تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

10 توصیه برای سفر خارجی

سفر کردن یعنی دیدن، شنیدن و لمس کردن؛ هرگاه به سفر می‌روید، سعی کنید تمام پیش‌فرض‌های خود را در خانه بگذارید و با تمام وجود به مشاهده و لذت بپردازید. تمام سعی خود را بکنید که آنچه مقصدتان می‌گوید را بهتر بشنوید. در اینجا 10 نکته آورده‌ایم که در سفرهای خارجی بیشتر لذت ببرید و تجربه کسب کنید.

تور ترکیه

1. از همان لحظه رسیدن‌تان از سفر لذت ببرید

هر چیزی که شما را به یاد زندگی روزمره و یکنواخت‌تان می‌اندازد (نظیر اینترنت و ایمیل) دوری کنید و با تمام وجود در سفرتان غرق شوید. از همان لحظه اول که به مقصدتان می‌رسید، ببینید و بشنوید. فراموش نکنید که سفر، تمام لحظه‌هایی است که از خانه دور شده‌اید و به خودتان فرصتی برای کسب تجربه‌های نو داده‌اید. پس اگر بخواهید مثل همیشه زندگی کنید و نخواهید از روزمرگی‌هایتان فاصله بگیرید، فرق زمان سفر با وقتی که در خانه بوده‌اید، چیست؟

با تمام وجود در سفرتان غرق شوید.

2. در کالبد یک توریست باشید

در سفر ایرادی ندارد اگر مثل گردشگران ظاهر شوید. از پرسیدن آدرس موزه از یک شهروند محلی خجالت نکشید. شما حافظ منافع، تزریق کننده پول و فرهنگ جدید هستید. شما با حضورتان به آن‌ها می‌گویید که چیزی باارزش دارند که شما حاضر به تماشای آن هستید. مطمئن باشید اکثر مردم جهان با گردشگران رفتاری شایسته دارند و ارتباط گرفتن با جوامع محلی، برایتان خاطره خوبی خواهد شد. از کشف ناشناخته‌ها لذت ببرید اما مراقب باشید خودتان را در دردسر نیاندازید. مثلا اگر می‌خواهید یک غذای جدید را امتحان کنید، حتما از قبل قیمت آن‌را بپرسید. پرسیدن قیمت، آدرس‌ها و کمک گرفتن از مردم اصلا کار بدی نیست.

در سفر مانند یک توریست باشید.

 3. از کاتالوگ‌های سفر استفاده کنید

در سفرهای خارجی به مجله‌ها و بروشورهایی که روی میز هتل‌تان یا در کنار درب موزه‌هاست بی‌اعتنا نباشید. ممکن است اطلاعاتی را که در مبدأ به آن‌ها نرسیده‌اید، در آن مجله‌ها پیدا کنید. این مجله‌ها معمولا در چند زبان آماده شده‌اند و می‌توانند حسابی کمک حالتان باشند. اگر جاذبه جذابی پیدا کردید، آن‌را در اینترنت سرچ کنید و ببینید چقدر تا محل اقامت‌تان فاصله دارد؟ حتما به دیدن جاذبه‌ها کمتر شناخته شده هم بروید. چرا که این محوطه‌ها خلوت‌تر و خاص‌ترند و ممکن است چیزهایی را نشانتان دهند که در هیچ جای دیگری مانندش را پیدا نکنید.

 4. ماجراجو باشید

در خیابان‌ها راه بروید، دنبال یک کشف جدید باشید. گاهی گم‌شدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر مقصدتان، شما را به‌جایی می‌رساند که هرگز انتظارش را نداشته‌اید. نترسید، بالاخره پیدا می‌شوید! امروزه با نقشه‌های آنلاین گم شدن بی معناست. با این حال اگر گوشی موبایل‌تان را از دست دادید یا باطری آن تمام شد، می‌توانید از پلیس‌ها، ماموران مترو و راهنمایان جاذبه‌ها هم کمک بگیرید. حتما کارت هتل را در هم در جایی امن در کیف‌تان قرار دهید تا در مواقع اظطرار بتوانید محل اقامت‌تان را سریع‌تر پیدا کنید.

در سفر ماجراجو باشید.

5. مردم بومی هم جاذبه هستند

سفر کردن فقط بازدید از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی یک کشور نیست. سعی کنید در سفر خاطره‌ای برای خود بسازید که همیشه در ذهن‌تان باقی بماند. شرکت در یک مسابقه فوتبال و همراهی با تماشاگران و هم‌چنین حضور در یک تئاتر، همیشه برای شما خاطرانگیز خواهد بود. برای تجربه‌های بومی در سفر، مطلب «در مسافرت چگونه تجربه‌های بومی داشته باشیم؟» را بخوانید. 

در سفر، معاشرت با مردم بومی را فراموش نکنید.

 6. به کتاب‌فروشی‌ها سر بزنید

برای اینکه بفهمید اهالی بومی مقصد شما در سفر خارجی به چه چیزی علاقه دارد، این راه عالی است. پی بردن به باورهای مردم، شناخت شما را از آن‌ها بالا می‌برد و بهتر می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. مطمئن باشید که کتاب‌هایی که در کتابخانه‌های دهلی، رم و مونیخ می‌بینید، هیچ‌گاه شبیه هم نیست؛ پس از کتاب‌فروشی‌های کنار خیابان ساده نگذرید.

7. اتوبوس‌گردی کنید

سعی کنید که در یک ایستگاه خاص که نزدیک هتل‌تان است پیاده نشوید. به چند ایستگاه جلوتر بروید، این کار زیاد عاقلانه به نظر نمی‌رسد اما چیزی که به دست می‌آورید، دیدن آداب‌ و رسوم مردم از پنجره اتوبوس خواهد بود؛ و شاید به یک مقصد بی‌نظیر رسیدید. اتوبوس‌ها معمولا ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل هر کشورند که مردم محلی را هم جا به جا می‌کنند. در اتوبوس‌ها می‌توانید چیزهای بیشتری درباره جوامع، فرهنگ و نگاه آنها به شهر و کشورشان بفهمید.

 8. روزنامه بخوانید

تقریباً همه شهرهای بزرگ دنیا یک روزنامه انگلیسی‌زبان دارند و حتی اگر شما نمی‌توانید بخوانید، عکس‌ها و تفاوت حروف چاپی کوچک شما را شگفت‌زده می‌کند. چه به صفحه تبلیغات مربوط به عروسی روزنامه تایمز نگاه کنید چه به تیترهای روزنامه‌های دیگر، روزنامه‌ها خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در مورد مسافرت به این شهر به شما اطلاعات می‌دهند. به‌ هر حال فهمیدن درباره عادات و علایق و فرهنگ مردم یک شهر یا کشور هم بخش مهمی از سفر شما است.

روزنامه‌ها خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در مورد مسافرت به این شهر به شما اطلاعات می‌دهند.

 9. به رستوران‌های محلی بروید

غذاهایی را که در کشور خودتان می‌توانید میل کنید را کنار بگذارید. سعی کنید غذاهای جدید را در این سفر خارجی تجربه کنید، مخصوصاً با غذاهای محلی. این یک راه بی‌نظیر برای کسب شناخت بهتر از اقوام مختلف است.

در سفر غذاهای جدید را امتحان کنید.

 10. فقط لذت ببرید

در سفر، لذت بردن به معنی پول خرج کردن و انجام کارهای غیرعاقلانه نیست. تنها کاری که باید بکنید این است: کاری را انجام بدهید که به شما لذت می‌دهد و خوشحالتان می‌کند. قدم زدن در کوچه‌ها، پوشیدن لباس‌های سنتی کشور مقصد، امتحان کردن شیرینی‌ها، نوشیدنی‌ها و...، شرکت در جشن‌های محلی، گوش دادن به آواز خوان‌ها و نوازندگان دوره گرد، همگی می‌توانند سفری خاطره انگیز و کم هزینه را برایتان رقم بزنند.

تور ویتنام



1399/04/03 | کد مطلب: 2984
برچسب‌ها: نکات سفر
حامد احمدی

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.