تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

قطب شمال

شما هم امتیاز بدهید!

تور خارجی

 

آیا تور قطب شمال را برای سفر می‌پسندم؟

تور قطب شمال سفری است که برای افراد ماجراجو و اهل کشف جاذبه‌های طبیعی بکر می‌تواند بسیار جذاب و خاص باشد. در واقع باید دانست سفر به این نقطه از کره زمین یک سفر خاص است و افراد باید از قصد خود برای رفتن به این منطقه حتماً آگاه باشند و سپس اقدام به سفر کنند. در تور قطب شمال افراد با جاذبه‌های خاصی همچون پرواز با بالون در بالاترین نقطه زمین، ایستادن در شمالی‌ترین نقطه جهان، مشاهده نورهای شمالی و خرس‌های قطبی روبرو هستند. هر کدام از این تجربه‌ها برای افرادی که اهل کشف تجربه‌های جدید در طبیعت هستند بسیار جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود. پس اگر اهل این جاذبه‌ها هستید تور خارجی قطب شمال حتماً برای شما خاص و دوست‌داشتنی می‌شود.

تور قطب شمال سفر به کجاست؟

قطب شمال، شمالی‌ترین نقطه سیاره زمین و مرکز نیمکره شمالی است که درست در وسط اقیانوس منجمد شمالی قرار دارد. قطب شمال برخلاف قطب جنوب بر روی یک سطح خشک قرار نگرفته و در واقع زمینی ندارد و فقط با توجه به دمای فصل برخی مواقع از یک صفحه شناور از یخ دریا پوشیده می‌شود.
قطب شمال و دریاهای اطراف آزاد آن به هیچ کشوری تعلق ندارند؛ هرچند که به دلیل منابع نفت و گاز آن جدال‌هایی بر سرش همواره وجود داشته است. کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، روسیه، نروژ و دانمارک همواره تلاش داشته‌اند تا بتوانند این منطقه را بخشی از خود معرفی کنند.

 

مسیر تور قطب شمال چگونه است؟

پرواز با تور قطب شمال با توجه به مقصد می‌تواند متفاوت باشد. خطوط هوایی ایر عربیا، فلای دوبی، ترکیش و امارات از جمله خطوطی هستند که پرواز را به کشورهای مبدأ همچون روسیه و دیگر کشورهایی که از آنها نام برده شد، ممکن می‌کنند.

تور قطب شمال ویزا می‌خواهد؟

سفر با تور قطب شمال می‌تواند از کشورهای مختلفی همچون کانادا، روسیه، نروژ و دانمارک انجام شود. برای کشورهای همچون کانادا، نروژ و دانمارک نیاز به دریافت ویزا است. ویزای روسیه کم چالش‌تر است و افراد می‌توانند به شکل ساده‌تری با دریافتش در تور خارجی قطب شمال شرکت کنند.

بهترین زمان برای سفر با تور قطب شمال کی است؟

مسافران تور خارجی قطب شمال باید بدانند که هوا همیشه در قطب شمال سرد است. دمای این منطقه در فصل تابستان در حدود صفر درجه سانتیگراد و در زمستان منفی ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش می‌شود. با توجه به این تغییرات دمایی بیشتر تورها در فصل تابستان برگزار می‌شوند تا مسافران تور خارجی در آب‌وهوای مطلوب‌تری سفر خود را تجربه کنند.

تجربه همسفران
شما می‌توانید 32 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 1 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

جاذبه‌های تور قطب شمال چیست؟

جاذبه‌های تور قطب شمال به طبیعت این منطقه مرتبط هستند. یکی از خاص‌ترین جاذبه‌هایی که بسیاری از افراد برای دیدن آن همراه این تور خارجی می‌شوند نور قطب شمال یا شفق قطبی است. از دیگر جاذبه‌های تور خارجی قطب شمال دیدن خرس‌های قطبی در این منطقه است که آنها را به نام «پادشاه قطب شمال» نیز می‌شناسند. دیدن یک خرس قطبی در طبیعت، به‌خصوص با توله‌اش یا در حین شکار برای وعده‌غذایی، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین تجربه‌های توریستی قطب شمال به شمار می‌رود.
تماشای نهنگ‌ها از دیگر تجربه‌های منحصربه‌فرد در این منطقه است که افراد بسیاری در تور خارجی قطب شمال به این قصد به این منطقه می‌روند. چشمه‌های آب گرم قطب شمال در منطقه chena از دیگر جاذبه‌های قطب هستند که در سرمای هوا گرمای مطبوعی را به مسافران تور خارجی می‌دهند. از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به مکان‌های تاریخی اشاره کرد که نقش مهمی در سفر سرنوشت‌ساز «سر جان فرانکلین» یکی از کاوشگران قطب شمال ایفا کرده‌اند. هتل‌های یخی قطب شمال نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند که با استفاده از برف و بلوک ساخته شده‌اند و می‌توانند یک شرایط استثنایی و جذاب را برای اقامت شما به وجود آورند.

جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف تور قطب شمال

قطب شمال مانند هر منطقه دیگری در طول سال شاهد رویدادها و جشن‌های مختلفی است. «روز نیمه تابستان» یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های مهم ماه ژوئن در این منطقه است که در آن انقلاب تابستانی یا طولانی‌ترین روز سال جشن گرفته می‌شود. «بازگشت خورشید» جشن دیگری است که در «ایگلولیک» کانادا در اواسط ژانویه برگزار می‌شود و حول چرخه ماه و رویدادهای نجومی که در این فصل رخ می‌دهند، می‌چرخد. جشنواره برفی Nuuk در «گرینلند» از دیگر جشنواره‌های محبوب قطب شمال است که در آن مجسمه‌های تجسمی و غیر تجسمی را هنرمندان خلق می‌کنند. مسابقات سورتمه‌سواری و مسابقات قهرمانی «گلف یخ جهان» از دیگر فستیوال‌های هستند که در قطب شمال برگزار می‌شوند.

 

شکم گردی و غذاهای تور قطب شمال چیست؟

غذاهای تور قطب شمال شامل مواد اولیه بسیار خاصی است. غذاهای مردم این منطقه از پستانداران دریایی مانند فوک، شیر دریایی، نهنگ و... یا از پستانداران خشکی مانند خرس قطبی، گوزن شمالی و پرندگان و تخم‌های آنها تهیه می‌شوند. ماهی‌ها نیز از جمله غذاهای مردم این منطقه به شمار می‌روند که از آن جمله می‌توان به ماهی قطبی، قزل‌آلای دریاچه‌ای، «اسکالپین» و «کاپلین» اشاره کرد.

 

نکات مهم که پیش از سفر با تور قطب شمال باید بدانید

بهتر است مسافران تور خارجی قطب شمال موارد زیر را حتماً در نظر داشته باشند:
• ازآنجایی‌که مسافران تور خارجی به یکی از سردترین مناطق روی زمین می‌روند باید لباس‌های مناسب و گرمی را برای مقابله با سرما به همراه داشته باشند. داشتن چند لایه لباس و همچنین پوشش ضد آب در این منطقه بسیار اهمیت دارد.
• عینک‌آفتابی و کرم ضدآفتاب از دیگر مواردی است که مسافران حتماً باید به همراه خود ببرند.
• داشتن پول نقد در هنگام این سفر بسیار اهمیت دارد؛ زیرا در این منطقه امکان دسترسی به بانک، دستگاه پوز و موارد این‌چنینی به راحتی میسر نیست.
• رطوبت در این منطقه بسیار بالاست و باید کوله یا کیفی که به همراه دارید حتماً ضد آب باشد.

هزینه‌های جانبی در هنگام سفر با تور قطب شمال

هزینه‌های جانبی در هنگام سفر با تور خارجی قطب شمال با توجه به کشوری که شما می‌خواهید از آن وارد قطب شمال شوید متفاوت است. هزینه اقامت و خوردوخوراک همگی به نقطه‌ای که شما در آن اقامت می‌کنید بستگی دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان مبلغ خاصی را در مورد هزینه‌های جانبی اعلام کرد. بسیاری از هزینه‌ها در پکیج تور گردشگری در نظر گرفته شده‌اند و مسافران برای برخی وعده‌های غذایی، اینترنت و گشت‌های آزاد نیاز به هزینه اضافه‌تری خواهند داشت.


سوالات متداول "قطب شمال"
چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

در حال حاضر تور قطب شمال نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر