تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

شهر به خواب رفته در قرن هجدهم (فیلم ترینیداد)

تور کوبا پر از شگفتی است و حالا می‌خواهیم از شهری در این کشور صحبت کنیم که شبیه یک کارت‌پستال زیبای زنده شده است. این شهر «ترینیداد» نام دارد که با خیابان‌های کوچک سنگ‌فرش شده و ردیفی از خانه‌های رنگارنگ دوران استعماری، تصویری بی‌نظیر از قرن هجدهم را برای شما به تصویر می‌کشد. سفر به شهر ترینیداد یکی از بهترین جاذبه‌های تور کوبا محسوب می‌شود که می‌تواند با موسیقی و رقص و آواز، خاطره دیگری برای شما بسازد. سفر با تور خارجی کوبا و لمس شور و هیجان شهر ترینیداد، سفر از جنس دیگری است که شاید در کمتر جایی از دنیا امکان تکرار آن را داشته باشید.

تور کوبا

شهر ترینیداد کوبا کجاست؟

شهر ترینیداد در ساحل جنوبی کوبا در استان Sancti Spíritus و تقریباً در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی «هاوانا» قرار دارد. این شهر از زمان قرن نوزدهم که قرن طلایی کشت نیشکر در این منطقه بوده، توسعه کمی داشته و مرکز تاریخی آن دست‌نخورده باقی‌مانده است. می‌توان گفت خیابان‌های سنگ‌فرش پرپیچ‌وخم و معماری این شهر حداقل برای یک قرن بدون تغییر باقی ‌مانده و همین مسئله یکی از جاذبه‌های گردشگری تور خارجی کوبا شده است. زمانی که مسافران در تور کوبا به این شهر سفر می‌کنند احساس بازگشت به گذشته را دارند.
ترینیداد در سال 1514 توسط «فاتح دیگو ولاسکز»، که قبل‌تر شهرهای «باراکوآ» و «بایامو» را در غرب کوبا تأسیس کرده بود، تأسیس شد. اگرچه شهر در ابتدا به لطف معادن طلای خود رونق گرفت، اما بعداً با تجارت شکر و برده دوران شکوفایی خود را تجربه کرد. کارخانه‌های قند در اواخر دهه ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ این شهر را به آنچه امروز است، تبدیل کردند.

ترینیداد از شهرهای خاص و دوست داشتنی در کوبا است


امروزه ترینیداد شناخته‌شده‌ترین شهر استعماری کوبا محسوب می‌شود. از این شهر محافظت خوبی صورت گرفته تا همچنان دیدنی باشد و یکی از مهم‌ترین بخش‌های تور کوبا محسوب شود. منطقه تاریخی بسیار دیدنی مرکز این شهر نیز که از سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی ثبت شده، اخیراً تحت بازسازی کامل قرار گرفته است. این بازسازی‌ها باعث شده تا همچنان این شهر تاریخی با جاذبه‌های بی‌نظیر خود، مقصدی حتمی برای مسافران تور کوبا باشد.

بهترین کارهایی که می‌توانید در حین تور کوبا در ترینیداد انجام دهید

به طور معمول مسافرانی که با تور خارجی کوبا سفر می‌کنند توسط راهنما بیشتر نقاط دیدنی ترینیداد را خواهند دید. این جاهای دیدنی به شرح زیر هستند:

به سراغ پلازا مایور (PLAZA MAYOR) بروید

«پلازا مایور» نقطه مرکزی ترینیداد است و بهترین جا برای شروع گردش شما محسوب می‌شود. این میدان دیدنی جایی است که با بسیاری از جاذبه‌های دیگر احاطه شده است. ساختمان‌هایی که در اطراف میدان خواهید دید متعلق به صاحبان ثروتمند مزارع قند بوده‌اند که اکنون به موزه یا رستوران تبدیل شده‌اند. با رسیدن به این منطقه بهتر است خودتان را به یک نوشیدنی در یک کافه یا رستوران دعوت کنید و غرق در فضای خاص پلازا مایور شوید.

در خیابان‌های سنگی رنگارنگ پرسه بزنید

در تور کوبا و در شهر ترینیداد پیشنهاد می‌کنیم تا پس از پیدا کردن میدان پلازا مایور در اطراف این میدان و در خیابان‌های سنگی رنگارنگ آن شروع به پرسه زدن کنید. معماری ساختمان‌های این منطقه بسیار منحصربه‌فرد است. اکثر ساختمان‌ها، سقف‌های سفالی قرمز دارند و به‌ندرت از یک‌طبقه بالاتر می‌روند. دیوارها با رنگ‌های پاستلی آبی، صورتی، سبز و زرد تصویری بی‌نظیر ایجاد می‌کنند و پنجره‌ها به‌جای شیشه، ستون‌های چوبی دارند تا جریان هوا به داخل جریان یابد. گشت‌وگذار در این خیابان‌ها، بخش مهمی از تور خارجی کوبا است که نباید آن را فراموش کنید.

خیابان‌های رنگارنگ کوبا از دیدنی‌های منحصر به فرد آن است

به موزه‌ها حتماً سر بزنید

بخشی از گردش در شهر ترینیداد در تور خارجی کوبا به دیدن موزه‌ها اختصاص دارد. در ترینیداد موزه‌های زیادی وجود دارند که بسیاری از آنها عمارت‌های قدیمی در اطراف میدان پلازا مایور هستند و به‌راحتی می‌توانید از آنها دیدن کنید.

به دیدن کلیسای ایگلسیا سانتا آنا (Iglesia Santa Ana) بروید

این کلیسا در سال ۱۷۱۹ ساخته شده و در یک دوره زمانی، یک مکان مذهبی بسیار مهم کاتولیک در کوبا به شمار می‌رفته است. با اینکه هم اکنون کمی فرسوده و متروک شده اما جذابیت خود را همچنان دارد. فضای متروک این کلیسا یک شخصیت منحصربه‌فرد و معمایی به آن بخشیده و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در طی تور کوبا و در شهر ترینیداد حتماً از آن دیدن کنید.

معماری کلیساهای کوبا دیدنی و متفاوت است

به پارک سسپید (Céspedes) بروید

این پارک در جنوب شهر را قبل‌ها با نام Plaza Carrillo می‌شناختند و یک مرکز نسبتاً مدرن‌تر برای تجمع مردم است. این میدان بزرگ و پردرخت در قرن ۱۹ساخته شده و محلی بسیار مناسب برای تجمع مردم محلی است. اگر در هنگام سفر با تور خارجی کوبا می‌خواهید با مردم محلی این کشور بیشتر آشنا شوید حتماً به این پارک سر بزنید و در کنار استراحت در سایه درختان، به تماشای مردم بنشینید.

به دیدن دره Valle de los Ingenios بروید

این دره که با مناظر زیبای مزارع نیشکر، درختان نخل و کوه‌ها احاطه شده در میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در این منطقه آثار و بناهای قرن نوزدهمی که یادگار زمان کشت‌وزرع نیشکر توسط برده‌ها هستند و آسیاب‌های مربوط به این صنعت را می‌توانید ببینید. جدای از موارد فوق باید به بام این منطقه که Mirador de La Loma del نام دارد بروید و از فراز آن به کل منطقه بنگرید. برج ۴۴ متری Manaca Iznaga و خانه تاریخی «کاسا گوآچینانگو» که تبدیل به رستوران شده، از دیگر جاذبه‌هایی است که نباید در هنگام سفر با تور کوبا در شهر ترینیداد آنها را از دست بدهید.

مزارع نیشکر از دیدنی‌های تماشایی در کوبا هستند

به دیدن ساحل آنکون (Ancon) بروید

این ساحل در ۱۲ کیلومتری جنوب ترینیداد و در شبه‌جزیره آنکون قرار گرفته و اگر می‌خواهید یکی از زیباترین سواحل در حین تور خارجی کوبا را ببینید باید به سراغش بروید. ماسه‌های سفیدرنگ، آب شفاف آبی‌رنگ و رؤیایی، و صخره‌های مرجانی تصویری بی‌نظیر در این منطقه می‌سازند. شما می‌توانید از امکانات اقامتی هتل‌ها و خانه‌های مهمان‌پذیر استفاده کنید و کمی در آرامش ساحل و نور خورشید به استراحت بپردازید.

در پارک ال کوبانو (El Cubano) قدم بزنید

«پارک ال کوبانو» که در 5 کیلومتری شمال ترینیداد در «سیرا دل اسکامبری» واقع شده در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در این پارک شما می‌توانید با یک پیاده‌روی 3.6 کیلومتری خود را به آبشار Javira برسانید. در پارک ال کوبانو بقایای دوران استعمار برده‌داری مانند یک کارخانه قند که در آن برده‌ها کار می‌کردند، همچنان موجود است و دیدن آن برای مسافران تور کوبا می‌تواند بسیار دیدنی باشد.

پارک ال کوبانا کوبا به ثبت جهانی رسیده است و از دیدنی‌های مهم آن است

در کاسا دلاترووا (Casa de la Trova) در موسیقی غرق شوید

«کاسا دلاتروا» موسسه‌ای است که جهت حفظ و پیشرفت موسیقی کوبا تأسیس شده است. در این محل هر شب مردم محلی و گردشگران تور خارجی کوبا گرد می‌آیند تا از اجرای موسیقی زنده و بسیاری از نوشیدنی‌های خاص این منطقه لذت ببرند. علاوه بر کنسرت‌های پر جنب‌وجوشی که در این مکان برگزار می‌شوند، موزه کوچکی نیز وجود دارد که به موسیقی محلی جزیره اختصاص‌داده‌شده است.

در تور خارجی کوبا زمانی را برای شنیدن موسیقی آمریکای جنوبی بگذارید

کاخ کانترو (Palacio Cantero) را ببینید

«کاخ کانترو» را «موزه تاریخی شهرداری» ترینیداد نیز می‌نامند. این کاخ نئوکلاسیک در اوایل سال‌های ۱۸۰۰ ساخته شده و اتاق‌هایی بزرگ با کف مرمر ایتالیایی دارد. در این موزه تاریخ ترینیداد و مناطق اطراف آن به همراه اسناد و نقشه‌های متعدد روایت می‌شود. همچنین نمایشگاه‌هایی از دشت‌های نیشکر، صنعت تجارت برده و جنگ‌های استقلال در آن قابل‌مشاهده است. پس از دیدن موزه، مسافران تور خارجی کوبا امکان این را دارند که از پله‌های منحنی برج بالا بروند و مناظر پانورامای شهر و دریای کارائیب را تماشا کند.

ویدئو شهر ترینیداد کوبا

در تور کوبا ثبت‌نام کنید و لذت سفر در زمان را تجربه کنید. یکی از شهرهای کم‌نظیر کوبا از نظر ظاهر تاریخی و قدیمی‌اش، ترینیداد است. کافیست در ترینیداد یک شب اقامت کنید تا علاوه بر تماشای آسمان زیبای کوبا، صبح چشمان‌تان را با صدای گاریچی باز کنید! صدای "اِل‌پَن" "اِل‌پَن" صبح زود شما را بیدار خواهد کرد. این صدا یعنی نان تازه و شیر برای صبحانه آماده فروش است. هر روز صبح در کوچه‌های ترینیداد، گاریچی همراه با درشکه‌اش می‌آید و شیر تازه و نان برای مردم می‌آورد.

شب‌های ترینیداد همراه با موسیقی، رقص و آواز خیابانی است. آنقدر شور و هیجان دراین شهر هست که هرگز خسته نخواهیدشد. مردم کوبا اکثرا صمیمی و مهمان‌نوازند. این فیلم فقط گوشه‌هایی از شهر ترینیداد را به تصویر کشیده است. ترینیداد را باید از نزدیک دید.

  

 

سخن آخر

شهر ترینیداد را می‌توان یک گوهر واقعی در کوبا دانست. این شهر یکی از جاذبه‌های بسیار مهم گردشگری در تور کوبا محسوب می‌شود که بدون دیدن آن، سفر ناتمام خواهد بود. این شهر یک مرکز تاریخی جذاب است که شما را به زمان گذشته می‌برد و از طرفی با طبیعت بی‌نظیر خود که شامل کوه‌ها و سواحل زیبا هستند مسافران را مسحور خود می‌کند. برای دیدن این شهر تاریخی فقط کافی است در تور خارجی کوبا شرکت کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در آژانس دالاهو تماس بگیرید و در مورد تور کوبا اطلاعات لازم را به دست آورید.



1396/06/06 | کد مطلب: 3808
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
بهنام اسلمی
1396/06/23 23:33
در تیتر، پردانتز باز باید از حرف قبل از آن فاصله داشته باشه.
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1396/06/26 11:16
با سلام و تشکر از تذکر به‌جای شما. مورد اشاره شده، اصلاح شد.
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.