تور غار علیصدر | یک روزه | اردیبهشت 1403
تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

غار آبی علیصدر

44 رای شما هم امتیاز بدهید!

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

تورهای داخلی

غار علیصدر کجاست؟

غار علیصدر که ارتفاع آن از سطح دریا 2100 متر است در شهرستان کبودرآهنگ در دل کوه ساری قیه (صخره‌ زرد) خانه دارد. برای رفتن به این غار تهران را به سمت همدان ترک می‌کنیم و به سمت روستای علیصدر رهسپار می‌شویم. زمانی که به غار رسیدیم یک قایقرانی خواهیم داشت سپس مسیر نسبتا طولانی در خشکی طی می‌شود و پس از آن دوباره گردش با قایق ادامه می‌یابد.

نمای داخلی غار علیصدر.

این غار چرا خاص است؟

غار علیصدر طولانی‌ترین غار آبی دنیاست اما به قدری جذاب است که هنگام عبور از آن گذر زمان را حس نمی‌کنید. این غار به خاطر گذرگاه‌های آبی و قابل قایقرانی یکی از منحصر به فردترین غارهای دنیاست که مانند آن را فقط در معدودی از غارهای جهان، مثل غار مولیس در فرانسه و غارهای شوالیه و بوکان در استرالیا می‌توان دید. جالب است بدانید آب دریاچه بدون رنگ و بو می‌باشد و به قدری زلال است که تا عمق 10 متری را با نور معمولی می‌توان دید. چشمه‌های زیرزمینی و ریزش‌های جوی که از دیواره‌ها و سقف غار به درون آب می‌ریزد منشا آب غار است. این غار در سال 1378 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

 

در میان غار علیصدر.

در غار علیصدر چه می‌بینیم؟

حین قایق‌رانی پر رمز و راز در طولانی‌ترین غار آبی دنیا، رسوبات آهکی که به صورت استالاگمیت‌ نمایان می‌شود از دیدنی‌ترین مناظر غار علیصدر است. آبی زلال دریاچه و هوای مطبوع آن بدون شک شما را به ذوق می‌آورد، اگر تصور می‌کنید اینجا هم مانند بقیه غا‌رها جایی تاریک است که عبور از آن به سختی صورت می‌گیرد، سخت در اشتباهید، اینجا با امکانات قایق‌رانی و نورپردازی‌های ویژه تجربه متفاوتی از غارنوردی خواهید داشت.

نمایی از غار علیصدر.

نمایی از زیبایی‌های غار علیصدر

کی به غار علیصدر برویم؟

تابستان‌های خنک و زمستان‌های گرم این غار، باعث می‌شود مقصد خوبی برای سفر در همه فصول باشد. اگر تصمیم گرفتید به غار آبی علیصدر بروید مطمئن باشید هوای مطبوع داخل غار حال شما را عوض می‌کند. هوای غار علیصدر بسیار متفاوت، پاک و عاری از هر گونه گرد و غبار و آلودگی است.

قایق سواری در غار علیصدر.

در سفر به غار علیصدر با خود چه چیزهایی ببریم؟

در سفر به غار علیصدر، به خاطر داشتن امکانات رفاهی لازم نیست وسایل زیادی با خود ببرید. اما همیشه به‌همراه داشتن کفش راحتی، لباس گرم و یک کوله سبک با وسایل ضروری، سفر را برای‌تان راحت‌تر می‌کند. فراموش نکنید این طبیعت، آبی زلال و هوای مطبوع به شما هدیه داده است. شما هم برای حفظ آن حتما با خود کیسه زباله به‌همراه داشته باشد، تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

 

نسخه انگلیسی تور غار علیصدر: Ali Sadr cave system






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1398/06/27 15:16
عالی ماخودمون رفتیم خیلی قشنگ است بلیت غار40000تومان است
پاسخ دهید...
حمید خاکی
1398/05/03 18:47
ون 12 نفره سقف بلند صفرقابل توجه عزیزانی که تمایل دارند بدون دق دقه و صرف وقت زیاد برای یافتن محل دیدنی مورد علاقه خود راحت بنشینند و از تمامی لحظات بهره ببرند و از تمامی مناطق زیبای همدان(غار شگفت انگیز علیصدر،آرامگاه بابا طاهر،بوعلی،گنبد علویان،گنجنامه،تپه هگمتانه،تله کابین گنجنامه،روستای سیاحتی
پاسخ دهید...
ناشناس
1391/06/27 16:07
خیییییییلی قشنگ بود
پاسخ دهید...