تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

قطب جنوب

شما هم امتیاز بدهید!

تور خارجی

 

آیا تور قطب جنوب را برای سفر می‌پسندم؟

تور قطب جنوب مناسب افرادی است که اهل تجربه‌ها و چالش‌های جدید هستند. این تور سفر به سردترین نقطه زمین و به طبیعت خاصی است که در هیچ جای جهان نمونه آن دیده نمی‌شود. در قطب جنوب هیچ ساکن بومی زندگی نمی‌کند و مسافران با سرزمینی پر از برف‌ویخ مواجه هستند. برخی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جهان در سراسر قاره قطب جنوب، هم در سرزمین اصلی و هم در جزایر شناور یا کوه‌های یخ در اقیانوس جنوبی قرار دارند. همچنین تنوع قابل‌توجهی از حیات‌وحش کمیاب در این قاره پرسه می‌زنند، از جمله «پنگوئن‌های پادشاه» بسیار نادر که از خواب زمستانی بیرون می‌آیند تا حاشیه سواحل را تصرف کنند.

تور قطب جنوب سفر به کجاست؟

قطب جنوب (South Pole) نقطه مرکزی قاره جنوبگان (Antarctica) و جنوبی‌ترین نقطه زمین به شمار می‌رود. قطب جنوب به دلیل اینکه سطحی پوشیده از برف و یخ است بنا به تعریف جغرافی‌دان‌ها بیابان محسوب می‌شود و در واقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین بیابان روی زمین است. ضخامت بسیار زیاد ورقه یخی قطب جنوب باعث شده که این قطب در ارتفاع ۲۸۳۵ متری از سطح دریا قرار داشته باشد به‌طوری‌که تخمین زده می‌شود که حدود ۵۷ متر از سنگ‌بستر قطب در زیر دریا باشد. این منطقه خالی از سکنه است و تنها چند ایستگاه علمی در آن برای آزمایش‌های علمی خاص ساخته شده‌اند. قطب جنوب دارای دو فصل تابستان و زمستان است و نیمه اول سال در آن شب و نیمه دوم سال در آن روز است.

 

مسیر تور قطب جنوب چگونه است؟

پرواز به سمت قطب جنوب برای مسافران تور خارجی امکان‌پذیر است؛ اما از کشورمان نمی‌توان به شکل مستقیم به این منطقه رفت. برای رسیدن به قطب جنوب می‌توان به کشورهای آرژانتین، شیلی و نیوزلند پرواز کرد و از آنجا به‌وسیله کشتی به سمت قطب جنوب راهی شد. یک راه دیگر این است که مسافران تور خارجی خود را به «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی برسانند و از آنجا با هواپیما راهی قطب جنوب شوند.

تور قطب جنوب ویزا می‌خواهد؟

قطب جنوب برای ورود به خود نیازی به ویزا ندارد؛ اما به دلیل اینکه مسافران ایرانی باید از طریق کشورهایی مانند آرژانتین، شیلی، نیوزلند یا افریقا به این منطقه روانه شوند باید ویزای این کشورها را دریافت کنند. برای دریافت ویزای این کشورها نیاز به مدارک خاصی است که مسافران می‌توانند از طریق آژانس گردشگری دالاهو اطلاعات لازم را در مورد آنها به دست آورند.

بهترین زمان سفر با تور قطب جنوب کی است؟

مسافران تور خارجی قطب جنوب باید بدانند که به سردترین منطقه روی زمین سفر می‌کنند. میانگین دما در قطب جنوب در طول سال منفی ۵۷ درجه سانتیگراد است که در فصل زمستان می‌تواند به منفی ۹۰ درجه سانتیگراد نیز برسد.
بهترین زمان برای بازدید از قطب جنوب فصل تابستان آن از نوامبر تا مارس است؛ زیرا حیات‌وحش در این ماه‌ها بیشترین فعالیت را دارد و روزها در طولانی‌ترین زمان خود هستند. محبوب‌ترین دوره برای بازدید در طول تابستان از دسامبر تا فوریه است که دمای هوا به بالای صفر نیز می‌رسد.

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

جاذبه‌های تور قطب جنوب چیست؟

آشنایی با جاذبه‌های تور خارجی قطب جنوب به مسافران کمک می‌کند تا با دید بازتری در این سفر شرکت کنند. جدای از بکر بودن کلی این منطقه، جاذبه‌های زیادی در آن وجود دارد که باعث سفر مسافران به این منطقه می‌شوند. جزایر «شتلند جنوبی» از برترین جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی در قطب جنوب هستند. این جزایر مناظر خیره‌کننده‌ای از صفحات یخی، کوه‌های یخ و یخچال‌های طبیعی را ارائه می‌دهند و اینجاست که می‌توان هزاران پنگوئن را مشاهده کرد. «شبه‌جزیره قطب جنوب» نیز که به‌عنوان شمالی‌ترین قسمت قطب جنوب شناخته می‌شود از دیگر جاهایی است که مسافران تور خارجی باید آن را حتماً ببینند. این منطقه دارای طیف گسترده‌ای از حیات‌وحش قطبی است و مسافران تور خارجی می‌توانند پنگوئن‌ها و انواع نهنگ‌ها را در این منطقه تماشا کنند. «تونل دریک» Drake Passage که در آن اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام با دریاهای جنوبی همگرا می‌شوند یکی از جاذبه‌های دیگر این منطقه به شمار می‌رود که با هیجان و ترس خاصی دیدن آن همراه است. «ایستگاه تحقیقاتی آیس کیوب»، جزیره «کینگ جورج»، جزایر «فالکلند» و «جورجیای جنوبی» از دیگر نقاطی هستند که با حیات‌وحش و جاذبه‌های طبیعی خود از جاذبه‌های تور قطب جنوب به شمار می‌روند.

جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف قطب جنوب

به دلیل اینکه در قطب جنوب افراد بومی زندگی نمی‌کنند هیچ جشنواره و فستیوالی که بومی این منطقه باشد وجود ندارد. مسافران تور خارجی اگر به دنبال چنین جشنواره‌هایی هستند باید این نکته را در نظر داشته باشند

 

شکم گردی و غذاهای تور قطب جنوب چیست؟

از آنجایی که قطب جنوب مکانی بدون سکنه بومی به شمار می‌رود غذای خاصی به عنوان غذای محلی مردم در آن وجود ندارد. افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند از غذاهایی که در این منطقه تهیه می‌شود، استفاده کنند. «پاته قطبی» یکی از این غذاها است که از گوشت، چربی‌های گیاهی و غلات تهیه می‌شود. «بیکن دودی سرخ شده» و «اردک» نیز از دیگر غذاهایی هستند که در این منطقه توسط افرادی که در آن ساکن شده‌اند بسیار مصرف می‌شوند..

 

نکات مهمی که پیش از شرکت در تور قطب جنوب باید بدانید

بهتر است مسافران تور خارجی قطب جنوب موارد زیر را حتماً در نظر داشته باشند:
• ازآنجایی‌که مسافران تور خارجی به سردترین نقطه جهان سفر می‌کنند باید لباس‌های مناسب این آب‌وهوا را به همراه داشته باشند. این لباس‌ها، پوشاک مخصوصی هستند که بسیار متفاوت از لباس‌های گرمی‌اند که در مناطق سرد دیگر جهان افراد به‌ تن می‌کنند. استفاده از چندلایه لباس در این منطقه توصیه می‌شود.
• در قطب جنوب هیچ سیگنال اینترنتی وجود ندارد.
• اشعه UV خورشید در این منطقه بسیار قوی هستند و باید کرم ضدآفتاب و عینک‌آفتابی مناسبی به همراه برده شود.
• بهتر است حافظه اضافه برای دوربین عکاسی و همچنین شارژر اضافه به همراه مسافران باشد.
• افرادی که تجربه دریازدگی دارند بهتر است داروهایی را برای جلوگیری از این مشکل به همراه داشته باشند تا در سفرهای دریایی این تور خارجی دچار مشکل نشوند.
• مسافرین باید در طول سفر بسیار انعطاف‌پذیر باشند؛ زیرا آب‌وهوا در این منطقه می‌تواند افراد را غافلگیر کند و بسیاری از برنامه‌ها را دچار تغییر سازد.
• حس ماجراجویی داشتن در طول این سفر بسیار اهمیت دارد و بهتر است مسافرانی که اهل ماجراجویی هستند به این منطقه سفر کنند.

هزینه‌های جانبی تور قطب جنوب

مسافران تور قطب جنوب باید در نظر داشته باشند که بسیاری از هزینه‌های مربوط به سفر در مورد محل اقامت، حمل‌ونقل و... در پکیج تور آنها قرار گرفته است. اگر هزینه وعده‌های غذایی در پکیج تور نباشد باید هزینه غذا را حتماً در نظر گرفت؛ هرچند غذاخوردن در قطب جنوب تنوع بالایی ندارد. قیمت غذا خوردن در این منطقه از سایر مناطق بالاتر است و برای وعده‌های غذایی روزانه مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار باید در نظر گرفته شود.


سوالات متداول "قطب جنوب"
چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

در حال حاضر تور قطب جنوب نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر