تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

پل‌های دیدنی استانبول

دیدنی‌ترین پل‌های جهان را بر فراز مسیرهای پر آب می‌توان دید. درست است که این پل‌ها اغلب با هدف راه ارتباطی ساخته شده‌اند اما چشم‌انداز آن‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. در استانبول نیز تنگه پرآبی می‌گذرد و آن را به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم می‌کند. روی این تنگه پل‌هایی ساخته‌اند که بسیار تماشایی است. البته استانبول پل‌های دیدنی دیگری هم دارد، از آن باخبرید؟  

پل بسفر

پیشتر در مطلب پل بسفر (بغاز) استانبول کجاست؟ در مورد پل‌های تنگه بسفر خواندیم. شاید بتوان گفت تماشایی‌ترین پل استانبول، بسفر نام دارد. این پل دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول را به هم متصل می کند. پل بسفر یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق دنیاست که منطقه اوراتاکوی و منطقه بیلربی دو سوی آن است. ساخت این پل فولادی از سال 1970 شروع شد و سه سال به طول انجامید. در سفر به استانبول برای رفتن به بخش آسیایی یا به هنگام قایق‌سواری در تنگه بسفر حتما این پل را می‌توانید ببینید. این پل در شب با چراغانی‌های بی‌شمار بسیار چشم‌گیر است. ‏‏ ‏‏‏ ‏

پل بسفر یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق دنیاست که منطقه اوراتاکوی و منطقه بیلربی دو سوی آن است.

پل گالاتا

شاید بتوان گفت که پل گالاتا نماد شهر استانبول است. این پل دو طبقه، روی خلیج شاخ طلایی واقع شده و منطقه تاریخی و قدیمی استانبول را به گالاتا متصل می‌کند. پل گالاتا بارها بازسازی شد. اگر تعداد زیادی از مردم را دید که روی پل گالاتا صف گرفته‌اند، تعجب نکنید؛ اینجا، یکی از پل‌های پرطرفدار برای ماهیگیری است. طبقه زیرین پل گالاتا رستوران‌ و کافه‌های زیادی با مناظر رو به دریا وجود دارد. لذت چشیدن یک وعده غذا در رستوران‌های این پل را از دست ندهید. 

شاید بتوان گفت که پل گالاتا نماد شهر استانبول است.

پل فاتح سلطان محمد

پل دیگری که روی تنگه بسفر واقع شده پل سلطان محمد فاتح است. این پل را  پل دوم بسفر می‌نامند. سلطان محمد فاتح یکی از پادشاهان عثمانی بود که در سال 1435 قسطنطنیه را فتح کرد. این پل را به نام این پادشاه زدند. پل فاتح سلطان محمد، پل معلق ‏فولادینی است که منطقه کاواچوک ‏Kavacik‏ در قسمت آسیایی را به هیساروستو ‏Hisarustu‏ در منطقه اروپایی متصل می‌کند.

پل دیگری که روی تنگه بسفر واقع شده پل سلطان محمد فاتح است. این پل را  پل دوم بسفر می‌نامند.

پل یاوز سلطان سلیم

سومین و جدیدترین پل تنگه بسفر، یاوز سلطان سلیم نام دارد. این پل در سال 2016 افتتاح شد. پل یاوز سلطان سلیم منطقه گاریپچه ‏Garipce‏ در پخش اروپایی را به پویرازکوی ‏Poyrazkoy‏ در قسمت آسیایی شهر متصل ‏می‌کند. جالب است بدانید این پل بعد از پل جاده‌ای میلو فرانسه با ارتفاع‌ترین پل جهان به شمار می‌رود. این پل برای کاهش ترافیک در استانبول ساخته شد و با مخالفت‌های بی‌شماری روبه‌رو گردید.

پل یاوز سلطان سلیم بعد از پل جاده‌ای میلو فرانسه با ارتفاع‌ترین پل جهان به شمار می‌رود.

پل متروی شاخ طلایی

پل متروی شاخ طلایی در سال 2014 ساخته شد. این پل منطقه بی‌اغلورا را از طریق خط m2 به منطقه فاتح متصل می‌کند. روزانه مترو بارها روی این پل ثابت تردد می‌کند. 

پل متروی شاخ طلایی در سال 2014 ساخته شد.



1397/11/21 | کد مطلب: 4433
برچسب‌ها: استانبول
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.