید که تفریحات آبی در مالدیو تا حدود بسیاری به شرایط مساعد آب‌و‌هوایی وابسته است بنابراین اگر می‌خواهید سفر ایده‌آلی داشته باشید و برنامه‌های شنا یا غواصیتان کنسل نشود بهتر است به زمان سفرتان حتما توجه کنید.

 

گشت با قایق در مالدیو

 گشت با قایق در مالدیو در یک هوای خوب 

 

پاراسل سواری

 پاراسل سواری را فراموش نکنید

 

از تهران تا ماله

اکثر پرواز‌ها از تهران به مالدیو، مربوط به هواپیمایی امارات یا قطر هستند و در ساعت 2 تا 4 عصر در ماله فرود می‌آیند. مدت زمان پرواز هم 9 ساعت است. پس از وارد شدن به ماله از قایق‌های تندرو، بسیار شیک و تمیز برای رسیدن به جزیره مافوشی محل اقامتمان استفاده می‌کنیم. از ماله تا مافوشی با قایق تند‌رو حدود 25 دقیقه راه هست.

 

قایق‌های تندرو در مالدیو

 قایق‌های محلی برای رفت و آمد به مافوشی و دیگر ریزورت‌ها در مالدیو

 

سلام مافوشی

یک سفرِ پر از ماجرا و هیجان! هر روز یک چیز جالب تجربه کنید. اگر به مالدیو سفر کنید و از نزدیک آنجا را ببینید پی به درستی این جمله خواهید برد. در مافوشی ریزورت نیست اما می توانید از هتل برای اقامتتان استفاده کنید.

 

شنا در کنار لاک پشت‌ها-مالدیو

 به دنبال لاک‌پشت‌های مالدیو

 

تفریحات پیشنهادی ما در مالدیو

 

قایق‌سواری با استینگ ری

20تا 30 دقیقه قایق سواری در آب‌های مالدیو و نزدیک شدن به استین گری، نوعی ماهی پهن، یکی از تفریحات مهیج در مالدیو است.

 

شنا در عمق آب‌های مالدیو

 با این ماهی‌های عظیم الجثه اما بی‌خطر عکس یادگاری بگیرید

 

از دیگر تفریحات جذاب برای گردشگرانی که عاشق آب و حیاتِ زیر آب هستند دیدار با مارماهی و دلقک ماهی همراه با اسنورکلینگ و غواصی در جزایر مرجانی اطراف رزروت‌هاست.

 

مرجان‌های زیر آب در مالدیو

 تماشای مرجان‌های زیر آب

 

حیات زیبای زیر آب در مالدیو

این فقط یک نمونه از هزاران انواع ماهی در کف اقیانوس هند در مالدیو است

 

با دلفین‌ها عکس یادگاری بندازیم

تور گردش با دلفین‌ها هم برای هر نفر  حدود 60 دلار است و این امکان را به شما می‌دهد تا در کنار دلفین‌ها شنا کنید و آن‌ها را از نزدیک ببینید.

 

دلفین‌های مالدیو

با دلفین‌ها همراه شوید

 

ماهیگیری کنید حتی اگر آماتور هستید

آموزشگاه‌هایی در جزایر مالدیو هست که به گردشگران ماهیگیری را آموزش می‌دهند بنابراین اگر آماتور  هستید و تا به‌حال حتی دست به چوب ماهیگیری نزده‌اید در مالدیو این فرصت را دارید؛ در آرامش در میان آب‌های آرام اقیانوس هند به ماهیگیری بپردازید و مطمئن باشید که دست پر بر‌خواهید گشت.

 

ماهیگیری آماتور در مالدیو

 یکی از ماهیگیران آماتور در حال یادگیری

 

 

ماهیگیری در مالدیو

در مالدیو شانس گرفتن این ماهی‌ را هم دارید

 

 

آماده برای حبس نفس و مشاهده دنیای آبی باشید!

یکی از فعالیت‌های مفرح در سفر به مناطقِ ساحلی، اسنورکلینگ و غواصی در زیر آب است. اگر مدرک غواصی دارید تنها با پرداخت مبلغ 50 دلار به ازای هر نفر و در صورتی که نیاز به آموزش دارید با 70 تا 75 دلار می توانید از تجهیزات غواصی و اسنورکلینگ استفاده کرده و آموزش مختصری هم ببینید.

 

شنا در عمق آب مالدیو

به دل اقیانوس بزنید

 

در هنگام غواصی و شنا می‌توانید به کوسه‌نهنگ‌ها غذا بدهید و ترسی هم نداشته باشید چون کاملا بی‌خطرند.

 

ماهی‌های غول پیکر در زیر آب‌های مالدیو

 شانس دیدن این گونه‌های عجیب دریایی فقط در مالدیو نصیبتان می‌شود

 

جت اسکی و اسکی روی آب هم هست، همین‌طور پرواز بر فراز آب‌های جزیره می‌تواند لحظات پراز هیجان و مفرحی را برای شما فراهم کند.

 

پاراسل سواری در مالدیو

پاراسل سواری در مالدیو

 

سفر به عمق آب با زیردریایی

نه تنها می‌توانید شنا کنید حتی می‌توانید با استفاده از زیر دریایی به عمق آب‌های اقیانوس هند رفته و از تماشای طبیعت و حیات بکر زیر آبهای اطراف مالدیو لذت ببرید.

 

زیردریایی در مالدیو

زیردریایی ژول ورن!

 

اهل ماساژ هستید؟!

در مالدیو این فرصت را دارید تا یک ماساژ عالی زیر نظر ماساژور‌های حرفه‌ای جزیره را تجربه کنید. اگر از اضطراب کار و فعالیت‌های روزانه‌ی یکنواخت خود خسته شده‌اید و به‌دنبال ریلکس کردن هستید می‌توانید از خدمات این ماساژور‌ها و  انواع ماساژها مثل ماساژ با سنگ گرم بهره‌مند شوید. در حین ماساژ از روغن‌های گیاهی با خاصیت درمانی استفاده می‌شود، زمان استفاده از این خدمات از 10 دقیقه شروع می‌شود و بنابر درخواست افراد می‌تواند بیشتر هم باشد. در حین ماساژ می‌توانید حرکت ماهی‌ها را که از زیر کف شیشه‌ای اتاقک‌ها رد می‌شوند مشاهده کنید و حتما این جمله را با خود تکرار خواهید کرد: آرامش یعنی همین!

برای دیدن این زیبایی‌ها با دالاهو در تور مالدیو همسفر شوید.

 



1395/07/28 | کد مطلب: 3544
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
هانیه کاظمی

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
حبیب دانائی
1395/10/21 15:33
لطفا قیمت سفر به مالدیو را اعلام کنید
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1395/10/26 10:59
دوست عزیز سلام
لطفا به لینک زیر مراجعه کنید:
http://dalahoo.com/trip.cfm?id=11153
در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید:
021-88661360
با تشکر
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.