تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ساحل شیله استانبول کجاست؟

سواحل شنی سفید و آب‌های فیروزه‌ای دلربا ترکیب اغواکننده‌ای برای شنا، حمام آفتاب و حتی قدم زدن است. استانبول در کنار جاذبه‌های تاریخی و بافت شهری زیبایش سواحل شنی افسونگری نیز دارد. ساحل شنی شیله یکی از آن‌هاست. در ادامه مطلب هر آن‌چه لازم است راجع به این ساحل بدانید را به شما می‌گوییم.

تور استانبول

ساحل شیله (Şile) استانبول

ساحل شیله استانبول یکی از جاذبه‌هایی است که در منطقه شیله قرار گرفته و افراد بسیاری همچون گردشگران تور خارجی را به سمت خود دعوت می‌کند.
شیله دهکده‌ای بسیار جذاب و دیدنی در امتداد دریای سیاه استانبول است. این دهکده در بخش آسیایی و در حدود ۶۵ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر استانبول قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این منطقه از ۷۰۰ سال قبل از میلاد، یک روستای ماهیگیری به شمار می‌رفته و به دلیل فاصله یک‌ساعته از استانبول موردتوجه بسیاری از مسافران تور ترکیه است.

ساحل شیله تقریبا 1 ساعت با استانبول فاصله دارد


شیله در واقع یک نام یونانی است و در زبان ترکی معنای نوعی گل (Mercankösk) می‌دهد. یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف این منطقه در کنار خانه‌های روستایی، ساحل بسیار زیبای آن است. ساحل شیله به دلیل شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای بسیار چشمگیرش یک ترکیب فریبنده برای انواع تفریحات می‌سازد. این ساحل به مسافران تور خارجی این امکان را می‌دهد که در خیابان‌های آرام روستا قدم بزنند، در ساحل آفتاب بگیرند، و شامی لذیذ را در ساحل یا روی آب صرف کنند.

جاذبه‌های منطقه شیله استانبول

بسیاری از مسافران تور ترکیه منطقه شیله را به دلیل سواحل فریبنده و پلاژهایش می‌شناسند. در کنار این موارد باید با دیگر جاذبه‌های این منطقه نیز آشنا بود و در هنگام رفتن به این منطقه از آنها دیدن کرد. جاذبه‌های شیله به شرح زیر هستند:

سواحل شنی شیله

سواحل شیله یکی از شناخته‌ترین نقاط این منطقه هستند. برخی از این سواحل معروف عبارت‌اند از:

در ساحل شیله امکانات گوناگونی برای گردشگران فراهم است

ساحل صخره‌های گریان (Crying Rocks)

یکی از زیباترین سواحل شنی شیله، ساحل «صخره‌های گریان» به شمار می‌رود که توسط صخره‌های بلند احاطه شده است. به دلیل اینکه بسیاری از افراد هنوز این منطقه را کشف نکرده‌اند یکی از مکان‌های خلوت برای شنا کردن، گرفتن عکس و تماشای مناظر است.

ساحل آیازما (Ayazma Beach Sile)

یکی از شناخته‌شده‌ترین سواحل شیله ساحل «آیازما» است. این ساحل که به دلیل ساحل شنی گستره و طویل، دریای مواج و مناطق وسیع جنگلی اطرافش معروف است، یکی از سواحلی است که می‌توان با خانواده به آن رفت.

ساحل روستای کاباکوز (Kabakoz Village Beach)

این ساحل بزرگ که در روستای «کاباکوز» شیله قرار دارد، به دلیل امواج بزرگ و وزش باد بسیار در آن شناخته می‌شود. این ساحل برای افرادی در تور ترکیه مناسب است که می‌خواهند در ساحل وقت بگذرانند یا در کنار دریا قدم بزنند. کسانی که قصد شنا کردن دارند صبح که دریا آرام است، می‌توانند به ساحل بروند.

پلاژهای ساحلی استانبول

در سواحل شیله پلاژهای مختلفی نیز ساخته شده‌اند که مسافران تور ترکیه برای ورود به آنها باید اندکی هزینه کنند. این پلاژها امکانات لازم برای حمام آفتاب را ارائه می‌دهند و همچنین برخی از آنها برای شب نیز دارای برنامه‌های تفریحی هستند. برخی از معروف‌ترین این پلاژها عبارت‌اند از:

پلاژ آکوابیچ

این پلاژ جزو مواردی است که مسافران تور ترکیه برای رفتن به آن باید ورودی پرداخت کنند و گاهی نیز لازم است بلیط آن حتماً رزرو شود. در این پلاژ امکانات مختلفی همچون تخت و چتر نیز فراهم است و باید برای آنها هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود.

پلاژ لایف بیچ

در این پلاژ علاوه بر امکانات رفاهی جهت آفتاب گرفتن، امکانات دیگری همچون دی جی و موسیقی زنده برای مسافران تور خارجی فراهم شده است.

قلعه شیله

یکی دیگر از نقاط دیدنی این منطقه برای مسافران تور خارجی، قلعه شیله است. این قلعه که «ژنوئوس» نام دارد در قرن ۱۴ ساخته شده و در سال ۲۰۱۵ مورد بازسازی قرار گرفته است. دیدن این قلعه می‌تواند برای افراد اهل هنر و معماری در تور ترکیه بسیار جذاب باشد.

فانوس دریایی شیله

یکی دیگر از جاذبه‌های شیله برای مسافران تور ترکیه این فانوس دریایی است که در شمالی‌ترین نقطه این منطقه واقع شده است. این فانوس دریایی در سال ۱۸۵۹ در دوره عثمانی و توسط مهندسان فرانسوی ساخته شده و هنوز هم از آن استفاده می‌شود. این فانوس دریایی دومین فانوس دریایی مرتفع اروپا به شمار می‌رود.

رستوران‌های شیله

یکی دیگر از تفریحاتی که مسافران تور ترکیه می‌توانند در این منطقه داشته باشند مزه کردن غذاهای مختلف است. در رستوران‌های شیله مسافران تور خارجی می‌توانند طعم غذاهای دریایی لذیذی همچون اختاپوس، خرچنگ و انواع ماهی‌های دریای آزاد را تجربه کنند.

بهترین زمان برای رفتن به ساحل شنی شیله

مسافران تور خارجی ترکیه اگر برای تفریحات ساحلی همچون آفتاب گرفتن می‌خواهید به این منطقه بروید حتماً فصل تابستان را انتخاب کنید. فقط دقت داشته باشید که روزهای آخر هفته، این منطقه بسیار شلوغ است و بیشتر افراد ترک برای استراحت و آفتاب گرفتن به آنجا می‌روند. اگر می‌خواهید در فضای خلوت‌تری تفریحات ساحلی خود را دنبال کنید، بهتر است در اواسط هفته به این منطقه بروید.

چطور به ساحل شنی شیله برویم؟

همان‌طور که گفته شد ساحل شیله در منطقه آسیایی و در شمال شهر استانبول قرار دارد. برای رسیدن به این ساحل افراد بدون وسیله نقلیه شخصی، می‌توانند از مترو استفاده کنند. مسافران تور خارجی می‌توانند سوار مترو میدان تقسیم شوند و از آنجا به سمت ایستگاه «لونت» بروند و سپس از آنجا مسیر خود را پس از خروج از مترو، با اتوبوس دنبال کنند. با اتوبوس‌های خط ۵۲۲ST مسیر باید ادامه یابد و در ایستگاه «حضور مجلسی» مسافران باید خط اتوبوس را عوض کرده و سوار خط ۱۳۹T شوند. در انتها با رسیدن به ایستگاه «اوزکودار جادسی» که در نزدیکی ساحل شیله قرار دارد، مسافران تور خارجی می‌توانند از اتوبوس پیاده شوند.

سخن آخر

ساحل شیله استانبول یکی از سواحل بسیار زیبای اطراف این شهر است که در فاصله یک‌ساعتی از آن قرار دارد. این ساحل در منطقه‌ای به همین نام قرار گرفته و می‌تواند برای مسافران تور خارجی ترکیه که به دنبال آرامش هستند، انتخاب مناسبی باشد. در این ساحل مسافران تور ترکیه می‌توانند خود را به آرامش دریا بسپارند و تجربه دیگری از سفر در نزدیکی استانبول به دست آورند.
در صورت داشتن هرگونه سؤالی دررابطه‌با ساحل شیله و تور خارجی استانبول، مشاوران آژانس گردشگری دالاهو می‌توانند به سؤالات شما پاسخ دهند.



1397/10/02 | کد مطلب: 4356
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.